Mijn vraag:
Hoe achterhaal ik het probleem waardoor mijn videokaart nu kapot is gegaan?
(Ik wil toekomstige problemen voorkomen)
Ik heb mijn videokaart in 2016 gekocht en sindsdien heb ik er eigenlijk geen problemen mee gehad.
Tot op vandaag waneer ik COD Coldwar begon te spelen en na 15min in eens mijn pc uitviel.
Ik zag een klein vonkje uit mn pc komen. Ik wachtte even en deed mijn pc weer aan maar toen viel hij weer uit en zag ik meerdere vonken uit mijn videokaart komen.
Ik heb mijn videokaart eruit gehaald en mijn PC opnieuw opgestart.
Pc zelf doet het nu gewoon, alleen videokaart is dus stuk. LINK
Misschien kan het probleem ook liggen aan de PSU? ineens te weinig stroom? idk...
Als ik dus nu een videokaart wil kopen (wanneer ze ook betaabaar worden), wil ik dus voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Iemand een idee?
Heb helaas ook geen garantie meer
Relevante software en hardware die ik gebruik :
Soms MSI afterburner, maar die had ik uitstaan.
Mijn setup : https://pcpartpicker.com/list/qfYQ9N
Hoe achterhaal ik het probleem waardoor mijn videokaart nu kapot is gegaan?
(Ik wil toekomstige problemen voorkomen)
Ik heb mijn videokaart in 2016 gekocht en sindsdien heb ik er eigenlijk geen problemen mee gehad.
Tot op vandaag waneer ik COD Coldwar begon te spelen en na 15min in eens mijn pc uitviel.
Ik zag een klein vonkje uit mn pc komen. Ik wachtte even en deed mijn pc weer aan maar toen viel hij weer uit en zag ik meerdere vonken uit mijn videokaart komen.
Ik heb mijn videokaart eruit gehaald en mijn PC opnieuw opgestart.
Pc zelf doet het nu gewoon, alleen videokaart is dus stuk. LINK
Misschien kan het probleem ook liggen aan de PSU? ineens te weinig stroom? idk...
Als ik dus nu een videokaart wil kopen (wanneer ze ook betaabaar worden), wil ik dus voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Iemand een idee?
Heb helaas ook geen garantie meer

Relevante software en hardware die ik gebruik :
Soms MSI afterburner, maar die had ik uitstaan.
Mijn setup : https://pcpartpicker.com/list/qfYQ9N