Toon posts:

Aankoopadvies tweedehands 10.000.-

Pagina: 1
Acties:

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-03 21:29
Hallo,

Binnenkort verloopt mijn private leasecontract op een Peugeot 108 en ben ik me alvast aan het oriënteren op de tweedehands markt. Mijn vriendin en ik zijn (met het oog op mogelijke gezinsuitbreiding) op zoek naar een wat grotere auto.

Het bedrag dat we max. uit willen geven is 10k.

Wensen:
- Ruime(re) auto (SUV, Sedan, Station)
- Benzine
- Handgeschakeld
- Bouwjaar 2014 of nieuwer
- Maximaal 150.000 km
- 5 deurs
- Een auto met een beetje pit. De 108 komt zeer moeizaam mee qua inhalen op de snelweg etc.

Wat ik tot nu toe zelf gevonden heb:
- Renault Clio Estate
- Kia Sportage
- Renault Megane Stationwagen
- Peugeot 308SW
Ik sta uiteraard ook open voor andere merken

Nu heb ik niet heel veel kennis van auto's en heb ik ook nog nooit een tweedehandsauto aangeschaft. Ik zou dus ook graag willen weten waar ik goed op moet letten bij de aankoop van een 2e hands.

Ik kijk uit naar jullie tips en adviezen! :)

Alvast bedankt!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:35

Touchdomex

Meisje!

Waarom deze auto's want het zijn alle 4 hele andere soort auto's.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:47
Waarom niet weer private lease maar een maatje groter ?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:28
En enkel kijken naar max 10.000 euro is IMHO ook niet zo handig.
Een auto van 10.000 euro die 1/5 rijd heeft toch andere kosten dan ééntje die 1/20 rijd....
Afhankelijk van het aantal KM natuurlijk.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 10:29
Je gaat nu meteen twee stappen groter, is een 208 of een auris niet ook een mooi formaatje?

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-03 21:29
Touchdomex schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:09:
Waarom deze auto's want het zijn alle 4 hele andere soort auto's.
We zijn niet echt heel kieskeurig. Deze auto's spraken ons met name aan qua look en ruimte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:14
Basekid schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:14:
Je gaat nu meteen twee stappen groter, is een 208 of een auris niet ook een mooi formaatje?
Ik wou zeggen, met 1 kind kom je zelfs in iets als een yaris of fiesta ook nog wel weg volgens mij. En dan heb je echt al wel meer auto om je heen dan met die 108. Laat staan met een auris oid. Dus tenzij je concrete plannen hebt om binnen 3 jaar 3 kinderen te hebben ofzo zou ik daar nu geen auto "op de groei" met bijkomende vaste lasten voor kopen..

Clio estate lijkt uit dit rijtje dan nog de meest zinvolle optie... Tenzij je gewoon graag een grote auto wil. Maar dan zou ik dat gewoon in je startpost neerzetten. :P

Voor wat het waard is: In mijn omgeving is een 2e hands Auris station blijkbaar de auto om te kopen als je 1 tot 3 kleine koters hebt.

[Voor 8% gewijzigd door Charly op 08-03-2021 15:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je goed advies wilt ontvangen, raad ik je aan je criteria te verfijnen. Je kunt nu nog teveel kanten op.

Budget: de maandelijkse kosten van een Kia Sportage zijn ruim 100 euro hoger dan van een 108, EX afschrijving.
SUV/Sedan: die vormen zijn niet zo ruim als ze ogen. SUV staat hoger op de wielen, maar binnenruimte kan tegenvallen.

[Voor 4% gewijzigd door desmond op 08-03-2021 15:37]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:21

servies

Veni Vidi Servici

Charly schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Ik wou zeggen, met 1 kind kom je zelfs in iets als een yaris of fiesta ook nog wel weg volgens mij. En dan heb je echt al wel meer auto om je heen dan met die 108. Laat staan met een auris oid. Dus tenzij je concrete plannen hebt om binnen 3 jaar 3 kinderen te hebben ofzo zou ik daar nu geen auto "op de groei" met bijkomende vaste lasten voor kopen..
We gaan op vakantie en we nemen mee: een kinderwagen, de kleding voor iedereen, wat speelgoed, Oh wacht... we moeten zelf ook nog in de auto...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Whatsausername schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:05:
Hallo,

Binnenkort verloopt mijn private leasecontract op een Peugeot 108 en ben ik me alvast aan het oriënteren op de tweedehands markt. Mijn vriendin en ik zijn (met het oog op mogelijke gezinsuitbreiding) op zoek naar een wat grotere auto.

Wensen:
- Benzine
- Handgeschakeld
- Maximaal 150.000 km
- 5 deurs
- Een auto met een beetje pit. De 108 komt zeer moeizaam mee qua inhalen op de snelweg etc.

- Renault Clio Estate
- Kia Sportage
- Peugeot 308SW

Nu heb ik niet heel veel kennis van auto's en heb ik ook nog nooit een tweedehandsauto aangeschaft. Ik zou dus ook graag willen weten waar ik goed op moet letten bij de aankoop van een 2e hands.

Alvast bedankt!
Als je vooral veel voor weinig wil: een Octavia station.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:18:
[...]

We gaan op vakantie en we nemen mee: een kinderwagen, de kleding voor iedereen, wat speelgoed, Oh wacht... we moeten zelf ook nog in de auto...
Met twee kinderen is bijv. een Yaris goed te doen, met drie zou het ook nog net kunnen als het moet maar dan wordt een tweede buggy en tweede campingbedje wel erg krap. Maar vakantie niet meegerekend, een Yaris of vergelijkbaar passen gewoon twee volwaardige kinderstoeltjes en een stoelverhoger in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:55

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Jeroenneman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Als je vooral veel voor weinig wil: een Octavia station.
Deze inderdaad... wij zijn inmiddels al aangekomen met bij de 3e Octavia maar qua ruimte ga je niet veel groter vinden voor die prijs. Misschien dan ook kijken naar een 1.2 of 1.4 zodat je meer dan 100pk tot je beschikking hebt.

|| System Specs ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:21

servies

Veni Vidi Servici

Oon schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Met twee kinderen is bijv. een Yaris goed te doen, met drie zou het ook nog net kunnen als het moet maar dan wordt een tweede buggy en tweede campingbedje wel erg krap. Maar vakantie niet meegerekend, een Yaris of vergelijkbaar passen gewoon twee volwaardige kinderstoeltjes en een stoelverhoger in.
Oh wacht, verdorie, ik ben in de war met de Aygo... da's nogal een verschil... :F

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Whatsausername schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:05:
Hallo,

Wensen:
- Benzine
- Handgeschakeld
- Maximaal 150.000 km
- 5 deurs

- Renault Clio Estate
- Kia Sportage
- Peugeot 308SW

Alvast bedankt!
https://www.gaspedaal.nl/...60000&pmax=10000&srt=df-a

Voldoet aan jullie eisen, zoals anderen al aangaven, qua ruimte etc. vindt je niet snel een prettigere auto. De Octavia station.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Oh wacht, verdorie, ik ben in de war met de Aygo... da's nogal een verschil... :F
Aygo wordt krap inderdaad, wij hadden met één kind al moeite in een Citroën C1 (zelfde basis als de Aygo) wanneer we een kinderwagen mee wilden nemen ipv buggy, dat is met twee of meer kinderen helemaal niks. Maar net een model groter kan als doordeweekse auto wel, zou het alleen voor vakantie ook niet aanraden als een station of grotere hatchback een optie is

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
In plaats van Octavia Station, een VW Golf Variant kan ook binnen je eisen / budget.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee