Toon posts:

Thuis VM server tot €550

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R1card0
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-05 17:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gebruiken voor het hosten van verschillende Virtuele Machines om met VPN via RDP te benaderen met de volgende toepassingen:
  • Windows en Linux omgevingen voor school.
  • Windows en Linux omgevingen om mee te experimenteren
  • Minecraft server voor misschien 5 mensen.
  • Wil graag ook ruimte voor andere projecten voor in de toekomst waar ik nog niet over uit ben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gelieve niet meer dan 550, natuurlijk mag het een klein beetje afwijken. Minder is altijd goed.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI R7 370 Videokaart
Monitor, toetsenbord muis en een actieve desktop heb ik al.
Voor de rest compleet nieuwe build, heb nog een oude game PC liggen waarvan ik de videokaart ga gebruiken echter lijken mij de andere onderdelen veels te oud of bijna tegen hun dood aan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • CPU
  • Moederbord
  • Behuizing - Bij voorkeur wat aan de kleine kant / compact om wat minder de indruk van een desktop te krijgen
  • Voeding
  • M2 SSD
  • SSD
  • HDD - Niet zeker of dit te traag is om VMs op te draaien
  • RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, heb momenteel zelf een AMD processor en videokaart in huidige pc. Intel is volgensmij wel altijd een wat stabielere optie. Als ik me niet vergis is AMD wel sterker op het gebied van servers?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gelieve niet te veel energieverbruik

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Opzoek naar een goede server configuratie, ik weet niet precies wat er nodig is om de aan het begin vermelde toepassingen te draaien. Wel altijd zelf mijn gaming desktops samengesteld en gebouwt.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:18
Een soortgelijke use case is vorige week in dit topic besproken.

De belangrijkste vraag is wat ga je in die VM's voor omgevingen draaien, en hoeveel draaien er tegelijk? Hoeveel mensen werken er dan tegelijk in die VM's, kun je iets over de load zeggen? Dat bepaalt hoeveel RAM, CPU en diskruimte je nodig hebt.

In het algemeen is het beter VM's vanaf SSD te draaien.

• R1card0
martyw schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:39:
Een soortgelijke use case is vorige week in dit topic besproken.

De belangrijkste vraag is wat ga je in die VM's voor omgevingen draaien, en hoeveel draaien er tegelijk? Hoeveel mensen werken er dan tegelijk in die VM's, kun je iets over de load zeggen? Dat bepaalt hoeveel RAM, CPU en diskruimte je nodig hebt.

In het algemeen is het beter VM's vanaf SSD te draaien.
Bedankt voor je antwoord, ik zal als enige in deze VMs werken. Deze draaien niet tegelijk, behalve de 1 VM die gereserveerd wordt voor een Minecraft server. Deze draait altijd met rond de 5 gebruikers.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:45
Welke software ga je gebruiken voor de vm’s ?
Vmware, proxmox, etc ?
Vmware kan met zelfbouw nogal eigenwijs zijn.

• R1card0
Andre_J schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:46:
Welke software ga je gebruiken voor de vm’s ?
Vmware, proxmox, etc ?
Vmware kan met zelfbouw nogal eigenwijs zijn.
VMware heeft nu nog de voorkeur, Proxmox is wel een optie die ik open wil houden.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:18
Een Youtuber heeft ESXi aan de praat op een Deskmini

Dan zou dit een begin zijn, een Minecraft server voor een paar gebruikers vraagt niet veel resources
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-10100 Boxed€ 119,-€ 119,-
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 163,-€ 163,-
1Geheugen internKingston 16GB DDR4 2666MHz Kit€ 86,90€ 86,90
1Solid state drivesSamsung 870 QVO 1TB€ 89,94€ 89,94
Totaal€ 458,84

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:24
Als je echt een servertje wil, welke ook nog zuinig moet zijn, is een dedicated videokaart van 5 jaar oud zoals je nu hebt het eerste wat gaat afvallen :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee