Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vast internet in de tuin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gio469
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 03-06 20:02
Mijn vraag
Ik wil graag mijn gemetst tuinhuis graag ombouwen naar gameroom.
Maar wil niet over wifi gamen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik had al gevonden op gewoon een kabel te trekken maar vraag me af hoeveel verlies ik maak als ik bvb 40-50m kabel moet leggen...

Een router bij plaatsen een het eind van het huis was ook optie en van daaruit trg een kabel, maar dan verlies ik ook terug denk ik...

Ik heb all-in internet 300 van telenet

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
Verlies in snelheid, bedoel je dan, neem ik aan? ;) Een goede netwerkkabel kan tot zo'n 100 meter zonder noemenswaardig snelheidsverlies.

The devil is in the details.

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:41

Osxy

Holy crap on a cracker

Netwerk kabels kunnen makkelijk meer dan 50 meter overbruggen zonder echte verliezen.

Echter is het raadzaam een goede buitenkabel te nemen en die redelijk diep in te graven.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:46
tot 100meter heb je 0 verlies over UTP kabel... eenmaal je die grens erover gaat is het een wel/niet verhaal..

trek absoluut een kabel en bestel een wifi booster bij telenet (de accespoint versie) dan heb je goeie wifi + 4 extra poorten zonder enig verlies ...

als je ook tv wil kijken kan je misschien ineens voor zoiets gaan :

dit is coax en 2x utp kabel in 1 buis... altijd handig om een 2e kabel te hebben en is de meerprijs niet

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:27
@ijske maar die buis mag de grond niet in.
Je zou sowieso een grondkabel moeten hebben

Kijk ook eens hier
Eisen aan netwerkkabel in de grond

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:46
DonJunior schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:32:
@ijske maar die buis mag de grond niet in.
Je zou sowieso een grondkabel moeten hebben

Kijk ook eens hier
Eisen aan netwerkkabel in de grond
mijn electricien smijt die flexibel buizen zo de grond in...
ik heb mijn kabels toch ook maar in HDPE buis gestoken... YMVK, UTP , alles in 1 grote buis gestoken
zolang deze van binnen tot binnen & bovengronds zit kan er toch geen water of vocht inkomen

of dat officieel mag (in belgie) laat ik in het midden... ik zou deze toch ook nog eens extra in een mantelbuis duwen

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Nu online
grote bomen op de route van je toekomstige kabel?
Zoja, denk eens aan een glasvezel lijn... Ook zonder bomen is glas een optie

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 21:48

g0tanks

Moderator CSA
jack zomer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:39:
Geen grote bomen op de route van je toekomstige kabel?
Zoja, denk eens aan een glasvezel lijn... Ook zonder bomen is glas een optie
Waarom kan dat niet met bomen? Omdat het moeilijker is om te graven met grote wortels?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Nu online
g0tanks schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Waarom kan dat niet met bomen? Omdat het moeilijker is om te graven met grote wortels?
Sorry woordje te veel in mijn tekst.
Grote boom, mogelijk blikseminslag en glasvezel geleid geen stroom

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:39

RobbyTown

Grootmeester

g0tanks schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Hierom :)
Hipska in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Toevallig laatst 130 meter UTP gelegd voor PoE camera. Wonderlijk genoeg werkt het ook nog. Ik sta er echter niet achter. Voor mij is 90 meter de max dan heb je nog maar paar meter ruimte om over om te patchen om zo net onder of op 100 meter te komen.

[Voor 29% gewijzigd door RobbyTown op 10-03-2021 21:50]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True