Hallo,
Binnenkort verloopt mijn private leasecontract op een Peugeot 108 en ben ik me alvast aan het oriënteren op de tweedehands markt. Mijn vriendin en ik zijn (met het oog op mogelijke gezinsuitbreiding) op zoek naar een wat grotere auto.
Het bedrag dat we max. uit willen geven is 10k.
Wensen:
- Ruime(re) auto (SUV, Sedan, Station)
- Benzine
- Handgeschakeld
- Bouwjaar 2014 of nieuwer
- Maximaal 150.000 km
- 5 deurs
- Een auto met een beetje pit. De 108 komt zeer moeizaam mee qua inhalen op de snelweg etc.
Wat ik tot nu toe zelf gevonden heb:
- Renault Clio Estate
- Kia Sportage
- Renault Megane Stationwagen
- Peugeot 308SW
Ik sta uiteraard ook open voor andere merken
Nu heb ik niet heel veel kennis van auto's en heb ik ook nog nooit een tweedehandsauto aangeschaft. Ik zou dus ook graag willen weten waar ik goed op moet letten bij de aankoop van een 2e hands.
Ik kijk uit naar jullie tips en adviezen!
Alvast bedankt!
Binnenkort verloopt mijn private leasecontract op een Peugeot 108 en ben ik me alvast aan het oriënteren op de tweedehands markt. Mijn vriendin en ik zijn (met het oog op mogelijke gezinsuitbreiding) op zoek naar een wat grotere auto.
Het bedrag dat we max. uit willen geven is 10k.
Wensen:
- Ruime(re) auto (SUV, Sedan, Station)
- Benzine
- Handgeschakeld
- Bouwjaar 2014 of nieuwer
- Maximaal 150.000 km
- 5 deurs
- Een auto met een beetje pit. De 108 komt zeer moeizaam mee qua inhalen op de snelweg etc.
Wat ik tot nu toe zelf gevonden heb:
- Renault Clio Estate
- Kia Sportage
- Renault Megane Stationwagen
- Peugeot 308SW
Ik sta uiteraard ook open voor andere merken
Nu heb ik niet heel veel kennis van auto's en heb ik ook nog nooit een tweedehandsauto aangeschaft. Ik zou dus ook graag willen weten waar ik goed op moet letten bij de aankoop van een 2e hands.
Ik kijk uit naar jullie tips en adviezen!

Alvast bedankt!