Dit is dan ook van een hectometer afstand te identificeren als geen echt teakAviv1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:53:
[...]
Mijn leven hangt er niet vanaf maar ik weet al heel lang dat ik dit mooi vind. Concurrenten zijn er niet, vreemd genoeg, want het is erg populair. Zo heb je ook Made.com maar dat is allemaal wat meer allerdaags en "veiliger". Echt teakhout, daar wordt weinig meer mee gewerkt.
Er wordt wel nog met echt teakhout gewerkt, als je bij mijn baas zou aankomen met de specifieke vraag kan hij je vast direct een offerte geven. Maar dat wordt slechts op weinig plekken geadverteerd, omdat teak ontzettend duur is, zeker hier waar alles import is, veel gereedschap er nogal hard van slijt, en de eigen olie van het hout de meeste afwerkingen enorm bemoeilijkt of zelfs onmogelijk maakt.
Teak is op diverse manieren te duur en vervelend om er een mainstream product van te willen maken.
(fineren geeft om deels dezelfde redenen problemen, de eigen olie maakt lijmen erg lastig, waardoor de gefineerde platen al duur en matig verkrijgbaar zijn; en om het dan af te werken vallen veel methodes alsnog af, want: teak.)
Nou ja, dan is dat het alternatief dus. Zijn inderdaad andere bedragen, maar dat is wel het prijsverschilPrijsverschil is dus N/A want als je een mooi alternatief wil, moet je origineel vintage kopen en dan praten we gelijk over andere bedragen.
Overigens heb je voor 4k niet een in Nederland gebouwde (massief) teak kast op maat in die categorie. Dus vintage is zelfs nog de goedkope optie, in zekere zin.
Nou, dan denk ik dat je vooral ook een definitie van "rotzooi" moet geven. Een referentiekader is in dezen vrij belangrijk.Worst case is dus 500 euro down the drain of dat de leverling steeds wordt uitgesteld zoals te lezen is. Dat je dan steeds weer even iets langer wacht en uitendelijk misschien rotzooi geleverd krijgt.
Maar als ik dan bij de gelinkte kast zie hoe enorm regelmatig het fineer is, wat een erg kunstmatige look geeft, en hoe zelfs op de productfoto al gesplinterd kantenband te zien is bij de legplank?
/f/image/z7bAe4Zi2yH2jetFbReskY0z.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat dit meubel in de praktijk best wel eens tegen zou kunnen vallen.
[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 04-03-2021 17:50 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!