Duitse auto "illegaal" in Nederland?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.561 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:02
DataGhost schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Dat is ernstig, maar niet van toepassing op het moment dat de auto werd neergezet. En waarom moet het per se Corona zijn? Voor hetzelfde geld was het een beroerte of hartstilstand, of is deze persoon geschept door een vrachtwagen toen deze de weg overstak richting de voordeur van zijn/haar huis. Je weet het niet. Maar dat is allemaal after the fact. Het gaat momenteel over een auto met een kenteken wat helemaal niet in Nederland op de openbare weg mag en wat bovendien verlopen is. Toch is de auto daar terecht gekomen en met hetzelfde gemak was deze op datzelfde moment netjes elders in een stalling gezet, waar deze hoort, en met het juiste kenteken als dat rijdend (dus niet per autoambulance) is gebeurd. Om dan te speculeren over iets mogelijk ernstigs wat zich daarna heeft plaatsgevonden om de eerdere gebeurtenis goed te praten is een drogreden op emotie of medelijden. Ik prefereer zelf een discussie zonder drogredenen, waaronder ook de ad homini die ik hier door enkele anderen langs zie komen. Drogredenen zijn namelijk een beetje valsspelen en leiden af van de eigenlijke discussie, namelijk of die auto daar mag staan en wat ermee moet gebeuren.
Ja boeie. Dan staat het er maar. De politie zal die wagen heus wel hebben gezien bij het voorbij rijden.
Als die er nog steeds staat, dan staat ie er met goede reden.
Of gaan we er nu ook al vanuit dat de politie incompetent is en hulp nodig heeft van ons volk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik heb zojuist een aantal reacties verwijderd. Hou het gewoon ontopic en geef de topicstarter advies, maar ga niet ongeremd je ongenoegen uiten als je niet snapt dat iemand ergens wellicht last van heeft wat jij misschien niet snapt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:59:
[...]

Deze auto houdt onrechtmatig een plek in gebruik die nu niet gebruikt kan worden door iemand die wel wegenbelasting enz. betaalt. Er is dus wel overlast. Er is genoeg overlast dat TS die auto is opgevallen. Als de auto netjes geregistreerd stond en er wegenbelasting voor werd betaald, kan daarmee het aantal parkeerplekken in een bepaalde gemeente aangepast worden naar het verwachte gebruik. Een ongeregistreerde auto die daar veel langer staat dan wenselijk of toegestaan wordt hierbij niet meegeteld. Deze "ene auto" gaat volgens hetzelfde principe als "ik ga niet stemmen want mijn ene stem maakt toch geen verschil". Als dit normaal gevonden wordt staat niks in de weg dat het aantal dergelijke auto's toeneemt, met alle bijbehorende extra overlast.

Volgens mij heb jij er ook geen last van als ik met 250 km/u over een lege snelweg scheur, toch hebben we gezamenlijk besloten dat dat niet wenselijk is en dat ik daar een flinke sanctie voor tegemoet mag zien. Waarom hoeft er dan in dit geval, waarin de wet ook behoorlijk expliciet is, niet gehandhaafd te worden? Ongeacht of er nou daadwerkelijk overlast zou zijn of niet? Wat voor argumenten zijn er precies (die beter dan het niveau "misschien weet die persoon het niet" of "heb je er last van dan" zijn) om niet te handhaven? Het staat allemaal gewoon op de site van het RDW en op die van het analoog in het andere land.

Volgens jouw redenering is een circuit-auto zonder kenteken, een normale auto waar de kentekenplaten af zijn gehaald, een auto met een geschorst kenteken of een auto met valse Nederlandse of buitenlandse platen, allemaal prima om aan de openbare weg te zetten?
Wat heeft 250 km/u rijden te maken met een auto die ergens geparkeerd staat? Zolang de auto geen wrak is en vloeistoffen lekt maakt mij dat inderdaad niets uit. Net als 250 km/u rijden trouwens. Formeel zal het niet mogen, maar ik maak mij daar simpelweg niet erg druk over. Het leven is immers niet zwart-wit en is te kort voor dit soort dingen.

Mijn advies aan de TS: briefje onder de ruitenwisser en als de auto er over een paar weken nog staat de gemeente bellen. Wie weet wat er met de eigenaar (of het importproces) gebeurd is. Als over een paar weken dat proces is afgerond dan is ook alles in orde. Die eigenaar gun ik graag wat ruimte om zijn zaken te regelen.
DataGhost schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Dat is ernstig, maar niet van toepassing op het moment dat de auto werd neergezet. En waarom moet het per se Corona zijn? Voor hetzelfde geld was het een beroerte of hartstilstand, of is deze persoon geschept door een vrachtwagen toen deze de weg overstak richting de voordeur van zijn/haar huis. Je weet het niet. Maar dat is allemaal after the fact. Het gaat momenteel over een auto met een kenteken wat helemaal niet in Nederland op de openbare weg mag en wat bovendien verlopen is. Toch is de auto daar terecht gekomen en met hetzelfde gemak was deze op datzelfde moment netjes elders in een stalling gezet, waar deze hoort, en met het juiste kenteken als dat rijdend (dus niet per autoambulance) is gebeurd. Om dan te speculeren over iets mogelijk ernstigs wat zich daarna heeft plaatsgevonden om de eerdere gebeurtenis goed te praten is een drogreden op emotie of medelijden. Ik prefereer zelf een discussie zonder drogredenen, waaronder ook de ad homini die ik hier door enkele anderen langs zie komen. Drogredenen zijn namelijk een beetje valsspelen en leiden af van de eigenlijke discussie, namelijk of die auto daar mag staan en wat ermee moet gebeuren.
Bedoel je drogredenen zoals je voorbeeld van 250km/u 😉

Ieder recht op zijn mening. De ene belt gelijk de politie en de ander kan het niets schelen. Ik zit daar tussen in. Als er echte overlast is dan bel ik wel, maar zolang die auto ongevaarlijk is en daar enkel staat dan vind ik het allemaal best.

Over de belasting: mocht het doel van de eigenaar zijn om een paar weken wegenbelasting te ontduiken, dan is die paar tientjes ook niet het eind van de wereld. Het langs sturen van een ambtenaar kost meer. Daarnaast zal die ambtenaar vast belangrijkere zaken te doen heeft.

Hopelijk krijgen we binnen niet al te lange tijd het bericht van de TS dat de auto spiksplinternieuwe Nederlandse kentekenplaten heeft of dat de auto weg is 😊

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:40

DataGhost

iPL dev

Roenie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 01:54:
[...]
Wat heeft 250 km/u rijden te maken met een auto die ergens geparkeerd staat? Zolang de auto geen wrak is en vloeistoffen lekt maakt mij dat inderdaad niets uit. Net als 250 km/u rijden trouwens. Formeel zal het niet mogen, maar ik maak mij daar simpelweg niet erg druk over. Het leven is immers niet zwart-wit en is te kort voor dit soort dingen.
Het gaat om de context waarin ik reageer. Jij insinueert namelijk dat jouw subjectieve mening dat "je er geen last van hebt" (die je overigens zomaar aan een ander oplegt) een goede reden is om handhaving van een wet die volgens een democratisch proces is aangenomen op te schorten. In die context hebben deze situaties prima met elkaar te maken, het zijn namelijk beide zaken die volgens de wet niet mogen en daar ook gewoon in vastgelegd zijn. Ook zijn het beide zaken waarvan je kan beargumenteren dat jij of een ander er niet zonder meer last van (hoeft) te hebben. Ik probeer hiermee op te zoeken wat jouw grens is en gaten te schieten in je argumentatie, zoals je dat ook met mijne mag doen. Dan komt daar hopelijk een soort richtlijn uit die niet gebaseerd is op willekeur.

Dus in welke gevallen dient de wet gehandhaafd te worden en in welke gevallen hoeft dat volgens jou niet, en waarom dan niet? En in de gevallen waarin jij het niet nodig vindt, zou je het dan prima vinden om de wet(ten) in kwestie af te schaffen en de te verwachten gevolgen voor lief te nemen? Namelijk dat Nederland binnen de kortste keren vol staat met auto's op verlopen buitenlandse kentekens zonder gekoppelde eigenaar (het kenteken in kwestie kan niet door Nederlanders worden aangevraagd), waar nergens belasting voor wordt betaald en waardoor onze wegen niet meer onderhouden kunnen worden. Tenminste, dat zou ik doen om bijna 1000 euro wegenbelasting per jaar in m'n zak te houden en ook geen boetes meer thuisgestuurd zou kunnen krijgen.

En dus nogmaals, want je danst er steeds zo mooi omheen terwijl het antwoord behoorlijk belangrijk is voor het wegstrepen van willekeur: mag ik een circuitauto (dus zonder goedkeuring en APK) of een normale auto aan de openbare weg zetten zonder kentekens, met valse en/of verlopen platen, of met een geschorst kenteken, zonder een boete te krijgen?
[...]
Bedoel je drogredenen zoals je voorbeeld van 250km/u 😉
Dan mag je me, zeker met bovenstaande stukje en de bijbehorende context in het achterhoofd, eens uitleggen waarom je het precies een drogreden vindt, en als je van mening bent dat Corona erbij halen dat niet is graag ook waarom dat dan geen drogreden zou zijn. Namelijk, Corona krijgen of eender welk andere aandoening ná het maken van een verkeersovertreding (of zelfs misdrijf) is in eerste instantie geen grond voor het opschorten van de eventuele bijbehorende straffen.
Over de belasting: mocht het doel van de eigenaar zijn om een paar weken wegenbelasting te ontduiken, dan is die paar tientjes ook niet het eind van de wereld. Het langs sturen van een ambtenaar kost meer. Daarnaast zal die ambtenaar vast belangrijkere zaken te doen heeft.
Dus als mijn doel is om een paar weken parkeerbelasting te ontduiken door geen parkeerkaartje te halen, hoeft er voor jou ook geen ambtenaar langs te komen om mij een boete te geven? Immers, "die ambtenaar kost meer". Daarnaast zal die vast wel betere dingen te doen hebben. Waarom vind je belasting ontduiken acceptabel, ook al is het maar heel kort? En wederom, waar ligt de grens? Een paar weken? Een paar weken en een dag? Als dat goed is, mogen een paar weken en twee dagen vast ook wel toch? Niet? Nou, dan leggen we een paar weken en een dag vast in de wet. En over een tijdje is er een topic dat ik een paar weken en twee dagen illegaal gratis heb geparkeerd. Is de persoon die daar over klaagt dan een zeurpiet omdat ik "maar een dag extra" heb gestaan, of ben ik dan toch over de grens gegaan? Als dat niet zo is, waar ligt dan de grens? Een paar weken na een paar weken en een dag? Je ziet wel waar het naartoe gaat, toch? Waarom is een grens van 0 dagen in dit geval niet acceptabel?

Waar is je aanname op gebaseerd dat het meer kost om een ambtenaar langs te sturen? Deze auto is hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, niet APK-gekeurd, geen BPM voor betaald, niet voorzien van geldige kentekenplaten en er is dus ook geen wegenbelasting voor betaald. Maar hij staat wel aan de openbare weg en dat telt al als "deelname aan het verkeer", waarvoor deze zaken in orde horen te zijn voor iedereen in dit land. Dat zijn dus al vijf boetes die volgens mij ieder al boven de 100 euro per stuk scoren en daarbovenop kan nog een naheffing wegenbelasting komen van een jaar. Je zit dan al gauw ruim over de 1000 euro en dat lijkt me nog altijd boven het uurloon van een ambtenaar liggen.

Voor wetgeving zijn grenzen belangrijk om te kunnen handhaven. Op het moment dat je allerlei zaken en termijnen open laat voor vrije interpretatie (wat in de praktijk al gebeurt hoor, maar strikt genomen als "werkweigering" gezien kan worden) krijg je onduidelijke situaties en "ja maar hij mocht het wel". Bovendien gaan de grenzen gewoon opgezocht worden, zoals dat altijd gebeurt. Daarom bieden de meeste wetten geen enkele coulance als je weigert gebruik te maken van de opties die je wel krijgt aangeboden (een echt exportkenteken, een eendagskenteken, opslag weg van de openbare weg), zodat er fatsoenlijk op gehandhaafd kan worden en iedereen van tevoren weet waar hij/zij aan toe is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Zo, ben je het kwijt..... koelere zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 02:55:
[...]

Het gaat om de context waarin ik reageer. Jij insinueert namelijk dat jouw subjectieve mening dat "je er geen last van hebt" (die je overigens zomaar aan een ander oplegt) een goede reden is om handhaving van een wet die volgens een democratisch proces is aangenomen op te schorten. In die context hebben deze situaties prima met elkaar te maken, het zijn namelijk beide zaken die volgens de wet niet mogen en daar ook gewoon in vastgelegd zijn. Ook zijn het beide zaken waarvan je kan beargumenteren dat jij of een ander er niet zonder meer last van (hoeft) te hebben. Ik probeer hiermee op te zoeken wat jouw grens is en gaten te schieten in je argumentatie, zoals je dat ook met mijne mag doen. Dan komt daar hopelijk een soort richtlijn uit die niet gebaseerd is op willekeur.

Dus in welke gevallen dient de wet gehandhaafd te worden en in welke gevallen hoeft dat volgens jou niet, en waarom dan niet? En in de gevallen waarin jij het niet nodig vindt, zou je het dan prima vinden om de wet(ten) in kwestie af te schaffen en de te verwachten gevolgen voor lief te nemen? Namelijk dat Nederland binnen de kortste keren vol staat met auto's op verlopen buitenlandse kentekens zonder gekoppelde eigenaar (het kenteken in kwestie kan niet door Nederlanders worden aangevraagd), waar nergens belasting voor wordt betaald en waardoor onze wegen niet meer onderhouden kunnen worden. Tenminste, dat zou ik doen om bijna 1000 euro wegenbelasting per jaar in m'n zak te houden en ook geen boetes meer thuisgestuurd zou kunnen krijgen.

En dus nogmaals, want je danst er steeds zo mooi omheen terwijl het antwoord behoorlijk belangrijk is voor het wegstrepen van willekeur: mag ik een circuitauto (dus zonder goedkeuring en APK) of een normale auto aan de openbare weg zetten zonder kentekens, met valse en/of verlopen platen, of met een geschorst kenteken, zonder een boete te krijgen?

[...]

Dan mag je me, zeker met bovenstaande stukje en de bijbehorende context in het achterhoofd, eens uitleggen waarom je het precies een drogreden vindt, en als je van mening bent dat Corona erbij halen dat niet is graag ook waarom dat dan geen drogreden zou zijn. Namelijk, Corona krijgen of eender welk andere aandoening ná het maken van een verkeersovertreding (of zelfs misdrijf) is in eerste instantie geen grond voor het opschorten van de eventuele bijbehorende straffen.

[...]

Dus als mijn doel is om een paar weken parkeerbelasting te ontduiken door geen parkeerkaartje te halen, hoeft er voor jou ook geen ambtenaar langs te komen om mij een boete te geven? Immers, "die ambtenaar kost meer". Daarnaast zal die vast wel betere dingen te doen hebben. Waarom vind je belasting ontduiken acceptabel, ook al is het maar heel kort? En wederom, waar ligt de grens? Een paar weken? Een paar weken en een dag? Als dat goed is, mogen een paar weken en twee dagen vast ook wel toch? Niet? Nou, dan leggen we een paar weken en een dag vast in de wet. En over een tijdje is er een topic dat ik een paar weken en twee dagen illegaal gratis heb geparkeerd. Is de persoon die daar over klaagt dan een zeurpiet omdat ik "maar een dag extra" heb gestaan, of ben ik dan toch over de grens gegaan? Als dat niet zo is, waar ligt dan de grens? Een paar weken na een paar weken en een dag? Je ziet wel waar het naartoe gaat, toch? Waarom is een grens van 0 dagen in dit geval niet acceptabel?

Waar is je aanname op gebaseerd dat het meer kost om een ambtenaar langs te sturen? Deze auto is hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, niet APK-gekeurd, geen BPM voor betaald, niet voorzien van geldige kentekenplaten en er is dus ook geen wegenbelasting voor betaald. Maar hij staat wel aan de openbare weg en dat telt al als "deelname aan het verkeer", waarvoor deze zaken in orde horen te zijn voor iedereen in dit land. Dat zijn dus al vijf boetes die volgens mij ieder al boven de 100 euro per stuk scoren en daarbovenop kan nog een naheffing wegenbelasting komen van een jaar. Je zit dan al gauw ruim over de 1000 euro en dat lijkt me nog altijd boven het uurloon van een ambtenaar liggen.

Voor wetgeving zijn grenzen belangrijk om te kunnen handhaven. Op het moment dat je allerlei zaken en termijnen open laat voor vrije interpretatie (wat in de praktijk al gebeurt hoor, maar strikt genomen als "werkweigering" gezien kan worden) krijg je onduidelijke situaties en "ja maar hij mocht het wel". Bovendien gaan de grenzen gewoon opgezocht worden, zoals dat altijd gebeurt. Daarom bieden de meeste wetten geen enkele coulance als je weigert gebruik te maken van de opties die je wel krijgt aangeboden (een echt exportkenteken, een eendagskenteken, opslag weg van de openbare weg), zodat er fatsoenlijk op gehandhaafd kan worden en iedereen van tevoren weet waar hij/zij aan toe is.
Je hebt gelijk en ik zat fout. Instanties moeten hier strak op handhaven anders krijg je wetteloosheid in dit land.

@smesjz, laat je de afloop weten?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Aan ieder die vind dat de TS (of anderen) zich niet zo moeten opwinden/storen aan een foutgeparkeerde/verlaten auto, realiseer je dat met het plaatsen van een bericht over dat iemand zich niet moet opwinden, je zelf niet bepaald het goede voorbeeld geeft. Want je opwinden over iets wat op internet geplaatst is, is nog altijd nuttelozer dan iets wat in je directe, fysieke woonomgeving gebeurt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Roenie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:00:
[...]
Je hebt gelijk en ik zat fout. Instanties moeten hier strak op handhaven anders krijg je wetteloosheid in dit land.

@smesjz, laat je de afloop weten?
Met alle respect, maar je kan ook overdrijven. Ik ken persoonlijk de situatie van de TS niet, maar als hier in de buurt een auto met verlopen kentekenplaten zou staan, zou ik mij daar ook aan ergeren. Waarom? Ook zonder die auto is er al een parkeerprobleem, dus iedere mogelijkheid om extra plaatsen te creëren zal ik aangrijpen. Als dat betekent dat er een auto afgevoerd moet worden door de bevoegde instanties, dan so be it.

Er is decennia geleden vastgelegd dat iedere auto die zich op de openbare weg bevindt aan bepaalde minimale eisen moet voldoen, en dat is een geldig kentekenbewijs, geldige APK en WA-verzekering. Voldoe je daar niet aan, ben je in overtreding, zo simpel en zwart-wit is het. Die regel is ooit ingevoerd om dit soort situaties te voorkomen.
Complicatie in dit verhaal is echter dat het een auto betreft met buitenlands kenteken. Die zijn in zekere zin vrijgesteld van deze eisen. Nederlandse handhaving heeft geen directe macht in deze. Het is maar de vraag of politie bijvoorbeeld wel kan verifiëren of het kenteken daadwerkelijk verlopen is. En als het verlopen is, of ze mogen handhaven hierop (een verlopen kentekenbewijs is namelijk geen verkeersovertreding maar doorgaans een fiscale of civiele overtreding in het land van registratie). Dit soort voertuigen blijven daardoor vaak staan tot ze aangemerkt worden als milieudelict, maar dat duurt heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Met alle respect, maar je kan ook overdrijven. Ik ken persoonlijk de situatie van de TS niet, maar als hier in de buurt een auto met verlopen kentekenplaten zou staan, zou ik mij daar ook aan ergeren. Waarom? Ook zonder die auto is er al een parkeerprobleem, dus iedere mogelijkheid om extra plaatsen te creëren zal ik aangrijpen. Als dat betekent dat er een auto afgevoerd moet worden door de bevoegde instanties, dan so be it.

Er is decennia geleden vastgelegd dat iedere auto die zich op de openbare weg bevindt aan bepaalde minimale eisen moet voldoen, en dat is een geldig kentekenbewijs, geldige APK en WA-verzekering. Voldoe je daar niet aan, ben je in overtreding, zo simpel en zwart-wit is het. Die regel is ooit ingevoerd om dit soort situaties te voorkomen.
Complicatie in dit verhaal is echter dat het een auto betreft met buitenlands kenteken. Die zijn in zekere zin vrijgesteld van deze eisen. Nederlandse handhaving heeft geen directe macht in deze. Het is maar de vraag of politie bijvoorbeeld wel kan verifiëren of het kenteken daadwerkelijk verlopen is. En als het verlopen is, of ze mogen handhaven hierop (een verlopen kentekenbewijs is namelijk geen verkeersovertreding maar doorgaans een fiscale of civiele overtreding in het land van registratie). Dit soort voertuigen blijven daardoor vaak staan tot ze aangemerkt worden als milieudelict, maar dat duurt heel lang.
Overdrijven? Ik geef nota bene aan dat @DataGhost, gelijk heeft. Hij heeft mij met zijn laatste posting overtuigd.

Sterker nog, als @smesjz, mij de locatie van de geparkeerde auto geeft, dan bel ik de gemeente vandaag nog op. Dat kan uiteraard per PM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Roenie dat is het lastige van communicatie op een forum.
Want mijn sarcasme meter ging ook af na het lezen van je post....
Eerlijkheidshalve hij gaat nog steeds af... Sorry...

Maar top dat je kan erkennen dat jou zienswijze niet de correcte is.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 14:53
Coasterfreak schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:54:
kans is groot dat het een auto is dat geimporteerd is/wordt door iemand en langs de RDW is geweest voor een keuring en het nu wacht op de kentekencard van rdw zodat de platen erop geplaatst kunnen worden. niks uitzonderlijks
Dat denk ik ook. Maar die auto mag niet op de openbare weg staan zonder geldig kenteken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
heb in Emmen een VW Kever cabrio, en een Kia met drie lege banden laten weghalen door de gemeente. Dat scheelde een hoop ruimte op de parkeerplaats. Bij de kever heb ik netjes gewacht totdat de APK verlopen was. Beide auto's waren groen en er stond gras onder te groeien. Zowel de VW als de Kia hadden lege banden, ik had verwacht dat ze die zouden pompen, maar de sleepdienst trok beide auto's met geblokkeerde wielen zo de trailer op.

Het voelt voor mij alsof ik mijn burgertaak weer heb gedaan, en veel buren waren opgelucht dat de wraken weg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
jack zomer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:57:
@Roenie dat is het lastige van communicatie op een forum.
Want mijn sarcasme meter ging ook af na het lezen van je post....
Eerlijkheidshalve hij gaat nog steeds af... Sorry...

Maar top dat je kan erkennen dat jou zienswijze niet de correcte is.
Je hoeft je niet te verontschuldigen voor het luisteren naar je lichaam ;)
t_captain schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:22:
[...]
Dat denk ik ook. Maar die auto mag niet op de openbare weg staan zonder geldig kenteken.
Er zijn een heleboel zaken in het leven die volgens de wet niet mogen. Veel van die zaken doen mensen onbewust toch of in een situatie waarin dit redelijk en billijk is. Als we al die zaken hard zouden aanpakken dan krijgen we wat mij betreft een hele vervelende samenleving. Regels zijn er wat mij betreft om een soepel lopende samenleving te krijgen, niet om mensen in een strak keurslijf te proppen waarin iedere flexibiliteit weg is en we burgers niet de gelegenheid krijgen om in de geest van de wet te handelen.
Daarin is de impact voor de omgeving een belangrijke en ik verwacht van instanties dat zij zich met name richten op het aanpakken van zaken met een grote negatieve impact.

Ik geef dan graag het (extreme) voorbeeld van een rood verkeerslicht op een verlaten weg om 2:00 's nachts. Als ik daar sta en er komt niets aan, dan rij ik na even gewacht te hebben op een gegeven moment ook door. Formeel een overtreding, maar in de geest van de wet die dat verkeerslicht er heeft neergezet om voor veiligheid te zorgen. Als er een politieagent staat die mij een bekeuring geeft dan is dat de consequentie van mijn gedrag en die accepteer ik dan. Aan de andere kant mag ik dat overdreven vinden, net zoals iemand anders dat niet meer dan terecht mag vinden. Wat dat betreft is een mening hebben over de mate van handhaving op bepaalde gebieden ieders goed recht. Maar goed, dit gaat allemaal een beetje offtopic.
Blasterxp schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:56:
heb in Emmen een VW Kever cabrio, en een Kia met drie lege banden laten weghalen door de gemeente. Dat scheelde een hoop ruimte op de parkeerplaats. Bij de kever heb ik netjes gewacht totdat de APK verlopen was. Beide auto's waren groen en er stond gras onder te groeien. Zowel de VW als de Kia hadden lege banden, ik had verwacht dat ze die zouden pompen, maar de sleepdienst trok beide auto's met geblokkeerde wielen zo de trailer op.

Het voelt voor mij alsof ik mijn burgertaak weer heb gedaan, en veel buren waren opgelucht dat de wraken weg waren.
Eerder in deze draad heb ik ook zoiets beschreven. Al duurde dat een stuk langer helaas. Als het gras onder de auto spreekwoordelijk groener is dan in mijn tuin, dan is het wat mij betreft zaak om instanties in te schakelen, Wie weet wat voor vloeistoffen er gaan lekken en dergelijke, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:54
@Blasterxp Dat is mooi. Maar wel anders dan dit topic m.i. Gaat hier niet om een verwaarloosde auto.
Ja de auto mag er niet staan op deze manier, maar zo kort dag in een tijdsbestek dat hij er mee bezig is.
Ik zou zoiets laten, hij loopt vanzelf al genoeg risico dat politie langs rijdt en hem bekeurd/afsleept.
Met andere woorden, die gaat er al niet heel lang staan, want hij is of weggesleept of ingevoerd.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik had niet verwacht dat het tot zo veel discussie zou leiden maar het blijkt een import te zijn aangezien de auto opeens met NL platen stond toen ik begin van de middag thuis kwam en ergens later die middag weg is gehaald.

Uiteraard kwam er pas na die tijd eindelijk een update op de Buiten beter melding: de BOA heeft de auto niet aangetroffen.

Dus case closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
smesjz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:23:
Ik had niet verwacht dat het tot zo veel discussie zou leiden maar het blijkt een import te zijn aangezien de auto opeens met NL platen stond toen ik begin van de middag thuis kwam en ergens later die middag weg is gehaald.

Uiteraard kwam er pas na die tijd eindelijk een update op de Buiten beter melding: de BOA heeft de auto niet aangetroffen.

Dus case closed.
Mooi nieuws. Eind goed al goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
Mooi, kunnen al die waanideeën ook weer de kast in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

smesjz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:23:

Dus case closed.
Kom dit nu toevallig tegen.. Wat een verhalen hier..

Het ging dus om een import. En inderdaad, feitelijk had die auto daar niet met die platen mogen staan. Maar normaal is een auto importeren binnen een paar dagen geregeld. Nu is er echter een pandemie en doen vooral alle overheidsinstellingen het erg rustig aan. Dan ben je zomaar een maand verder voor je net in het buitenland gekochte auto NL kentekenplaten heeft.

We zijn niet allemaal in de positie om zo'n auto ergens te stallen, en dan zou ik hem ook op andere platen parkeren. Uiteraard niet mee rijden voor de juiste platen binnen zijn, maar dat zo'n auto dan even op een parkeerplaats staat... Tsja. Dit hele verhaal, dit hele topic.. Zonder corona en alle gevolgen van dien had dit topic waarschijnlijk nooit bestaan.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-05 14:34
Gelukkig is het geen plofkraak auto zoals sommige hier beweerden 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Amsterdamn op 19-03-2021 01:05 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26

JT

VETAK y0

Erapaz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Rijden met export kenteken mag eigenlijk ook niet. Je moet hem dan bij de grens over zetten op een 1 dags kenteken of ontheffing vragen voor het export kenteken. Als je eindelijk bij de RDW terecht kunt heb dat wederom nodig. Daarna moet je nog wachten tot je platen kunt maken. Het tijdelijke kenteken in Duitsland is alleen simpel als de dealer je helpt, anders kan het ook nog een tijd duren. In Nederland mag de auto inderdaad tussendoor niet op de openbare weg. Al met al een heel (bureaucratisch) gedoe. Binnen de EU zou dit veel simpeler moeten kunnen, bijvoorbeeld met een tijdelijk kenteken waar je wel de weg mee op mag.
Die ontheffing aanvragen kan gewoon realtime binnen een minuut op de website van de belastingdienst op je mobiel. Totaal niet spannend en moeilijk.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:24
Weer zo'n pareltje op het Tweakersforum. Ik heb genoten van de vele reacties. _/-\o_

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Valorian schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:52:
Als je APK een weekje verlopen is vind je het dan ook “normaal” dat buren de politie willen bellen omdat jouw auto op de openbare weg staat zonder?
De buren mogen bellen. Politie gaat er alleen niks mee doen als ze de wet goed kennen.

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 19-03-2021 09:15 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
JT schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:14:
[...]

De buren mogen bellen. Politie gaat er alleen niks mee doen als ze de wet goed kennen.
Mijn vraag was niet of het wel of niet mocht. Ook niet of de politie er iets mee zou doen. Slechts of TS graag in een wereld leeft waarin mensen om dit soort zaken de politie gaan bellen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:41:
[...]

We zijn niet allemaal in de positie om zo'n auto ergens te stallen We hebben er niet allemaal de tijd en het geld voor over om zo'n auto ergens waar dat toegestaan is te stallen, en dan zou ik hem ook op andere platen parkeren. Uiteraard niet mee rijden voor de juiste platen binnen zijn, maar dat zo'n auto dan even op een parkeerplaats staat... Tsja. Dit hele verhaal, dit hele topic.. Zonder corona en alle gevolgen van dien had dit topic waarschijnlijk nooit bestaan.
Ik heb even een correctie doorgevoerd in bovenstaande tekst.

Genoeg mogelijkheden om, al dan niet tegen vergoeding die auto even ergens te stallen, wanneer je er zelf geen privé terrein voor hebt. Je moet er misschien alleen wat moeite voor doen om iemand in je kennissenkring te vinden waar je een stukje van de oprit mag gebruiken. Of je moet er wat geld voor over hebben om hem in een private (parkeer)garage, een (old)timerstalling of bij een auto/bergingsbedrijf op het terrein te mogen zetten.

Overlastklachten ontstaan daar waar mensen vinden dat ze best even af kunnen wijken van de regels 'omdat ze daar niemand kwaad mee doen'.

**De mate waarin ik het voorbeeld uit dit topic zelf als overlast zou ervaren, hangt af van hoe groot de parkeerdruk in de wijk is. In een wijk met hoge parkeerdruk, zoals waar ik nu zelf woon en je vooral 's avonds soms letterlijk meerdere straten door moet voor je een plekje kunt vinden, is elke onrechtmatig geparkeerde auto, aanhanger of bouwcontainer er vanaf dag 1 er één teveel. In een wijk zoals waar mijn ouders wonen waar eigenlijk altijd genoeg vrije plekken zijn, zal ik bij een onrechtmatig geparkeerde auto veel minder snel overlast ervaren. Daar komt het gevoel van overlast pas wanneer de 'vreemde' auto er ook verwaarloosd bij staat. Of wel héél verdacht lang blijft staan.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Valorian schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Mijn vraag was niet of het wel of niet mocht. Ook niet of de politie er iets mee zou doen. Slechts of TS graag in een wereld leeft waarin mensen om dit soort zaken de politie gaan bellen. ;)
Tja, het valt mij op dat er veel zwart-wit wordt gereageerd. Ik zou dat niet zo vreemd vinden als die aan de Lindengracht in Amsterdam gebeurt waar mensen honderden euro's per maand betalen voor een parkeervergunning en m'n buurman met zo een vergunning het laatste plekje vergeven ziet aan iemand die er eigenlijk niet mag staan. Of wat te denken als er hoge parkeerdruk is, jij met je boodschappen met diepvries spul door de stromende regen 100 meter moet lopen terwijl zo een auto al 2 weken pontificaal voor de deur van je appartementgebouw staat op een volle parkeerplaats. Dat zou mij dan ook irriteren. Aan de andere kant, ik heb vaker een auto geimporteerd en ik heb de auto toen kort op de openbare weg gehad op een plek waar altijd parkeerplaats over is en waar je gratis parkeert. Maar daar zou ik hem ook geen 2 maanden laten staan.

In dit geval zou ik, met de beperkte kennis van de situatie van de TS, nog een weekje wachten, even een briefje eronder met emailadres of diegene even kan laten weten waarom de auto er staat en na een maand ofzo er wellicht een belletje/melding aan wagen bij uitblijven/niet bevredigend antwoord. En ik vind het helemaal niet zo verkeerd dat de TS gewoon even peilt hoe erover gedacht wordt. Wel dat veel mensen zo op de man gaan spelen. Ik zou niet in een wereld willen leven waar we met z'n allen niet een klein beetje op elkaar en onze omgeving letten. Ook al moet dat natuurlijk niet doorschieten.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 19-03-2021 10:25 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Achteraf is makkelijk oordelen natuurlijk maar de vele goedbedoelde adviezen "wacht nog een tijd" waren dus toch de beste.

Persoonlijk zou het ook geen moment bij me opkomen om na 1.5 week de politie te bellen. Nee, officieel mocht die auto daar niet staan maar als we bij werkelijk iedere overtreding die we iemand zien maken de politie moeten bellen gaan we naar een samenleving die het woord "samenleving" niet waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@JT Ja, dat ben ik met je eens hoor. En ook met TS dat het een glijdende schaal is, en dat het juist fijn is dat er mensen zijn die proberen de wijk leefbaar te houden. In mijn optiek schiet het na 1,5 week bellen alleen wat door de verkeerde kant op, maar ik realiseer mij ook dat in een wijk waar altijd wel plek is ik mij misschien niet goed kan inleven in iemand die daar elke dag 10 minuten voor moet rondzoeken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb wel eens 3 maanden lang de auto van mijn vader op de straat bij mijn huis laten staan, nadat ik hem naar Schiphol had gebracht. Gelukkig woon ik niet in een wijk waar er gelijk de politie voor wordt gebeld.. maar wie weet heeft iemand er wel een topic over geopend op een forum...

Kortom, 1,5 week is wel erg kort (ook al zijn de kentekenplaten ongeldig) en gelukkig bleek het hier ook loos alarm ;) Hopelijk is de buurman blij met zijn nieuwe auto!

[ Voor 5% gewijzigd door MeltedForest op 19-03-2021 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Nu online
MeltedForest schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:02:
Ik heb wel eens 3 maanden lang de auto van mijn vader op de straat bij mijn huis laten staan, nadat ik hem naar Schiphol had gebracht. Gelukkig woon ik niet in een wijk waar er gelijk de politie voor wordt gebeld.. maar wie weet heeft iemand er wel een topic over geopend op een forum...

Kortom, 1,5 week is wel erg kort (ook al zijn de kentekenplaten ongeldig) en gelukkig bleek het hier ook loos alarm ;) Hopelijk is de buurman blij met zijn nieuwe auto!
Ik neem aan dat de auto van je vader wel voorzien is van geldige kentekenplaten, APK en verzekering? Zo ja, dan maakt dat de situatie al direct niet te vergelijken met wat hier aan de hand was.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !null
Ivow85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Ik neem aan dat de auto van je vader wel voorzien is van geldige kentekenplaten, APK en verzekering? Zo ja, dan maakt dat de situatie al direct niet te vergelijken met wat hier aan de hand was.
Dit is een in dit topic veel gemaakte fout. Het ging over parkeerschaarste, niet over de kentekenplaten.

En zoals ik al had voorspeld, nu staat hij daar met gele platen en ineens is het wel goed. Terwijl hij nu net zoveel plek in neemt als met die tijdelijke platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ivow85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Ik heb even een correctie doorgevoerd in bovenstaande tekst.
Je hebt er een 'makkelijk praten' verhaaltje van gemaakt ;) Corrigeren heb je in elk geval niet gedaan.
Genoeg mogelijkheden om, al dan niet tegen vergoeding die auto even ergens te stallen, wanneer je er zelf geen privé terrein voor hebt. Je moet er misschien alleen wat moeite voor doen om iemand in je kennissenkring te vinden waar je een stukje van de oprit mag gebruiken. Of je moet er wat geld voor over hebben om hem in een private (parkeer)garage, een (old)timerstalling of bij een auto/bergingsbedrijf op het terrein te mogen zetten.
Uh-huh. Ga maar eens wat garages bellen, of bergingsbedrijven. Een parkeergarage? Ga maar bellen, ga het maar vragen zou ik zeggen. Zo simpel is het helaas niet.
Overlastklachten ontstaan daar waar mensen vinden dat ze best even af kunnen wijken van de regels 'omdat ze daar niemand kwaad mee doen'.
Mijn post is op geen enkele manier een verweer voor de eigenaar van de auto waar het in dit topic over gaat, maar ik heb over de loop der jaren al zeker 1000 auto's ingevoerd en ik ben dus een beetje bekend met het proces ;)

De feiten zijn:
- Niet iedereen heeft zomaar ergens een plek om zo'n auto te stallen.
- De gebruikte platen, betreft het zgn. Kurzzeit kenteken. Die mag je voor dit doeleinde niet gebruiken. Men had in Duitsland een export kenteken moeten kopen, met het rode vlak.
- Als die auto gewoon gele platen had, hadden we niet deze discussie in dit topic omdat beide niet hadden bestaan.

Persoonlijk had ik in overleg met een bevriend garagist de auto bij hem gestald, en had ik ook geen export kenteken gekocht maar de auto op een auto-ambulance versleept. Maar dat zijn middelen die ik toevallig tot m'n beschikking heb, voor 99,9% gaat dat niet op. En dan moet je zoeken naar het beste alternatief.

Nogmaals, normaal gesproken kun je het invoeren van een auto binnen een paar dagen regelen. Ik heb vaak zat de dag nadat ik een auto uit Duitsland had gehaald al vroeg in de ochtend bij de RDW gestaan om de auto te laten schouwen. BPM formulieren gelijk daar in de bus doen, en dan wachten op de BPM rekening. Ondertussen komt dan ook het kenteken binnen. BPM betalen, kentekenplaten bestellen, monteren en klaar. Ok, alleen de APK dan nog, maar die kan ook snel geregeld zijn.

Nu hebben we echter met een pandemie te maken, en vooral overheidsinstanties doen nu erg rustig aan. Normaal kost "afdeling BPM" een paar dagen, in corona tijden kun je er gerust een week bij op tellen. Als je dan dus geen mogelijkheden hebt om een auto ergens te stallen, ga je zoals gezegd voor een alternatief. En dan parkeer je die auto dus dichtbij je woning, waar je er zicht op hebt. Als er hoge parkeerdruk is zou ik in dat geval wel even bij de buren een briefje in de bus doen, zodat mijn buren weten wat er speelt. Kennelijk heeft de eigenaar van de betreffende auto dat niet gedaan.

En zoals al meer aangedragen in dit topic: Ja, een hoge parkeerdruk is erg irritant. Ik heb dat ook gehad. Ik ben ook vaak thuis gekomen van m'n werk om dan te ontdekken dat ik mijn auto niet in de wijk kwijt kon en een woonwijk verderop (met vergunningen/betaald parkeren) neer moest gaan zetten. Dan moest ik dus betalen, omdat iemand anders dat weigert en zijn auto dan maar in 'mijn' wijk dumpt. Natuurlijk heb ik toen ook geklaagd en meerdere verzoeken ingediend om het vergunningsgebied uit te breiden.

Nu woon ik in een wijk waar veel mensen menen recht te hebben op de parkeerplaats voor hun woning. Dat is ook de plek waar je bij voorkeur je auto neerzet natuurlijk. Maar als dat om wat voor reden dan ook niet kan, zet ik mijn auto bij buren voor de deur. Soms levert dat een klagende buur op, soms zetten die buren dan hun auto weer voor mijn huis (omdat die plek net weer vrij is). Soms betekend dat ook dat mijn auto een eind verderop in de straat staat, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Toen ik tijdelijk een aanhanger thuis had staan omdat ik daar nog geen opslag voor had, ben ik ook in gesprek gebleven met de buren ("Nee, die aanhanger gaat hier zeker niet permanent staan. Los van het feit dat het niet mag, wil ik het niet" etc.). Als ik het had gewild had ik er een auto bij gekocht en die aanhanger permanent aan die auto gekoppeld, dan had niemand me iets kunnen doen ;) Maar zo zit ik niet in elkaar. Nou valt hier de parkeerdruk wel een beetje mee, omdat mijn beide buren bijvoorbeeld geen auto hebben, waarvan één ook geen rijbewijs.

Al met al, de eigenaar van de betreffende auto had zijn buren moeten inlichten wat mij betreft. Dan was iedereen ervan op de hoogte en ik weet vrij zeker dat dit topic dan ook niet had bestaan. Ik heb ook smakelijk gelachen om de wilde theorieën die gepost werden :D Sociale controle is goed. Ik ben blij als de buren aanbellen omdat ik ben vergeten de lampen van m'n auto uit te doen, of het raam te sluiten bijvoorbeeld. En zo heb ik ook wel eens bij buren aangebeld. Wel een beetje op elkaar letten, maar niet op elke slak zout leggen. Dan blijft het gezellig.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 19-03-2021 12:18 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

!null schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Dit is een in dit topic veel gemaakte fout. Het ging over parkeerschaarste, niet over de kentekenplaten.
Het is geen fout, het kan hand in hand gaan. Als er parkeerschaarste is dan wil je dat auto's die er geen recht hebben om te staan er ook niet staan. Een auto met importkenteken heeft dat niet. Heel zwart wit gesteld natuurlijk, zoals ik in mijn eerdere post al aangaf. Maar ik ben het niet met je eens dat het niks met elkaar te maken heeft.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:10:
Nu woon ik in een wijk waar veel mensen menen recht te hebben op de parkeerplaats voor hun woning. Dat is ook de plek waar je bij voorkeur je auto neerzet natuurlijk. Maar als dat om wat voor reden dan ook niet kan, zet ik mijn auto bij buren voor de deur. Soms levert dat een klagende buur op, soms zetten die buren dan hun auto weer voor mijn huis (omdat die plek net weer vrij is). Soms betekend dat ook dat mijn auto een eind verderop in de straat staat, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Toen ik tijdelijk een aanhanger thuis had staan omdat ik daar nog geen opslag voor had, ben ik ook in gesprek gebleven met de buren ("Nee, die aanhanger gaat hier zeker niet permanent staan. Los van het feit dat het niet mag, wil ik het niet" etc.). Als ik het had gewild had ik er een auto bij gekocht en die aanhanger permanent aan die auto gekoppeld, dan had niemand me iets kunnen doen ;) Maar zo zit ik niet in elkaar. Nou valt hier de parkeerdruk wel een beetje mee, omdat mijn beide buren bijvoorbeeld geen auto hebben, waarvan één ook geen rijbewijs.
Het is naast een kwestie van recht ook soms een kwestie van fatsoen. Waar ik hiervoor woonde, woonde ik tegenover een basischool. Liever zet ik dan de auto aan de andere kant van de weg, waar ook ons huis staat. Nu hebben de meeste mensen 2 auto's in die straat. Mijn blok in ieder geval wel. Er was plaats voor een auto van ieder huis + 1 (een van de hoekwoningen had een eigen oprit). Een van mijn buren speelde een beetje een spelletje. Als wij dan een keer 2 auto's aan de kant van de woningen hadden staan en eentje ging er weg dan hebben we enkele keren gezien dat ze gelijk de auto van de overkant aan de eigen kant gingen zetten. Op enig moment waren er in dat huishouden 3 auto's en ze presteerden het om alle drie de auto's dan aan de kant van de woningen te zetten ook al pakte ze de laatste parkeerplaats. Dan moesten wij beide auto's aan de kant zetten waar basisschoolleerlingen met de fiets langs gingen enzo. Geen drama maar liever niet. Maar goed, het recht hebben ze, fatsoenlijk vond ik het niet. Wij lieten soms zelfs een parkeerplek over voor buren als een van onze auto's al aan de juiste kant stond en een van de buren weg was met de auto en terug kon komen en er was nog maar een plek. Iedereen deed het vrij netjes, behalve die buren.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
  • Nu online
[...]

<heel epistel>

Maar dat zijn middelen die ik toevallig tot m'n beschikking heb, voor 99,9% gaat dat niet op. En dan moet je zoeken naar het beste alternatief.

<rest van het epistel>
Iedereen heeft de benodigde middelen tot zijn beschikking, ze zijn namelijk gewoon te huur en/of te koop op vele adressen verspreid over het land. Je kunt een auto-ambulance zelf huren. Je kunt een tijdelijke stallingsplek huren, je kunt een garagebox kopen, je kunt zelfs de hele import van A tot Z door een gespecialiseerd bedrijf laten regelen.

De enige werkelijke reden om de import niet op één van de verschillende juiste wijzen te regelen, is het besparen van geld, door niet de juiste middelen in te zetten en regels te volgen. En dat kan er dan weer toe leiden dat iemand melding maakt van die vreemde auto. Of dat is omdat er schaarste aan parkeerruimte in de wijk is, of omdat die persoon het vreemde kenteken als 'verdachte situatie' aanmerkt, is niet zo relevant en kan leiden tot een melding bij gemeente of politie. Zo'n melding is dan hoe dan ook geheel terecht.
Sterker nog: ook als de auto er wél zou mogen staan en de melder het om welke reden dan ook verdacht vindt of overlast ervaart, mag de melder een melding doen. Het is na de melding aan de verantwoordelijke ambtenaren om een controle uit te voeren, en bij vaststelling van overtredingen te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ivow85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:48:
[...]

<-- heel verhaal over hoe iedereen die geen garage koopt of een bedrijf inschakeld voor de import van een auto asociaal is -->
Nogmaals, ga zelf maar eens een auto invoeren. Ga zelf maar eens alles regelen. Ga dan ook maar even een garage kopen enzo... Makkelijk praten zit ook aan tafel |:(

Als je op die manier wenst de discussiëren, waarbij je één zin quote en dan weer iemand gaat afvallen (asociaal gedrag verwijten) dan stopt het voor mij :w

[ Voor 53% gewijzigd door Destruction op 19-03-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
JT schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Het is geen fout, het kan hand in hand gaan. Als er parkeerschaarste is dan wil je dat auto's die er geen recht hebben om te staan er ook niet staan. Een auto met importkenteken heeft dat niet. Heel zwart wit gesteld natuurlijk, zoals ik in mijn eerdere post al aangaf. Maar ik ben het niet met je eens dat het niks met elkaar te maken heeft.
Het kenteken wordt gezien als een reden dat hij er niet mag staan en weg moet. Terwijl ik al aangaf dat de persoon gewoon bezig is ket importeren met als gevolg dat hij binnen zeer kort tijdsbestek er wel mag staan.
Want die auto is nog steeds gewoon van iemand die daar wil parkeren.
De rest was gewoon een niet-kloppende formaliteit.

De vergelijkingen met wrakken of begroeide auto's zonder apk was dan ook niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ik blijf erbij dat een particulier die een auto invoert voor eigen gebruik en iets uitloopt met de administratie rond dat invoeren geen 'overlast' veroorzaakt in een wijk. Hij voldoet niet aan de wet, en riskeert mogelijk een boete. Maar het heeft niets met overlast of asociaal gedrag te maken. Dat zou het wel zijn als het iemand betreft die bijvoorbeeld continu auto's importeert en de openbare weg bedrijfsmatig gebruikt (al is dat formeel waarschijnlijk ook niet verboden, mits papierwerk in orde) of iemand die wrakken maanden laat staan.

Nu betreft het een overtreding die andere bewoners geen schade toebrengt (in ieder geval niet méér schade dan diezelfde auto als ie wel op tijd de papieren in orde had). Op basis van de argumentatie op bij dit soort zaken melding te maken zou je ook kunnen stellen dat je bij elke auto waarvan je niet weet van wie die is én die 1,5 week (zoals in dit topic) onbewogen op dezelfde plek staat gaat checken bij de RDW of hij apk/verzekering heeft. En zo niet een melding gaat maken. Enige verschil met auto in dit topic is immers de kleur van de nummerplaat die kennelijk de drempel lager maakt om er iets van te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 19-03-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Nu online
Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Nogmaals, ga zelf maar eens een auto invoeren. Ga zelf maar eens alles regelen. Ga dan ook maar even een garage kopen enzo... Makkelijk praten zit ook aan tafel |:(

Als je op die manier wenst de discussiëren, waarbij je één zin quote en dan weer iemand gaat afvallen (asociaal gedrag verwijten) dan stopt het voor mij :w
Je snapt de boodschap echt niet?

Ik heb al eens een auto geïmporteerd, dus weet wat er bij komt kijken. En als je dat te veel vindt, moet je ofwel geen auto importeren, ofwel een bedrijf inhuren wat je de zorgen uit handen neemt.

En anders niet zeuren dat er gezeur komt over het feit dat je zaken niet volgens de regels doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toevallig hebben we hier nu een auto met Italiaans kenteken staan die daar al zeker een maand staat. Die staat ondertussen een hele hoop bonnen van handhaving te verzamelen. Na een melding bij de gemeente is handhaving nu wat uitgebreider te werk gegaan; buurtbewoners gevraagd, foto's genomen en grote gele stickers op de voorruit, achterruit en bij de bestuurder geplakt. Nog niet kunnen lezen wat daar op staat, maar ik vermoed dat de volgende stap wegslepen gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ivow85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Je snapt de boodschap echt niet?
Jij snapt niet dat wat voor jou toevallig gewerkt heeft toen je één keer (poeh poeh, nou nou...) een auto hebt geïmporteerd niet voor iedereen mogelijk is. Daar heb je jezelf al volledig gediskwalificeerd voor elke discussie over dit onderwerp.

Overigens, waar ik het heb over beschikken heb ik het over kostenloos kunnen gebruiken. En nogmaals, dat is voor 99,9% van de anderen niet weggelegd. Ik heb het niet over het huren van een auto-ambulance, waar je overigens nog steeds niets aan hebt als je geen auto hebt die genoeg mag trekken. Om over 'even' een garage kopen nog maar te zwijgen 8)7 Misschien dat er bij jou in de buurt heel vaak heel veel garages te koop staan, maar in de rest van het land valt dat zwaar tegen.

Wat mij betreft dus einde discussie. Ik wilde enkel een wat meer realistische blik op de zaken geven, niks meer niks minder.
Ivow85 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:17:
@Destruction Dus nogmaals, de enige reden om niet de juiste middelen te gebruiken, is dat je er geen geld aan wilt besteden?

Prima. En als je auto geen ambulance mag trekken, huur je een oprij-wagen. Echt, allemaal excuses die nergens anders over gaan dan het feit dat het allemaal geen cent mag kosten.
Jij blijft op mij reageren alsof de auto waarom het in dit topic ging van mij is. Dat is NIET het geval. Ik geef in mijn post ook duidelijk aan hoe ik het aangepakt zou hebben, omdat ik kostenloos over dergelijke middelen kan beschikken is er voor mij geen enkel argument om het anders aan te pakken. Maar waar ik snap dat ik over middelen kan beschikken die 99,9% van de mensen NIET hebben, snap ik ook dat mensen een andere oplossing zoeken. Het gaat ook helemaal niet om kosten, maar om de mogelijkheden. 99,9% van de mensen heeft die mogelijkheid niet. Ik gebruik het als argument om aan te geven dat ik geen enkele reden heb om zoiets op een andere manier te regelen dan de auto per trailer te vervoeren en ergens te stallen tot de NL platen erop zitten.

JIj kan dat kennelijk niet. Prima, maar dan is dat wel iets voor jezelf en geen grond om anderen de maat te nemen. Dus nogmaals (en nu definitief) einde discussie.

[ Voor 59% gewijzigd door Destruction op 19-03-2021 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Nu online
@Destruction Dus nogmaals, de enige reden om niet de juiste middelen te gebruiken, is dat je er geen geld aan wilt besteden?

Prima. En als je auto geen ambulance mag trekken, huur je een oprij-wagen. Of een trekauto die de ambulance wel mag trekken. Of schakel je een transportbedrijf in. Echt, allemaal excuses die nergens anders over gaan dan het feit dat het allemaal geen cent mag kosten.

"Ik kan het best even zo doen omdat mij dat beter uitkomt".

[ Voor 19% gewijzigd door Ivow85 op 19-03-2021 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
De discussie wordt lekker zwart/wit gevoerd. Ik ben niet gelovig maar ik geloof wel dat de uitspraak "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen" hier op zijn plaats is.

1.5 week, waar hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Jij snapt niet dat wat voor jou toevallig gewerkt heeft toen je één keer (poeh poeh, nou nou...) een auto hebt geïmporteerd niet voor iedereen mogelijk is. Daar heb je jezelf al volledig gediskwalificeerd voor elke discussie over dit onderwerp.

[knip]
Dus als je geen ervaringsdeskundige bent dan ben je niet 'gekwalificeerd' om over een onderwerp mee te praten? Wat als iemand nou 1.001 auto's heeft geïmporteerd, mag jij dan ook niet meer meediscussiëren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 13:18
Valorian schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Politie doet zeker wat met die meldingen.

Ik heb vroeger een tijd gereden met auto met Duits kenteken. Mijn vader woonde in Duitsland (en ik ook), auto stond op zijn naam. Ik reed erin, was net een half jaar terug op mezelf gaan wonen in Nederland. Was de bedoeling de auto te importeren en op mijn naam te zetten.

Auto ging echter stuk, dus ik had hem een tijdje op de parkeerplek laten staan voor de deur. Na een tijd werd er door de Duitse politie contact opgenomen met mijn vader, wat zijn auto daar al een tijd deed te staan of hij hem rap wilde weghalen anders deed de NL Politie dat voor hem :P.

Ik heb overigens ook wel eens een Duitse auto geimporteerd...hiervoor in NL rondgereden met een duits export kenteken (garage erop gezet). Vrijstelling voor aangevraagd bij de belastingdienst en verzekerd. Was volgens mij (paar jaar geleden) niet zo heel veel werk om te regelen. Vrijstelling was 14 dagen geldig.

[ Voor 14% gewijzigd door Devian op 19-03-2021 13:31 . Reden: import verhaal toegevoegd ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Icephase schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Dus als je geen ervaringsdeskundige bent dan ben je niet 'gekwalificeerd' om over een onderwerp mee te praten? Wat als iemand nou 1.001 auto's heeft geïmporteerd, mag jij dan ook niet meer meediscussiëren?
Het gaat om het punt dat hij/zij aangeeft dat iedereen maar moet zorgen dat er een opslag is, terwijl dat verhaal voor 99.9% van de mensen niet opgaat. Niet vanwege kosten, maar vanwege mogelijkheden. Je kunt 100.000 euro willen uitgeven aan een garage voor je auto, als er in de buurt van je huis (of woonplaats?) niets passends te koop is heb je nogsteeds geen garage.

Ik heb over de jaren zo'n 1.000 auto's geimporteerd, en nee die stonden niet op de openbare weg. Nooit. Ook hebben daar nooit export platen op gezeten, omdat ik deze allemaal per oprijwagen en/of auto-ambulance heb getransporteerd. Als ik een auto voor mezelf zou importeren, komt zo'n auto ook niet voor mijn deur te staan tot er NL platen op zitten, ik ben het in principe namelijk helemaal niet met @Ivow85 oneens. Maar het gaat mij om het "Ik kon het zo, dus iedereen kan het zo!" verhaal waar hij mee komt. Dat dat simpelweg onzin is.

Als jij een auto op Duits exportkenteken voor je huis zet en er niet mee gaat rijden voordat je er Nederlandse kentekenplaten op geschroefd hebt, doe je in mijn ogen weinig verkeerd. Meer ga ik er in deze post niet over zeggen, want dat heb ik in de vorige posts al gedaan.

Ervaring was in mijn geval een argument om aan te geven dat ik weet hoe het import proces verloopt. Iedereen kan dat zover als hij/zij wil uit zijn verband trekken, maar daarmee is het nogsteeds niks anders dan wat ik ermee heb willen aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Het gaat om het punt dat hij/zij aangeeft dat iedereen maar moet zorgen dat er een opslag is, terwijl dat verhaal voor 99.9% van de mensen niet opgaat. Niet vanwege kosten, maar vanwege mogelijkheden. Je kunt 100.000 euro willen uitgeven aan een garage voor je auto, als er in de buurt van je huis (of woonplaats?) niets passends te koop is heb je nogsteeds geen garage.

[knip]
Je blijft hetzelfde herhalen, maar daar ging het mij nou juist niet om. Ik hoef geen inhoudelijke discussie, ik geef alleen aan dat je een drogreden hanteert om iemand anders buitenspel te zetten. Het argument dat er altijd mogelijkheden zijn als je maar genoeg wilt (lees: geld en tijd er tegenaan smijten) weerleg je niet inhoudelijk, je probeert de legimititeit van de ander -onterecht- onderuit te halen en je herhaalt je eigen argumenten. Ook nu weer, terwijl ik je daar helemaal niet over betwist (niet dat ik hetzelfde erover denk, maar dat laat ik expres achterwege). Dat is niet discussieren, dat is roeptoeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Je hebt er een 'makkelijk praten' verhaaltje van gemaakt ;) Corrigeren heb je in elk geval niet gedaan.

[...]

Uh-huh. Ga maar eens wat garages bellen, of bergingsbedrijven. Een parkeergarage? Ga maar bellen, ga het maar vragen zou ik zeggen. Zo simpel is het helaas niet.
Sorry hoor, maar dit is echt dikke onzin, gewoon onwil. Ik heb eerder in dit topic al gezegd dat ik mijn auto een hele tijd geschorst heb gehad en die kon ik gewoon voor minder dan twee tientjes per maand bij een caravanstalling kwijt tien minuutjes rijden hiervandaan, waarvan er vele zijn door het land verspreid. En inderdaad zijn er ook oldtimerstallingen waar dit gewoon kan. Daarnaast heb je inderdaad nog de mogelijkheid van een vriend/kennis met een afgesloten garage, of zelfs gewoon bij een boerenbedrijf ofzo aanbellen of je dat ding een paar weekjes mag stallen. Als ik bijvoorbeeld op Google Maps zoek naar "caravanstalling" in de omgeving van Zwolle om maar wat te noemen, komen daar tig resultaten terug.
[...]

Mijn post is op geen enkele manier een verweer voor de eigenaar van de auto waar het in dit topic over gaat, maar ik heb over de loop der jaren al zeker 1000 auto's ingevoerd en ik ben dus een beetje bekend met het proces ;)
[..]
Persoonlijk had ik in overleg met een bevriend garagist de auto bij hem gestald, en had ik ook geen export kenteken gekocht maar de auto op een auto-ambulance versleept. Maar dat zijn middelen die ik toevallig tot m'n beschikking heb, voor 99,9% gaat dat niet op. En dan moet je zoeken naar het beste alternatief.
Heftig, dan zou je toch zeker op de hoogte moeten zijn van de vele stallingsmogelijkheden die we in dit land hebben. Alleen lijkt het erop dat jij in een 0,1%-situatie zat waarbij je zelf niet op zoek hoefde naar een van de vele andere/betere alternatieven dan gewoon illegaal aan de openbare weg stallen, en je daarom de onterechte aanname doet dat die andere/betere alternatieven gewoon helemaal niet bestaan.

En waarom heb je zoveel auto's geïmporteerd? Dat kan toch bijna niet anders dan dat daar een bepaald financieel gewin voor jou te halen viel? Waarom zou het dan teveel gevraagd zijn om een bescheiden bedrag van een paar tientjes tot maximaal 50 euro uit te geven om die auto een maand of twee in een fatsoenlijke stalling te zetten, waarbij je bovendien niet het risico loopt dat de auto wordt beboet en/of weggesleept?
Nou valt hier de parkeerdruk wel een beetje mee, omdat mijn beide buren bijvoorbeeld geen auto hebben, waarvan één ook geen rijbewijs.
Altijd makkelijk redeneren en projecteren vanuit zo'n situatie. Maar in een situatie met kennelijk hoge parkeerdruk (heb ik zelf ook in gezeten) waardoor die specifieke auto opvalt kan je wel spreken van overlast.
Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Wat heeft voor hem gewerkt wat niet voor iedereen mogelijk is? Waarom is dat niet voor iedereen mogelijk? Hoe kom je aan dat idee? Er zijn juist mogelijkheden te over.
Overigens, waar ik het heb over beschikken heb ik het over kostenloos kunnen gebruiken. En nogmaals, dat is voor 99,9% van de anderen niet weggelegd. Ik heb het niet over het huren van een auto-ambulance, waar je overigens nog steeds niets aan hebt als je geen auto hebt die genoeg mag trekken. Om over 'even' een garage kopen nog maar te zwijgen 8)7 Misschien dat er bij jou in de buurt heel vaak heel veel garages te koop staan, maar in de rest van het land valt dat zwaar tegen.
Ja, als het volgens jou gratis moet zijn en anders "onmogelijk" houdt het snel op natuurlijk 8)7 Je laat het lijken alsof importeren zo moeilijk en duur is dat het eigenlijk goedkoper is om een auto in Nederland te kopen, en dat er zeker geen geld overblijft om alles netjes volgens de regels te doen. Bovendien lijkt de optie "als je het niet volgens de regels kan regelen, niet beginnen aan import, of het uit handen geven" niet te bestaan, hoezo dan?
Stalling is te huren.
Auto-ambulance is te huren.
Auto die auto-ambulance mag trekken is te huren.
Chauffeur met het juiste rijbewijs is te huren.
Met het juiste export-kenteken en dag-kenteken kan je dat ding zelf naar Nederland rijden, naar het RDW en naar de stalling, allemaal online of ter plekke te regelen.
Welk deel is "niet weggelegd voor 99,9%"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Icephase schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:36:
[...]

Je blijft hetzelfde herhalen, maar daar ging het mij nou juist niet om. Ik hoef geen inhoudelijke discussie, ik geef alleen aan dat je een drogreden hanteert om iemand anders buitenspel te zetten. Het argument dat er altijd mogelijkheden zijn als je maar genoeg wilt (lees: geld en tijd er tegenaan smijten) weerleg je niet inhoudelijk, je probeert de legimititeit van de ander -onterecht- onderuit te halen en je herhaalt je eigen argumenten. Ook nu weer, terwijl ik je daar helemaal niet over betwist (niet dat ik hetzelfde erover denk, maar dat laat ik expres achterwege). Dat is niet discussieren, dat is roeptoeteren.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die vele malen meer auto's hebben geïmporteerd dan ik, die hier misschien ook wel meelezen. Mijn punt is nooit geweest dat iemand die 1 auto geïmporteerd heeft zijn mond moet houden omdat ik er zo'n 1.000 heb geïmporteerd. Ben ik de enige die ooit heeft geleerd wat begrijpend lezen is :? Ik schrijf "einde discussie" omdat ik niet verder in discussie wil gaan met iemand die vast blijft zitten in zijn verhaal "Ik kon dit zo regelen, dus dat kan iedereen!". Verder gaan met zo'n discussie heeft natuurlijk alleen zin als de ander zich ook een beetje in je standpunt wil verplaatsen. In dit geval is (was) die bereidheid er duidelijk niet.

@DataGhost ook jij doet nu weer alsof die auto waar dit topic om begon van mij is. Je hebt mijn posts echt duidelijk niet goed gelezen :D Probeer het nog eens opnieuw, zou ik zeggen. Ook heb je kennelijk gemist dat ook ik in een wijk met een gigantisch hoge parkeerdruk gewoond heb en dus zeker snap hoe irritant het is. Nogmaals, lees mijn posts opnieuw want hoe (o.a) jij nu op mij reageert slaat echt helemaal nergens op _O-

Die auto's ophalen en importeren heb ik inderdaad gedaan als werk. Soms was ik zelf de verkoper, soms werd ik ingehuurd door een handelaar die zelf geen tijd had om de auto's op te halen en de invoer te regelen. Betreffende bedrijven hebben (of hadden, want één bedrijf bestaat niet meer) netjes een terrein/showroom waar die auto's gestaan hebben.

Dan maar even zo: De auto waar het in dit topic om gaat is NIET van mij. Ook ken ik de eigenaar niet en ik heb er verder niets mee te maken. Ik heb enkel begrip voor de keuze die de eigenaar gemaakt heeft. Persoonijk had ik het anders aangepakt, aangezien ik kostenloos gebruik kan maken van middelen zoals een ambulance en een plek om een auto te stallen heb ik ook geen enkel argument om een auto zonder kenteken op de openbare weg te parkeren.

Is het dan zo wel duidelijk?

[ Voor 30% gewijzigd door Destruction op 19-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Devian schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:23:
[...]
Politie doet zeker wat met die meldingen.
Een wijkagent belde me een keer op omdat mijn auto (NL kenteken, schoon, verzekerd, gekeurd, alles in orde) ergens aan de openbare weg (woonwijk) geparkeerd stond. Al een vrij lange tijd, want ik had hem een paar weken niet gebruikt. De buurtbewoners vonden dat hij in de weg stond (er is daar ruim parkeerplek).

Uiteraard was er geen enkele reden waarom mijn auto daar niet zou mogen of kunnen staan, maar ja... Sommige mensen klagen om het klagen.

Ik heb wijkagent meegedeeld dat als ik ooit opzettelijke schade aan mijn auto zag, hij eerst maar eens bij de klager langs moest gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Mijn punt is nooit geweest dat iemand die 1 auto geïmporteerd heeft zijn mond moet houden omdat ik er zo'n 1.000 heb geïmporteerd. Ben ik de enige die ooit heeft geleerd wat begrijpend lezen is :?
Je schrijft het toch letterlijk in je quote "Daar heb je jezelf al volledig gediskwalificeerd voor elke discussie over dit onderwerp."
Ik schrijf "einde discussie" omdat ik niet verder in discussie wil gaan met iemand die vast blijft zitten in zijn verhaal "Ik kon dit zo regelen, dus dat kan iedereen!". Verder gaan met zo'n discussie heeft natuurlijk alleen zin als de ander zich ook een beetje in je standpunt wil verplaatsen. In dit geval is (was) die bereidheid er duidelijk niet.
Dit is een interessante. Jij blijft namelijk vast zitten in jouw verhaal "ik kon dit zo regelen, dat kan niet iedereen, dus daarom kan wat jij deed ook niet iedereen". Ondertussen wil jij je ook op geen enkele manier verplaatsen in het andere standpunt, waarin nota bene gezegd wordt dat er slechts mogelijkheden gebruikt zijn die wél iedereen tot zijn beschikking heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

DataGhost schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Je schrijft het toch letterlijk in je quote "Daar heb je jezelf al volledig gediskwalificeerd voor elke discussie over dit onderwerp."

[...]

Dit is een interessante. Jij blijft namelijk vast zitten in jouw verhaal "ik kon dit zo regelen, dat kan niet iedereen, dus daarom kan wat jij deed ook niet iedereen". Ondertussen wil jij je ook op geen enkele manier verplaatsen in het andere standpunt, waarin nota bene gezegd wordt dat er slechts mogelijkheden gebruikt zijn die wél iedereen tot zijn beschikking heeft.
Je quote me 1.000 keer, je blijft me verwijten toegooien en aanvallen. Maar je reacties slaan nergens op, je hebt mijn posts duidelijk maar half gelezen (hooguit).

Ik ga er verder ook niet meer op in. Ik ben volkomen helder geweest, dat jullie niet kunnen lezen is niet mijn probleem. Lees mijn posts opnieuw, zet zonodig een leesbril op en je zult zien dat daarna alleen excuses aanbieden overblijft.

Dat, of lekker de hik krijgen met z'n allen _O- Ik vind het prima :)

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 19-03-2021 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:42:
[...]

@DataGhost ook jij doet nu weer alsof die auto waar dit topic om begon van mij is. Je hebt mijn posts echt duidelijk niet goed gelezen :D Probeer het nog eens opnieuw, zou ik zeggen.
Hoe haal je dat uit mijn post? Ik vermoed dat je de nuance in mijn alinea mist waarin ik vraag waarom je zoveel auto's geimporteerd hebt. Dat is namelijk tweeledig. Aan de ene kant probeer ik vast te stellen of je dit hebt gedaan vanuit een zekere positieve financiële prikkel. En dan, als dat zo is, brengt importeren kennelijk een bepaalde kostenbesparing met zich mee ten opzichte van nieuw of tweedehands kopen in Nederland. Daarom vraag ik daarna door of het toch niet teveel gevraagd is om een klein deel van die kostenbesparing te besteden aan de goedkope mogelijkheden die er zijn om alles netjes volgens de regels af te handelen, waar anderen zich wel aan houden?
Dan maar even zo: De auto waar het in dit topic om gaat is NIET van mij. Ook ken ik de eigenaar niet en ik heb er verder niets mee te maken. Ik heb enkel begrip voor de keuze die de eigenaar gemaakt heeft. Persoonijk had ik het anders aangepakt, aangezien ik kostenloos gebruik kan maken van middelen zoals een ambulance en een plek om een auto te stallen heb ik ook geen enkel argument om een auto zonder kenteken op de openbare weg te parkeren.
We weten dat de auto niet van jou is. Maar waar het inderdaad om gaat is het zonder (geldig) kenteken op de openbare weg parkeren, en dat kan ook (!) als je niet "kostenloos gebruik kan maken van middelen zoals een ambulance en een plek om een auto te stallen". Een paar tientjes voor die middelen is geen onoverkomelijke drempel.
Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Je quote me 1.000 keer, je blijft me verwijten toegooien en aanvallen. Maar je reacties slaan nergens op, je hebt mijn posts duidelijk maar half gelezen (hooguit).
Ondertussen krijg ik hetzelfde gevoel bij jouw reacties. Je gaat namelijk compleet niet in op de inhoud en op welke punten ik het kennelijk verkeerd heb. Op die manier leer ik ook niks natuurlijk.

In welk opzicht slaan mijn reacties nergens op? Bestaan de door mij (en anderen) aangedragen oplossingen niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

DataGhost schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:54:
[...]

We weten dat de auto niet van jou is. Maar waar het inderdaad om gaat is het zonder (geldig) kenteken op de openbare weg parkeren, en dat kan ook (!) als je niet "kostenloos gebruik kan maken van middelen zoals een ambulance en een plek om een auto te stallen". Een paar tientjes voor die middelen is geen onoverkomelijke drempel.
Nogmaals, je hebt mijn post niet goed gelezen. Als je een leesbril hebt, zou ik die opzetten en dan mijn posts nog eens goed doorlezen. Mijn punt heeft namelijk helemaal niets met gratis te maken. Ik noem zelfs nog 100.000 euro voor een garage, waarbij ik aangeef dat je ook met dat budget nogsteeds geen garage hebt als je geen geschikte kunt vinden in de buurt van je huis/woonplaats. Hoe is dat de nadruk leggen op dat alles gratis moet? Hoe :?

Ik snap de eigenaar van de auto waar dit topic om gaat wel. Ik leef volgens de geest van de wet, niet volgens de letter. So shoot me. Zelf zou ik niet voor die manier gaan, en omdat ik gratis over andere middelen kan beschikken heb ik daar ook geen enkele reden toe. Ik kan dat toevallig gratis en ik snap dat 99,9% van de mensen dat niet heeft, waar het punt de parkeergelegenheid is en duidelijk NIET een evt. kostenplaatje. Moest ik dat nou echt speciaal dubbel uitleggen, zit hier nou niemand die dat gewoon snapt :?

Nogmaals: Ga lezen. En nu goed, niet alleen wat jij wil lezen.

Verder wijs ik je graag hierop:
Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Ik ga er verder ook niet meer op in. Ik ben volkomen helder geweest, dat jullie niet kunnen lezen is niet mijn probleem. Lees mijn posts opnieuw, zet zonodig een leesbril op en je zult zien dat daarna alleen excuses aanbieden overblijft.

Dat, of lekker de hik krijgen met z'n allen _O- Ik vind het prima :)
* Destruction is klaar met deze discussie.

@smesjz excuses voor deze lichtelijk uit de hand gelopen discussie die ontstond na mijn 1e reactie op je update.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 19-03-2021 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Nogmaals, je hebt mijn post niet goed gelezen. Als je een leesbril hebt, zou ik die opzetten en dan mijn posts nog eens goed doorlezen. Mijn punt heeft namelijk helemaal niets met gratis te maken. Ik noem zelfs nog 100.000 euro voor een garage, waarbij ik aangeef dat je ook met dat budget nogsteeds geen garage hebt als je geen geschikte kunt vinden in de buurt van je huis/woonplaats. Hoe is dat de nadruk leggen op dat alles gratis moet? Hoe :?
Ondertussen is toch echt meermaals de optie genoemd tot het huren van een stallingsplaats, dat kan een garage zijn, een museum, Paleis Het Loo, of een van de vele caravan- of oldtimerstallingen die dit land rijk is, waar je voor een paar tientjes per maand die auto kwijt kan en die op maximaal een kwartiertje rijden wel te vinden zijn. Je kan het zo gek maken als je wilt, inderdaad ook een garage, of alle bovengenoemde zaken kopen, maar voor zeer weinig geld zijn er zeer veel opties.
Ik snap de eigenaar van de auto waar dit topic om gaat wel. Ik leef volgens de geest van de wet, niet volgens de letter. So shoot me. Zelf zou ik niet voor die manier gaan, en omdat ik gratis over andere middelen kan beschikken heb ik daar ook geen enkele reden toe. Ik kan dat toevallig gratis en ik snap dat 99,9% van de mensen dat niet heeft, waar het punt de parkeergelegenheid is en duidelijk NIET het kostenplaatje. Moest ik dat nou echt speciaal dubbel uitleggen, zit hier nou niemand die dat gewoon snapt :?
Waar het uiteindelijk om gaat is de simpele vraag of het onredelijk is, als je niet gratis de beschikking hebt over jouw middelen, om te verwachten dat iemand de auto bij een van bovengenoemde opties neerzet voor weinig geld, in afwachting van de juiste papieren en platen. En daarmee dus de vraag of het dan de bedoeling is, bij het bestaan van deze makkelijk toegankelijke opties, om zowel de letter als de geest van de wet naast je neer te leggen en een auto met verkeerde, verlopen en buitenlandse platen een paar weken aan de openbare weg te laten staan.
Het punt is dus dat de parkeergelegenheid geen probleem is, als je verder kijkt dan alleen "openbare weg" en "garage kopen".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:01:...
Ik snap de eigenaar van de auto waar dit topic om gaat wel. Ik leef volgens de geest van de wet, niet volgens de letter...
Dit lijkt mij de kern van dit topic. De één leeft naar de geest van de wet en de ander naar de letter van de wet. Als je die twee samen zet, dan krijg je dit soort discussies.

Het is het grijze gebied waar ik het eerder over had die functioneert als de 'olie' van de samenleving. Zonder die olie krijg je frictie en dat creëert slijtage. Zolang die olie echter niet letterlijk uit de geparkeerde auto lekt lijkt mij dit de fijnste samenleving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 15:33
Roenie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Dit lijkt mij de kern van dit topic. De één leeft naar de geest van de wet en de ander naar de letter van de wet. Als je die twee samen zet, dan krijg je dit soort discussies.

Het is het grijze gebied waar ik het eerder over had die functioneert als de 'olie' van de samenleving. Zonder die olie krijg je frictie en dat creëert slijtage. Zolang die olie echter niet letterlijk uit de geparkeerde auto lekt lijkt mij dit de fijnste samenleving :)
Ik denk dat je voor 99,9% gelijk hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 15:33
Destruction schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Nogmaals: Ga lezen. En nu goed, niet alleen wat jij wil lezen.
Nou, ik heb alles gelezen dan wel zonder leesbril maar met lenzen, ik weet vrijwel zeker dat de weerstand die jij voelt voor een groot gedeelte valt te verwijten aan je manier van schrijven.

@smesjz Fijn dat het is opgelost, wellicht een ritje maken met de nieuwe eigenaar, die kan na anderhalve week van wachten zich vast niet meer inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Modbreak:De bewuste auto staat op Nederlands kenteken en daarmee was dit topic al klaar. De hele discussie over of je wel of geen stalling kan regelen, etc. is offtopic en geen reden meer om dit topic nog langer open te houden.

Op slot dus.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.