Toon posts:

Google translate lijkt tweakers' goede vriend

Pagina: 1
Acties:

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-03 12:28
ik lees net nieuws: Twitter zet voor het eerst reacties bij tweet Nederlandse politicus uit van @arnoudwokke.
M'n tenen beginnen al te krommen wanneer ik de inleiding lees. "en is retweeten niet langer mogelijk".
is het ook niet korter mogelijk? :+

Dit geeft het idee alsof het recht uit de oven van google translate gekomen. En voelt het allerminst persoonlijk. en zo bij meerdere artikelen krijg ik tijdens het lezen het gevoel alsof het geschreven is door iemand die de nederlandse tong niet vanuit de baarmoeder gegund is.

[Voor 21% gewijzigd door 7Sins op 09-03-2021 09:54]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
"Niet langer mogelijk" is behalve een letterlijke vertaling van "no longer possible" toch ook gewoon correct Nederlands? :?

Anders doet Van Dale het ook verkeerd. :+
Wat is de Van Dale Wiki?

De wiki is gesloten. De wiki blijft te raadplegen, maar nieuwe bijdragen zijn niet langer mogelijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 11:12

arnoudwokke

Redacteur
Dit geeft het idee alsof het recht uit de oven van google translate gekomen. En voelt het allerminst persoonlijk.
Uit welke taal komt dit dan? Wat is de relatie tussen Google Translate en een oven? Omdat het warme gevoelens bij je opwekt? En waarom zou een nieuwsbericht 'persoonlijk' moeten voelen?

Je post lijkt er bovendien op te wijzen dat je aanstoot neemt aan meerdere bewoordingen, maar die specificeer je niet. Het enige voorbeeld dat je aandraagt, 'niet langer mogelijk', is simpelweg correct Nederlands (dank @Xander voor het treffende voorbeeld )

Je post roept bij mij vragen op, waarop ik geen antwoorden heb. Zou je iets dieper in kunnen gaan op wat je bedoelt?

Edit: ter verduidelijking: ik gebruik vertaaldiensten uiteraard voor mijn werk geregeld; ik lees bronnen in allerlei talen van Portugees en Italiaans tot Chinees en Japans en ik beheers niet al die talen afdoende. Maar daarbij gaat het louter om begrip en niet om het vinden van exacte bewoordingen. Wij schrijven al onze artikelen in eigen woorden.

[Voor 20% gewijzigd door arnoudwokke op 09-03-2021 09:58]

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-03 12:28
ik lees weleens stukkenin jullie artikelen waarvan de zinsopbouw mij doet twijfelen of het wel oorspronkelijk nederlands geschreven is. Maar goede voorbeelden heb ik niet paraat liggen.

Voordat ik daar later nog op terug zou komen, zal ik eerst het Van Dale boek raadplegen :X
7sins kruipt terug z'n hoekje in

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@7Sins langer v korter, kan ook gebruikt worden in aanduiding van termijn.
retweeten is niet meer mogelijk, of retweeten is niet langer mogelijk. Bij beiden geef je aan dat het niet mogelijk is vanaf bepaalde termijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 11:12

arnoudwokke

Redacteur
ik lees weleens stukkenin jullie artikelen waarvan de zinsopbouw mij doet twijfelen of het wel oorspronkelijk nederlands geschreven is. Maar goede voorbeelden heb ik niet paraat liggen.
Laat het vooral weten. Het gebruik van rechtstreekse vertalingen is kopiëren van andermans teksten en dat is ten strengste verboden op onze redactie. Uitzondering daarop zijn natuurlijk citaten, maar die zijn dan ook duidelijk aangegeven met '..' of "..." :)

Anoniem: 1031525

7Sins schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:00:

Voordat ik daar later nog op terug zou komen, zal ik eerst het Van Dale boek raadplegen :X
7sins kruipt terug z'n hoekje in
Een artikel over hoe Baudet liegt op twitter, lijkt me per definitie een Nederlands artikel. Of denk je daadwerkelijk dat buitenlandse media schrijven over de leugens van een onbeduidend Nederlands ...kuch... 'politicus' op twitter en dat tweakers dat buitenlandse artikel via google translate in het Nederlands laat vertalen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee