Toon posts:

Het grote welke videokaart moet ik kopen topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic : [topic=204900] heb ik besloten een algemeen welke videokaart moet ik kopen topic te starten.

Ik had eerst het idee om de kaarten in verschillende prijsklasses in te delen, nu denk ik dat het handiger is dat mensen gewoon een duidelijke vraag stellen.

Als je een vraag stelt vertel dan wat je hebt uitgezocht ("ik zoek een videokaart voor 300 gulden" is dus een hele foute vraag).

Als je antwoordt doe dat dan duidelijk, zeg niet je moet een GF2MX kopen, daar heeft niemand wat aan, kom met goede argumenten aan zoals driverondersteuning, 2d/3d kwaliteit/snelheid.

Dit topic is eigenlijk een soort proeftopic. Er worden veel "welke videokaart?" topics geopend en de search raakt een beetje vol en het wordt steed moeilijker om op deze vraag een goed antwoord te vinden, vooral voor beginners op GoT.

Ik zal ook wat vaker dan in normale topics reacties verwijderen die niets bijdragen aan het topic omdat ik bang ben dat het anders een enorme chaos wordt.

Commentaar,ideeën,tips en klachten graag in [topic=204900] stellen.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 18:55

mbr

Voor een indicatie van de prestatie van een videokaart in combinatie met een processor kan je de Online ResultBrowser van MadOnion raadplegen. Met het programma 3dmark2001, zie http://gamershq.madonion.com/ .

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
een tijdje geleden heb ik een website opgezet met beschikbare GeForce2 MX videokaarten (http://canard.50megs.com) Dit wilde ik weer gaan updaten maar dan met 'alle' videokaarten die er op dit moment zijn.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Ok, dan mag ik de eerste zijn :)
IK ben op zoek naar een Gf3, met VIVO en moet goed werken in winXP. Liefts niet TE duur, (max 1100,- 1200,-) en goed oc-baar :) nou heb ik gehoord van de Gainward GF3, maar ik wil graag weten of er ook nog andere zijn, die bijvoorbeeld beter of goedkoper EN beter zijn...
(is dit goed zo, of is dit niet het idee :?)

• FailFr8er
Ben wel een echte 3d/2d-er (Baldur's Gate, en NWN is 3d met aurora engine.....)

Moet er misschien ff bij

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 15 augustus 2001 13:49 schreef Sephiroth het volgende:
Ok, dan mag ik de eerste zijn :)
IK ben op zoek naar een Gf3, met VIVO en moet goed werken in winXP. Liefts niet TE duur, (max 1100,- 1200,-) en goed oc-baar :) nou heb ik gehoord van de Gainward GF3, maar ik wil graag weten of er ook nog andere zijn, die bijvoorbeeld beter of goedkoper EN beter zijn...
(is dit goed zo, of is dit niet het idee :?)
Als je het geduld kunt opbrengen zou ik wachten op de Radeon II. Deze ondersteunt meer features als de GF3 en zal waarschijlijk ook sneller worden.

Kijk hier voor de officiele pagina:
http://www.ati.com/na/pages/technology/hardware/8500showcase/flash.html

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ok, mag ik dan de tweede zijn:
ik ga volgende week een nieuwe pc kopen: TB1.4, 512mb ddr, msi k7t,
met een dvd speler met dx3 kaart, en ik was van plan er een asus v7700 gts deluxeTV te kopen, maar, ik begin het me toch een beetje af te vragen, want ik heb de specs van bijvoorbeeld de creative 64mb ddr bekeken, en die lijken sneller, en die kaart is ongeveer net zo duur, hij heeft alleen geen tv out, echter hardwareinfo.net geeft de v7700 aan als "favorite pick"

dus mijn eigenlijke vraag, wat is de toegevoegde waarde van tv-out nou echt? en waarom zou ik toch de v7700 nemen, en is er niet een kaart die ik beter zou kunnen nemen?

ik hoop dat jullie hier antwoord op willen geven.
p.s. het gaat hier dus om de beste keus, voor een kaart van +- 500,--

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• FailFr8er
Op woensdag 15 augustus 2001 14:21 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Als je het geduld kunt opbrengen zou ik wachten op de Radeon II. Deze ondersteunt meer features als de GF3 en zal waarschijlijk ook sneller worden.

Kijk hier voor de officiele pagina:
http://www.ati.com/na/pages/technology/hardware/8500showcase/flash.html
I dunno, ga toch denk ik liever voor de GF3, aangezien meerdere mensen dat ding gebruiken, en naar ik hoor ook beter in de omgang is (klinkt vaag, maar heb het van meedere mensen gehoord)

• d-motion
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Na ongeveer een stuk of tig artikelen gelezen te hebben.... zit ik nog steeds met de vraag :

Moet ik upgrade of niet...

Op dit moment heb ik een GF-MX2-32 Dualhead.
Ik heb niet echt veel zin om 1000+ uitegeven voor een GF3.
Ergens iets van 500 (+20% oid) piek ofzo is geen probleem. Voor dat geld koop je dus een GF2 GTS of een Radeon... maar heeft dat eigenlijks wel nut?

Ik vraag dus niet welke kaart er beter is ... GTS of Radeon.... maar of het echt nog een beetje uit maakt tov mijn Leadtek Geforce MX 2 dh pro?

WWW.RC5.NL

• FailFr8er
Op woensdag 15 augustus 2001 15:18 schreef Prang het volgende:
Na ongeveer een stuk of tig artikelen gelezen te hebben.... zit ik nog steeds met de vraag :

Moet ik upgrade of niet...

Op dit moment heb ik een GF-MX2-32 Dualhead.
Ik heb niet echt veel zin om 1000+ uitegeven voor een GF3.
Ergens iets van 500 (+20% oid) piek ofzo is geen probleem. Voor dat geld koop je dus een GF2 GTS of een Radeon... maar heeft dat eigenlijks wel nut?

Ik vraag dus niet welke kaart er beter is ... GTS of Radeon.... maar of het echt nog een beetje uit maakt tov mijn Leadtek Geforce MX 2 dh pro?
Niet doen, als je echt beter wilt zou ik wachten op de GF3 ultra of op de GF4, maar ga niet voor dat kleine kut beetje verschil een GF3 kope ;(

• d-motion
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Heel erg bedankt voor het advies... maar ik ben nog echt niet van plan om meer dan 1000 piek voor een GF3 uit te geven....

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Hallo mensen!

ik heb pas een upgrade gedaan naar een Celly 850 en om mijn systeem helemaal af te maken moet er eigenlijk ook nog een nieuwe videokaart in... Ik heb nu een ATI Rage 128 AGP met 32 MB ram, verder heb ik plusminus 300 piek te besteden...

en ik ga absoluut NIET voor de Gayforce MX want die heeft mijn vader in zijn PC en de 2D kwaliteit is echt belabberd :r

Wat is nu mijn vraag...?

Ik twijfel tussen een Ati Radeon SDR en een Radeon VE (met DDR)....

Wat is nu verstandig om te kopen (met de 300 piekkies in gedachten)

Ik heb een 15" TFT scherm, maar voor de DVI uitgang zou ik niet perse de VE kopen...

Graag wel een redelijk geargumenteerd antwoord! :)

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een flamewar wordt tussen Gayforce liefhebbers en ATI-aanhangers :P !!!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op donderdag 16 augustus 2001 00:23 schreef robgee het volgende:
Hallo mensen!

ik heb pas een upgrade gedaan naar een Celly 850 en om mijn systeem helemaal af te maken moet er eigenlijk ook nog een nieuwe videokaart in... Ik heb nu een ATI Rage 128 AGP met 32 MB ram, verder heb ik plusminus 300 piek te besteden...

en ik ga absoluut NIET voor de Gayforce MX want die heeft mijn vader in zijn PC en de 2D kwaliteit is echt belabberd :r

Wat is nu mijn vraag...?

Ik heb een 15" TFT scherm, maar voor de DVI uitgang zou ik niet perse de VE kopen...

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een flamewar wordt tussen Gayforce liefhebbers en ATI-aanhangers :P !!!
Good boy :P >:)

Maar nu ff serieus, ik zou zelf voor de Radeon DDR gaan, die is sneller; dit puur door het DDR-geheugen dat erop zit :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:26 schreef dadinanduZ het volgende:

[..]

Good boy :P >:)

Maar nu ff serieus, ik zou zelf voor de Radeon DDR gaan, die is sneller; dit puur door het DDR-geheugen dat erop zit :)
lol! excuse moi ;)

nee maar dat DDR geheugen is maar 64 bits dus in principe is een SDR geheugen variant net zo snel toch? Plus dat die VE een hardwarematige T&L engine mist!

Maar ik weet het niet helemaal zeker, dus ik wou de experts ff om hulp vragen :)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
Radeon 32mb ddr FL 289,- check pricewatch.

Oftewel waarom zou je voor de sdr of de ve versie kiezen?

Of je moet tv-out willen natuurlijk. :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:36 schreef crazyhorse het volgende:
Radeon 32mb ddr FL 289,- check pricewatch.

Oftewel waarom zou je voor de sdr of de ve versie kiezen?

Of je moet tv-out willen natuurlijk. :)
dat is VAST een foutje! kijk maar naar de overige prijzen van die DDR's in de pricewatch!!! maar er is al een E-mailtje onderweg naar die knakkers...

iemand nog een antwoord op mijn vraag? :) :) :)

• Crazyhorse
Nee hoor dat is geen foutje. Die prijs klopt gewoon.

Komt waarschijnlijk omdat de radeon II eraan komt!?

Maar ff on-topic. De Radeon VE mist de T&L unit en presteert een stuk langzamer dan de Radeon SDR.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik had hier gister al gepost, (als eerste) heeft een mod die gedelete (kan toch geeneens?) ?? ? ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 08:52 schreef Mister_X het volgende:
ik had hier gister al gepost, (als eerste) heeft een mod die gedelete (kan toch geeneens?) ?? ? ?
Ik kan posts deleten, maar hier heb ik niets gewist.

• FailFr8er
Dat maakt mij dus gewoon eerste, maar ik heb nog niet echt veel tips gehad :?

• Talon
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

Leuk topic,
maar stel :
je gamed bijna niet en je wilt gewoon goede 2d hebben.
En je wilt ook nog es twee schermpjes eraan hangen met een hoge resolutie.
Dan zit je al gauw te denken aan Matrox.
De G400 of de G450 (of de 550 maar die heb ik nog niet gezien)
Zijn daar nog alternatieven voor ?
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Radeon schijnt ook goede 2d te hebben, ik geloof zelfs dat ze een dualheadfunctie hebben.

• Crazyhorse
De VE versie heeft Hydravision en dat is ATI zijn tegenhanger voor Matrox's dualhead techniek.

Hydravisin schijnt vrij goed te werken maar dualhead is momenteel nog steeds wat beter.

Op annandtech heeft daar een keer een stuk over gestaan.

• Talon
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

Tja : maar is die dualhead ook zo in te stellen dat je er twee verschillende resoluties en refresh-rates op kan draaien ?(elk scherm dus afzonderlijk?)
Dat beweren ze bij ATI al een tijdje maar met nog geen enkele driver is me dat nou gelukt ....dus me G400 er maar weer in gehangen ...
Kijk : en dat zijn nou de kleine dingen waarom ik dus zo'n topic wel handig vindt.
Succes :)

Verwijderd

Sephirot:

Heb je al naar een paar benchmarks gekeken dan??

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1507 hier worden er 7 met elkaar vergeleken.

Er zit tussen de GF3'en niet zoveel verschil, maar het verschil dat er tussen zit zorgt ervoor dat kwa performance de leadtek de koploper is..

total package, vind ik de Gainward toch het lekkerste.. (en hij's rood *D )

maar check de link maar es..

[/typo] :)

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou eerder voor een Radeon DDR gaan, dan voor een SDR. Bij een SDR ga je op een gegeven moment hickups krijgen, als je teveel uit het kaartje wil halen. De centjes voor een DDR geven net dat 'wow' effect. De MX is wat dat betreft in het voordeel, omdat die onder de 1024 768 32 bit gewoon sneller is dan een Radeon SDR. Bovendien heeft een MX een aardige reserve door veel verschil tussen 16 bit en 32 bit. Dit is bij de RAdeon maar ongeveer 15% verschil. Voordeel van de Radeon is dat ie 3 texturen per klokcycle kan doen, wat misschien in toekomstige spellen een rol gaat spelen. Verder ondersteunt ie Enviromental Bump Mapping, de GF2 core alleen maar Dot3. Wat het nut van deze features is en of 't speelbaar is op een SDR moet je maar afwachten.

Het verschil in MX'en qua beeldkwaliteit is behoorlijk groot. Ik heb megaberoerde beelden gezien, maar ook hele acceptabele. Een beetje rondkijken en vergelijken kan misschien wel een acceptabele 2d MX opleveren, voor gamen en weinig ellende is de MX in ieder geval koploper. De Radeon is technisch mooier, maar heeft dan bij installatie en (verplicht) tweaken wat aandacht nodig.

Zelf heb ik een Radeon SDR en heb spijt van deze aankoop. Ik had achteraf gezien zeker een DDR Radeon gekocht, de begrenzing in SDR geheugen verloopt niet zo smooth als bij een MX.

De upgrade van een MX naar een GTS is zekers de moeite waard. Zelf zie ik wekelijks het verschil tussen mijn Radeon SDR en een RAdeon 64 Mb DDR. Dat verschil is erg groot, met name de resoluties die zo'n kaart aankan en de navenant hogere fps'en. Dat geeft toch meer sjoege, vooral gezien de wijdverbreide 800+ cpu's: daar past prima een DDR kaart bij. Hoger dan 1024 768 32 bit wordt dan met recht speelbaar, terwijl dat bij een MX juist de speelbare grens is. Ga je voor hogere resoluties, dan 1024 768 32 (en heb je dus eigenlijk een grotere monitor dan 17", dan wordt een DDR plank met recht interessant).

GF3 en de komende ATi zijn geschikt voor degenen, die het maximale willen hebben. Spelen op 1600 1200 32 dus met full detail. FSAA gaat dan ook speelbaar worden, al is dit bij de ATi nog niet gereviewed. De prijs is ook navenant hoog, maar dan heb je ook wat. De meeste nieuwe features in deze kaarten worden nog nauwelijks ondersteunt en dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven. Kopen voor de pure kracht dus, het nut van alle features moet je maar afwachten.

Verwijderd

Voor een 3D en 2D er, welke Ati moet ik kopen. Ik krijg een 1.2 Thundervogel, en een MSI 266 moederbord. Moet ik gaan voor de 64 DDR, of wachtten tot de 8500 uit, en te betalen is. Ik heb max. 700 gulden voor die kaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop deze omhoog, een hoop mensen zien dit topic niet ofzo :(

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik had nog een vraagje... welke kan ik beter halen van deze twee?

De Powercoler GeForce 2 GTS Pro 32 DDR 329,-
of de Leadtek Geforce 2-GTS Pro 32 DDR TV-Out 349,-

Qua prijs maakt het bijna niks uit, De TV-out is ook niet echt belangrijk, omdat ik dat niet op mijn tveetje aan kan sluiten...

Gaat me er om welke het beste presteerd en welke kwalitatief beter is... Je "hoort" nl zo nu en dan eens "slechte" woorden over powercolor.

Verwijderd

Sorry voor de zoveelste vraag, ik heb wel in de search gekeken maar ik wil deze week nog een nieuwe comp. hebben en ik moet weten welke 3D kaart het beter gaat doen. Ik ga er geld in steken en dan wil ik niet TE veel uitgeven maar wel het best mogelijke voor een bepaald budget. 580 gulden vind ik mooi zat, ok iets duurder mag wel maar ik wil eigelijk 1 van deze 2 kaarten. ik kan alleen niet kiezen
Ik speel vooral computer games maar beeld vind ik ook wel belangrijk en ik zoek de meningen van mensen die er echt verstand en ervaring van/mee hebben.
dit is (word) mijn systeem en ik wil GRAAG weten wat er dus het beste in past:
Behuizing AOpen Miditower ATX, (P4-)300Watt blauw (HQ45AP)
Moederboard Asus A7M266, 266Mhz SocketA, AMD Thunderbird mainb
Processor AMD Athlon Thunderbird 1333 Mhz, SocketA 266Mhz
Harddisk IBM Deskstar 60GXP, 40Gb, IDE, 7200rpm

Grafische kaart dus de ATI Radeon 64Mb DDR AGP Video-in/out oem of de Asus AGP-V7700 GF2 GTS, 64Mb DDR ?????

Geheugen 2xDane-Elec Dimm 256Mb DDR SDram PC2100
CD-Rom drive Asus CD-S500, 50-speed, ATAPI
Overige CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA tot 1.4Ghz

BvD.
Arne

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Op woensdag 22 augustus 2001 18:36 schreef koentjuh het volgende:
Ik had nog een vraagje... welke kan ik beter halen van deze twee?

De Powercoler GeForce 2 GTS Pro 32 DDR 329,-
of de Leadtek Geforce 2-GTS Pro 32 DDR TV-Out 349,-

Qua prijs maakt het bijna niks uit, De TV-out is ook niet echt belangrijk, omdat ik dat niet op mijn tveetje aan kan sluiten...

Gaat me er om welke het beste presteerd en welke kwalitatief beter is... Je "hoort" nl zo nu en dan eens "slechte" woorden over powercolor.
Ik, wilde eerst ook voor de Leadtek gaan, deze is echter alleen maar bij 2 kl**e bedrijven te krijgen, kijk ook maar naar hun beoordeling op de shopsurvey. Toen heb ik de Powercolor 64Mb DDR met tv-out besteld, voor 399,-.

Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, ik ben er nu achter gekomen dat de Powercolor ook een betere tv-chip heeft. Al die slechte verhalen hier over powercolor zijn een beetje overdreven vind ik, die zijn volgens mij onstaan door maar een paar slechte ervaringen, en die worden dan altijd weer door mensen naar boven gehaald als er weer over Powercolor wordt gesproken terwijl ze er zelf geen ervaring mee habben, erg jammer :(

De Geforce GTS/Pro is volgens mij nu de beste prijs kwaliteit verhouding die je nu kan krijgen de meeste merken hebben een GTS/pro tussen de 400,- en 500,- . De G-force3 vind ik nu echt nog zwaar overdreven, ruim twee keer zo duur maar zeker niet twee keer zo snel, je haalt er alleen een veel hogere 3dmark2001 score mee (waar je lekker op kut geilen of enorm mee kunt opscheppen) simpelweg omdat die gemaakt is voor g-force 3.

That's my point of view.

*The_Yeti wil nogmaals benadrukken dat hij erg tervreden is met zijn Powercolor GeForce 2 GTS Pro, die al zijn 400 ballen waard zijn :P

• koentjuh
Op woensdag 22 augustus 2001 19:53 schreef The_Yeti het volgende:

Ik, wilde eerst ook voor de Leadtek gaan, deze is echter alleen maar bij 2 kl**e bedrijven te krijgen, kijk ook maar naar hun beoordeling op de shopsurvey. Toen heb ik de Powercolor 64Mb DDR met tv-out besteld, voor 399,-.

Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, ik ben er nu achter gekomen dat de Powercolor ook een betere tv-chip heeft. Al die slechte verhalen hier over powercolor zijn een beetje overdreven vind ik, die zijn volgens mij onstaan door maar een paar slechte ervaringen, en die worden dan altijd weer door mensen naar boven gehaald als er weer over Powercolor wordt gesproken terwijl ze er zelf geen ervaring mee habben, erg jammer :(

De Geforce GTS/Pro is volgens mij nu de beste prijs kwaliteit verhouding die je nu kan krijgen de meeste merken hebben een GTS/pro tussen de 400,- en 500,- . De G-force3 vind ik nu echt nog zwaar overdreven, ruim twee keer zo duur maar zeker niet twee keer zo snel, je haalt er alleen een veel hogere 3dmark2001 score mee (waar je lekker op kut geilen of enorm mee kunt opscheppen) simpelweg omdat die gemaakt is voor g-force 3.

That's my point of view.

*The_Yeti wil nogmaals benadrukken dat hij erg tervreden is met zijn Powercolor GeForce 2 GTS Pro, die al zijn 400 ballen waard zijn :P
Aha, duzz ik kan de powercolor gerust kopen. Dazz mooi. Maarre is er nog een groot merkbaar verschil tussen de 32 mb versie en de 64 mb versie van de Geforce 2 GTS PRO

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Wat ik gelezen heb, is er niet een groot verschil merkbaar tussen 32 en 64 Mb, alleen aan paar frames extra bij resoluties boven de 1600*1200

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb hier een Creative Geforce GTS2/Pro 64mb ddr.
Hiervoor heb ik een Creative Annihilator 256 Pro 32mb ddr gehad.
Ik pleit een beetje voor dit merk ,omdat ik vind dat het merk veel aan de kwaliteiten van het pcb denken.
Een goed stuk pcb geeft ook extra fps ,en daarop nog het creme la creme aan geheugen op geplakt maakt het gewoon een bere snelle plank.
Denkend aan Infenion en dat soort merken op je stukje pcb.
De drivers zijn op zijn tijd geupdated ,dus je wordt niet doodgegooid met alle releases ,nee je krijgt gewoon de beste voor dat stukje pcb .
Dit klinkt allemaal meschien slecht onderbouwd ,maar dit zijn mijn ervaringen met Creative producten.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• koentjuh
ooh.. Maarre ik speel toch nooit boven de 1600x 1200 duzz dan ga ik voor de 32 mb. Thanks...

Verwijderd

OK, dan maar mijn vraag.
Welke PCI videokaart zouden jullie kiezen als 2e grafische kaart naast een willekeurige AGP kaart.
Situatie: AGP wordt vaak vervangen, PCI moet erin blijven.

Deze PCI kaart dient dus om de 2e (3e?) monitor aan te sturen.
Liefst ook nog tv-tuner/radeo-tuner, time shifting etc.

Keuze uit Radeon PCI, Radeon2 PCI (bestaat deze, specs onbekend?), Matrox G450PCI Dualhead (geen eTV versie beschikbaar?).

Wat ik al weet:
Matrox G450 PCI DH : Dvdmax werkt alleen met intel volgens specs, is dualhead (2e+3e monitor/tv), zeer goede beeldkwaliteit.

Radeon PCI: snelle 3D naast goede 2D, SDR-SDRAM
Hydravision onbekend, all-in-wonder versie beschikbaar?

Radeon2: nog niet beschikbaar, PCI versie onbekend.

Aangezien t een 2e kaart is, is 3D performance niet super belangrijk.

t liefst had ik een Matrox Dualhead DDR-SDRAM PCI G450 eTV versie, of een ATI Radeon2 Hydravision All-In-Wonder ,
maar ideale videokaarten bestaan blijkbaar niet.

Bij voorbaat dank voor eventuele suggesties.

Verwijderd

nn nog een vraagie aangezien ik nu ook in het stadium ben van een nieuwe compu kopen zit ik nog te twijfelen bij mn vid card
ik wil namelijk wel een beetje strakke graphix n niet te veel voor de kaart zelf uit geven (logisch)en ik wil er ook graag een vid out hebben.
ik zit nu te twijvelen tussen de:
1."ati Radeon DDR 32 DDR 425,-" (maar die heeft weer tv-out(DOUGH!!!)(maar die hoort een hele goeie 2/3d prestaties te hebben en nog wat leuke features ook)
2. "power coler GeForce 2 GTS Pro, TV-out 64 DDR 399,-" (maar aangezien ik weinig van deze kaart weet en dus niet weet hoe het met de beeld kwaliteit en de prestaties zit :()

Verwijderd

Wanneer moet je voor een Ati 64 DDR gaan, en wanneer voor een GeForce van ongeveer dezelfde prijs. Omdat Ati nu ook goede 3D graphics heeft, is het veschil kleiner. Wie weet het :?

Verwijderd

Hmmz..., ik vraag me ook wel een beetje af, wat voor mij nou de beste videokaart zou zijn.

Ik wil namelijk in hoge schermresoluties kunnen werken en dat het beelt er dan normaal uitziet en niet gaat knipperen enzo.
En ik wil gamez erop kunnen doen. En niet dat ik van die schokkerige beeltjes krijgt, maar hele mooie vloeiende beelden.
En ik zou ook wel fijn vinden als ik dan niet de volgende maand weer een nieuwe nodig hebt omdat ie dan weer verouderd is! |:(
Verder hoef ik niet tv te kijken erop, of dat het beelt van m'n pc op de TV gaat.

Maar wel gewoon een DVD kunnen kijken en DivX.

En: Net zo belangrijk als alles wat hierboven staat: Niet te duur (dus geen GeForce 3 van over de 1000 piek! :r )

Zou de GeForce 2 goed zijn? Of een andere beter?

(moet natuurlijk ook bij m'n systeem passen... zie sig)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:16
Op donderdag 16 augustus 2001 00:23 schreef robgee het volgende:
Hallo mensen!

Wat is nu mijn vraag...?

koop een Ati Radeon DDR Retail voor 289,- bij cd-romland, heb ik ook gedaan en daar heb ik geen spijt van.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Is dat een echte 32MB DDR retail ja? Ik dacht dat het om een LE of SDR model ging oid .. zo goedkoop namelijk.

PC Specs

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 08:52 schreef Mister_X het volgende:
Was het crap of een serieuze post? Als het crap was heb je wel eens kans dat er gedelete wordt.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Hoi,
Ik heb ff een vraagje met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe kaart, eigenlijk had ik voor mezelf al besloten om een asus v7700 32 mb tv-out te kopen, maar ik hoor van allemaal kanten dat dat een slechte 2D kaart zou zijn. Kan iemand mij misschien vertellen wat er met slecht bedoelt wordt, de monitor die ik er aan ga hangen wordt een 17" Hansol Dynaflat monitor. De configuratie die ik nu heb is een asus v3800 en een 15" LG geval. Ik kijk veel DivX en wil niet dat de kwaliteit daarvan achteruit gaat.

BVD,

Fabian

By the way, het systeem waar die nieuwe kaart in komt te hangen wordt een Athlon 1000 met 512 meg intern (DDR), dus ik neem aan dat ik genoeg heb aan 32 meg op de kaart)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

De Voodoo 5 6000 is geloof ik de grootste.
Iedereen mee eens. Dan kan topic #34œ weer dicht. Thanks!

• Okasha
  • Niet online
Halli Hallo Mensen,

Ik heb een configuratie als onderstaant, en heb op het moment weinig te klagen (al ga ik met die lage ram prijzen wel ff nog wat ram bijhalen) Alleen je ruikt het al, ik wil een wat snellere videokaart, want die ruk kaart die ik nu heb, kan echt nix aan.

Nu heb ik op een site waar nog wat restjes staan 2 video kaarten voor respectievelijk 175 en 180 gulden. Nu wil ik graag weten welke het beste is.

1. Daytona Geforce2-MX200 32mb, 175
2. Guillemot Geforce 256 32mb, 180

ik hoorde al dat de MX200 helemaal brak is, maar ik hoef niet alles het beste van het beste ofzo, ik wil gewoon voor zo goedkoop mogelijk (max 200 piek) een zo goed mogelijke kaart.

En zijn het kwalitatief ook wel aardige kaarten?

Nu werd er al gezegt: de Geforce 256 omdat die heeft DDR geheugen, maar weten jullie dat zeker?

Greeeetz en bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ook al heeft die GF1 geen DDR zou ik hem nog nemen. MX200 presteert rond een TNT2 Ultra, een GeForce 1 is een stuk sneller (meer dan 5 gulden iig)

• Okasha
  • Niet online
kijk zo komen we verder.. snap dan niet waarom de MX200 uberhaupt nog uitgekomen is... :? maar ja..

Is het nog een beperkende factor dat mijn mobo alleen maar 2xAGP ondersteunt? IEmand anders beweert dat de zijn geforce kaarten op een BX plank met 2x agp vaak beter draaide dan op andere planken met 4x agp.. ik wil dit graag geloven, maar het klinkt zo raar? Bij die andere gaat de doorvoer toch bijna 2x zo snel?

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 10:29 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
kijk zo komen we verder.. snap dan niet waarom de MX200 uberhaupt nog uitgekomen is... :? maar ja..
Hij is als low-budgetkaart uitgekomen. Als het goed is raakt de GF1 en TNT2-Ultra een keer uitverkocht en dan zou je een MX200 moeten nemen.
Is het nog een beperkende factor dat mijn mobo alleen maar 2xAGP ondersteunt? IEmand anders beweert dat de zijn geforce kaarten op een BX plank met 2x agp vaak beter draaide dan op andere planken met 4x agp.. ik wil dit graag geloven, maar het klinkt zo raar? Bij die andere gaat de doorvoer toch bijna 2x zo snel?
Het verschil tussen AGP2x en AGP4x is nihil, vooral bij deze 'wat minder snelle' videokaarten.

• the_tWiStEr
  • Niet online
Ik ga eind september de Leadtek Geforce 2 Pro 64MB TV-Out Retail aanschaven (Pricewatch)

Is dit een beetje een goede keuze :? (ik heb al ge UTFS-ed :P)

Hij komt in onderstaand sys. ipv. m'n TNT2tje 8-) en ik speel vooral games zoals Max Payne, en volgend jaar waarschijnlijk Unreal II , SoF II enz enz.

M'n budget is 500 piek

Verwijderd

Heyheyy..ik zie alleen maar de GayForcjes over het scherm vliegen...hoe zit het met de Hercules Prophet 4500 (die met de Kyro ll chip)
Ik ben nog bijna niks super negatiefs tegengekomen..behalve het gemis van HW T&L engine.....dus?..niet eens zoveel games gebruiken T&L en het gaat maar om een paar frames (zie Quake3)
En nog iets belangrijks...hij SUPER goedkoop..bij ons 400,- ballen...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:16
tip: ik zag net een Asus GF3 pure voorbij vliegen in de pricewatch voor 779: http://www.tweakers.net/pricewatch/17564
Ik ken de winkel verder niet.

• Okasha
  • Niet online
wat is bij een geforce 256 het verschil tussen SDR en DDR ram?

• koentjuh
heb toch maar de geforce 3 gehaald... indien er nu toch een hele nieuwe pc komt mocht dat ook wel.. en ik kon hem voor een vriendenprijsje krijgen duzz

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 13:51 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
wat is bij een geforce 256 het verschil tussen SDR en DDR ram?
DDR is ongeveer 10% sneller.

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de:
ATi Radeon 64MB DDR
en de
ATi Radeon ViVo 64MB

heeft die VIVO ook DDR geheugen?:?

• the_tWiStEr
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 20:49 schreef donsje het volgende:
Wat is het verschil tussen de:
ATi Radeon 64MB DDR
en de
ATi Radeon ViVo 64MB

heeft die VIVO ook DDR geheugen?:?
Yup, die VIVO heeft ook DDR geheugen :P

Verwijderd

maar wat is dan het grote verschil tussen die 2 kaarten?
:?

• the_tWiStEr
  • Niet online
Dat de ene VIVO heeft, en de andere niet :P

VIVO = Video In, Video Out

• Outl@w
  • Laatst online: 18:51
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe videokaart. De GF3 :9 ligt duidelijk boven men buget :(
En aangezien ik geen hoge resolutie hoef te draaien voor me 17 inch schermpje heb ik geen 64MB nodig. (32 MB is genoeg)

maar nou vraag ik me dus af welk merk en welk type GF ik moet kopen. Waarschijnlijk geen GF2 MX. Het maximale bedrag is 400 piek. Welke kaart die hier aan voldoet is het snelste??

[edit] DAMN :) [edit]

Feyenoord!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 22:30 schreef -Outlaw- het volgende:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe videokaart. De GF3 :9 ligt duidelijk boven men buget :(
En aangezien ik geen hoge resolutie hoef te draaien voor me 17 inch schermpje heb ik geen 64MB nodig. (32 MB is genoeg)

maar nou vraag ik me dus af welk merk en welk type GF ik moet kopen. Waarschijnlijk geen GF2 MX. Het maximale bedrag is 400 piek. Welke kaart die hier aan voldoet is het snelste??

[edit] DAMN :) [edit]
Het verschil tussen 32 en 64 mb heeft op zich niet zoveel met resolutie te maken, eerder met je texturegrootte.

Aan 5mb videogeheugen heb je genoeg om 1280*1024 @ 32 bit in windows te draaien

• Okasha
  • Niet online
ok na nog wat meer reseach (op de 2dehands markt) hou ik 2 kaarten over: (beide onder de 200)

Asus 6800 Geforce 256 PURE (32mb DDR)
Prophet Geforce 2MX 32mb

Welke is het snelst in mijn C533 systeem?

BEDANKT!

• LopeZ
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Neem de geforce2 mx, trekt minder stroom, wordt dus minder heet, heeft 2de generatie TnL engine en nog wat nieuwe features (oa DOT 3 bumpmapping) en de kaart overclockt goed.

In snelheid verschillen ze niet veel.

Verwijderd

Dit zijn mijn ervaringen PIII 800mhz.
Met geforce MX 2000 3dmark 2001
geforce 256 ddr 2438 3dmark 2001
geforce GTS 32mb 2918 3dmark 2001
nu met P4 1,4ghz

geforce GTs 32mb 3463 3dmark 2001
geforce 3 64mb 5586 3dmark 2001

dus je ziet het is niet erg de moeite om van mx naar asus7700 te gaan,maar wachten tot de 3 wat goedkoper word lijkt me beter :).Het verschil is aanzienlijk zou ik zeggen.

Verwijderd

oops ,we zitten al 30 posts verder :)

• FailFr8er
Op donderdag 16 augustus 2001 11:01 schreef -SeRaPhiM- het volgende:
Sephirot:

Heb je al naar een paar benchmarks gekeken dan??

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1507 hier worden er 7 met elkaar vergeleken.

Er zit tussen de GF3'en niet zoveel verschil, maar het verschil dat er tussen zit zorgt ervoor dat kwa performance de leadtek de koploper is..

total package, vind ik de Gainward toch het lekkerste.. (en hij's rood *D )

maar check de link maar es..

[/typo] :)
Nog bedankt, voor mensen met meer tips, I am always open (sorry voor de late reactie!)

Verwijderd

Wat is de beste 3d kaart ( met een niet al te belabberde 2d kwalitiet), voor een budget van max 800 gulden. Verder een MSI Kt7266 pro en 1.4 Thunderbird :?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:27 schreef Wekkel het volgende:
Ik zou eerder voor een Radeon DDR gaan, dan voor een SDR. Bij een SDR ga je op een gegeven moment hickups krijgen, als je teveel uit het kaartje wil halen. De centjes voor een DDR geven net dat 'wow' effect. De MX is wat dat betreft in het voordeel, omdat die onder de 1024 768 32 bit gewoon sneller is dan een Radeon SDR. Bovendien heeft een MX een aardige reserve door veel verschil tussen 16 bit en 32 bit. Dit is bij de RAdeon maar ongeveer 15% verschil. Voordeel van de Radeon is dat ie 3 texturen per klokcycle kan doen, wat misschien in toekomstige spellen een rol gaat spelen. Verder ondersteunt ie Enviromental Bump Mapping, de GF2 core alleen maar Dot3. Wat het nut van deze features is en of 't speelbaar is op een SDR moet je maar afwachten.

Het verschil in MX'en qua beeldkwaliteit is behoorlijk groot. Ik heb megaberoerde beelden gezien, maar ook hele acceptabele. Een beetje rondkijken en vergelijken kan misschien wel een acceptabele 2d MX opleveren, voor gamen en weinig ellende is de MX in ieder geval koploper. De Radeon is technisch mooier, maar heeft dan bij installatie en (verplicht) tweaken wat aandacht nodig.

Zelf heb ik een Radeon SDR en heb spijt van deze aankoop. Ik had achteraf gezien zeker een DDR Radeon gekocht, de begrenzing in SDR geheugen verloopt niet zo smooth als bij een MX.

De upgrade van een MX naar een GTS is zekers de moeite waard. Zelf zie ik wekelijks het verschil tussen mijn Radeon SDR en een RAdeon 64 Mb DDR. Dat verschil is erg groot, met name de resoluties die zo'n kaart aankan en de navenant hogere fps'en. Dat geeft toch meer sjoege, vooral gezien de wijdverbreide 800+ cpu's: daar past prima een DDR kaart bij. Hoger dan 1024 768 32 bit wordt dan met recht speelbaar, terwijl dat bij een MX juist de speelbare grens is. Ga je voor hogere resoluties, dan 1024 768 32 (en heb je dus eigenlijk een grotere monitor dan 17", dan wordt een DDR plank met recht interessant).

GF3 en de komende ATi zijn geschikt voor degenen, die het maximale willen hebben. Spelen op 1600 1200 32 dus met full detail. FSAA gaat dan ook speelbaar worden, al is dit bij de ATi nog niet gereviewed. De prijs is ook navenant hoog, maar dan heb je ook wat. De meeste nieuwe features in deze kaarten worden nog nauwelijks ondersteunt en dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven. Kopen voor de pure kracht dus, het nut van alle features moet je maar afwachten.
bedankt voor de info!

ik zit te twijfelen tussen een Ati Radeon 32 MB DDR of SDR

ik ga nu zeker voor de DDR-versie! :P
zoveel duurder is tie toch niet meer!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
heeft 2de generatie TnL engine en nog wat nieuwe features (oa DOT 3 bumpmapping)
De originele GeForce heeft ook Dot 3 bumpmapping support (oftewel, ook de NSR).

• PASware
  • Laatst online: 19:21
Btje domme vraag, maar ik heb dus gelezen dat een GeForce in 2d niet echt lekker is. Maar...Ik heb nu een TNT2 m64 en op 1024x768 ziet het er goed uit, dus zal dat ook zo zijn met een GeForce 2?? Of is die in 2d slechter. Zal wel weer niet, maar ja een antwoord zou leuk zijn

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
Laat ik dan ook maar eens een leuk vraagje stellen.
Eerst mijn huidige opstelling:
- MSI K7T-Turbo
- Duron 700
- 384 pc133 mem
- hercules gf 2 mx @ 195|195 (zonder extra koeling)
- trust 15" scherm (1024*768)

Ik speel veel games en daarnaast zit ik ook veel op internet. Binnenkort (sept-okt) wil ik een nieuw scherm aanschaffen. Ik dacht eerst aan een iiyama VMP 410/450, maar nu wil ik voor de VMP 453 gaan.
Het is de bedoeling om games in 1600*1200*32 te spelen.
Met deze monitor is dat geen probleem, maar wel met een duron 700 en een gf 2 mx.
Daarom wil ik eerst mijn duron vervangen door een Athlon 1.4 Ghz. Een gf 2 mx houdt natuurlijk de prestaties van zo'n CPU erg tegen, en daarom wil ik ook mijn gf 2 mx vervangen. Nu heb ik de keuze uit verschillende mogelijkheden:
1. Gf 2 mx houden, en dan in 1280*1024*32 spelen en hopen dat dat gaat lukken. Op HCC dagen kijken voor een afgeprijsde (veel snellere) kaart, zoals radeon 64 DDR, gf 2 pro/ultra etc.
2. ASUS V6800 Pure, in hoge resoluties sneller dan gf 2 mx.
Deze kaart kan ik gratis ruilen tegen mijn gf 2 mx.
3. 3dfx V5 5500, in sommige spellen superieur aan gf2 serie, andere weer vet langzamer. Wel mooie beeldkwaliteit en lage prijs.
4. Ati radeon 32 MB DDR. Mooie 2d kwaliteit, in hoge reso's sneller dan gf 2 mx. Goedkoop (300 ofzo)
5. Willekeurige GF2 GTS/Pro kaart. Erg in prijs gedaald (400-500) en toch snel.
6. Een kaart met een DVI-uitgang. Icm met de vmp 453 een goede combinatie? Kan iemand mij uitleggen wat DVI nu precies betekent (search is niet bevredigend).

Oh ja, mijn budget is 500 piek.

De kaarten hierboven zijn eigenlijk niet veel sneller dan de overclockte gf 2 mx. Dit komt mede doordat ik niet precies weet wat nodig is om een game als UT, CS, Q3, Max payne vloeiend (40 frames ofzo) in 1600*1200 te draaien met een 1.4 Ghz en 384 mb ram.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Welke kaart biedt voldoende prestaties om 40 fr./sec. te halen in 1600*1200*32, met 1.4Ghz&384 ram.

Dan nog wat over de beeldkwaliteit. Sommigen kraken de 2d kwaliteit vd Geforce 2 serie af. Het enige wat ik in 2d doe, is word & internet en daarvoor voldoet mijn kaart prima. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is met bijv. de Radeon serie, merk je veel verschil?

Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven, want deze uitgave is behoorlijk groot (1415 voor monitor, 400 voor 1.4 Ghz, max 500 voor GPU).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Palomar
  • Niet online
ik heb net een nieuw mobo + cpu gekocht (amd athlon 1000 :9~ ) en ik heb nu nog mn voodoo3. Niks mis met dat kaartje, maar ik merk dat sommige spellen gewoon niet soepel genoeg lopen. Ik wil dus een andere kaart en twijfel tussen de geforce 2MX-400 en de geforce 2GTS.

maar welke kan ik nou het beste nemen met mijn systeem? De GTS is dan wel sneller, maar is dit ook merkbaar bij mij? Ik speel spellen eigenlijk alleen tot 1024x768, is het niet zo dat je alleen profijt van de GTS hebt als je in hogere resoluties speelt? :?
En is het nou echt 'zonde' als ik geen GTS koop maar een MX? Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar als die GTS écht een aanrader is zou ik nog overwegen een GTS te kopen.

plz help me.. :)

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:31 schreef ICBM het volgende:
Heyheyy..ik zie alleen maar de GayForcjes over het scherm vliegen...hoe zit het met de Hercules Prophet 4500 (die met de Kyro ll chip)
Ik ben nog bijna niks super negatiefs tegengekomen..behalve het gemis van HW T&L engine.....dus?..niet eens zoveel games gebruiken T&L en het gaat maar om een paar frames (zie Quake3)
En nog iets belangrijks...hij SUPER goedkoop..bij ons 400,- ballen...
Hercules 3D Prophet 4500 met Kyro II chipset. Naar mijn mening een prachtige kaart voor z'n geld. Voor aanschaf heb ik onder andere dit forum nagezocht en van de NVidia kaarten word beweerd dat de 2D weergave niet erg fraai. Nou deze Hercules doet het wat mij betreft prima in 2D. Stabiel beeld, duidelijk leesbare lettertjes, sprankelende kleuren.

Dan het 3D gebeuren. Midtown Madness 1 en 2 lopen vloeiend op 1024x768 en top grafische settings. Met de hoge framerate heb je je tegenspelers al half verslagen! En ik vind de kleurweergave werkelijk schitterend.

Support van Hercules/Guillemot: prima, had een driver probleempje met de VIA 4-in-1, werd prompt en adequaat op gereageerd.

Prijs: hfl 325,00 bij Digistores, verder commentaar overbodig.

Mijn conclusie: de Hercules 3D Prophet 4500 kan ik van harte aanbevelen. Voor een zeer redelijke prijs een prachtige videokaart.

Gebruik altijd de nieuwste drivers van de Hercules site, en, indien van toepassing, van VIA. Installeer de VIA AGP drivers in Normal Mode, niet Turbo.

Verwijderd

Zoals ik het nu zie zijn dit de producten waar bij de meeste mensen over wordt getwijfeld:

1 : ATI Radeon 64Mb DDR AGP (+ evt. Video-in/out) - +/- fl. 600,-
2 : Geforce2 64Mb DDR (Asus c.q. Creative) - +/- fl. 600,-
3 : Kyro II chipset (Hercules 3D Prophet 4500) - +/- fl. 350,-

Nu heeft niemand mij nog echt overtuigende argumenten gehad (IMHO) en zie je mensen al snel naar de Geforce2 grijpen. Vink toch jammer.

Staat er niet ergens op internet een vergelijking tussen de Radeon & GeForce2 ???
Dat lijkt me namelijk superinteressant!! Effe simpel grafiekjes, scores etc.

• cruncher
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Vraag ik mij ook af ja, wat is er met die Kyro II?!?!?

can you read my mind?

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 21:04 schreef rick_h het volgende:
ik heb net een nieuw mobo + cpu gekocht (amd athlon 1000 :9~ ) en ik heb nu nog mn voodoo3. Niks mis met dat kaartje, maar ik merk dat sommige spellen gewoon niet soepel genoeg lopen. Ik wil dus een andere kaart en twijfel tussen de geforce 2MX-400 en de geforce 2GTS.

maar welke kan ik nou het beste nemen met mijn systeem? De GTS is dan wel sneller, maar is dit ook merkbaar bij mij? Ik speel spellen eigenlijk alleen tot 1024x768, is het niet zo dat je alleen profijt van de GTS hebt als je in hogere resoluties speelt? :?
En is het nou echt 'zonde' als ik geen GTS koop maar een MX? Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar als die GTS écht een aanrader is zou ik nog overwegen een GTS te kopen.

plz help me.. :)
heeft iemand hier nog iets over te melden? anders open ik zelf wel een topic ofzo...

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Beste mensen,

Binnen kort gaat de mobo+CPU d'r uit en komt er een Athlon 1.4 oid in. Nu zal mijn TNT2M64 er ook wel uit moeten...

de vraag is dan ook:

wat is een goede kaart voor 2D en heeft een goede TV-out waarmee je met plezier DVD's kunt bekijken op de TV.
3D is natuurlijk ook belangrijk, maar dat hoeft niet echt top of the bill te zijn.

Nu is de keuze denk ik:
Radeon SDR TV-out F285 of
Kryo II TV-out (goed vanaf 1GHZ?) F325

(de geforce schijnt slecht te zijn qua TV-out)

PS: mijn monitor gaat tot 1024 (x800?), dus de performence bij 1600 is voor mij niet zo belangrijk. :)

Wat is de beste keuze???

edit:
ben al weer wat verder gekomen. Ook de Radeon geeft erg slecht TV-out beeld.
Blijft de Kyro I / II nog over.
Mensen zijn toch blij met de MSI / Leadtech GF2MX TV-Out

Verwijderd

Ik vraag me af met welk van deze 2 kaarten in maximale performance uit mijn PC haal!
Zie specificaties onderaan!

De Geforce 2 GTS 64 DDR

De geforce 2 Pro 64 DDR

Of een ATI raedon met 64 DDR?

En is leadtek of MSI een goed merk voor de Geforce chips?

Alvast bedankt!

ff nog een vraagje, is sparkle een beetje een goed merk, want de prijzen zijn echt wel :P!

• quazar
Leadtech en MSI hebben in ieder geval een goede TV-out schijnt....

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 18:03 schreef quazar het volgende:
Leadtech en MSI hebben in ieder geval een goede TV-out schijnt....
hmm.., bedankt vor je reactie, maar ik denk niet dat ik vor TV out en dat soort extra shit ga!

Nogmaals thx! :) !

Verwijderd

Niemand?

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

/Offtopic/

Wat een waardeloos draadje dit, chaotisch......

can you read my mind?

• BoNeZ99
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik heb nu een GF2 Pro van Cardexpert/Gainward (Golden Sample), loopt op 220/450 met garantie (kan alleen met Golden Sample voor de garantie). Kmoet zeggen :9. Hij loopt zwaar relaxed, TV-Out is :9~ echt niets te klagen. Alle spellen lopen met een fps waar je U tegen zegt. Hiervoor had ik een GF2MX, en het scheelt echt een hoop.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 21:26 schreef cruncher het volgende:
/Offtopic/

Wat een waardeloos draadje dit, chaotisch......
volgens mij ben ik hier mee eens.
niemand die antwoord, alleen maar een aantal die vragen stellen... :Z

Verwijderd

Topicstarter
[topic=204900]
daar de klachten graag. Elke dag 5 nieuwe topics schiet ook niet echt op :(

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 13:48 schreef Canard het volgende:een tijdje geleden heb ik een website opgezet met beschikbare GeForce2 MX videokaarten (http://canard.50megs.com) Dit wilde ik weer gaan updaten maar dan met 'alle' videokaarten die er op dit moment zijn.
Goed overzicht (vooral ook hoevel ns de chips zijn!) en ik hoop inderdaad dat je hem binnenkort weer gaat updaten want ik mis er wel wat kaartjes in.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Op vrijdag 31 augustus 2001 12:28 schreef Raampie het volgende:

[..]

Goed overzicht (vooral ook hoevel ns de chips zijn!) en ik hoop inderdaad dat je hem binnenkort weer gaat updaten want ik mis er wel wat kaartjes in.
Ik ben ermee bezig... :D kost alleen heel veel tijd, en tijd heb ik niet.

• quazar
volgens mij kan deze topic ook beter gesplitst worden in value, high end en gaming of 2d/TV-out.
Dit voorkomt vast veel chaos en dubbele vragen...
Een duidelijk antwoord krijg je hier nu niet nee.

Maar hoe is de Kryo II TV-out vergeleken met de GF2?

Verwijderd

Volgens mij moeten jullie dit topic er gewoon uit knallen en ieder1 gewoon zn vragen laten stellen. Ik vind dit eigenlijk best wel zielig dat andere topic worden gesloten omdat dit topic er is, wat toch niet werkt, en ik heb nog niemand horen klagen dat ie weer eens antwoord moest geven op een topic over een Video kaart, en als je dat wel doet,

POST DAN GEWOON NIETS!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:05 schreef quazar het volgende:
volgens mij kan deze topic ook beter gesplitst worden in value, high end en gaming of 2d/TV-out.
Dit voorkomt vast veel chaos en dubbele vragen...
Een duidelijk antwoord krijg je hier nu niet nee.

Maar hoe is de Kryo II TV-out vergeleken met de GF2?
Da's misschien ook een idee ja, dit schiet ook niet op eigenlijk :'(

Goede ideeën zijn altijd welkom, ik heb iig geen zin meer in 5 dezelfde topics per dag.

Verwijderd

Met welke videokaart + TVout kun je canal+ ontvangen,er schijnt een speciale chip op te moeten zitten?
groeten

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:09 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Da's misschien ook een idee ja, dit schiet ook niet op eigenlijk :'(

Goede ideeën zijn altijd welkom, ik heb iig geen zin meer in 5 dezelfde topics per dag.
Je hoeft ze niet te lezen hor!

• quazar
Beste Liebert, voor TV kijken heb je een TV-kaart nodig. Zou kunnen dat de ATI-all-in-wonder en de Radeon VIVO dat hebben. Vooral voor de Radeon betwijvel ik dat.
Dit is denk ik ook wel weer een heel ander topic. 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:08 schreef Ro2 het volgende:Volgens mij moeten jullie dit topic er gewoon uit knallen en ieder1 gewoon zn vragen laten stellen. Ik vind dit eigenlijk best wel zielig dat andere topic worden gesloten omdat dit topic er is, wat toch niet werkt, en ik heb nog niemand horen klagen dat ie weer eens antwoord moest geven op een topic over een Video kaart, en als je dat wel doet,
POST DAN GEWOON NIETS!
Helemaal mee eens!! Laat iedereen gewoon z'n vragen stellen. Als je dan naar dit onderdeel ga (Videoplanen&beeldkanonnen) dan zien je tenminste direct wat de vragen zijn. Als er al staat wat jij wil weten dan zie je dit meteen en dat geld ook voor het beantwoorden van vragen.

Als ik nu wil weten wat er gevraagd of geantwoord is dan moet ik dit hele topic door lezen (dus stel ik m'n vraag toch maar of doe ik geen moeite om iets te beantwoorden).

Verwijderd

Topicstarter
Wat mijn probleem een beetje is is dat het wel lijkt of niemand meer wat uitzoekt. Moet ik een GF2 of Radeon kopen vragen ze dan, als je een beetje reviews leest weet je zo wat je wilt hebben. De meeste tweakertjes kopen een videokaart voor de 3d marks, dan kan je zo opzoeken bij madonion wat je wilt hebben lijkt me.

Dan heb je nog de bijna altijd fout gekozen topictitel "HELP IK HEB EEN VIDEOKAART NODIG!!!!" , "WELKE MOET IK NEMEN!?!?!" , "-=FoEdOe oF EmIx="

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Op zaterdag 01 september 2001 08:44 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Wat mijn probleem een beetje is is dat het wel lijkt of niemand meer wat uitzoekt. Moet ik een GF2 of Radeon kopen vragen ze dan, als je een beetje reviews leest weet je zo wat je wilt hebben. De meeste tweakertjes kopen een videokaart voor de 3d marks, dan kan je zo opzoeken bij madonion wat je wilt hebben lijkt me.

Dan heb je nog de bijna altijd fout gekozen topictitel "HELP IK HEB EEN VIDEOKAART NODIG!!!!" , "WELKE MOET IK NEMEN!?!?!" , "-=FoEdOe oF EmIx="
Tuurlijk een beetje zoeken kan helpen, maar zegt niet alles. Meestal is er wel iets te vinden over de snelheid van zo'n kaartje, maar soms is dat helemaal niet het allerbelangrijkste.
Wat dacht je van een goede 2d kwaliteit of de kwaliteit van tv-out en driverondersteuning. En dan heb ik het nog niet eens over de constant veranderende prijs/kwaliteit verhouding. Een search met antwoorden van 3-6 maanden geleden kan wel totaal achterhaald zijn....

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet dat de search geen zin heeft. Maar het is nu algemeen bekend dat je voor 2d een G450 moet hebben als je het beste wil en als je de slechtste 2d wilt neem je een MX.

Tv-out worden veel dezelfde chips gebruikt en dat is ook nog wel terug te vinden. Het gaat uiteindelijk toch om de 3d perfomance van een videokaart lijkt me. Anders heb je allang een G450/550 in je bak hangen

• quazar
Ik kan me bij Cruncher aansluiten. In de meeste reviews wordt alleen naar 3D gekeken. Daarom is een 2D / TV-out topic handig. Matrox heeft de beste 2D, maar 3D moet erg slecht zijn. Voor de middenweg kun je vaak wel wat advies gebruiken. En in dit topic gebeurt dat niet
edit:
Dus de TV-out kwaliteit is voor iedere kaart (behalve Matrox) gelijk?????
Lijkt me niet! :)

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Op zaterdag 01 september 2001 11:57 schreef quazar het volgende:
Ik kan me bij Crusher aansluiten. In de meeste reviews wordt alleen naar 3D gekeken. Daarom is een 2D / TV-out topic handig. Matrox heeft de beste 2D, maar 3D moet erg slecht zijn. Voor de middenweg kun je vaak wel wat advies gebruiken. En in dit topic gebeurt dat niet
edit:
Dus de TV-out kwaliteit is voor iedere kaart (behalve Matrox) gelijk?????
Lijkt me niet! :)
Inderdaad, en wat dacht je van de driverondersteuning. Buiten Nvidia-chips videokaarten (die heeft bijna iedereen wel eens gezien) weet bijna niemand daar iets van, behalve als je zo'n kaart zelf werkend hebt gezien.

En daar komt nog bij dat er iedere maand wel nieuwe videokaarten op de markt komen, kortom nog meer twijfel welke?

can you read my mind?

Verwijderd

Ik heb geen vraag over welke van de twee maar het gaat me nu om de hoeveelheid RAM. Wanneer is 64 MB ram nodig en wanneer niet??

• BAVAROIS
  • Laatst online: 11-01 18:42
Hallo allemaal!

Mijn vraag: Ik heb +/- 400.- voor een video kaart over.
Naar het een en ander gelezen te hebben zit ik hier nog met de vraag voor welk merk ik moet kiezen.. Je hebt een Chaintech GF2 64 Mb DDR tv-out voor 371.-
Nu hoor ik iedereen over Leadtek en ATI Radeon.. is dat beter? En ASUS? Zijn die zo duur? of gewoon een stukje sneller..?

Ik heb een Pentium III 600, het is voor mij belangrijk om in Half-life een lekker beeld te hebben..

Alvast bedankt! (nu maar hopen op reply's!! >:) )

Een pessimist is een realistische optimist

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.