Je hebt er een 'makkelijk praten' verhaaltje van gemaakt

Corrigeren heb je in elk geval niet gedaan.
Genoeg mogelijkheden om, al dan niet tegen vergoeding die auto even ergens te stallen, wanneer je er zelf geen privé terrein voor hebt. Je moet er misschien alleen wat moeite voor doen om iemand in je kennissenkring te vinden waar je een stukje van de oprit mag gebruiken. Of je moet er wat geld voor over hebben om hem in een private (parkeer)garage, een (old)timerstalling of bij een auto/bergingsbedrijf op het terrein te mogen zetten.
Uh-huh. Ga maar eens wat garages bellen, of bergingsbedrijven. Een parkeergarage? Ga maar bellen, ga het maar vragen zou ik zeggen. Zo simpel is het helaas niet.
Overlastklachten ontstaan daar waar mensen vinden dat ze best even af kunnen wijken van de regels 'omdat ze daar niemand kwaad mee doen'.
Mijn post is op geen enkele manier een verweer voor de eigenaar van de auto waar het in dit topic over gaat, maar ik heb over de loop der jaren al zeker 1000 auto's ingevoerd en ik ben dus een beetje bekend met het proces
De feiten zijn:
- Niet iedereen heeft zomaar ergens een plek om zo'n auto te stallen.
- De gebruikte platen, betreft het zgn. Kurzzeit kenteken. Die mag je voor dit doeleinde niet gebruiken. Men had in Duitsland een export kenteken moeten kopen, met het rode vlak.
- Als die auto gewoon gele platen had, hadden we niet deze discussie in dit topic omdat beide niet hadden bestaan.
Persoonlijk had ik in overleg met een bevriend garagist de auto bij hem gestald, en had ik ook geen export kenteken gekocht maar de auto op een auto-ambulance versleept. Maar dat zijn middelen die ik toevallig tot m'n beschikking heb, voor 99,9% gaat dat niet op. En dan moet je zoeken naar het beste alternatief.
Nogmaals, normaal gesproken kun je het invoeren van een auto binnen een paar dagen regelen. Ik heb vaak zat de dag nadat ik een auto uit Duitsland had gehaald al vroeg in de ochtend bij de RDW gestaan om de auto te laten schouwen. BPM formulieren gelijk daar in de bus doen, en dan wachten op de BPM rekening. Ondertussen komt dan ook het kenteken binnen. BPM betalen, kentekenplaten bestellen, monteren en klaar. Ok, alleen de APK dan nog, maar die kan ook snel geregeld zijn.
Nu hebben we echter met een pandemie te maken, en vooral overheidsinstanties doen nu erg rustig aan. Normaal kost "afdeling BPM" een paar dagen, in corona tijden kun je er gerust een week bij op tellen. Als je dan dus geen mogelijkheden hebt om een auto ergens te stallen, ga je zoals gezegd voor een alternatief. En dan parkeer je die auto dus dichtbij je woning, waar je er zicht op hebt. Als er hoge parkeerdruk is zou ik in dat geval wel even bij de buren een briefje in de bus doen, zodat mijn buren weten wat er speelt. Kennelijk heeft de eigenaar van de betreffende auto dat niet gedaan.
En zoals al meer aangedragen in dit topic: Ja, een hoge parkeerdruk is erg irritant. Ik heb dat ook gehad. Ik ben ook vaak thuis gekomen van m'n werk om dan te ontdekken dat ik mijn auto niet in de wijk kwijt kon en een woonwijk verderop (met vergunningen/betaald parkeren) neer moest gaan zetten. Dan moest ik dus betalen, omdat iemand anders dat weigert en zijn auto dan maar in 'mijn' wijk dumpt. Natuurlijk heb ik toen ook geklaagd en meerdere verzoeken ingediend om het vergunningsgebied uit te breiden.
Nu woon ik in een wijk waar veel mensen menen recht te hebben op de parkeerplaats voor hun woning. Dat is ook de plek waar je bij voorkeur je auto neerzet natuurlijk. Maar als dat om wat voor reden dan ook niet kan, zet ik mijn auto bij buren voor de deur. Soms levert dat een klagende buur op, soms zetten die buren dan hun auto weer voor mijn huis (omdat die plek net weer vrij is). Soms betekend dat ook dat mijn auto een eind verderop in de straat staat, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Toen ik tijdelijk een aanhanger thuis had staan omdat ik daar nog geen opslag voor had, ben ik ook in gesprek gebleven met de buren ("Nee, die aanhanger gaat hier zeker niet permanent staan. Los van het feit dat het niet mag, wil ik het niet" etc.). Als ik het had gewild had ik er een auto bij gekocht en die aanhanger permanent aan die auto gekoppeld, dan had niemand me iets kunnen doen

Maar zo zit ik niet in elkaar. Nou valt hier de parkeerdruk wel een beetje mee, omdat mijn beide buren bijvoorbeeld geen auto hebben, waarvan één ook geen rijbewijs.
Al met al, de eigenaar van de betreffende auto had zijn buren moeten inlichten wat mij betreft. Dan was iedereen ervan op de hoogte en ik weet vrij zeker dat dit topic dan ook niet had bestaan. Ik heb ook smakelijk gelachen om de wilde theorieën die gepost werden

Sociale controle is goed. Ik ben blij als de buren aanbellen omdat ik ben vergeten de lampen van m'n auto uit te doen, of het raam te sluiten bijvoorbeeld. En zo heb ik ook wel eens bij buren aangebeld. Wel een beetje op elkaar letten, maar niet op elke slak zout leggen. Dan blijft het gezellig.
[
Voor 8% gewijzigd door
Destruction op 19-03-2021 12:18
]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.