Toon posts:

Computer case die goed koelt, laatste onderdeel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Akirschner
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-04-2021
Ik heb paar weken geleden topic aangemaakt en goed advies al gekregen, er werd me alleen geadviseerd een andere case te kopen, omdat deze die ik nu geselecteerd heb niet goed kan koelen. Dus mijn vraag is wat een goede case is om te bestellen, zodat ik geen koeling problemen heb.

Ik zoek een?
een computer waar ik aan kan werken, maar vooral om mee te gamen. Ik heb nu een laptop die goed is voor het werken, maar niet om mee te gamen. Ik speel Escape from Tarkov en zou deze graag op hoge settings spelen maar een stabiele frame rate. Doel is ook dat die enigzins goed is voor de komende 3-5 jaar ( ergens een keer upgraden maakt niet zoveel uit

Wat is je budget?
mijn budget is ongeveer 1000-1500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maar ik hoef vooral niks flashy..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem is voor me 3d ontwerpen en het werken met micrscopy data van het lab, maar als het aan kan gamen aan kan, ga ik vanuit dat het sowieso me werk aankan

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1MoederbordenMSI Z490-A PRO€ 145,-€ 145,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 66,08€ 66,08
1ProcessorkoelingScythe Fuma 2€ 52,54€ 52,54
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 85,99€ 85,99
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,72€ 104,72
Totaal€ 680,23

Beste antwoord (via Akirschner op 23-02-2021 17:00)

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-03 14:58
Ik heb letterlijk elke kast op de markt bekeken en vergeleken toen ik die van mij moest uitzoeken en ben uiteindelijk voor de Lian Li Lancool 2 Mesh gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad en hij past precies in je budget. Check ook de reviews op Gamers Nexus!

too old, too cold

Alle reacties

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-03 12:13
Dit is een goede start voor een nieuwe behuizing reviews: 19 midrange-ATX-kasten - De beste behuizingen van 60 tot 120 euro

Wat wil je aan de kast besteden?

• Akirschner
Dankjewel voor de link,

ik denk dat 120,- voor een goede case zeker nog makkelijk in het budget past, wil namelijk voorkomen dat de case een probleem wordt voor me computer.

Corsair 4000D Airflow, uit de lijst wordt hoog aangeschreven in de conclusie dus die vind ik wel interessant.

[Voor 24% gewijzigd door Akirschner op 23-02-2021 09:22]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Negakinu
Ik heb letterlijk elke kast op de markt bekeken en vergeleken toen ik die van mij moest uitzoeken en ben uiteindelijk voor de Lian Li Lancool 2 Mesh gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad en hij past precies in je budget. Check ook de reviews op Gamers Nexus!

too old, too cold

• PEBKAC
Uiteindelijk is het een kwestie van smaak, budget, afmetingen en de prestaties van een kast.

Ik heb onlangs de Corsair iCue 220T (staat ook in de BBG) gekocht vanwege zijn compacte formaat en goede koelprestaties, maar deze is niet heel fijn met kabel management. Ook is het moeilijk om nog een Top fan te plaatsen (weinig ruimte).

De kast die @Negakinu aanraad staat goed aangeschreven. Alleen deze heeft geen RGB.

• Akirschner
Voor mij maakt RGB niet uit, dus ik zal denk ik voor de case gaan die @Negakinu aanraadt. Dank je wel voor je advies.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:51

Glewellyn

is er ook weer.

Akirschner schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:08:
Voor mij maakt RGB niet uit, dus ik zal denk ik voor de case gaan die @Negakinu aanraadt. Dank je wel voor je advies.
Qua kwaliteit is er denk ik weinig aan te merken aan die case, maar als RGB je niet uitmaakt, waarom kies je dan voor een case met glas?

*zucht*

• Negakinu
PEBKAC schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:06:

De kast die @Negakinu aanraad staat goed aangeschreven. Alleen deze heeft geen RGB.
De Lancool 2 Mesh komt in twee varianten; de RGB en de Performance. De RGB heeft, nou ja, RGB (die heb ik, 3x 120mm aRGB fans en een RGB controller) en de performance heeft 140mm fans, geen RGB en een fan controller.

too old, too cold

• Akirschner
Glewellyn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Qua kwaliteit is er denk ik weinig aan te merken aan die case, maar als RGB je niet uitmaakt, waarom kies je dan voor een case met glas?
Ik vind het nog steeds leuk om er in te kijken, maar kleuren doen mij niks.

• PEBKAC
Negakinu schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:19:
[...]

De Lancool 2 Mesh komt in twee varianten; de RGB en de Performance. De RGB heeft, nou ja, RGB (die heb ik, 3x 120mm aRGB fans en een RGB controller) en de performance heeft 140mm fans, geen RGB en een fan controller.
Excuus, hij komt inderdaad ook in RGB, niet goed gekeken 8)7
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee