Toon posts:

Het grote welke videokaart moet ik kopen topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

humm ik heb een linkje gevonden benchmark's tussen de nieuwe ATI's 8500 en 7500 en de Geforce 3 en de geforce 2 GTS PRO.

http://www6.tomshardware.com/graphic/01q3/010814/radeon8500-12.html

Verwijderd

hoi.

Ik denk dat ik een nieuwe videokaart ga doen.
een GeForce schijnt wel goed te zijn, zo'n GF3 doe ik niet omdat die wel erg duur is.
GeForce 2 prijzen zijn al beter...

Hij moet als het kan dit kunnen:
Hoge resoluties, tenminste 1024x768 met een goede refresh rate (m'n iiyama scherm kan dat dacht ik wel aan... toch?)
En het moet 3D spellen goed doen, dus veel fps en dat het niet zo schokkerig is.
Ik hoef er niet TV ofzo op te kijken, en video's mee bewerken hoef ik ook niet. Wel DivX op kijken en later soms een DVD, maar dat hoeft geen probleem te zijn, want dat gaat op m'n TNT2 M64 van nu ook prima! :)

En vooral: Het moet zo goedkoop mogelijk!!!

Welke GeForce 2 raden jullie me aan? of een andere als GeForce 2...?

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 08 september 2001 17:25 schreef Renko het volgende:
hoi.

Ik denk dat ik een nieuwe videokaart ga doen.
een GeForce schijnt wel goed te zijn, zo'n GF3 doe ik niet omdat die wel erg duur is.
GeForce 2 prijzen zijn al beter...

Hij moet als het kan dit kunnen:
Hoge resoluties, tenminste 1024x768 met een goede refresh rate (m'n iiyama scherm kan dat dacht ik wel aan... toch?)
En het moet 3D spellen goed doen, dus veel fps en dat het niet zo schokkerig is.
Ik hoef er niet TV ofzo op te kijken, en video's mee bewerken hoef ik ook niet. Wel DivX op kijken en later soms een DVD, maar dat hoeft geen probleem te zijn, want dat gaat op m'n TNT2 M64 van nu ook prima! :)

En vooral: Het moet zo goedkoop mogelijk!!!

Welke GeForce 2 raden jullie me aan? of een andere als GeForce 2...?
Je kunt ook de Radeon DDR overwegen. Deze is ongeveer even snel als de GeForce II, heeft meer features (o.a. Environment Mapped Bumpmapping) en heeft betere 2D kwaliteit.
http://www.tweakers.net/pricewatch/11581

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Neem de radeon VE of wacht op de radeon 7500, zelfde features en wel T&L unit.

Verwijderd

Heb nu Diamond V770 32Mb AGP, maar wil kaart met tv-out. En natuurlijk mag die niet teveel kosten (max 250 piek). Is de Mtek GeForce 2MX 400 32MB 300MHz AGP 4x Retail met TV-out iets???

Of kan ik beter een andere kaart kiezen, zoals:
- Creative Annihilator GeForce 32MB 350MHz AGP 4x of
- Asus V7100 Magic/T GeForce MX200 32MB 350MHz AGP 4x of
- Leadtek geforce 2 mx200 32mb tv-out ?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Hmm..zou een V7100/t Mx400 iets voor je zijn? Tvout is goed genoeg voor DVD en gamen.
Deze kaart is 2 dan wel niet "geweldig Mike" maar hij werkt prima met alle games.
Heb em zelf ook, en heus wel eens getwijfeld of een v7700 deluxe iets zou zijn,maar heb er nog steeds geen behoefte aan.
Mijn regeltjes voor een eventuele nieuwe GPU:
1)Het ding is de bottleneck
2)je hep geen geld..hehe
3)Een coole game die je wil spelen draait in 800x600 32 bit vreselijk schokkerig :)
4)Er is geen goede ondersteuning voor de chipset e.d.

Elke keer meedoen met de nieuwste rage is gewoon geldverspillerij,onnodig en opschepperij btw...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Denk dat ik toch maar voor de
Radeon/AGP NT9 32MB DDRAM TVOUT DVI ga

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
19" monitor of groter? ga dan zowiezo voor een radeon... kleiner? dan kan je een geforce overwegen

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

ik heb het geld nog niet om een GF3 te kopen dus
welke van deze moet ik nemen?? welke is het beste. enz.
ik game VEEL.. en het liefst op 1280x1024x32, wat nu mijn hoogste is.. ik hoop dat het hoger kan wantuh.. nu gaatie ook al traag
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Asus V7100 Pro GeForce 2 MX400 TV-Out 64MB      FL 265,-
CARDEXpert GF2MX200 64Mb                    FL 271,-
Chaintech GeForce2 MX200 64MB               FL 214,-
Gainward CardExpert GeForce2 MX Jumbo 64MB      FL 295,-
Leadtek GeForce2 MX400 64MB TV-Out          FL 255,-
Pine Excalibur GeForce2 MX400 TV-Out 64MB           FL 249,-
PowerColor GeForce2 GTS 64MB TV             FL 366,-
PowerColor GeForce2 GTS Pro 64MB                FL 329,-
PowerColor GeForce2 MX 64MB TV-Out (Retail)     FL 255,-
PowerColor GeForce2 MX400 64MB TV-Out           FL 259,-

nouw, welke?

Verwijderd

Nou ik zou dan een powercolor GTS pro van 64mb pakken
Deze kaart kun je dan niet zo goed overclokken maar voor hoge resoluties is ie goed. Draait gewoon als een standaard GTS pro core 200 mem 400

En een GTS is altijd beter als een mx kijk maar naar de chipsets op www.asus.com
Dan zul je lezen dat een GTS pro veel beter is vooral vanwegen het DDR geheugen 8-)

ik zelf heb een Asus V7700 GTS 64MB en ook een 32MB versie.
En voor hoge resoluties voor een 21 inch monitor presteren deze kaarten een goede FPS de powercolor ook overigens.

en voor dat prijsverschil zou ik altijd een GTS pakken anders zit je hier over een paar dagen weer met schokkerig mx beeld en dat wil ik je graag besparen :)

Verwijderd

k. maar wat is het verschil tussen GTS PRO en GTS?

Verwijderd

^^^^^^^^^^
SCHOPPPPP ;)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Pro is wat sneller geklockt dacht ik. Je kan het als volgt zien (van "langzaam" naar "sneller"

geforce 2mx-200
geforce 2mx
geforce 2mx-400
geforce 2 gts
geforce 2 gts pro
geforce 2 ultra

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

aha.. tnx.. nu nog ff me ma lief aankijken ;)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ik denk dat de PRO op een hogere clockspeed loopt. Naja, boeiuh, koeler eraf, coolermaster erop en OC'en >:)
Op dinsdag 18 september 2001 07:51 schreef BlurpSter het volgende:
k. maar wat is het verschil tussen GTS PRO en GTS?

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:14

nrg

ej, ik wil een nieuwe videokaart kopen omdat de kaart die ik nu heb (een Ati Rage 128 XPERT 128) niet hoger wil dan 1024*768 en het niet doet onder win98 en linux.

wat is een kaart die:
- goed bruikbaar is bij fotoshoppen
- hoge resoluties op een 17" monitor ondersteund
- het doet onder win 98, win 2k en linux

prijs mag tot max 200 komen, liefst lager..

iemand ???

bij voorbaat dank ;),

/me

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
misschien een ati radeon ve op de kop tikken, alleen nieuw voor onder 200 wordt moeilijk. je kan proberen een matrox te fixen, dat IS DE 2D KAART!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• nrg

nrg

Op zondag 23 september 2001 13:51 schreef MGSNK het volgende:
misschien een ati radeon ve op de kop tikken, alleen nieuw voor onder 200 wordt moeilijk. je kan proberen een matrox te fixen, dat IS DE 2D KAART!!!
dus je kan r goed me fotosoepen; maar kan je r ook nog n beetje mee gamen ?
doe ik af en toe ook nog wel es.. ;)

edit:
owjah, welke matrox dan ??

• MGSNK
  • Laatst online: 19-08 11:16
in principe elke G400,G450,G550, probleem is dat het geen gaming kaarten zijn, je kunt het wel doen, maar niet heel goed ofzo. De vraag is natuurlijk ook wat voor spellen je speelt en op welke resolutie.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• nrg

nrg

Op zondag 23 september 2001 14:05 schreef MGSNK het volgende:
in principe elke G400,G450,G550, probleem is dat het geen gaming kaarten zijn, je kunt het wel doen, maar niet heel goed ofzo. De vraag is natuurlijk ook wat voor spellen je speelt en op welke resolutie.
ow, heel soms hoor; maar dan red alert 2; gta 2 of iets multiplayer.
quake ofzo..

kan dat ?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
PRO loopt niet op hogere kloksnelheid, er zit alleen sneller geheugen op, de core van een pro schijnt zich ook prima te laten overclocken trouwens, zodat ie in de buurt van de ultra kan komen qua snelheid

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Han
  • Niet online

Han

Vraagje:

Ik krijg voor mijn werk een 4 nieuwe configuraties; allen de Compaq Workstation 300 (P4/1700) Deze zal ik gaan gebruiken voor foto en videobewerking. De bijgeleverde grafische kaart is een Compaq/Nvidia :? AGP Quadro II 64Mb DDR. Heeft iemand daar al ervaring mee? De kaart kost +/- Fl 1880,00 (niet dat mij dat boeit) Gaarne advies... En zijn er nog andere altenatieven? Geld speelt (gelukkig) geen rol.

Ik moet voor 14:00 uur (vandaag) beslissen... (druk druk druk) >:)

[plak]
nog effe een linkje: http://compaqselectpaq.i-project.nl/ProductTicker/NaarProducten.asp?CategoryID=17&currentPage=1 (de DW300)
[/plak]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

K'heb het al... t'is een Elsa. Voor de zekerheid maar veranderd in een Elsa Quadro III. Overdaad schaad niet! >:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• zeeg
  • Laatst online: 07-08 10:16
welke vid kaart bevelen jullie aan voor een athlon 1400 systeem met 15" tft monitor???
dus de resolutie is MAXIMAAL 1024x768 (da's weer eens iets anders dan minamaal 1280 blahblah...maargoed)

dus hij hoeft maar TOT 1024x768 goed te presteren daarna boeit me niet.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op maandag 24 september 2001 19:09 schreef zeeg het volgende:
welke vid kaart bevelen jullie aan voor een athlon 1400 systeem met 15" tft monitor???
dus de resolutie is MAXIMAAL 1024x768 (da's weer eens iets anders dan minamaal 1280 blahblah...maargoed)

dus hij hoeft maar TOT 1024x768 goed te presteren daarna boeit me niet.
ligt eraan wat je belangrijk vindt he...noem eens wat...
2d, 3d (spellen), videobewerking etc.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• zeeg
  • Laatst online: 07-08 10:16
Op maandag 24 september 2001 20:24 schreef Moody het volgende:
ligt eraan wat je belangrijk vindt he...noem eens wat...
2d, 3d (spellen), videobewerking etc.
emm, oh jah...vooral i-net maar ook redelijk wat 3d spellen. ik zat te denken aan gf2 pro maar dat lijkt me beetje overkill voor 1024 en lager...

maar goed, gf3 is natuurlijk het snelst, ook voor 1024 en lager maar is het niet toevallig zo dat bv een voodoo5 tot 1024 goed presteert en daarna pas veel slechter wordt?

• evaarties
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Heb nu een Voodoo 3 3000 TV out. Deze is een beetje buggy en verouderd.

Wil een kaart die het volgende minimaal aankan:

- Beetje soepel in 2D
- Goede 3D (Max Payne etc.. gewoon voor de nieuwe spellen)
- Tv Out

Resolutie hoeft maar 1280x1024 te zijn, anders wordt de refreshrate van m'n monitor te laag.

Budget.. tja.. denk tussen Fl. 300 en Fl. 500

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 24 september 2001 20:32 schreef zeeg het volgende:

[..]

emm, oh jah...vooral i-net maar ook redelijk wat 3d spellen. ik zat te denken aan gf2 pro maar dat lijkt me beetje overkill voor 1024 en lager...

maar goed, gf3 is natuurlijk het snelst, ook voor 1024 en lager maar is het niet toevallig zo dat bv een voodoo5 tot 1024 goed presteert en daarna pas veel slechter wordt?
ik zou dan de geforce2 GTS nemen..kost zo'n 325 piek...
is de ideale kaart voor 1024..2 keer zo snel als de MX..
en ook prima in 2D niet hoger dan 1280x1024...

edit:

en dan wel de 32 mb versie! 64 mb is overdreven als je niet hoger gaat dan 1024..je merkt totaal geen verschil

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op dinsdag 25 september 2001 11:13 schreef evaarties het volgende:
Heb nu een Voodoo 3 3000 TV out. Deze is een beetje buggy en verouderd.

Wil een kaart die het volgende minimaal aankan:

- Beetje soepel in 2D
- Goede 3D (Max Payne etc.. gewoon voor de nieuwe spellen)
- Tv Out

Resolutie hoeft maar 1280x1024 te zijn, anders wordt de refreshrate van m'n monitor te laag.

Budget.. tja.. denk tussen Fl. 300 en Fl. 500
zelfde verhaal voor jou! :)
(maar dan de tv-out versie...iets duurder)

• nrg

nrg

ik nog even; maar ik zal nu wat gedetailleerder zijn:

ik wil n niet al te dure (max fl. 200) videokaart die op n 17" CRT monitor (Compaq 171FS) goed en snel is (en de hoogst haalbare resolutie haalt).
ook moet ie compitable zijn met linux en win 2k.

wat ik r op wil doen: grafische zooi (photoshop), inetten, office gebeuren, en af en toe n spelletje...

m'n proc is nu n amd k6-2@380, maar ik wil binnenkort n nieuwe kopen (athlon of duron). m'n videokaart wil ik dan wel t liefste behouden..

ik heb nu een ati rage 128 xpert 128 met (geloof ik) 16 mb geheugen. die wil ik kwijt omdat ie t alleen goed doet onder win 2k...

alvast bedankt !! :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
ik wil n niet al te dure (max fl. 200) videokaart die op n 17" CRT monitor (Compaq 171FS) goed en snel is (en de hoogst haalbare resolutie haalt).
ook moet ie compitable zijn met linux en win 2k
Gzeien je max. prijs: een geforce 1 ddr, sneller dan een mx, toch goedkoper en werkt perfect onder windows en linux (in beide os's zowel in 2d als in 3d)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ik wou morgen een Pine 64Mb DDR Ram kopen ik zou graag willen weten of die kaart een goede 2d / 3d kwaliteit geeft.. of dat ik veel beter een andere merk kan nemen (resolutie 1024x768)

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 07:33

RedScorpion

is geen rooie rakker

Hai,

Hier dan even een posting van mij.

Ik en wat vrienden spelen dus met grote regelmaat Sof1. Nu komt Sof2 uit en ik heb begrepen dat deze alleen goed draaid op een 64mb kaart.

Nu heb ik zelf op het ogenblik een Asus 6800 deluxe 32mb kaart. En wil eigenlijk weten of ik het nog redt met deze kaart of dat ik echt over moet stappen :?

Klopt het dus dat Sof2 alleen draaid op en 64mb kaart, en zo ja wat is dat op het ogenblik een geschikte kaart ???

Kaart moet wel geschikt zijn voor gaming, maar ook voor films, verder maak ik geen gebruik van grafische toepassingen. En er moet een TV-out op zitten.

Heb nu een asus K7v mainboard, met een amd 700 processor en 640mb 133mhz intern.

Lots of greetz 2 u all en alvast bedankt. Mochten jullie meer info nodig hebben hoor ik dat natuurlijk graag. *D

Remko

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Verwijderd

Topicstarter
GeForce 2 (GTS/Pro/Ultra), GeForce 3, Radeon met 64 Mb en de Radeon 8500 zijn dan geschikte kaarten, je moet zelf ff kijken wat je precies wilt hebben en hoeveel geld je ervoor over hebt.

• RedScorpion
  • Laatst online: 10-06 07:33

RedScorpion

is geen rooie rakker

Thxs,

Even rond gekeken naar opgegeven kaarten en valt best nog wel qua prijzen dus moet zeker wel gaan lukken *D

Grtz Remko

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

• NiaX
  • Niet online
ik heb een p-III 667 MHz met 384 Mb 133 MHz intern geheugen.
40 GB 7200 rpm seagate harde schijf en een elsa erazor III lt 32mb TNT2 vieokaart.
nu wil ik graag een videokaart met 64 Mb kopen. Heeft iemand een idee wat ik moet kopen?
Een geforce 3 is dat al een goede keuze of kan ik beter een gf2 gts 64mb kopen?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:16
Op maandag 29 oktober 2001 11:07 schreef NiaX het volgende:
ik heb een p-III 667 MHz met 384 Mb 133 MHz intern geheugen.
40 GB 7200 rpm seagate harde schijf en een elsa erazor III lt 32mb TNT2 vieokaart.
nu wil ik graag een videokaart met 64 Mb kopen. Heeft iemand een idee wat ik moet kopen?
Een geforce 3 is dat al een goede keuze of kan ik beter een gf2 gts 64mb kopen?
Ik denk een GF2 GTS/Pro of een GF2 Ti. Een GF3 komt door de relatief langzame processor waarschijnlijk niet tot z'n recht. Sneller dan die TNT2 zal het in elk geval wel zijn.

• NiaX
  • Niet online
wat is het verschil tussen Asus V7700 GeForce2 Pro 64MB Deluxe en Aus v7700 GeForce 2 Ultra TV :?

Verwijderd

Euh,, ik had deze vraag al gesteld, maar hij past hier geloof ik beter en misschien krijg ik hier een antwoord. :)Mijn vraag was:

Ik wil graag een videokaart kopen, en na het lezen van allerlei dingen op deze pagina heb ik toch wat dingen die ik nergens kon vinden.
Allereerst vroeg ik me af welke soorten geheugen er op videokaarten zit, ik lees wel eens reacties van het is toch wel ddr? Of zoiets. maar wat is het beste geheugen?

Als ik nu Quake speel in een matige qualiteit gaat het wel lekker, als ik die hoger zet stotterd het spel en ziet het er niet soepel meer uit. KOmt dit door mijn systeem? Of wordt het beter als ik er een andere videokaart inzet?

Ik heb de Asus V7700 Pro Deluxe 64MB op het oog. Die kost 539 gulden. Die kaart spreekt me aan vanwege de 3D bril (Die je er bij krijgt?), de TV uit EN! in!.

Ik heb nl. een Toshiba pc en mijn PCI sloten zijn vol, dus kan ik geen apparte TV kaart er meer in kwijt. Daarom wil ik graag TV-in op dat ding.

Mijn systeem:

Pentium III 1gig, 1gig werkgeheugen, Win2000 (Win98SE wil ik er bij op zetten), LG Flatron 775FT monitor.

Ik hoop dat iemand mij een reactie kan geven waar ik wat mee kan! Ook of die kaart een verstandige keuze is, of dat er misschien een betere kaart die OOK! tv-in heeft verkrijgbaar is voor die prijs.

• NiaX
  • Niet online
V7700 Pro Deluxe 64MB op het oog.
dat lijkt mij inderdaad ook wel een leuk kaartje

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
hoi, 'k zoek een kaart met de volgende eisen:

tv-out om dvd signaal draadloos naar m'n tv te brengen.
32mb geheugen.
'k speel nooit geen spellen
'k stel geen hoge eisen
moet niet te duur zijn.

somebody?
tnx!

Verwijderd

ik ben de hele topic doorgefietst maar geen antwoordt voor mijn vraag dus: Ik zoek een videokaart met tv-out die vrijwel alllen voor dit doel gebruikt wordt. Ik wil dan lekker op de bank wat kunnen surfen en zo en af en toe een filmpje kijken. Geen gaming. Bij de meeste kaarten hoor je dat het beeld niet echt duidelijk is behalve met gamen en films, maar ik wil ook lekker kunnen surfen vanaf de bank.
Belangrijk is dus de beeldkwaliteit, de prijs is niet zo van belang mits het niet echt te gek wordt.

wie? :P

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
Ik ben er zelf pas laat achter gekomen dat tv's een resolutie hebben van bijna 800x600, er zitten gewoonweg niet meer streepjes op. Behalve dan de hd tv.

Verder zal het beeld op een tv altijd een beetje vaag zijn omdat deze gemaakt is voor bewegende beelden. Hoewel ik niet veel verstand heb van tv's denk ik dus dat je een hd tv met een radeon moet kopen als je een hogere resolutie wilt (1024), en misschien is een plasma tv wat rustiger aan de ogen?

Kortom: de beperking is niet de kaart maar de tv.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 21:14 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Ik ben er zelf pas laat achter gekomen dat tv's een resolutie hebben van bijna 800x600, er zitten gewoonweg niet meer streepjes op. Behalve dan de hd tv.

Verder zal het beeld op een tv altijd een beetje vaag zijn omdat deze gemaakt is voor bewegende beelden. Hoewel ik niet veel verstand heb van tv's denk ik dus dat je een hd tv met een radeon moet kopen als je een hogere resolutie wilt (1024), en misschien is een plasma tv wat rustiger aan de ogen?

Kortom: de beperking is niet de kaart maar de tv.
Ik heb net een 1/2 jaar een philips 82cm breedbeeld 100hz.
wil wel aan een plasma tv :9~ maar heb tot op heden nog steeds geen jackpot gewonnen. :(

Verwijderd

kortom een hopeloos verhaal? :?

Verwijderd

Trouwens, waarom geeft de dvd dan wel een retestrak beeld? :7

• ReallyStupidGuy
Hoe zit dat met het effect van de proc op de grafische kaart?

Ik heb op dit moment een duron 800 op een msi k7tpro2 mobo (loopt op 988).

Nu was ik van plan om een radeon 7500 te kopen maar ik zie dat de gf3ti200 steeds goedkoper wordt (200 euro in pricewatch!), en die kaart lijkt me toch een stuk beter. Als ik die koop dan word de cpu mijn botleneck, maar is dit een probleem?

Wat ik heb begrepen is dat ik het effect van de proc vooral merk doordat bij lagere res de fps lager blijft. Maar is dit wel een probleem, ik zie het verschil niet tussen 130 of 90 fps (behalve in 3dmark :P ).
Of zijn er 3d engines waarbij mijn proc de fps wel erg laag laat uitkomen voor een gf3.

Wat denken jullie, heb ik op dit systeem veel baat bij de gf3ti200 ( of een radeon 8500LE) t.o.v. een radeon 7500 of is het echt zonde om daar mijn centjes in te steken (ik werk te hard en verdien te weinig dus.... |:( )

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 12:54 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Hoe zit dat met het effect van de proc op de grafische kaart?

Ik heb op dit moment een duron 800 op een msi k7tpro2 mobo (loopt op 988).

Nu was ik van plan om een radeon 7500 te kopen maar ik zie dat de gf3ti200 steeds goedkoper wordt (200 euro in pricewatch!), en die kaart lijkt me toch een stuk beter. Als ik die koop dan word de cpu mijn botleneck, maar is dit een probleem?

Wat ik heb begrepen is dat ik het effect van de proc vooral merk doordat bij lagere res de fps lager blijft. Maar is dit wel een probleem, ik zie het verschil niet tussen 130 of 90 fps (behalve in 3dmark :P ).
Of zijn er 3d engines waarbij mijn proc de fps wel erg laag laat uitkomen voor een gf3.

Wat denken jullie, heb ik op dit systeem veel baat bij de gf3ti200 ( of een radeon 8500LE) t.o.v. een radeon 7500 of is het echt zonde om daar mijn centjes in te steken (ik werk te hard en verdien te weinig dus.... |:( )
Als de processor op 988 Mhz loopt, kun je niet echt spreken van een langzame processor.
Een gf3 Ti200 lijkt me een prima kaartje voor dat systeem. Zo duur zijn die niet meer (relatief gezien) gelukkig.
Een Radeon 8500 is misschien wel wat overkill (en toch weer een stukje duurder).

Verwijderd

Ook ik loop met een vraagje rond over de Radeon 7500. Of beter gezegt een Powermagic 7500. Volgens dit artikeltje zou die Powermagic in 32 bit toch beter presteren als een Geforce 2 PRO/TI. Daarnaast zou de 2D kwaliteit van de 7500/8500 een stuk beter zijn dan die van een Geforce.

Nou is mijn vraag wie heeft deze kaart Powermagic 7500, en is dit precies dezelfde als een Club 3D 7500?

Oh ja ik een 15.1" TFT bestelt (response time 25ms) ik wil er mee gamen en tekstverwerken, beetje autocad (uit eigen ervaring geen probleem op een 17" CRT). Dus naast een goede 2D kwaliteit moet de kaart ook een redelijke tot goede 3D kwaliteit hebben. Of raden jullie een andere kaart aan?

• ReallyStupidGuy
Bedankt voor de snelle reactie, dit is ook ongeveer wat ik denk. Alleen vind ik 988 mhz 12 mhz te langzaam!!!! :(

Ik wil nog een voltage mod proberen om he,m boven de 1 gig te krijgen, dan vind ik hem nog een paar maandjes snel genoeg :P

Voor de powermagic: ik ken het merk niet maar in deze review zijn ze er goed over te spreken en ze zeggen dat de 2d gelijk is aan de build by ati. http://www.digit-life.com/articles/pmradeon2/

Ik heb begrepen dat de radeons meer proc afhankelijk zijn dus dan zou de gf3 idd een beter idee zijn. En op mijn 17' monitor is de 2d niet super belangrijk, enige p[puntje is nog de tv-out... bestaat er een site met voorbeeld foto's van verschillende tv-out resultaten? Ik wil weten hoe het zit met frames om de tv-out, en of het zin heeft om op een gewone tv een tv-out met een res van 1024 te hebben (wordt het omgezet naar de pal res of kan het gewoon niet?).

• Sphandor
  • Laatst online: 21:36
Ik heb nu een oud 4mb pci kaartje. Op zich doet ie het best aardig, maar dat komt ook doordat ik 800*600 op een 14" monitor draai. Met scrollen merk ik af en toe dattie het toch niet helemaal trekt en omdat ik ook een 17" monitor wil kopen was het tijd voor een een nieuwe videokaart.
Mijn mobo is een Asus A7V-E met daarop een 850 MHz Duron en 256 mb SDRam en ik draai win98SE. Ik speel weinig spellen, maar ik zou wel graag willen dat een spel als bijvoorbeeld medal of honor het redelijk doet (hoeven geen superhoge framerates en resoluties te zijn, als het maar speelbaar is). Eventueel met tv-out, maar dat is niet persee noodzakelijk.

Daarom heb ik 4 feb een Hercules 3D Prophet 4000XT 32 Mb met TV-Out besteld, maar dat duurt maar en duurt maar en ik denk er ondertussen over de bestelling maar te annuleren en een andere kaart te kopen.

Mijn budget is een schamele 75 euro en daarmee kan ik bij Salland Automatisering een van deze kaarten kopen:
ATI RADEON VE (RV100) 64Mb + Tv-Out (Point of view)
ATI 7000 64 Mb + TV-Out

Zou dat een beter keus (qua prestaties en het niet hebben van bv driver problemen) zijn dan die Hercules en welke van de twee zou ik het best kunnen nemen? (en wat wil dat RV100 nou zeggen?)

Verwijderd

die 4mb ik zou ik echt vervangen ja! *D

je kunt misschien een GeForce2MX je halen of 1 van die Radeons..

Verwijderd

Koop geeN kyro1 dat ding is te langzaam annuleren dus. Koop een GF2Mx ofzo..of een goedkope Radeon..

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 11:32
Ha Medetweakers >:)

Ik wil mijn videokaart eindelijk eens gaan vernieuwen (Matrox G400 DH 32 MB). Ik heb nou een Pentium 3 750 op een 420 moederbord (:r). Deze wil ik allebei (mobo en proc) in de zomervakantie gaan vervangen, dus ik wil wel effe een goeie videokaart hebben. Ik dacht zelf aan een Geforce 3 Ti500 met 128 mb (met het oog op de toekomst he ;)). Verder moet ie composite video out hebben. Ik heb al effe rond zitten kijken op verschillende draadjes, maar zie alleen screenshots met s-vhs uitgang, maar dat werkt niet met mijn tv (geeft alleen zwart-wit beeld (ten minste met mijn G400)).

Welke raden jullie mij aan??

Verwijderd

hey jongens, wat vinden jullie van
Siluro MX-440 GF4 MX-440 64 DDR Bulk 159,90

is dat een GeForce 4 ding? ik kan nergens een review daarvan vinden.

heeft iemand hem al ?

oh, op dit moment heb ik een Elsa GeForce 2 32mb GTS DDR, heeft 't zin om die te vervangen door die GF4MX ?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
Ik ga een Geforce3 TI200 halen, nu zit ik met het probleem dat ik eigenlijk wel een merk kaart wil...een asus bijvoorbeeld.. EN een tvout natuurlijk... nu wilde ikw eten of er evrschil zit tussen een powercolor en een asus..
of een abit siluro en een asus...ti200 beide..

PVoutput

Verwijderd

Arg ik word gek. Ik kan niet beslissen welke ik nouw moet kopen. Ik heb zo'n beetje 100/135 euro tot mijn beschikking

Ik zat zo'n beetje aan een Geforce 2 TI te denken. iemand nog tips

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 21:58 schreef Kink het volgende:
Arg ik word gek. Ik kan niet beslissen welke ik nouw moet kopen. Ik heb zo'n beetje 100/135 euro tot mijn beschikking

Ik zat zo'n beetje aan een Geforce 2 TI te denken. iemand nog tips
huh? 135 euro, daarstraks zei je nog tegen mij 125, maar goed. gef. 2 ti komt denk wel in de goeie richting, maar wat is nu het precieze verschil tussen de radeon 7500 en de gef. 2 ti??

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
Op donderdag 28 februari 2002 11:02 schreef win2kpro het volgende:

heeft iemand hem al ?

oh, op dit moment heb ik een Elsa GeForce 2 32mb GTS DDR, heeft 't zin om die te vervangen door die GF4MX ?
Ik denk niet dat het heel veel zin heeft om je GTS te vervangen voor die MX-440. Die GF4 zal wel sneller zijn, maar waarschijnlijk zal je er maar weinig van merken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 11:02 schreef win2kpro het volgende:

heeft iemand hem al ?

Voorzover ik weet is de GF4MX niet veel meer dan een soort veredelde GF2... in elk geval heeft het geen NfiniteFX schtuff en daar zou ik toch wel voor gaan als je van een GF2 naar iets nieuws gaat overstappen. Ik zou dus zeker nog even wachten met vervangen.
Als je oneindig veel geld heb (mag je daarvan wel wat aan mij geven! *D) dan kan je lekker patserig een echte GF4 Ti kopen :P. Maar ik zou persoonlijk wachten totdat ie niet zo absurd duur is...

Verwijderd

PIII 450 @ 504
Abit BH6
128 MB SDRAM

Welke grafische kaart haalt het onderste uit bovenstaande configuratie?

Dank bij voorbaat. :)

Verwijderd

Nou moet ik dit toch ff kwijt...

Misschien een absurde vraag, maar ik heb een beetje benchmarks vergeleken. Verschillend van Max payne via QuakeIIIArena tot 3dmark2001se. En nou viel mij op dat de Geforce 4 MX 460 vaak sneller (in meerdere resoluties) is dan de Geforce 3 ti 200 (soms zelfs sneller dan een ti 500). Dit terwijl overal word benadrukt dat de nv17 chip geen vertex en pixel shaders (nfinitefx engine) ondersteunt. Nu luid mijn vraag: "Ben je nu beter af met een gf4 mx460 in je kast als je Max Payne/MOHAA/Soul Reaver2 speelt of kun je toch beter een gf3 ti 200 erin hangen?"

En hoe zit dat met andere spellen (in de toekomst)??? :?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Met oog op de toekomstige spellen ben je ZEKER beter af met een GF3Ti200, want de Pixel en Vertex Shaders gaan natuurlijk gebruikt worden in nieuwere spellen... En die shaders heeft een GF4MX niet...

Verwijderd

Niemand? ;(

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 18-08 20:36
www.madonion.com

online result browser -> search and compare
p2 450 selecteren, en dan kijken welke videokaarten hoog scoren

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• EN-IS
  • Laatst online: 18-08 11:13
Hoi, ik wil graag een nieuwe Grafische Kaart.
Maar ik weet zo al niet wat nieuw en oud, goed en slecht is....iemand een goede tip ? Ik wil wel veel nieuwe spelletjes kunnen spelen....

Merk : Maakt niet uit
Snelheid : Heel erg belangrijk
Prijs : Max 225 Euro
Direct x : ?? Moet wel ondersteunen
Software (drivers) : Ook heel erg belangrijk...wil graag dat het up to date is...

Enig idee ? >

Ik ben wel geadviseerd >

Merk :"Club3D ATI Radeon 8500 64MB PRO DVI TV-Out 275/275"
Prijs : Euro 225,00
Snelheid : Snel
Direct x : 8.0 en hoger
Software : Weet niet

Ik ben wel verteld dat de dat de software (drivers) problemen kan opleveren....

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zaterdag 13 april 2002 18:14 schreef -SWEET-HEART- het volgende:
Hoi, ik wil graag een nieuwe Grafische Kaart.
Maar ik weet zo al niet wat nieuw en oud, goed en slecht is....iemand een goede tip ? Ik wil wel veel nieuwe spelletjes kunnen spelen....

Merk : Maakt niet uit
Snelheid : Heel erg belangrijk
Prijs : Max 225 Euro
Direct x : ?? Moet wel ondersteunen
Software (drivers) : Ook heel erg belangrijk...wil graag dat het up to date is...

Enig idee ? >

Ik ben wel geadviseerd >

Merk :"Club3D ATI Radeon 8500 64MB PRO DVI TV-Out 275/275"
Prijs : Euro 225,00
Snelheid : Snel
Direct x : 8.0 en hoger
Software : Weet niet

Ik ben wel verteld dat de dat de software (drivers) problemen kan opleveren....

Specs

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 10 april 2002 19:09 schreef TheCore het volgende:
PIII 450 @ 504
Abit BH6
128 MB SDRAM

Welke grafische kaart haalt het onderste uit bovenstaande configuratie?

Neem een videokaart met een snelle hardwarematige TCL engine. Dit omdat je processor niet de nieuwste meer is.
Ik weet niet of je zelf een voorkeur hebt en ik weet ook niet wat je eraan wil uitgeven dus ik houd het bij een algemeen advies:

ATI Radeon 7500
ATI Radeon 8500 LE
nVidia GeForce 2 TI
nVidia GeForce 3 TI 200
nVidia GeForce 4 MX

Dit zijn mid-range videokaarten waarmee je goede resultaten krijgt in games.

Je kunt ook met behulp van de Online Result Browser van Madonion.com een advies krijgen welke videokaart het beste past bij jouw huidige configuratie. Hiervoor heb je 3DMark 2001 nodig.

Specs

• SPOXER
  • Laatst online: 30-06 13:01
voor dit systeem wil een gf4 4200 of een 4400 aanschaffen maar ik zit nog te twijfelen. 4200 goedkoper, minder snel. 4400 duurder, sneller. Waarvoor zou ik het beste kunnen kiezen. Ik wil ook einde dit jaar de mobo en proc vervangen.

• Saekerhett
  • Laatst online: 15:29
Op zaterdag 13 april 2002 21:22 schreef SPOXER het volgende:
voor dit systeem wil een gf4 4200 of een 4400 aanschaffen maar ik zit nog te twijfelen. 4200 goedkoper, minder snel. 4400 duurder, sneller. Waarvoor zou ik het beste kunnen kiezen. Ik wil ook einde dit jaar de mobo en proc vervangen.
4200, is maar een tikkeltje langzamer dan een 4400, en als je hem iets overklokt is ie al even snel of sneller dan de 4400 :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik ben ook op zoek naar een video kaart, heb nu een i740, geleend zodat ik beeld heb, want ben nug druk aan het sparen, dat ding heeft geen 3d, wel jammer, en mijn voodoo 2 kaartje die je erop ken aansluiten die doet het ook niet op die computer, maar effe ontopic:
rond de prijs van 200 euro
word denk veel gebruikt voor games zoals counterstrike
tv out
kijk ook dvd,tjes(vandaar ook tv out)
systeem spec: zie onderaan
(procc. word nog OC'ed)

kep nu nog windows 95, maar als ik me grotere HD binnen heb zet ik er XP op, want 545 is beetje errug te weinig he.

• EN-IS
Ik heb een

Pentium 3 Mmx | 320 sdram | Nvidia videokaart |

Zou die goed draaien ? Ik bedoel de "Club3D ATI Radeon 8500 64MB PRO DVI TV-Out 275/275"

Ik ben in de war...help me.... |:(

• SPOXER
  • Laatst online: 30-06 13:01
Op zondag 14 april 2002 13:36 schreef -SWEET-HEART- het volgende:
Ik heb een

Pentium 3 Mmx | 320 sdram | Nvidia videokaart |

Zou die goed draaien ? Ik bedoel de "Club3D ATI Radeon 8500 64MB PRO DVI TV-Out 275/275"

Ik ben in de war...help me.... |:(
hoeveel mhz.

• EN-IS
Intel Pentium 3 Mmx 500MHz met Winxp

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 15:59 schreef Red Nalie het volgende:

[..]

Niet doen, als je echt beter wilt zou ik wachten op de GF3 ultra of op de GF4, maar ga niet voor dat kleine kut beetje verschil een GF3 kope ;(
'kleine beetje verschil' WTF? gf2 ti hier en die is toch echt IIG 45% sneller als een mxje 200 of 400 maakt niet uit..

ik kwam in bijv 3dmark 100% hoger uit als bij de mx dus met de mx score van 2400 met mn gf2 ti: 5200

• EN-IS
Ik heb net een review van het Radeon kaart gelezen en hij lijkt me best wel goed (Score : 95%) : http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/radeon8500

Maar omdat ik nooit de videokaarten wereld heb gevolgd vraag ik het nog een keer...maak ik een juiste keuz als ik deze kaart koop en op mijn systeem plaats ?

edit:
Radeon 8500 is clearly suffering from driver issues that slow it down.
(Toms hardware guide)

Verwijderd

HE jongens!

Ik heb een vraag die volgens mij best veel wordt gevraagd, maar daarom is deze forum er ook voor. :)
Goed, ik heb het volgende systeem en daar wil ik verandering in brengen met een rond de 500 euro update.

mijn systeem:
Intel celeron II 1ghz @ 1.4, fsb 100 @ 140
256 mb geheugen
Asus tusl2-c
gf2 mx200 165@240 165@196
5 gb maxtor 7200 rpm

Ik speel nu best veel spelletjes en eigen missies bouwen, ook photosoep ik nog al veel.

Nu wil kan ik voor 230 euro een dvd speler en een 40 gb WD 7200 rpm ata 100 krijgen en heb ik dus 270 euro over voor een 3dkaart.

Ik dacht zelf aan een Gf3 (ti500 of normaal) of de ati radeon 8500 pro (275/275) of toch wachten op de gf4 ti4200?
mijn voorkeur gaat naar de laatste twee,
Dus... wie helpt mij of haalt over welke kaart ik hierro bij zo''n systeem moet kiezen?

alvast bedankt en tweakse

• NexuZ
  • Laatst online: 08-07 22:20
Geforce 4 Ti4200. Dat is echt een supergoede kaart wat betreft kwaliteit/prijsverhoudeing!!!

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 14:33 schreef BronX het volgende:
Geforce 4 Ti4200. Dat is echt een supergoede kaart wat betreft kwaliteit/prijsverhoudeing!!!
Helemaal mee eens ;)

Verwijderd

okedokie en waaro mniet de radeon 8500??

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 15:38 schreef Mr.Vanz het volgende:
okedokie en waaro mniet de radeon 8500??
zal die dan wel goed werken op mijn systeem ??

• EN-IS
Echt wel...je hebt een snelle systeem...met vergelijking die van mij ...

ik heb een :
| Pentium 3 Mmx | 500MHz | 320sdram | Nvidia kaart | en Winxp |

en ik wil graag "Club 3D Radeon 8500" kopen voor 225 euro maar weet niet of mijn systeem het wel aankan...want heb al een tijdje reviews zitten lezen en ik kan er wel uithalen dat ik ga voor de Radeon 8500 dan een Geforce maar er is wel degelijk een probleem en dat is de Drivers/Software/Detonator van de Radeon. > ze zijn niet echt compatibel zeggen ze.... :?

Stuk van een ander forum :
----------------------------------------------------------
Fri 12 Apr, 2002 3:27 pm

Alleen zit er nog een paar twijfels. Ik heb mensen horen zeggen dat de kaart niet compatible is met de drivers van ATI, maar alleen met de drivers van Club3D zelf. Dit kan een heel groot nadeel zijn, wegens driver-updates. De prestatie van deze kaart zal nooit de kaart van ATI kunnen evenaren. En zit ook altijd op een achterstand. En wie weet krijg je later nog problemen. Persoonlijk zal ik daar niet zo veel aandacht aan besteden. Want de kans is toch erg klein. Maar als je daar veel waarde aan hecht is het zeker niet altijd de beste keus. Misschien kan je toch beter wat geld besparen om een Club3D GF3TI200 aan te schaffen. Zelf ben ik zeker een ATI fan, maar in deze situatie moet ik je toch de GF3 adviseren. De kaart kost €199,-. Het voordeel hiervan is wel dat je gewoon Nvidia-drivers kunt gebruiken. Kaart is zeker snel, misschien niet sneller dan de Radeon8500, maar vind je zelf echt zo noodzakelijk dat je maximum performance wilt hebben?

Voor de zekerheid heb ik nog de drivers van Club3D en ATI gedownload. Ik merk een aantal verschillen. Dus toch klein kans dat de drivers van ATI compatible is met die van Club3D.
-----------------------------------------------------------

Sun 14 Apr, 2002 2:03 pm

De radeon8500 is gewoon een hele goede kaart. Daar kan je gewoon niet om heen. De prijskwaliteit zit gewoon zeer hoog. Je maakt uiteraard een uitstekende keus als je deze koopt. Echt over drivers problemen kan je niet echt zeggen. De drivers wordt op de dag beter. Alleen zit je alleen met het probleem of die Club3D ook de drivers van ATI zelf ondersteund. Ik hoor net dat iemand vlekkeloos de drivers van ATI gebruikt. Hij heeft een Radeon8500 van PowerColor. Gezien Club3D van PowerColor is, zal het best wel logisch kunnen zijn, dat die Club3D dat ook goed kan ondersteunen. Het blijft een gok. Als ik jou was zal ik eens aan Exile vragen of je ook de drivers van ATI zelf kan gebruiken. Als dit kan, moet je ongetwijfeld de kaart kopen.

:9~ :9~ :9~

Verwijderd

Ik heb een cellie 900@999, 256MB ram, chaintech 6ajm4/100 mobo en een voodoo3 2000. Ik wil vooral een nieuwe video kaart omdat mijn voodoo geen tv-out heeft. Ik speel niet echt veel spelletjes. De kaart moet in ieder geval passief gekoeld zijn.
Mijn budget gaat tot maximaal 200€.

• PROximity
  • Laatst online: 29-07 22:54
Op zondag 14 april 2002 15:56 schreef -SWEET-HEART- het volgende:
Echt wel...je hebt een snelle systeem...met vergelijking die van mij ...

ik heb een :
| Pentium 3 Mmx | 500MHz | 320sdram | Nvidia kaart | en Winxp |

en ik wil graag "Club 3D Radeon 8500" kopen voor 225 euro maar weet niet of mijn systeem het wel aankan...want heb al een tijdje reviews zitten lezen en ik kan er wel uithalen dat ik ga voor de Radeon 8500 dan een Geforce maar er is wel degelijk een probleem en dat is de Drivers/Software/Detonator van de Radeon. > ze zijn niet echt compatibel zeggen ze.... :?

Stuk van een ander forum :
----------------------------------------------------------
Fri 12 Apr, 2002 3:27 pm

Alleen zit er nog een paar twijfels. Ik heb mensen horen zeggen dat de kaart niet compatible is met de drivers van ATI, maar alleen met de drivers van Club3D zelf. Dit kan een heel groot nadeel zijn, wegens driver-updates. De prestatie van deze kaart zal nooit de kaart van ATI kunnen evenaren. En zit ook altijd op een achterstand. En wie weet krijg je later nog problemen. Persoonlijk zal ik daar niet zo veel aandacht aan besteden. Want de kans is toch erg klein. Maar als je daar veel waarde aan hecht is het zeker niet altijd de beste keus. Misschien kan je toch beter wat geld besparen om een Club3D GF3TI200 aan te schaffen. Zelf ben ik zeker een ATI fan, maar in deze situatie moet ik je toch de GF3 adviseren. De kaart kost €199,-. Het voordeel hiervan is wel dat je gewoon Nvidia-drivers kunt gebruiken. Kaart is zeker snel, misschien niet sneller dan de Radeon8500, maar vind je zelf echt zo noodzakelijk dat je maximum performance wilt hebben?

Voor de zekerheid heb ik nog de drivers van Club3D en ATI gedownload. Ik merk een aantal verschillen. Dus toch klein kans dat de drivers van ATI compatible is met die van Club3D.

Sun 14 Apr, 2002 2:03 pm

De radeon8500 is gewoon een hele goede kaart. Daar kan je gewoon niet om heen. De prijskwaliteit zit gewoon zeer hoog. Je maakt uiteraard een uitstekende keus als je deze koopt. Echt over drivers problemen kan je niet echt zeggen. De drivers wordt op de dag beter. Alleen zit je alleen met het probleem of die Club3D ook de drivers van ATI zelf ondersteund. Ik hoor net dat iemand vlekkeloos de drivers van ATI gebruikt. Hij heeft een Radeon8500 van PowerColor. Gezien Club3D van PowerColor is, zal het best wel logisch kunnen zijn, dat die Club3D dat ook goed kan ondersteunen. Het blijft een gok. Als ik jou was zal ik eens aan Exile vragen of je ook de drivers van ATI zelf kan gebruiken. Als dit kan, moet je ongetwijfeld de kaart kopen.

:9~ :9~ :9~
Ik heb zelf een club3d ATI Radeon 8500 PRO en de kaart is alleen compatible met de reference drivers van ATI Radeon. Dat geldt volgens mij voor elk ander merk dan ATI die de radeon kaarten maken. Trouwens de reference drivers zijn bijna gelijk aan de originele 'ATI' drivers...

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ook ik heb de Club3d Pro Radeon 8500 en ik gebruik momenteel de meest recente "Red" drivers onder Windows XP. Deze drivers geven een prima beeldkwaliteit en met mijn Thunderbird op 1300 Mhz overklokt haal ik een score van 7300 onder 3dMark 2001SE. Ik denk dat zodra ik een XP2000+ ofzo heb, deze score met misschien wel 400 of 500 marks omhoog gaat. De prestaties zijn dus ook uitstekend!

• DeadPool
  • Laatst online: 10-06 22:02
Met een XP2000+ gaat je score ongeveer 2000 puntjes omhoog ;)

edit:

Naja in ieder geval als je systeem dan ongeveer lijkt op dat van mij, wat ik had was van een T-Bird 1,65 ghz, fsb 164, Asus A7A266, 256mb sdram @cas2,5 en een overgeclockte radeon ongeveer 8400 punten en nu iets van 9500 punten met me XP @ 1683mhz FSB@153 en een overgeclockte radeon. 256mb ddr @cas 2

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

Op zondag 14 april 2002 17:42 schreef bakdozium het volgende:
Ik heb een cellie 900@999, 256MB ram, chaintech 6ajm4/100 mobo en een voodoo3 2000. Ik wil vooral een nieuwe video kaart omdat mijn voodoo geen tv-out heeft. Ik speel niet echt veel spelletjes. De kaart moet in ieder geval passief gekoeld zijn.
Mijn budget gaat tot maximaal 200€.
:? Die dingen blazen toch niet zo dat het de rest van je systeem overschreeuwt?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 11:36 schreef BaRF het volgende:

[..]

:? Die dingen blazen toch niet zo dat het de rest van je systeem overschreeuwt?
Ik heb mijn pc fluisterstil gemod en ik wil hem zo houden. :)

Verwijderd

In een systeem met XP 1800+ en 256 MB DDR-SDRAM kan ik de volgende twee videokaarten laten zetten.

GeForce 2 Ti of Geforce 4MX440

De prijs maakt niks uit, want ik kan ze alletwee krijgen voor 0 euro!

Is het wijsheid om toch voor een brakke GeForce 4 te gaan i.p.v. een snelle GeForce 2?

Verwijderd

Denk dat die 4mx toch ietsje sneller is.. en met oog op de toekomst heb je er wat meer aan (driver support enzo)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 12:36 schreef Bladiebla het volgende:
In een systeem met XP 1800+ en 256 MB DDR-SDRAM kan ik de volgende twee videokaarten laten zetten.

GeForce 2 Ti of Geforce 4MX440

De prijs maakt niks uit, want ik kan ze alletwee krijgen voor 0 euro!

Is het wijsheid om toch voor een brakke GeForce 4 te gaan i.p.v. een snelle GeForce 2?
Die gf4. de gf4 is eigenlijk een opgefokte gf2, alleen dan enkele features erbij van de echte gf4. Ze zijn ongeveer evensnel. De gf4mx heeft alleen geen vertex- en pixelshaders (of de gf2 ti dat wel heeft weet ik niet, volgensmij is dat gf3 technologie)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In mijn volgende systeem krijg ik een 15" tft, ik wil daar een Ti4600 bij doen, is dat een slim idee? Want bij een tft zit ik vast aan 1 resolutie..
Kan ik dan niet beter een Ti4400 kopen?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Rickysaint
  • Laatst online: 17-08 07:02
Ik heb lang zitten dobben over of ik nu een gf4 wou of een radeon8500, veel reviews gelezen en tot de conclusie gekomen dat je met de radeon toch een stuk meer videokaart krijgt. Alleen de 2d kwaliteit al, maakt van windows een nieuwe ervaring, tevens dus dvd's via je tv-out met dual display. Daar kan geen geforce tegenop!!!
De drivers zijn idd wat sucky, maar al met al prijs/kwaliteit. is de radeon de winnaar.
Wat 3d betreft ligt de radeon bijna op een lijn met de gf3ti500, of je moet op die miereneukerige 5fps struikelen.
Maargoed de meeste mensen houden van oude jongens krentebrood en durfen gewoon niet aan ati te beginnen!!!

every man is wise, until he speaks

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De meeste oude jongens hebben in het verleden al zoveel problemen gehad met ati dat ze meer vertrouwen in nvidea hebben. De driversupport van ati is altijd slecht geweest en natuurlijk de blunder met de rage fury max.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• EN-IS
Op maandag 15 april 2002 15:19 schreef ReseT het volgende:
In mijn volgende systeem krijg ik een 15" tft, ik wil daar een Ti4600 bij doen, is dat een slim idee? Want bij een tft zit ik vast aan 1 resolutie..
Kan ik dan niet beter een Ti4400 kopen?
!! DANK JE WEL !!
:9~ *d :9~

Ik heb de videokaart besteld..(Club 3D Radeon 8500)... *D

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Eisen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Output: 2x VGA out
      TV out

Prijs:  ca E100 - E125 .

Toepassing: 2D 100%
        3x per jaar 3D spelletje

Driverondersteuning: belangrijk! (Win2k en evt *nix systemen)
Stabiliteit: superbelangrijk

Monitor: nu 17" Hansol
       toekomst: 19" (Dual/Twin/Hydra dus)

Deze combo kon ik er niet veel van vinden :( Echter alles is een grote upgrade als ik m'n Diamand Viper V330 PCI 4MB ga upgraden :+

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Hallo,

Ik wil dus een hele nieuwe pc gaan aschaffen maarja daar heb ik het geld nu nog niet voor maar wil wel al een nieuwe videokaart ik vroeg me af of mijn P3 450 het gewoon aankan en het nut heeft al een nieuwe kaart ( GF3 ,GF4 of redeon 8500 ) aan te schaffen alvast.

mijn plannen zijn AMD 1900+ met die gigabyte (high end gamers pc) moederbord. Mak ik dan de goede keus ?

Diagnose Specialist Ford

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
Ik zit ook te dubben

heb nu een suffe 7500 met 183Mhz ram :(
denk erover bij te betalen 70 euro en voor een 8500 te gaan
DOEN :? overkill :? die duron ga ik vervangen door een 1300duron, die kost ook geen kont

Trouwens Hercules 8500 en Apollo 8500 zijn beiden 200 euro
Hercules sounds cooler maar apollo heeft een ramdac extra
iemand hier ook nog een mening over?

Edit: En nu lees ik op de frontpage dat een MX440 even snel is als een 8500 :? leuk is dat, scheelt wel 70 euro!
Had net zo graag een Ati gekocht

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• SimonBenson
  • Laatst online: 19-08 22:51
Eerlijk gezegd vind ik dit dubben over een vid.kaart wel leuk.. ;)
Ik hoop binnen afzienbare tijd (1 maand) te kunnen upgraden naar een ECS K7S5A-lan met Duron 1000Mhz. Heb nu nog een Banshee 16Mb maar wil deze dus ook upgraden. Over een paar maanden komt dus NWN wat OPENGL nodig heeft. Welke kaart kan ik nu het best nemen voor zo'n 200-225 Euro's?
Vind de club3d 8500 pro 64mb wel een leuk kaartje, maar is de opengl-problematiek met de laatsten drivers van Ati opgelost en presteert het fatsoenlijk in combinatie met de Duron? Of toch een GForce4 MX4200 (wat gaat die kosten?)

Verwijderd

Welke GeForce 3 MX heeft de beste 2D kwaliteit en is tevens goed over te klokken?

P.S.: Geef a.u.b. meteen de volledige naam van de kaart, zodat ik niet met de verkeerde thuis kom.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.