Toon posts:

Event 10016. Random reboot van pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-03 18:48
Sinds enkele weken reboot mijn pc at random en als ik kijk bij event viewer dan is dat het Event 10016 probleem wat JAREN geleden voorkwam waarvoor ik al weken aan het googlen ben en die registers heb aangepast zodat ze van mij zijn. (ownership)
The toepassingsspecifiek permission settings do not grant Lokaal Activeren permission for the COM Server application with CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
and APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) from address LocalHost (via LRPC) running in the application container Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.
Mijn WIn 10 64bit pro is volledig up to date behalve de 20H2 update die altijd failed en ik geen oplossing voor vindt.

Alweer de mokerslag buiten al de andere miserie voor die paar uurjtes op een maand at ik eens iets wil doen op de pc.

tldr: rant over game pc wat weeral niet meewerkt en zuurverdiende tijd van fulltime half dove kapotte rug werkende vader zot draait.
Nog 1 tegenslag en ik verkoop alles en stop ermee.

[Voor 8% gewijzigd door TNG128MB op 10-03-2021 21:40]

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sorry hoor, maar van een DCOM error gaat je PC niet rebooten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Grote kans dat de 20H2 update niet werkt omdat je je register hebt gesloopt door erin te zitten prutsen.
Elke computer heeft DCOM errors, was handiger geweest daar even op te Googlen wat het betekent en dat het niet kritiek is dan om lukraak het register in te duiken...
DCOM errors veroorzaken iig niet reboots, die worden veroorzaakt door iets anders (driver of hardware probleem).

Overigens best wel benieuwd wat je in het register hebt gedaan om ownership aan te passen, mijn verwachting is dat je de boel dusdanig gesloopt hebt dat je een herinstallatie/refresh nodig hebt om het te herstellen :/

Fixing things to the breaking point...

• TNG128MB
update hoewel ik in bed moet liggen:

Intussen over de laatste weken eindelijk de tijd bij elkaar geraapt en windows volledig opnieuw geinstalleerd via de creator tool.
en voeding het ook begeven ineens ??? (kwam zwaar gefluit uit)
dus een nieuwe seasonic gekocht van 750w want vertrouwde het niet.
pc volledig uit elkaar gehad zuiver gemaakt en terug van begin af aan opgebouwd, nieuwe noctua nth-1 paste voor cpu en gpu ( na 4 jaar mx-4).
ook chkdsk en memtest gedaan, kwam niets uit.

nog steeds random freezes en reboots.

speel terug op de wii intussen

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Controleer BSOD's met tools als BlueScreenView: https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Ook BIOS/UEFI/SSD firmware etc bijgewerkt?
Laatste updates geïnstalleerd (ook updates die de laatste issues met printerdrivers oplossen?)

Eventueel nog deze preview update:
nieuws: Microsoft brengt optionele Windows 10-update uit met probleemoplossingen

Verder uiteraard spitten in je logs. Houd vol, gooi niet het bijltje er zomaar bij neer maar ga gestructureerd te werk om de oorzaak/fout te vinden of zoek iemand met nog meer kijk erop dan jij al hebt.
Uiteindelijk is het jouw tijd die je liever aan plezieriger dingen wilt besteden.
Je acties met schoonmaken PC, koelpasta opnieuw aanbrengen, alles opnieuw installeren is een goede stap maar soms kan hardware ook een end-of-life hebben en gekke dingen hebben. Soms ook de SSD die het einde van zijn levensduur heeft bereikt.

Het kan van alles zijn maar het begint met zoeken en soms ook niet alles tegelijkertijd willen doen of tot het gaatje gaan/ je gezondheid gaat voor :)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-04 16:42
TNG128MB schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:12:
update hoewel ik in bed moet liggen:

Intussen over de laatste weken eindelijk de tijd bij elkaar geraapt en windows volledig opnieuw geinstalleerd via de creator tool.
en voeding het ook begeven ineens ??? (kwam zwaar gefluit uit)
dus een nieuwe seasonic gekocht van 750w want vertrouwde het niet.
pc volledig uit elkaar gehad zuiver gemaakt en terug van begin af aan opgebouwd, nieuwe noctua nth-1 paste voor cpu en gpu ( na 4 jaar mx-4).
ook chkdsk en memtest gedaan, kwam niets uit.

nog steeds random freezes en reboots.

speel terug op de wii intussen
Gezien je al een herinstallatie hebt gedaan, denk ik dat er toch meer schade aan je hardware is door de voeding die problemen gaf.

Het zou mij niks verbazen als je moederbord, geheugen of CPU een optater heeft gehad van je vorige voeding en hierdoor niet lekker werkt.

Maar voor dat zo ver is, zou ik alles uitsluiten.

Een herinstallatie heb je al gedaan.
Drivers volledig bijgewerkt/geinstalleerd (Chipset, geluid, lan, sound, video etc)
Windows volledig up2date en de update die @akimosan al noemde?

Heb je map MINIDUMP onder C:\Windows ? Zo ja, lees die bestanden eens uit met BlueScreenView van Nirsoft. Daar zie je vaak wat de oorzaak is (driver, proces of bestand vaak).

SFC /SCANNOW al eens gedraaid in command prompt?

En toon je volledige specificaties hier eens. dan weten we wat voor hardware je hebt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• TNG128MB
ok vandaag halfuurke vrije tijd.

-cpu 4670k stock clocks, was 4.2GHz en altijd stabiel geweest maar dacht ik heb de bios op default gezet maar haalt niets uit

-mobo GA-Z97P-D3, bios is de laatste die ik vind op hun site inclusief alle drivers

-gpu:inno3D 1080TI X3 met laatste driver van nvidia gisteren geinstalleerd via geforcenow met clean install

-crucial 2x8gb ddr3 1600mhz

-samsung ssd 850 proo 256GB boot drive
-sandisk ultra II 960GB voor steam librairy

-win 10 64bit pro (vind geen updates meer en heb die preview update gedownload.

-Seasonic Focus GX-750

BSviewer van die dump geeft 2 regels in rood:

Bedankt voor de reacties, ik rant nogal en heb een kort lontje en zeer weinig vrije tijd en dat werkt op mijn zenuwen. ben aant denken mijn crypto te verkopen voor een volledig nieuwe pc als dit nog lang duurt.
stiekem vrees ik voor mijn 1080ti.

Tijdens gamen volgende temps komt de cpu nooit boven de 40c (scythe mugen v2)
En de 1080ti nooit boven de 80c en is aangesloten met 2 aparte kabels volgens de handleiding.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:00
Lijkt op een issue met de nVidia driver.. die nvlddmkm.sys is een onderdeel van de nVidia driver. Misschien bij nVidia op de site zelf zoeken naar de laatste driver ipv via de site van de fabrikant ?

• TNG128MB
@nextware heb intussen al een stuk of 4 drivers geprobeerd en altijd via nvidia zelf.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee