Goedendag,
Komende periode wil ik mijn zonnepanelen project gaan uitvoeren (laten uitvoeren).
Dit zal ik delen gaan gebeuren (schuur zal nog verbouwd worden / Dakkapel plaatsen)
De onderstaande waardes kunnen dus nog iets veranderen omdat ik de maten van het dak nog niet 100% weet
Heb het nu veilig gekozen misschien kan er nog 1 of 2 bij
A 6x250=1500Wp (Oost) B 6x250=1500Wp (Zuid)
C 2x340=680Wp (Oost) D 2x450=900Wp (West)
E 9x250=2250Wp (Oost) F 6x420=2500Wp (West)
G 9x390=3500Wp (Zuid)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MopmZ4s2dqNmJkmrJiIBq5Wq.jpg?f=user_large)
Deel 1. Binnen 1 maand:
Van ons vorige huis heb ik nog 21x250Wp panelen.
12 hiervan wil ik op 2 platte daken plaatsen. 6 op oost (A) , 6 op zuid. ( B )
Hier is schaduw best een dingetje, dus wil ze met micro-omvormers aansluiten.
Deel 2. Binnen 3 maanden
Op (nieuwe) dakkapelen kom 2 panelen op Oost en 2 op West.
Hier is schaduw geen issue, maar zijn er denk ik te weining voor omvormer, dus ook Micro?
Deel 3. Binnen 3-6 maanden
De schuur heeft nu alleen Oost-West dak, maar we gaan een stuk aanbouwen met dak op zuid.
Oost heeft eigenlijk geen schaduw, misschien echt einde middag, maar dan is de hoek toch al niet intressant meer.
voor zuid schat ik in dat in de slechte maanden de onderste panelen last kunnen hebben van nok van het huis.
West heeft last van schaduw, niet meer als de zon echt hoog staat, maar dit dak is het minst effectief.
Ik heb 3 fase in huis, ruimte in de (nieuwe) meterkast, een 3fase WP en er komt een 3fase lader voor de auto.
Mijn vragen:
- moet ik voor 3 fase spullen gaan of de verschillende delen goed indelen op verschillende fases
- Is mijn idee om voor A,B,C,D (huis) micro-omvormerste kiezen
- Hoe los ik de schuur (E, F en G) op ? Micro-omvormers, 1 of 2 omvormers, omvormer met optimizers ?
Komende periode wil ik mijn zonnepanelen project gaan uitvoeren (laten uitvoeren).
Dit zal ik delen gaan gebeuren (schuur zal nog verbouwd worden / Dakkapel plaatsen)
De onderstaande waardes kunnen dus nog iets veranderen omdat ik de maten van het dak nog niet 100% weet
Heb het nu veilig gekozen misschien kan er nog 1 of 2 bij
A 6x250=1500Wp (Oost) B 6x250=1500Wp (Zuid)
C 2x340=680Wp (Oost) D 2x450=900Wp (West)
E 9x250=2250Wp (Oost) F 6x420=2500Wp (West)
G 9x390=3500Wp (Zuid)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MopmZ4s2dqNmJkmrJiIBq5Wq.jpg?f=user_large)
Deel 1. Binnen 1 maand:
Van ons vorige huis heb ik nog 21x250Wp panelen.
12 hiervan wil ik op 2 platte daken plaatsen. 6 op oost (A) , 6 op zuid. ( B )
Hier is schaduw best een dingetje, dus wil ze met micro-omvormers aansluiten.
Deel 2. Binnen 3 maanden
Op (nieuwe) dakkapelen kom 2 panelen op Oost en 2 op West.
Hier is schaduw geen issue, maar zijn er denk ik te weining voor omvormer, dus ook Micro?
Deel 3. Binnen 3-6 maanden
De schuur heeft nu alleen Oost-West dak, maar we gaan een stuk aanbouwen met dak op zuid.
Oost heeft eigenlijk geen schaduw, misschien echt einde middag, maar dan is de hoek toch al niet intressant meer.
voor zuid schat ik in dat in de slechte maanden de onderste panelen last kunnen hebben van nok van het huis.
West heeft last van schaduw, niet meer als de zon echt hoog staat, maar dit dak is het minst effectief.
Ik heb 3 fase in huis, ruimte in de (nieuwe) meterkast, een 3fase WP en er komt een 3fase lader voor de auto.
Mijn vragen:
- moet ik voor 3 fase spullen gaan of de verschillende delen goed indelen op verschillende fases
- Is mijn idee om voor A,B,C,D (huis) micro-omvormerste kiezen
- Hoe los ik de schuur (E, F en G) op ? Micro-omvormers, 1 of 2 omvormers, omvormer met optimizers ?
Pana WC12H9E8 / 1000L