Toon posts:

Delta Glasvezel Fritzbox aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• marn
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-04-2021
Nieuwe Delta Glasvezel aansluiting met Genexis Platinum-7480 modem.
Gekozen voor internet verbinding met telefonie met behoud van nummer vaste lijn.
Graag koppel ik een van mijn Fritzboxen aan dit modem. De extra functionaliteit van een Fritzbox is voor mijn situatie heel interessant, anders was ik lang geleden al overgegaan op alleen GSM.

De klantenservice van Delta is non-exquisent.
Ik vermoed dat ze niet willen toegeven dat ze iets dichtgetimmerd hebben. (De benodigde gegevens niet paraat hebben kan natuurlijk ook).

Kan iemand dat bevestigen, maar liever nog, een work-around aangeven. (Ik heb nog wel een 7340 en 7390 special liggen met TEL-in, te koppelen via :LAN1 tot nu toe zonder succes, wel WIFI- internet geen DECT telefonie) .

De redelijke oplossing is: mijn telefoonnummer teruggeven maar ook dat doen ze (nog) niet.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47

lier

MikroTik nerd

Kan je nog een keer beginnen uit te leggen wat je precies van plan bent? Want voor mij komt bovenstaande heel onduidelijk over. Om voor mezelf overzicht te creeeren:
marn schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:44:
Nieuwe Delta Glasvezel aansluiting met Genexis Platinum-7480 modem.
Helder, volgens mij de standaard.
Gekozen voor internet verbinding met telefonie met behoud van nummer vaste lijn.
Ook helder, direct koppelen aan het glasmodem
Graag koppel ik een van mijn Fritzboxen aan dit modem. De extra functionaliteit van een Fritzbox is voor mijn situatie heel interessant, anders was ik lang geleden al overgegaan op alleen GSM.
Welke functionaliteit?
Wat houdt je tegen?
De klantenservice van Delta is non-exquisent.
Waarom?
Ik vermoed dat ze niet willen toegeven dat ze iets dichtgetimmerd hebben. (De benodigde gegevens niet paraat hebben kan natuurlijk ook).
Wat hebben dichtgetimmerd?
Waarom denk je dat?
Welke gegevens zijn benodigd?
Kan iemand dat bevestigen, maar liever nog, een work-around aangeven. (Ik heb nog wel een 7340 en 7390 special liggen met TEL-in, te koppelen via :LAN1 tot nu toe zonder succes, wel WIFI- internet geen DECT telefonie) .
Wat probeer je te bereiken?
Waar wil je exact een workaround voor hebben?
De redelijke oplossing is: mijn telefoonnummer teruggeven maar ook dat doen ze (nog) niet.
Wat schiet je daar mee op?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• marn
Natuurlijk kan ik een DECT basisstation direct aan het glasmodem koppelen.
Telefoon direct koppelen aan glasmodem, is nooit de bedoeling geweest.

Functionaliteit: Telefoongeschiedenis en nummers in "the cloud". Handig als ik niet thuis ben. Die Fritzboxen zijn comfortabel hoor, als DECT station gekoppeld aan je eigen computersysteem.

GSM werkt thuis in het bos vaak slecht, moet ik open ruimte opzoeken, DECT kwaliteit is heel veel beter en doet het altijd rond het huis.

Ik wil de Fritzbox aan het glasmodem koppelen via LAN1 en zo mijn bestaande infrastructuur kunnen blijven gebruiken.

Concreet: De Fritzbox meldt na aansluiting:

"Registration of Internet telephone number [Telefoonnummer] failed. Remote site reports reason for error 401"

Daaruit concludeer ik dat ik de medewerking van DELTA nodig heb om mijn Fritzbox in te stellen.

Tot nu toe stuit ik op medewerkers (per e-mail) die niets willen doen. (Fritzbox ondersteunen we niet...).
Dat is of onkunde, geen inspannig willen doen, of Delta heeft een voor hun interessant maar voor mij niet bruikbaar protocoll in gebruik (vandaar dichtgetimmerd).

Telefoonnummer terug: Dan kan ik opnieuw beginnen met mijn infrastructuur, (is wel werk) bv via een Sip trunk en onafhankelijk van de te kiezen provider.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47

lier

MikroTik nerd

marn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:30:
Natuurlijk kan ik een DECT basisstation direct aan het glasmodem koppelen.
Telefoon direct koppelen aan glasmodem, is nooit de bedoeling geweest.
Wat was dan wel de bedoeling?
Functionaliteit: Telefoongeschiedenis en nummers in "the cloud". Handig als ik niet thuis ben. Die Fritzboxen zijn comfortabel hoor, als DECT station gekoppeld aan je eigen computersysteem.
Waarom heb je telefoon afgenomen bij Delta?
"Registration of Internet telephone number [Telefoonnummer] failed. Remote site reports reason for error 401"

Daaruit concludeer ik dat ik de medewerking van DELTA nodig heb om mijn Fritzbox in te stellen.
Je zal de sip gegevens van Delta moeten krijgen om het te laten werken. En dat ondersteunen ze niet.
Tot nu toe stuit ik op medewerkers (per e-mail) die niets willen doen. (Fritzbox ondersteunen we niet...).
Dat is of onkunde, geen inspannig willen doen, of Delta heeft een voor hun interessant maar voor mij niet bruikbaar protocoll in gebruik (vandaar dichtgetimmerd).
Dit had je van tevoren kunnen weten.
Telefoonnummer terug: Dan kan ik opnieuw beginnen met mijn infrastructuur, (is wel werk) bv via een Sip trunk en onafhankelijk van de te kiezen provider.
Klinkt als de oplossing ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• marn
IK heb ingoed vertrouwen overgestapt van XS4ALL naar DELTA gegeven een nieuw aangelegde glasvezel aansluiting, was een van de drie aanbieders. Ik heb DELTA al voorgesteld terug te gaan naar XS4ALL/DSL (heel langzaam hier) en wel werkende telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Kan het zijn dat je een SIP account in je FritzBox wil hebben?

Die accountgegevens zul je niet snel krijgen... Sowieso zit telefonie op een ander VLAN dus moet je gaan splitsen met een switch die VLAN's kan, ooit eens bewerkstelligd met een HP Aruba 2530 i.c.m. SFP modules, leuk voor de hobby... Maar dit wordt een uitdaging voor je ben ik bang. :)

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
Misschien heb je iets aan dit topic.
Fritzbox aansluiten aan de tel1 van de Genexis.

Dect-telefonie van Ziggo achter Fritz!box 7590

• marn
Dank voor de reacties, ik heb zowel de handleidingen van AVM / Fritzbox en de oplossingen via Tweakers geprobeerd (kan natuurlijk wat verkeerd gedaan hebben, er zijn veel mutaties).
Gaat wel veel tijd in zitten. Geen succes, foutmelding blijft.. remote site reports...401 (is natuurlijk ook maar programmeer werk).
In mijn direct omgeving hangt vrij vaak een modem aan het provider-modem, doorgaans voor betere WIFI. Maar dat blijkt toch wat haken en ogen te hebben.

Laten we eens bij het begin beginnen:

1) Beperkt een Internet provider, behalve via de snelheid, op een andere manier de toegang tot het internet?
Concreet: Waarom zou DELTA mij geen werkende telefonie met hardware naar eigen keuze kunnen aanbieden? Tot nu toe willen ze het niet, kan gewoon het niveau van de "klantenservice" zijn.
Mogelijk is het zo ingericht dat het niet kan en communiceert Delta dat niet helder.
2) Wat is de status van de discussie: "vrije modem keuze"?

Ik ben zover dat ik van mijn telefooncontract met DELTA af wil want het lijkt geen technisch probleem maar een beperking van wat DELTA denkt te mogen leveren als ze je telefonie verkopen.

• marn
Lier schrijft: "Dat had je van tevoren kunnen weten".

Met Lier zijn kennis vast wel, maar de gemiddelde consument die in het buitengebied meedoet aan de aanleg van glasvezel-netwerk?
De informatie was erg beperkt en zeker niet technisch, er waren 3 aanbieders om uit te kiezen.

Kortom hoe breek ik het contract open, aansluiting sinds 2 maart...

• marn
Wat mij betreft is het voordeel van het snellere glasvezel internet al verloren gegaan, dus:

https://www.degeschillenc...ikleen-te-geven-hardware/

Ik laat weten hoe het afloopt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:36
@marn Mocht je intussen wel gebruik willen waken van jouw nummer met behulp van de TEL-poort op het Delta modem en een Fritzbox met PSTN/POTS/TEL in aansluiting, dan zou je deze handleiding wellicht kunnen gebruiken:
timmie1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:51:
[...]
Het is belangrijk dat je kijkt welk uiteinde van de splitter je aansluit aan de Fritzbox. Als de splitter bij hem modem geleverd is, staat er als het goed is ergens het woord "PSTN" of "TEL" op. Dat gedeelte moet in de telefoniepoort van het modem van Delta. Let er ook op dat je de juiste telefoniepoort van het Ziggo modem gebruikt, want vaak is er maar 1 actief terwijl het modem vaak 2 aansluitpoorten heeft!

Vervolgens log je in op de FritzBox en ga je naar Telephony->Telephony numbers en klik je bovenaan op het tabblad Line settings. In dat tabblad staat een sectie genaamd landline met een optie om in te schakelen. Klik die optie aan, en vervolgens op Apply. Daarna ga je naar telephony numbers, klik je op de knop New Telephone Number, waarna je de Landline optie kiest en de instructies daarbij volgt. Als je dat hebt gedaan, heb je de Ziggo lijn in de Fritzbox aangemeld.

Het telefoontoestel kun je via het Telephony->Telephone devices menu terugvinden. Als je daar vervolgens op het podloodje achter de naam van het toestel klikt, opent er een scherm met de secties Outgoing calls en Incoming calls. Kies bij Outgoing calls de PSTN/POTS telefoonlijn die je bij de vorige alinea hebt ingesteld en bij Incoming calls voor React to all. Sla dat allemaal op.

Als het goed is, moet de telefoon nu werken zoals het hoort.
Ik zie deze vraag trouwens vaker langskomen, dus ik ga daar maar eens een handleiding voor schrijven.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• marn
Beste timmie1

Deze handleiding had ik al gevonden en uitgebreid geprobeerd, met wat variaties. De splitter was nog steeds voorzien van labels. Ik kreeg het niet aan de praat.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:36
marn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:46:
Beste timmie1

Deze handleiding had ik al gevonden en uitgebreid geprobeerd, met wat variaties. De splitter was nog steeds voorzien van labels. Ik kreeg het niet aan de praat.
Mag ik vragen wat er dan niet werkte?

En wat de setup is, betreft het een DECT telefoon welke draadloos gekoppeld is aan het ingebouwde DECT-station van de Fritzbox of is het een telefoon welke met een rj11 kabel is aangesloten aan 1 van de 2 tel-poorten van de Fritzbox?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• marn
Werkend krijg ik

WIFI via Fritzbox
Toegang tot Fritzbox webinterface via WIFI
De DECT telefoon was altijd al aangesloten op de Fritzbox, maar ik krijg het rondje ervoor niet groen

De diagnose van Fritzbox geeft in alle geprobeerde gevallen dezelfde foutmelding ....401

Dit is de opstelling
Fritzbox via LAN1 met LAN1 Genexis
Fritzbox splitterkabel, origineel met labels: Zwarte kabel Telefoonanschluss ISDN /Analog tel met zwart verloopbokje 058 in Genexis Splitterkabel einde met label DSL/TEL in Fritzbox. Dit zwarte verloopblokje heeft 2 aansluitingen, de Genexis ingang heeft twee aansluitingen.

voor 7340 is de in te vullen informatie "potlood icoontje" anders.
Status:
De DECT telefoon wil niet registreren
De Genexis router instellingen zijn nooit gewijzigd.

• marn
Om mij onbekende redenen past DELTA tal van vertragingstactieken toe.

Ik moest me expliciet beroepen op het recht om binnen 14 dagen een koop op afstand ongedaan te mogen maken, en dan nog houdt DELTA me aan het lijntje. Ik ben tot zover gekomen:

"Bedankt voor uw e-mails.

Wij hebben de mail die u op 15 maart heeft verzonden aan ons doorgezet naar onze klachtenafdeling zodat zij naar de hele situatie kunnen kijken en samen met u naar een oplossing toe kunnen werken.
"

Dat is in schril contrast met de aanbevelingen van de ACM aan ondernemers.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/loket
Ik wil van mijn DELTA contract af, verder hoeft er nu niks meer opgelost te worden.

Wordt vervolgd...

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-03 15:52
marn schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:51:
Werkend krijg ik

WIFI via Fritzbox
Toegang tot Fritzbox webinterface via WIFI
De DECT telefoon was altijd al aangesloten op de Fritzbox, maar ik krijg het rondje ervoor niet groen

De diagnose van Fritzbox geeft in alle geprobeerde gevallen dezelfde foutmelding ....401

Dit is de opstelling
Fritzbox via LAN1 met LAN1 Genexis
Fritzbox splitterkabel, origineel met labels: Zwarte kabel Telefoonanschluss ISDN /Analog tel met zwart verloopbokje 058 in Genexis Splitterkabel einde met label DSL/TEL in Fritzbox. Dit zwarte verloopblokje heeft 2 aansluitingen, de Genexis ingang heeft twee aansluitingen.

voor 7340 is de in te vullen informatie "potlood icoontje" anders.
Status:
De DECT telefoon wil niet registreren
De Genexis router instellingen zijn nooit gewijzigd.
Begrijp ik nou goed dat je een telefoon op de dsl poort aansluit?

Het klopt dat veel providers de gegevens voor telefonie niet vrijgeven. KPN bijvoorbeeld doet dit pas sinds korte tijd na een hoop druk van klanten en politiek.

Dat Delta dit niet doet is bekrompen en ouderwets maar dat is nou eenmaal zo.

Volgens mij kan je beter glas behouden en voor telefoon overstappen naar bijvoorbeeld cheapconnect of een andere voip provider. Dan ben je gewoon vrij om eigen apparatuur te kiezen.

Success met de strijd met Delta.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee