Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsehh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-11-2021
Mijn vraag:

Ik wil boven op kantoor netwerk aanleggen. Hier moeten eigenlijk 2 computers bekabeld verbonden worden en 1 printer + 2 telefoons draadloos. Om dit te realiseren zat ik te denken aan de Unifi dream machine. Vervolgens moet beneden een Acces point komen te hangen en ik zat hiervoor te denken aan de unifi AC PRO. Nu mijn vraag:

Kan ik het acces point zo verbinden met de dream machine dat wanneer ik naar beneden loop ik niet van netwerk op mijn telefoon hoef te wisselen en het dus eigenlijk hetzelfde draadloze netwerk is als die de dream machine uitzend? (AP wordt aangesloten met POE via injector op de dream machine)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:16
Is geen probleem, dat is nou juist 1 van de dingen waar ze goed in zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:39
Unifi heeft it inderdaad heel goed voor elkaar.
Als je voor de unifi dream machine gaat, kijk ook eens naar de opvolger hier van. de DM is al iets ouder.

Ook kan je kijken naar welke provider je hebt, bij KPN is het mogelijk om hun router er tussen heen te halen.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:43

Saven

Administrator

Feitelijk wisselt je telefoon wel van wifinetwerk als je naar beneden loopt, maar gaat dit zo simultaan en in de achtergrond dat je daar niks van merkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:06
Dat gaat zeker werken met dit systeem. Kijk wel goed naar hoe je je hele netwerk dan hebt ingericht en zorg ervoor dat je zo min mogelijk "ruis" creëert. Ik heb bijv. het T-Mobile router er gelijk tussenuit gehaald, omdat je anders een T-Mobile router hebt én een UDM die ook als router werkt. Dat kan alleen maar ellende opleveren.

In het Ubiquiti topic vind je veel meer informatie en waarschijnlijk antwoorden op al je vragen (ook op alle vragen waar je misschien nog niet bij stil hebt gestaan ;) ):
[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
maubaan schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:25:
Unifi heeft it inderdaad heel goed voor elkaar.
Als je voor de unifi dream machine gaat, kijk ook eens naar de opvolger hier van. de DM is al iets ouder.

Ook kan je kijken naar welke provider je hebt, bij KPN is het mogelijk om hun router er tussen heen te halen.
Ik denk dat jij de USG en de UDM door elkaar haalt. Bij mijn weten is er nog geen opvolger van de UDM. UDM Pro heeft geen accesspoint en de UXG heeft geen accesspoint en geen controller aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 07:45
tinusbalpol schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat jij de USG en de UDM door elkaar haalt. Bij mijn weten is er nog geen opvolger van de UDM. UDM Pro heeft geen accesspoint en de UXG heeft geen accesspoint en geen controller aan boord.
De UDM is vrij recent, maar wel maximaal WiFi 6 (802.11ac). De opvolger Unifi Dream Machine SE is al een soort van aangekondigd.
pricewatch: Ubiquiti UniFi Dream Machine SE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:56
Marijn100 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:05:
[...]

De UDM is vrij recent, maar wel maximaal WiFi 6 (802.11ac). De opvolger Unifi Dream Machine SE is al een soort van aangekondigd.
pricewatch: Ubiquiti UniFi Dream Machine SE
Aangekondigd vind ik vrij voorbarig. Er is een datasheet gelekt en daar heeft iemand een render van gemaakt. Op basis daarvan is de router aan de PW toegevoegd. Op de website van Ubiquiti is er niets over te vinden, ook niet als Early Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Aangekondigd vind ik vrij voorbarig. Er is een datasheet gelekt en daar heeft iemand een render van gemaakt. Op basis daarvan is de router aan de PW toegevoegd. Op de website van Ubiquiti is er niets over te vinden, ook niet als Early Access.
Sterker nog, op het forum van Ubiquity zelf is ook bijzonder weinig te vinden, anders dan een link naar het tweakers pricewatch item: https://community.ui.com/...c4-4fd7-8920-cac3166728bf

Nog leuker detail, ik ken de renders nog van 2 jaar geleden als een soort van UDM SE, maar dan op wifi 5. Vrees iets met wens en vader van de gedachte.

Hoop / denk dat ze nu een aantal unwanted features aan het wegwerken zijn op de huidige omgevingen. Aan de andere kant, dat heeft ze tot op heden nog nooit tegen gehouden om iets nieuws uit te brengen. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door tinusbalpol op 11-03-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ja dat werkt

het klinkt echter wel alsof je de unifi dream puur als switch en ap gaat inzetten en niet als router?

IS het niet een idee om een simpele switch te kopen en 2 unifi ac accesspoints?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsehh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-11-2021
Duidelijk bedankt voor de reacties!

Het gaat de dream machine pro worden als router met 2 AP pro's.
Laatste vraag: Wanneer ik 2 netwerken ga creëren een eigen netwerk en een gast netwerk kunnen dan de acces point beide deze 2 netwerken tegelijk uitzenden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:16
larsehh schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:24:
Duidelijk bedankt voor de reacties!

Het gaat de dream machine pro worden als router met 2 AP pro's.
Laatste vraag: Wanneer ik 2 netwerken ga creëren een eigen netwerk en een gast netwerk kunnen dan de acces point beide deze 2 netwerken tegelijk uitzenden?
Je kunt met een UAP-AC-PRO maximaal 4 SSID (=draadloos netwerk) tegelijkertijd uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:47
Groentjuh schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:28:
[...]

Je kunt met een UAP-AC-PRO maximaal 4 SSID (=draadloos netwerk) tegelijker uitzenden.
@larsehh Door middel van een VLAN kun je het gasten netwerk ook scheiden van je eigen netwerk waardoor je gasten geen lokale verbinding kunnen maken met andere clients en dus alleen het internet naar buiten kunnen benaderen. :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Pagina: 1