Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gebruiken voor het hosten van verschillende Virtuele Machines om met VPN via RDP te benaderen met de volgende toepassingen:
Gelieve niet meer dan 550, natuurlijk mag het een klein beetje afwijken. Minder is altijd goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI R7 370 Videokaart
Monitor, toetsenbord muis en een actieve desktop heb ik al.
Voor de rest compleet nieuwe build, heb nog een oude game PC liggen waarvan ik de videokaart ga gebruiken echter lijken mij de andere onderdelen veels te oud of bijna tegen hun dood aan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen voorkeur, heb momenteel zelf een AMD processor en videokaart in huidige pc. Intel is volgensmij wel altijd een wat stabielere optie. Als ik me niet vergis is AMD wel sterker op het gebied van servers?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gelieve niet te veel energieverbruik
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Opzoek naar een goede server configuratie, ik weet niet precies wat er nodig is om de aan het begin vermelde toepassingen te draaien. Wel altijd zelf mijn gaming desktops samengesteld en gebouwt.
Alvast bedankt!
Ik wil het systeem gebruiken voor het hosten van verschillende Virtuele Machines om met VPN via RDP te benaderen met de volgende toepassingen:
- Windows en Linux omgevingen voor school.
- Windows en Linux omgevingen om mee te experimenteren
- Minecraft server voor misschien 5 mensen.
- Wil graag ook ruimte voor andere projecten voor in de toekomst waar ik nog niet over uit ben.
Gelieve niet meer dan 550, natuurlijk mag het een klein beetje afwijken. Minder is altijd goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI R7 370 Videokaart
Monitor, toetsenbord muis en een actieve desktop heb ik al.
Voor de rest compleet nieuwe build, heb nog een oude game PC liggen waarvan ik de videokaart ga gebruiken echter lijken mij de andere onderdelen veels te oud of bijna tegen hun dood aan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- CPU
- Moederbord
- Behuizing - Bij voorkeur wat aan de kleine kant / compact om wat minder de indruk van een desktop te krijgen
- Voeding
- M2 SSD
- SSD
- HDD - Niet zeker of dit te traag is om VMs op te draaien
- RAM
Geen voorkeur, heb momenteel zelf een AMD processor en videokaart in huidige pc. Intel is volgensmij wel altijd een wat stabielere optie. Als ik me niet vergis is AMD wel sterker op het gebied van servers?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gelieve niet te veel energieverbruik
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Opzoek naar een goede server configuratie, ik weet niet precies wat er nodig is om de aan het begin vermelde toepassingen te draaien. Wel altijd zelf mijn gaming desktops samengesteld en gebouwt.
Alvast bedankt!