Toon posts:

Computer onderdelen zonder videokaart voor 1080/60FPS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Akirschner
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
Ik heb paar weken geleden topic aangemaakt en goed advies al gekregen, er werd me alleen geadviseerd een andere case te kopen, omdat deze die ik nu geselecteerd heb niet goed kan koelen. Dus mijn vraag is wat een goede case is om te bestellen, zodat ik geen koeling problemen heb.

Ik zoek een?
een computer waar ik aan kan werken, maar vooral om mee te gamen. Ik heb nu een laptop die goed is voor het werken, maar niet om mee te gamen. Ik speel Escape from Tarkov en zou deze graag op hoge settings spelen maar een stabiele frame rate. Doel is ook dat die enigzins goed is voor de komende 3-5 jaar ( ergens een keer upgraden maakt niet zoveel uit

Wat is je budget?
mijn budget is ongeveer 1000-1500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maar ik hoef vooral niks flashy..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem is voor me 3d ontwerpen en het werken met micrscopy data van het lab, maar als het aan kan gamen aan kan, ga ik vanuit dat het sowieso me werk aankan

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1MoederbordenMSI Z490-A PRO€ 144,99€ 144,99
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li Lancool II Mesh Performance€ 109,95€ 109,95
1ProcessorkoelingScythe Fuma 2€ 52,54€ 52,54
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 93,-€ 93,-
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 110,75€ 110,75
Totaal€ 737,13

Ik heb deze lijst al paar keer gepost en aangepast en zit natuurlijk met de gedachten of ik alles al koop of dat ik wacht tot ik weet dat ik een videokaart krijg. Nu met de nieuwe BBG voor 1080 60 fps, wordt een computer aangeboden zonder videokaart en nu vroeg ik me af, als ik alle onderdelen hierboven koop zonder de videokaart kan ik dan spellen spelen op 1080 60 fps en tegelijkertijd voor zorgen dat de computer ready is voor als ik ooit een videokaart krijg.

Graag hoor ik van jullie

Beste antwoord (via Akirschner op 22-03-2021 10:37)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 23:41
Akirschner schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:29:
Nu met de nieuwe BBG voor 1080 60 fps, wordt een computer aangeboden zonder videokaart en nu vroeg ik me af, als ik alle onderdelen hierboven koop zonder de videokaart kan ik dan spellen spelen op 1080 60 fps en tegelijkertijd voor zorgen dat de computer ready is voor als ik ooit een videokaart krijg.

Graag hoor ik van jullie
Deze BBG reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2021?

Ik denk dat je daar iets niet goed begrepen hebt. Die lijst is een 1080p 60 fps systeem zonder videokaart als in: voor wie al een videokaart heeft, of nog aan een GTX 1660 Super of equivalent kan geraken (of de meerprijs wilt dragen).

1080p 60fps met een Intel iGPU zal je echt niet lukken.

De pricewatch: Scythe Fuma 2 vind ik overigens echt overkill voor een pricewatch: Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed. Een pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II heeft dezelfde fan (x1 ipv x2) en volstaat ook voor een 10400.
Verder niet echt een opmerking over de build.

Alle reacties

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:44
Je hebt hier al 2 keer een topic over aangemaakt. Niet echt de bedoeling dat je constant een nieuw topic aanmaakt.

Computer case die goed koelt, laatste onderdeel

[Voor 20% gewijzigd door wErudite op 08-03-2021 14:31]

• Akirschner
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
wErudite schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:31:
Je hebt hier al 2 keer een topic over aangemaakt. Niet echt de bedoeling dat je constant een nieuw topic aanmaakt.

Computer case die goed koelt, laatste onderdeel
Beste wouter, ik vraag ook geen advies over de onderdelen die zijn compleet mijn vraag is of ik alles kan kopen zonder videokaart en dan 1080 60 fps kan spelen zoals die nieuwe BBG aangeeft.

Dit zijn niet de zeflde vragen en in mijn optiek de laatste vraag aangezien ik weet of ik aankopen kan doen of het beter is toch even te wachten tot dat ik zeker weet dat ik een videokaart kan krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57
Waarom nog eens 50€ voor een cooler uitgeven als je al de boxed cooler hebt? Voor de rest lijkt me dat je hier prima een ouder spelletje op kunt spelen met de onboard IGP.

Overigens, wijzig eens me naar mijn of m'n, dit is echt stom.

[Voor 15% gewijzigd door r_bleumer op 08-03-2021 15:12]

Nonsensical line goes here <---

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welke BBG geeft 1080P 60FPS aan met een iGPU? Misschien handig om even een linkje te delen. Je kan er best wat oude games op spelen, maar de iGPU is vooral bedoeld om beeld op je monitor te tonen en niet vanwege z'n verbluffende grafische prestaties. Maar je kan er prima minder veeleisende games als Fortnite en DOTA 2 mee draaien op relatief lage settings

[Voor 30% gewijzigd door stin00 op 08-03-2021 15:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:40
stin00 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:15:
Welke BBG geeft 1080P 60FPS aan met een iGPU?
....
Geen enkele. Een beetje zoeken leert dat je daarvoor minstens een GTX1060 (6GB) nodig hebt, evt. tweedehands vanaf 200 euro te vinden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 23:41
Akirschner schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:29:
Nu met de nieuwe BBG voor 1080 60 fps, wordt een computer aangeboden zonder videokaart en nu vroeg ik me af, als ik alle onderdelen hierboven koop zonder de videokaart kan ik dan spellen spelen op 1080 60 fps en tegelijkertijd voor zorgen dat de computer ready is voor als ik ooit een videokaart krijg.

Graag hoor ik van jullie
Deze BBG reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2021?

Ik denk dat je daar iets niet goed begrepen hebt. Die lijst is een 1080p 60 fps systeem zonder videokaart als in: voor wie al een videokaart heeft, of nog aan een GTX 1660 Super of equivalent kan geraken (of de meerprijs wilt dragen).

1080p 60fps met een Intel iGPU zal je echt niet lukken.

De pricewatch: Scythe Fuma 2 vind ik overigens echt overkill voor een pricewatch: Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed. Een pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II heeft dezelfde fan (x1 ipv x2) en volstaat ook voor een 10400.
Verder niet echt een opmerking over de build.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee