Toon posts:

Box set peugeot boxer opgeblazen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• audionoob
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03-2021
Is het mogelijk dat ik de box set van een gehuurde peugeot boxer heb opgeblazen? Ik heb hier namelijk een factuur voor gekregen maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten hebben gedaan.
...

Betreft een Peugeot boxer uit 2016 dacht ik.
...

Ik las op verschillende sites dat je een speaker kan opblazen wanneer je het volume te hoog zet of langdurig hoog hebt staan. Ik dacht zelf dat je de boxen in een auto niet echt kan opblazen aangezien het een vaste set betreft.

Graag hoor ik jullie meningen en gedachtes hierover.

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Dat kan wel ja. Heb je hem lang hard gehad?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Uiteraard kan dat. Maar dan moet de boel dusdanig hard gestaan hebben dat je zelf ook zo'n beetje gehoorschade opgelopen hebt. De boel gaat niet zomaar stuk.

Omdat het om een huurauto gaat worden dit soort geintjes vaker gebruikt om extra inkomsten te genereren bij de verhuurder. Wie weet zat deze schade er al, is deze niet getest bij het afleveren (vaak wordt alleen de externe schade vermeld bij afleveren).

Op het moment dat je zeker weet dat je het volume niet dusdanig hard had staan zit je dus in een conflict met de verhuurder. Zijn woord tegen die van jou. Kan best een juridisch verhaaltje worden. Laat ze in ieder geval maar aantonen dat het nog niet zo was voordat jij die auto mee kreeg. Daarbij is een "het was nog niet zo voor de tijd" zeggen door de verhuurder niet genoeg. Laat ze het maar aantonen. Dat kunnen ze niet waardoor er ook niet met zekerheid te zeggen valt dat jij die schade hebt gemaakt.

Vraag maar eens om inzage (of door jouw jurist) van alle voorgaande rapporten behorende bij die auto. Kijken wat daar op staat.

• audionoob
Oke bedankt, het is dus niet zo dat de boxen in de auto zijn afgestemd waardoor je het volume niet te hoog kan doen? Als ik het goed begrijp.

Ik heb de boxen inderdaad op normaal volume gehad gedurende de rit, werd de hele tijd gepraat namelijk en we hoefden niet te schreeuwen. Tuurlijk heb ik zo nu en dan het volume wel even wat luider gehad maar niet langer dan een paar minuutjes.

Uiteindelijk heb ik ook "maar" een rekening van 250 eu gekregen dus het hoeft natuurlijk ook geen enorm probleem te worden

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:27
Een factuur zonder bewijs en jij gaat dat gewoon betalen?

• audionoob
@Deef_K Dat was ik nog zeker niet van plan hoor.

Probleem is alleen dat we vaker bij deze verhuurder busjes en dergelijke huren, zou het gek vinden als hij me oplicht.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 23:35
audionoob schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:16:
Oke bedankt, het is dus niet zo dat de boxen in de auto zijn afgestemd waardoor je het volume niet te hoog kan doen? Als ik het goed begrijp.

Ik heb de boxen inderdaad op normaal volume gehad gedurende de rit, werd de hele tijd gepraat namelijk en we hoefden niet te schreeuwen. Tuurlijk heb ik zo nu en dan het volume wel even wat luider gehad maar niet langer dan een paar minuutjes.

Uiteindelijk heb ik ook "maar" een rekening van 250 eu gekregen dus het hoeft natuurlijk ook geen enorm probleem te worden
Lijkt me een erg onwaarschijnlijk verhaal dat je de luidsprekers hebt over belast. Om meerdere redenen
- heel veel power krijg je niet uit een head unit in een auto, want gelimiteerd door de 12volt.
- meestal sneuvelt als eerste de tweeter en niet alle speakers zowel de woofer als tweeter
- het zou je toch zeker zelf opgevallen moeten zijn

Dus ik zou ze vragen wat ze precies gemerkt hebben, zeggen dat het bij jou gewoon functioneerde en waarom ze denken dat jij het defect zou hebben veroorzaakt.

• audionoob
@Jag @sypie
Top dankjewel, ik heb dus een rekening gekregen voor het opblazen van de boxen en volgens jou(jullie) is die kans klein aangezien ik zelf niks gemerkt heb?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een truucje: Mocht het verhuurbedrijf in de buurt zijn én jij tijd hebben, rijd er dan even langs. Kijk of de auto er staat en ga zelf even luisteren. De kans dat ze er meteen een nieuwe set in hebben gezet is behoorlijk klein, uiteraard afhankelijk van wanneer de auto gehuurd is.

Wanneer de boel normaal klinkt weet je wat je te doen staat: reviews schrijven zodat andere huurders gewaarschuwd zijn. Zwart maken op internet hoeft niet, de waarheid vertellen mag zeker wel.

• audionoob
@sypie Ja dit was ik ook inderdaad al van plan. 22 Feb het busje gehuurd, 26 feb is de factuurdatum van de kapotte boxen en morgen (5 Maart) is de vervaldatum. Ik heb de rekening echter vandaag pas binnengekregen.

Zal morgen even flink verhaal halen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 23:35
Laat maar weten hoe het afloopt :)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Tuurlijk heb ik zo nu en dan het volume wel even wat luider gehad ...
Hoe hard dat is, is op een internetforum niet te beoordelen. Autospeakers zijn redelijk hufterbestendig maar ik denk dat je ze met de standaard radio wel stuk krijgt. Dan moet je wel de radio zo hard hebben dat het geluid vervormt.
... maar niet langer dan een paar minuutjes.
Als ze stuk kunnen, denk ik dat het in die paar minuten kan, want in die tijd warmt de spreekspoel wel op. Het opwarmen van de magneet duurt langer.
https://www.tonmeister.ca...compression-compensation/

[Voor 116% gewijzigd door TBTL op 05-03-2021 10:19]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
audionoob schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:35:
Zal morgen even flink verhaal halen.
Ik zou er niet gelijk met gestrekt been invliegen. Dat kan altijd later nog

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@audionoob Zolang jij er niet een extra versterker op hebt aangesloten met teveel capaciteit, acht ik de kans klein.(oftewel zwaar overbelast) van een dagje autohuren, en af en toe het volume wat harder zetten bij mooie muziek, gaan de speakers niet defect. (constant vol volume waar het geluid slecht bij is, en bromt, zul je wel niet hebben gedaan) Lees standje speakers staan op knallen

[Voor 20% gewijzigd door Hackus op 05-03-2021 10:14]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• audionoob
@Hackus @TBTL Precies, dat dacht ik dus ook.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik neem aan dat bij het inleveren toch de auto gecontroleerd is, en je daar een bewijs van gekregen hebt? Dat is tenminste mijn ervaring met het huren van auto's.

Als op dat inleverbewijs niks staat over geconstateerde schade, is het natuurlijk niet de bedoeling dat het verhuurbedrijf je later klakkeloos alsnog een factuur stuurt.

Ik zou persoonlijk het bedrijf even bellen en aangeven dat je de schade niet herkent.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2Henk 'm!

• audionoob
Heb uiteindelijk niet hoeven betalen. Ik ben langs geweest en na goed overleg eruit gekomen, zo hoort het natuurlijk. Bedankt voor de hulp allemaal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee