Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC start pas op na 2x

Pagina: 1
Acties:
  • 1.005 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobweb
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-06 01:43
Mijn pc start niet bij de eerste keer op, ik had de knoopcel batterij vervangen omdat de klok stil blijft staan als ik de pc uit deed, en nu staat ie nog stil en loopt achter en de pc start niet meer in 1x op, dan zoemt het en gaat ie in een soort loop, dan start die vanzelf weer op en doet het. Heeft het nooit zo gedaan, snap het niet. Heb alles schoongemaakt en batterij vervangen (twijfel wel of die wel vol was nu) maar kan dat nog een keer doen, heb al een nieuwe gekocht. Het is een desktop van bijna 5. Alles werkt nog goed. Ik weet niet veel van de binnenkant van de pc, het enigste wat ik kan is een harde schijf vervangen en de fan vervangen, meer niet. maar ik zou heel graag weten hoe dit nu kan? Kan het aan de batterij liggen? Of aan de stroomkabel? Of is het dan toch de voeding? Die ik zelf niet kan vervangen. En weg brengen is ook geen optie. Moet hier aan huis allemaal gebeuren. Ik woon in de achterhoek. Wie weet mss een oplossing voor mij? Dank alvast. :)

[Voor 196% gewijzigd door br00ky op 12-03-2021 21:27]

Alle reacties

• The Reeferman
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-06 05:32
Wat voor onderdelen zitten er in je PC? CPU, RAM, moederbord, geheugen, voeding?? Kan je allemaal uitlezen met bijvoorbeeld hwinfo.
En staan de rest van je bios instellingen nog wel goed? Het klinkt also bv de geheugen instellingen niet goed staan en het mobo zichzelf herstart met andere instellingen totdat het wel lukt. Maar je PC is 5 jaar oud en het is meer een AMD Ryzen probleem maar die zijn er nog geen 5 jaar.

AMD Ryzen 2600 / Asrock b450 fatality K4 / 16GB 3200mhz / 512GB 970 EVO M2 nvme + HDD's / MSI GTX 970

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14:17
Met bijvoorbeeld CPU-Z kun je veel details vinden, plaats hier screenshots van de tabs. Welke voeding zit er in?

• Cobweb
Dank jullie alvast, ik ga dat allemaal wel ff uitzoeken, ik hoop dat dat lukt, ik heb er weinig verstand van. Maar ik lees op engelse sites hetzelfde probleem en dan krijg ik OVERCLOCK? Daar lijkt het nog het meeste op, eigelijk hebben die mensen precies hetzelfde probleem.Ik heb geen idee wat overclock is, ga ik ook ff uitzoeken. I'll be back. Oja voeding is HKC 450.

[Voor 190% gewijzigd door br00ky op 12-03-2021 21:32]

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22-06 23:13
Ik heb diverse keren zo'n geval gehad, dat een PC een paar pogingen nodig had om op te starten.
En altijd was het verholpen door een nieuwe voeding.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
Cobweb schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:58:
Dank jullie alvast, ik ga dat allemaal wel ff uitzoeken, ik hoop dat dat lukt, ik heb er weinig verstand van. Maar ik lees op engelse sites hetzelfde probleem en dan krijg ik OVERCLOCK? Daar lijkt het nog het meeste op, eigelijk hebben die mensen precies hetzelfde probleem.Ik heb geen idee wat overclock is, ga ik ook ff uitzoeken. I'll be back. Oja voeding is HKC 450.
Deze HKC V-450? Dat is geen beste, @JukeboxBill heeft een punt ..... Als we de rest van de onderdelen hebben kunnen we hier vast verder mee komen.

• martyw
Overclock zou ik niet teveel tijd in steken - dat doe je om je systeem sneller te maken, dat kan ook stabiliteits problemen geven.

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:14
Gooi die HKC (hele klote capaciteit) aub zo snel mogelijk weg, dat is gewoon vragen om problemen.
Investeer in een fatsoenlijke voeding.

Corsair 200R - CM V550M - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 5,0 1,34v - Noctua NH-D15S- 16gb G-skill CL15 3600 @ CL14 1,44v - MSI GTX 970 Gaming - Samsung 970 EVO 512 - Windows 10 Pro 64

• Cobweb
Ja die is het, die hebben ze erin gezet 5 jaar geleden, en nooit problemen mee gehad. Ikzelf kan de voeding niet vervangen, ik heb geen idee waar die kabels allemaal in moeten. Ik heb net CPU-Z op de pc gezet, ga ff kijken of ik daar iets mee kan om hier te laten zien.

[Voor 255% gewijzigd door br00ky op 12-03-2021 21:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22-06 23:13
Als je een HDD kan vervangen, dan kan je ook een voeding vervangen. Je hebt alleen wat meer kabeltjes.
Waar ze in moeten wijst voor een groot deel zichzelf. En anders is Youtube je vriend.

Dat je leek bent of er nu nog geen verstand van hebt, is geen excuus. Zo is (bijna) iedereen hier begonnen. Sommigen zelfs in de tijd dat er geen internet was.

Soms ben ik bijna gelukkig

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:14
Cobweb schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:46:
Ja die is het, die hebben ze erin gezet 5 jaar geleden, en nooit problemen mee gehad. Ikzelf kan de voeding niet vervangen, ik heb geen idee waar die kabels allemaal in moeten. Ik heb net CPU-Z op de pc gezet, ga ff kijken of ik daar iets mee kan om hier te laten zien.
Tipje: als je mijn reactie niet "quote" krijg ik geen melding dat je op mij reageert.

Dan denk ik dat je al 5 jaar best mazzel hebt gehad (dat er niet meer aan de hand is / kapot is gegaan).

Voedingsstekkers kunnen over het algemeen maar op één manier in de juiste aansluiting (zoals eigenlijk het meeste (dan wel alles?) van computer componenten.
Overweeg het gewoon om het zelf te doen (google anders hoe je de stekkers aansluit) ;)

[Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-03-2021 11:58]

Corsair 200R - CM V550M - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 5,0 1,34v - Noctua NH-D15S- 16gb G-skill CL15 3600 @ CL14 1,44v - MSI GTX 970 Gaming - Samsung 970 EVO 512 - Windows 10 Pro 64

• martyw
Cobweb schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:03:
... Of is het dan toch de voeding? Die ik zelf niet kan vervangen. En weg brengen is ook geen optie. Moet hier aan huis allemaal gebeuren. Ik woon in de achterhoek. ...
Cobweb schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:46:
Google/Bing/Duckduckgo op PC reparatie aan huis Achterhoek. Dan vind je bijvoorbeeld https://service.obbink.nl/reparatie/it/computers/. Vraag hen een kwalitatief goede voeding zoals de be quiet! Pure Power 11 400W, of een Corsair CX450 of een Cooler Master MWE Bronze 450W V2 te monteren

[Voor 18% gewijzigd door martyw op 08-03-2021 13:17]

• Cobweb

[Voor 255% gewijzigd door br00ky op 12-03-2021 21:29]

• martyw
Dus je hebt
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 187,99€ 187,99
1MoederbordenGigabyte GA-H110M-S2H€ 89,-€ 89,-
Totaal€ 276,99

Met 4GB Kingston geheugen, en geen aparte videokaart

Dat vraagt niet veel van de voeding, een van de modellen die ik hierboven noemde is prima hiervoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11-06 02:14
Zoals gezegd zo te zien geen GPU maar gebruik je de iGPU van de processor.

Moest je beslissen een nieuwe voeding te kopen, om je even op gang je helpen.
Je moederbord zou onderstaande zijn (volgens martyw (credits)).
Je hebt hierbij de 24 pin aansluiting nodig op het moederbord en de 8 pin voeding voor de cpu.
Vaak zijn het combi's (20+4) voor moederbord en (4+4) voor de cpu.
Voor de HDD is het gewoon like-for-like en dat zal wel SATA zijn.
Qua insteken in de connector, even kijken naar borgingsklip (vaak naar buiten toe).
Video vanaf ongeveer 3m45:
https://www.youtube.com/watch?v=KfvkldQS6KQ

Elke voeding onderstaande geeft kan je wel helpen.
martyw schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:12:
[...]

[...]

Google/Bing/Duckduckgo op PC reparatie aan huis Achterhoek. Dan vind je bijvoorbeeld https://service.obbink.nl/reparatie/it/computers/. Vraag hen een kwalitatief goede voeding zoals de be quiet! Pure Power 11 400W, of een Corsair CX450 of een Cooler Master MWE Bronze 450W V2 te monteren

• Cobweb
Opgelost, er komt iemand kijken en het probleem oplossen, dank allen.

[Voor 112% gewijzigd door Cobweb op 09-03-2021 23:13]

• BKooij
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22-06 15:59
het heeft een double boot:
Wikipedia: Double boot

Na het vervangen van de batterij is de Bios gereset waarschijnlijk, of is er een instelling raar komen te staan.
In principe is er niks aan de hand qua functionaliteit.

Een Bios update zou kunnen helpen van wat ik kan vinden, kun je zelf doen. Maar je kan het ook kapot maken als je niet oppast.

• Cobweb
BKooij schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:46:
het heeft een double boot:
Wikipedia: Double boot

Na het vervangen van de batterij is de Bios gereset waarschijnlijk, of is er een instelling raar komen te staan.
In principe is er niks aan de hand qua functionaliteit.

Een Bios update zou kunnen helpen van wat ik kan vinden, kun je zelf doen. Maar je kan het ook kapot maken als je niet oppast.
Hoe doe je dat dan die update? Of kan ik het beter zo laten? De klok loopt nog steeds niet goed, maar ik denk dat deze batterij gewoon ook al bijna leeg was, heb al een nieuwe gekocht. Wat zou jij doen? Dank alvast.

• BKooij
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22-06 15:59
nieuwe batterij zou moeten werken voor de klok lijkt me. Misschien ook voor de boot issues

• Cobweb
J_aimy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:27:
Zoals gezegd zo te zien geen GPU maar gebruik je de iGPU van de processor.

Moest je beslissen een nieuwe voeding te kopen, om je even op gang je helpen.
Je moederbord zou onderstaande zijn (volgens martyw (credits)).
Je hebt hierbij de 24 pin aansluiting nodig op het moederbord en de 8 pin voeding voor de cpu.
Vaak zijn het combi's (20+4) voor moederbord en (4+4) voor de cpu.
Voor de HDD is het gewoon like-for-like en dat zal wel SATA zijn.
Qua insteken in de connector, even kijken naar borgingsklip (vaak naar buiten toe).
Video vanaf ongeveer 3m45:
https://www.youtube.com/watch?v=KfvkldQS6KQ

[Afbeelding]

Elke voeding onderstaande geeft kan je wel helpen.

[...]
Dankjewel, ik heb het opgeslagen, en ze komen gelukkig aan huis. Lichtenvoorde is wel ff rijden voor ze maar het kan, voor als ik hetzelf toch niet durf te vervangen. De voeding heb ik ook al apart gezet, die zal ik zeker kopen als dat nodig is. Nu moet ik eerst dat 2x opstarten ff weer op 1x zien te krijgen. Maar durf niet zo goed in de bios iets te veranderen.... Ik ga as woensdag wel een nieuwe batterij erin doen. Dat is al een hele klus voor mij. Ik heb spondylodese in de rug en kan moeilijk bewegen daardoor. Maar ik doe mijn best. Ik zal laten weten wanneer het weer goed werkt. Alle tips zijn welkom. Dank.

[Voor 42% gewijzigd door br00ky op 12-03-2021 21:30]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:28
Cobweb schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 01:32:
De voeding heb ik ook al apart gezet, die zal ik zeker kopen als dat nodig is.
Het is sws verstandig je huidige voeding te vervangen want die HKC was al defect toen je hem kocht. Het is namelijk één van de slechtste voedingen want kan niet het vermogen leveren wat door de fabrikant wordt belooft en wat die wel doet gaat met een slechte stabiliteit en heel hoge riplle gepaard.

• Cobweb
BKooij schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:51:
nieuwe batterij zou moeten werken voor de klok lijkt me. Misschien ook voor de boot issues
Zal het dan niet 3x gaan opstarten?

• Cobweb
Uszka schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:08:
[...]

Het is sws verstandig je huidige voeding te vervangen want die HKC was al defect toen je hem kocht. Het is namelijk één van de slechtste voedingen want kan niet het vermogen leveren wat door de fabrikant wordt belooft en wat die wel doet gaat met een slechte stabiliteit en heel hoge riplle gepaard.
Dat het een van de slechtste is geloof ik niet, sorry. Zal wel niet de beste zijn, maar de slechtste ook niet. Mijn man heeft die ook in zijn pc zitten, al 6 jaar en loopt als een tierelier. Mocht het de voeding zijn dan komt er wel een iets betere in natuurlijk, die wie hier in het forum al genoemd werd zal het dan worden. Ik ga het zelf niet doen, want er moet ook in de bios iets aangepast worden, en ze komen aan huis, is een bedrijf hier uit het dorp, dus lekker dichtbij en een goede. Dank voor alle reacties.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:28
Cobweb schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Dat het een van de slechtste is geloof ik niet, sorry. Zal wel niet de beste zijn, maar de slechtste ook niet. Mijn man heeft die ook in zijn pc zitten, al 6 jaar en loopt als een tierelier.
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

• Cobweb
Misschien hebben ze die erin gezet toen we deze pc hebben laten samenstellen, want aangezien er geen zware programma's op kwamen hoefde mss die voeding ook niet? Ook geen games enzo. Ik las net dat deze voeding voor een gewone huis tuin en keuken pc goed genoeg is lol. Maar er komt dan toch wel een betere in. Dus dat is opgelost. ;)

• Cobweb

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:50
Cobweb schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:14:
Volgende keer niet je eerdere posts leeggooien, dat is niet zo netjes

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• ZureMelk
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 13-05 14:23
als je gewoon je posts laat staan, dan kunnen mensen met soortgelijke problemen er misschien ook iets mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

|:(

Volgde dit topic ook omdat ik het interessant vond.

Hier mag je eigenlijk best een waarschuwing voor krijgen IMO

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:52

br00ky

Moderator Harde Waren
@Cobweb, ik heb je posts hersteld, want het forum wordt gemaakt door de leden. Als iedereen zijn posts maar leegt houd je een nutteloos forum over. Dit is een interessant topic, dus het voegt zeker wat toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True