Toon posts:

Verbouwtopic Klushuis tiesje-r Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• tiesje-r
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-10-2022
Hey tweakers!

N.a.v. mijn eerste topic https://gathering.tweaker...message/66454126#66454126 en de vele reacties die ik heb mogen ontvangen, start ik hierbij mijn verbouw topic. Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van vorderingen op bouwkundig, installatietechnisch en organisatorisch gebied.

Eerst even een kleine update. Maandag 8 maart heb ik de sleutel ontvangen van de verkopende partij. Tijdens de laatste inspectie kwam nog naar voren dat de vlisotrap niet goed functioneerde; dit is naderhand met een ferme stoot en wat gefriemel opgelost. Het raam boven de achterdeur sloot niet meer omdat de beugel stuk was. Deze zijn ze dinsdag netjes komen repareren. Tijdens het aanbrengen van wat tijdelijke lampen (gloeilamp) kwamen we erachter de er wel spanning staat op de aansluitingen in de hal en de gang op de eerste verdieping, maar het licht niet aanging. In de rest van de kamers werken de lampen wel gewoon. Het licht niet aan de lampen en de vakman die is gekomen om de raambeugel te repareren heeft heirvoor een melding aangemaakt. Hopelijk komen ze dit nog fixen.

Als laatste miste ik nog een rest container; deze heeft verkopende partij ook nog aangevraagd bij de gemeente, die wordt hopelijk binnekort geleverd.

Verder is de overdracht soepel gegaan en kunnen we echt aan de slag; Ter vervanging van de gloeilampen heb ik nieuwe ledlampen gekocht voor elke kamer, die gaan we deze week ophangen. Ook zijn we begonnen met het plant-vrij maken van de tuin. Op dit moment staan er nog wat planten etc in de achtertuin die we eruit gaan halen zodat heel de tuin gebruikt kan worden voor de verbouwing. Foto volgt later nog.

Tevens heb ik een excel bestand gemaakt met al jullie input van het vorige topic. Nogmaals dank daarvoor. Ik ben nu bezig om de werkzaamheden onder te verdelen per ruimte met daarbij een kostenraming, prioritering en waar mogelijk de hoeveelheid subsidie. Ook heb ik me aangemeld bij het waternet (Brabant water) en ben ik bezig met het zoeken van een energie en stroomleverancier, tips hierover zijn meer dan welkom. Onze huidige leverancier is Essent en daar zijn we heel tevreden over. Het lukt me op dit moment alleen niet om ze te bereiken.

Verder ben ik al even bezig geweest om te kijken of ik advies kan krijgen over verwarmen/CV icm met vloerverwarming, advies over het verduurzamen van de woning en heb ik mogelijk al een partij gevonden voor het leggen en aansluiten van de vloerverwarming, het leggen van de vloer en de plinten.

Aankomend weekend gaan we verder met de tuin en proberen we in het huis al de nodige kleine klusjes af te vinken. Verder loop ik een beetje vast met bepalen welke dingen nu kunnen/moeten gebeuren. Ik hoop dat het wat duidelijker word als mijn overzicht af is. Ik gok dat het verstandig als eerste te kijken naar het elekticiteitsnetwerk, die wordt geheel of gedeeltelijk vervangen icm met utp aansluitingen.

Opmerkingen, tips en ideeen zijn en blijven altijd welkom. We gaan er iets moois van maken.

Gegroet

https://www.funda.nl/koop...is-41268284-spoorlaan-92/

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:13
Poe, daar kun je weinig aan verpesten >:) Is het ex-huur? Veel plezier met klussen! *O*

Toon de skills in je profiel.

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-03 14:41
Zo dat wordt een beste klus! Het lijkt op ex-huur inderdaad waarschijnlijk komen er nog wel wat "lijken" uit de kast zodra je gaat verbouwen!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04
Zo, leuk projectje. Ik gok dat je als eerste de deurtjes van je keukenkastjes recht gaat hangen, dat geeft gelijk een heel ander beeld.

Succes de komende periode.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien leuk om hier even te plaatsen wat de verbouwplannen zijn? Of staat dat in je andere topic?

• tiesje-r
Khil schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:50:
Poe, daar kun je weinig aan verpesten >:) Is het ex-huur? Veel plezier met klussen! *O*
Ex-huur inderdaad, bedankt!

• tiesje-r
Knielen schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:02:
Zo, leuk projectje. Ik gok dat je als eerste de deurtjes van je keukenkastjes recht gaat hangen, dat geeft gelijk een heel ander beeld.

Succes de komende periode.
Ze eindigen eerder als stookhout denk ik

• tiesje-r
BastaRhymez schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:03:
Misschien leuk om hier even te plaatsen wat de verbouwplannen zijn? Of staat dat in je andere topic?
Je kan uit het andere topic al wel een grote lijn halen.
Als mijn Excel-sheet af is dan zal ik die hier ook plaatsen als dat kan? Dat geeft dan gelijk duidelijkheid over de plannen, keuzes en mogelijkheden.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb beide topics aan elkaar geknoopt dan is alles makkelijker terug te vinden :)

Tweakers Discord

• tiesje-r
tweakduke schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:44:
Ik heb beide topics aan elkaar geknoopt dan is alles makkelijker terug te vinden :)
Bedankt!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:35
veel klusplezier d:)b ( ga verder met de zolder opruimen daar ben ik ook al twee jaar mee bezig)

• tiesje-r
Pfoe, waar moet ik beginnen. Ten eerste excuses dat de update zo lang op zich heeft laten wachten. Nogmaals dank voor alle input, dit heeft tot nu toe al enorm geholpen.

We zijn begonnen met het schoonkrabben van alle binnen kozijnen, schoonkrabben van de trap, het verwijderen van de binnendeuren, verwijderen van de plinten etc. Ook zijn er in de tuin de nodige struiken verwijderd en kwamen we nog een verdwaalde boomstronk tegen. Er is een begin gemaakt om deze te verwijderen maar zit er helaas nog steeds. De wortels zitten diep en er waren andere prioriteiten. Tevens is er een koelkast geplaatst, erg belangrijk voor het biertje na een dag lang hard werken natuurlijk.

Het originele idee was om vloerverwarming in de bestaande zandcement vloer te frezen. Helaas kwamen we er bij het verwijderen van de drempel van kozijn tussen de gang en de keuken erachter dat er 3 lagen vloer onder zaten. Een halve centimeter zandcement, een tegelvloer, een laag zandcement en daarna pas mijn betonnen ondervloer. Tegenvaller 1. Conclusie, de vloer moet er in zijn geheel uit op de begane grond als ik vloerverwarming wil hebben. En zo zou geschieden. Met een ploeg van een man of 8 zijn we er op zaterdag ingedoken met 2 breekhamers, kruiwagens en bezems en was deze er zaterdag avond bijna helemaal uit. Ook hebben we gelijk de tegeltjes van de keuken eraf gebikt, dit bleek later nog verstandig door een verbogen verassing. Kom ik straks op terug. Zondag terug voor de puntjes op ´´i´´ en de vloer was klaar voor het leggen van vloerverwarming. Gelukkig ken ik een installateur die graag wilde helpen. Intussen worden de radiotoren verwijderd, is het plafond uit de badkamer gehaald (gips was rot) en zijn er nog wat andere kleine klusjes gedaan.

De vloer was er dus uit en we liepen op de betonnen fundering. De elektricien kon beginnen met het voorbereiden van de nieuwe Electra op alle etages. Ik kon naar de WarmteSerivce om de materialen te halen voor de vloerverwarming en de nieuwe radiotoren + leidingwerk boven. Ik heb ervoor gekozen om de vloerverwarming op een alu isolatielaag te leggen met daar bovenop vloerverwarmingsnetten, magnum verdeler en buizen. We hebben ervoor gekozen om 3 groepen te leggen in de gang, woonkamer en keuken (±35), in een slakkenhuis. Helaas bleek dit nét te weinig om voldoende in verwarming in de gang te krijgen. Hiervoor hebben nog een aparte cv-groep gelegd met aparte thermostaat.

Intussen was ook het grote keukenfeest begonnen. WAUW. Ik heb een bizarre tijd bij verschillende keukenboeren gezeten om uiteindelijk tot een kwalitatief goede en mooie keuken te komen. Wensen doorgeven, ontwerpen, machines kiezen, prijsopgave, door naar de volgende keukenboer en repeat. Uiteindelijk 2 keukenboeren aangewezen als kanshebbers waar ik graag mijn keuken zou bestellen en de verkopers tegen elkaar op laten bieden voor de mooiste prijs met de beste apparatuur. Uiteindelijk geslaagd bij de keukenkampioen, erg tevreden over de service tot nu toe.

Echter kan ik natuurlijk niet 4 weken lang alleen maar bezig zijn met mijn toekomstige keuken. Vloerverwarming leggen was begonnen en ik had inmiddels een adresje door gekregen die vloeren storten. Het leggen van de vloerverwarming ging allesbehalve soepel waardoor het storten van de vloer ook elke keer moest worden uitgesteld. Tevens hebben we naar de vloerverwarming ook een deel van de elektronica verwerkt (extra groepen, UTP etc). Op een gegeven moment zat ik vast. Installateur reageerde niet of was weg en de vloerverwarming was niet af. Shit. De elektricien had inmiddels alles al gedaan wat hij moest doen en de zware klussen etc konden niet worden gedaan omdat we inmiddels dus op de buizen van de vloerverwarming liepen. Vanuit onmacht en jeukende handen maar begonnen met het uitbreken van het plafond op de hal van de eerste verdieping, want ik had besloten dat er een vaste trap naar zolder kwam. Het afval van de gipsplaten viel helaas na 1 keer met een koevoet meppen direct tussen de vloerverwarming beneden, geen goed idee. Gestopt, alles opgeruimd tussen die vloerverwarming en weer met mijn handen in het haar.

De installateur, ik kom morgen! Top. Eindelijk. Vloerverwarming afgemaakt en wanneer hij in de keuken staat spot hij ineens de waterleiding die achter de tegeltjes van de keuken zat (weet je nog dat ik in het begin zei dat je moest onthouden dat we tegeltjes er alvast afgesloopt hadden?). De waterleiding was dus 12. Ivm met de vaatwasser die in mijn keuken komt werd dat een probleem, dus dat moest 15 worden. In allerijl voorbereidingen getroffen voor een nieuwe waterleiding vanuit mijn watertappunt onder de mat bij de voordeur, zodat we daar later geen gedoe mee zouden krijgen als de nieuwe vloer erin lag.

Na weken de vloerlegger onder de sneltoets te hebben gehad, kon ik ze eindelijk een definitieve datum geven. Vanaf volgende week zou het kunnen! Maar zo zat de wereld niet in elkaar. Elke week hadden ze tijd, maar deze keer zou het bijna 3 weken duren voor de zouden komen. Shit, again. Inmiddels had het project al zo lang stilgelegen dat het frustrerend werd. Het was gewoon wachten. Gelukkig komt aan alles een eind, zo ook aan het wachten op de nieuwe vloer. Vakkundig binnen 3 uur een nieuwe vloer gestort en lekker strak. Ivm met de vloerverwarming moest er minimaal 5 cm boven op de buizen komen, nja dan doen we dat. Resultaat ben ik redelijk tevreden mee maar de vloer ligt wel een stuk hoger van de eerdere vloer die we eruit hebben gesloopt. Nja goed, zorgen voor morgen. Het goede nieuws is wel dat we na een aantal dagen weer op de vloer konden lopen en konden beginnen het nieuwe trappengat.

Ik kende blijkbaar een trappenmaker en een klusjesman, en die kende elkaar ook weer. Ideaal. De klusjesman zaagt het trapgat uit en maakt het gat van de vlizotrap dicht en de trapppenmaker meet het op, levert de tekening aan en maakt de trap. Dat ging opzich redelijk prima, alleen is de trappenmaker soms erg slecht bereikbaar wat op zijn beurt weer onnodige vertraging met zich meebrengt. Intussen konden we ook de muur tussen de hal en keuken dichtmaken met cel betonblokken en lijm. De elektricien kon terugkomen om de reeds voorbereide elektra af te maken en we konden beginnen aan de waterleiding. Omdat we niet precies weten waar de leiding zich afsplits (in de meterkast zit wel 15), maar besloten om gewoon gelijk een nieuwe leiding te leggen en daar kwam de voorbereiding die we net voor het storten van de vloer goed van pas. Gootje frezen in de muur, door de trapkast en de wc en daarna naar de keuken. Consequentie hiervan was wel dat er een nieuw toilet in moest komen, nieuwe vloer in het toilet en nieuwe tegels op de vloer en tegen het inbouwreservoir van het toilet. Nja, dat is dan maar zo, voordeel is dan wel dat het er als nieuw uitziet en een nieuw toilet moest er sowieso in. Geberit toiletje besteld met alles wat erbij hoort en die in een zaterdag erin geknald samen met de waterleiding. Helaas kunnen ze bij Warmtservice niet meteen de goede toiletten meegeven waardoor we de week erna terug moesten komen nadat het was omgeruild om het af te maken. Veel frustratie, maar buiten mijn macht.

En dan, zijn we weer in het hier en nu. En om heel eerlijk te zijn, ziet er nu slechter dan toen ik het kocht haha. De trappenmaker komt nameten aankomende week en gaat dan de trap fabriceren. Hier loopt het weer een beetje op vast omdat we erg afhankelijk zijn van die trap. De cv-ketel wordt vervangen en die hangt op zolder, er komen een wasmachine en een droger op zolder dus daarvoor moet een afvoer en aansluiting gerealiseerd worden, de cv-leidingen moeten daar op aangesloten worden maar die voorbereidingen zijn ook afgelopen week voor een groot deel al gedaan op de eerste verdieping. De planken van de zoldervloer zijn niet helemaal doorgelegd tot het einde waardoor dus eigenlijk aan weerszijde van de zoldervloer openingen zitten. Die ga ik door laten leggen en ik ga de zoldervloer isoleren met platen.

Verder moet er natuurlijk nog gestukt worden, moet de electra worden afgemaakt en moet er nog een vloer gelegd worden. De levering van de keuken staat gepland op week 43 van dit jaar, de week daarvoor moet dan de vloer gelegd worden (in eerste instantie was ik van plan laminaat te leggen maar dit kan ook nog tegels worden, ik twijfel heel erg). En de weken daarvoor moet er gestukt en geschilderd worden. Verder moeten de binnendeuren afgehangen worden, voor het grote deel zit ik gewoon te denken aan simpele brandwerende binnendeuren.

Verder twijfel ik nog over een paar dingen. De achterkant van mijn huis staat op het zuiden. De kamers aan de achterkant worden mijn slaapkamer en kantoorruimte. De twee ramen zijn oude kantelramen met dauerluft. Ik weet niet of het makkelijk/kostbaar is om die te vervangen door kantelkiep ramen? De houten kozijnen zijn nog perfect. Verder zit ik te denken aan rolluiken en airco aan de achterkant, maar ik weet niet precies wat daarin verstandig is om te doen, wat we daarvan zelf kunnen doen, hoe duur dat gaat worden etc etc. Tips zijn van harte welkom in deze.

Ik zal kijken of er nog wat foto´s op krijg en ik zal jullie wat tijdiger updaten. Over en uit voor nu, bedankt voor de reacties!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:25
Zo, hoe gaat het nu? Vlgens je vorige post krijg je volgende week een keuken en moest er nú heel veel af. Qua achterkant al beslissingen gemaakt? Ik zou altijd eerst voor zonwering gaan (rolluiken, screens of een zonnescherm) voordat je aan de airco gaat. In een slecht geïsoleerde woning is airco vrij duur.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• tiesje-r
Makkelijk schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:16:
Zo, hoe gaat het nu? Vlgens je vorige post krijg je volgende week een keuken en moest er nú heel veel af. Qua achterkant al beslissingen gemaakt? Ik zou altijd eerst voor zonwering gaan (rolluiken, screens of een zonnescherm) voordat je aan de airco gaat. In een slecht geïsoleerde woning is airco vrij duur.
Lol, hoe gaat het nu? Super goed eigenlijk! De keuken had helaas wel wat vertraging en de levering is met een week opgeschoven naar 5 november, 8 november sluiten ze de boel aan. Zonnewering is op een laag pitje gezet. Ik heb alle voorbereidingen voor rolluiken, zonnescherm en airco laten maken en besloten dat dat in een later stadium gaat plaats vinden. De trap is gezet en wat ziet dat er goed uit zeg! Daar ben ik echt heel tevreden mee, wat ons ook gelijk betere toegang geeft tot de zolder. Daar zijn we momenteel ook druk mee bezig. De zolderverdieping wordt gescheiden door een muur en een kruipgat, hier wil ik een volwaardig deur van maken zodat er een volwaardige extra kamer bij komt boven. Aan de linker en rechter kant van de houten zoldervloer, hielden de planken op een gegeven moment op. Om optimaal gebruik te maken van de ruimte heb ik de zoldervloer helemaal door laten leggen en laat ik schotten maken zodat er wat opslag van spullen kan plaatsvinden en de zolder er netjes afgewerkt uit ziet. Het voorportaal op zolder is momenteel voorzien van de oude CV ketel (die hing daar al) en wordt binnenkort vervangen door een CW5 HR-ketel. Tevens komen naast de ketel een wasmachine en droger te staan. De installateur is al druk bezig geweest met het maken van de afvoer langs het trappengat, hier laat een koof omheen maken. Hierdoor lopen tevens de gasleiding van de ketel en de nieuwe elektra. Op de plek waar de wasmachine en droger komen te staan heb ik een 4 cm dikke MDF plaat vast gemaakt op de balken van de zoldervloer ivm de trillingen van de wasmachine en een houten vloer die daar blijkbaar niet goed tegen kan. De rest van de zolder verdieping worden nog voorzien van isolerende platen op de vloer en daarna komt er een wat goedkopere vloerbedekking op.

De stukadoor is er inmiddels 3 of 4 weken uit volgens mij, die heeft echt uitstekend werk afgeleverd. Ik heb er voor gekozen om de muren en plafonds te laten doen en alles helemaal strak te laten zetten. Geen moment spijt van gehad tot nu toe. Nadat dit droog was zijn we begonnen met voorstrijken, gekozen voor Weber Flevopol. Top spul. Voor het schilderen gekozen om met Sikkens Alphacryl Pure Mat SF te werken op de muren en plafonds, witkleur Portland Stone - Pole 155 van Little green en als afwijkende kleur op 1 muur in elke kamer Sage Green 80 van Little Green. Tot nu toe heel tevreden met de dekking van Sikkens en de kleuren van Little Green.

Het toiletje is betegeld deze week dus dat is ook bijna klaar. Beginners fout gemaakt door bij de Hornbach te dunnen tegels mee te nemen die in een mozaïekje veranderde als je erin wilde snijden dus ik moest terug voor anderen. Nu wel goeie dikke tegels van 1 cm meegenomen en erg tevreden met het resultaat.

Ze zijn ook de vloer in komen meten 2 weken terug. Uiteindelijk gekozen voor PVC. Dit was proces bleek een soort keukenboer flashback, holy mother of god. Wat heb ik veel tijd besteed aan het uitzoeken van een vloer. Het originele idee was laminaat maar dat leek me uiteindelijk toch niet de beste optie, daarna nagedacht over tegels maar om 1 of andere reden was ik daar niet van overtuigd. Uitstekend voor de vloerverwarming natuurlijk maar dan moet je nog wat anders voor je trap en 1e verdieping en als zo´n tegel kapot gaat is dat toch vervelend. Toen kwam PVC op mijn pad en dat is eigenlijk ideaal, plak/dryback PVC laat veel warmte door, ziet er mooi uit en is erg duurzaam (let wel op dat je toplaag minimaal 0,55 mm is). Uiteindelijk een kleine 10 offertes laten maken bij allerlei verschillende aanbieder met bedragen die uiteen lopen van 5700 tot 8600 euro, bizar. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op Vloerdeal.nl in Breda en gekozen voor een vloer van Gelasta.

Voor nu zullen we nog wel even bezig zijn met schilderen en schuren van alle muren, plafonds en binnenkozijnen. Aan de achterkant komen 2 nieuwe ruiten, 1 is lek en in het andere kozijn zit nu een rooster- Dat rooster wil ik eruit hebben en vervang ik voor een ruit. Alle stopcontacten zijn uitgetikt want daar was overheen gestukt, dat lukte prima. Nu kan de elektricien er ook weer in om alle schakelaar etc erop te zetten en de keuken klaar te maken voor de leveren. Ik heb er vertrouwen in dat dat goed gaat komen. Vandaag zijn de nieuwe vensterbanken erop gezet, dat was opzich nog wel een dingetje. Er zaten op zich redelijke vensterbanken op, maar ik vond ze wat simpel. Was volgens mij iets van een witte MDF vensterbank, dus ik dacht ´´die tik ik er wel even af´´. Ja not. Blijkbaar zat daar de originele tegel vensterbank nog onder en had ik ineens een gapend gat. Ik kon letterlijk van binnen tegen de binnenkant van de buitengevel aan kijken. Shit. Deskundig advies ingewonnen en uiteindelijk besloten het dicht te purren. Dat ging prima en zoals gezegd hangen nu de nieuwe vensterbanken te drogen op hun plek. De trappenzetter moet nog terugkomen om de leuningen en hekjes aan te brengen en de installateur moet de verwarming nog verder afmaken. Dat was het denk ik voor nu wel even. Ik had volgens mij ook foto´s beloofd maar dat is helaas niet meer gelukt, tijd is schaars helaas. Komen zsm!

Thanks voor je interesse iig, ik houd jullie op de hoogte!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goed bezig! Heb je foto's om te delen? Altijd leuk als je zo veel werk verzet

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:25
masaman schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:49:
Goed bezig! Heb je foto's om te delen? Altijd leuk als je zo veel werk verzet
Lees de laatste regel :+

Lekker bezig, veel mensen die niet veel zelf doen zouden zo'n project niet kunnen managen zonder aannemer. Ik denk wel dat je oorspronkelijke budget niet meer helemaal gehaald is? Anders wil ik jou als aannemer voor mijn uitbouw :D

[Voor 14% gewijzigd door Makkelijk op 29-10-2021 12:58]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:F inderdaad. Ik wacht gewoon even af ;)

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:47

MLLL

Palm Treo 650

Er zijn draaikiepramen die je in een bestaand kozijn kunt plaatsen.
Heb dat zelf ook, ideaal

• tiesje-r
Makkelijk schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Lees de laatste regel :+

Lekker bezig, veel mensen die niet veel zelf doen zouden zo'n project niet kunnen managen zonder aannemer. Ik denk wel dat je oorspronkelijke budget niet meer helemaal gehaald is? Anders wil ik jou als aannemer voor mijn uitbouw :D
Ik moet zeggen dat de rollen van allround-hameraangever, amateur schilder en aannemer ook wel redelijk zwaar vallen haha. Gelukkig ben ik gewend aan ´´managen´´ en lukt het tot nu toe aardig om alles voor elkaar te krijgen. Een echte aannemer zou het waarschijnlijk beter en sneller kunnen maar goed, het is niet anders.

Ik moet zeggen dat ik het niet eens tegen vind vallen qua budget. Ik zit op dit moment op 57706.

Verf: 1735
Loodgieter incl. materialen (o.a. vloerverwarming, CV, WC, Badkamer): 3987
Vakmannen incl. materialen (o.a. storten beton vloer, klusjesman, electricien, stucadoor): 14132
Interieur (meubels woonkamer); 6352
Bouwmarkt; 1507
Notaris: 9600
Badkamer meubels: 1927
Keuken (Alles AEG); 10200
Vloerbedekking en renovatie bestaande trap (PVC): 5800
Trap naar zolder (schatting) 2000
Overig ( huur materialen, vuilstort container etc): 266
Worstenbrood: 200

Hier komt nog wel wat bij, voornamelijk voor het hang en sluit werk, afhangen van de deuren, vloerbedekking voor zolder, maken van een koof etc.

Dus buiten budget? Ja, maar er zijn tussendoor ook wel een aantal dingen bij gekomen die ik niet voorzien had of die ik later toch wilde hebben. De lockdown helpt daar wel enigsinds in, elke euro die ik verdien kan ik in mijn huis stoppen ipv naar de kroeg brengen.

Mag ik nog steeds aantreden als aannemer? ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee