Echt wel...je hebt een snelle systeem...met vergelijking die van mij ...
ik heb een :
| Pentium 3 Mmx | 500MHz | 320sdram | Nvidia kaart | en Winxp |
en ik wil graag "Club 3D Radeon 8500" kopen voor 225 euro maar weet niet of mijn systeem het wel aankan...want heb al een tijdje reviews zitten lezen en ik kan er wel uithalen dat ik ga voor de Radeon 8500 dan een Geforce maar er is wel degelijk een probleem en dat is de Drivers/Software/Detonator van de Radeon. > ze zijn niet echt compatibel zeggen ze....
Stuk van een ander forum :
----------------------------------------------------------
Fri 12 Apr, 2002 3:27 pm
Alleen zit er nog een paar twijfels. Ik heb mensen horen zeggen dat de kaart niet compatible is met de drivers van ATI, maar alleen met de drivers van Club3D zelf. Dit kan een heel groot nadeel zijn, wegens driver-updates. De prestatie van deze kaart zal nooit de kaart van ATI kunnen evenaren. En zit ook altijd op een achterstand. En wie weet krijg je later nog problemen. Persoonlijk zal ik daar niet zo veel aandacht aan besteden. Want de kans is toch erg klein. Maar als je daar veel waarde aan hecht is het zeker niet altijd de beste keus. Misschien kan je toch beter wat geld besparen om een Club3D GF3TI200 aan te schaffen. Zelf ben ik zeker een ATI fan, maar in deze situatie moet ik je toch de GF3 adviseren. De kaart kost €199,-. Het voordeel hiervan is wel dat je gewoon Nvidia-drivers kunt gebruiken. Kaart is zeker snel, misschien niet sneller dan de Radeon8500, maar vind je zelf echt zo noodzakelijk dat je maximum performance wilt hebben?
Voor de zekerheid heb ik nog de drivers van Club3D en ATI gedownload. Ik merk een aantal verschillen. Dus toch klein kans dat de drivers van ATI compatible is met die van Club3D.
-----------------------------------------------------------
Sun 14 Apr, 2002 2:03 pm
De radeon8500 is gewoon een hele goede kaart. Daar kan je gewoon niet om heen. De prijskwaliteit zit gewoon zeer hoog. Je maakt uiteraard een uitstekende keus als je deze koopt. Echt over drivers problemen kan je niet echt zeggen. De drivers wordt op de dag beter. Alleen zit je alleen met het probleem of die Club3D ook de drivers van ATI zelf ondersteund. Ik hoor net dat iemand vlekkeloos de drivers van ATI gebruikt. Hij heeft een Radeon8500 van PowerColor. Gezien Club3D van PowerColor is, zal het best wel logisch kunnen zijn, dat die Club3D dat ook goed kan ondersteunen. Het blijft een gok. Als ik jou was zal ik eens aan Exile vragen of je ook de drivers van ATI zelf kan gebruiken. Als dit kan, moet je ongetwijfeld de kaart kopen.