Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Minecraft- & Photoshop-PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chaptain
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 14-04 20:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk het spelen van minecraft & photoshoppen, verder programeer ik af en toe (chrome tabs go brrr) en maak ik veel gebruik van discord. Qua gaming zou ik eventueel willen uitbereiden naar andere games, maar ik ben momenteel nog te beperkt qua hardware.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, ik zit nu op 800 qua spaargeld maar er kan altijd meer bij. Het is vooral een afweging maken qua prijs kwaliteit verhouding en of het zin heeft er nog meer geld in te steken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik nog geen ervaring met merken, speel en werk tot nu toe alleen op een macbook air.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat ik zowel design, gaming en coding er op kan doen. Verder kan ik prima via een ander apperaat audio-gesprekken voeren.

Ga je overklokken?
Persoonlijk heb ik geen ervaring met overklokken, en heb ik er ook geen plannen bijstaan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het liefst hoor ik een algemeen advies over hardware types in mijn situatie. Te combinatie van fotobewerking, minecraft en programeren zorgt er voor dat mijn pc-droom niet in een standaard guide past. Mochten mensen het zelfs nog specifieker weten en al op part-lists uitkomen vind ik dat natuurlijk al helemaal top :)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11:32
photoshop en programmeren zijn cpu heavy, minecraft grotendeels ook. Dus het past perfect in een standaard guide.

Gezien GPU's nu heel duur zijn zou je erover kunnen denken om hierop te bezuinigen. Let wel op dat sommige andere spellen wel meer van de videokaart vragen.

voor rest is het bedoeling dat je een eigen opzet maakt.

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:03
Voor photoshop is bv. dit topic relevant, Minecraft draait prima op de ingebouwde GPU van een Intel CPU

<update> Videokaarten zijn slecht leverbaar, de GTX 1050 Ti is een van de betaalbaarste op dit moment, maar van de vorige generatie. Als je onderstaande kaart voor deze prijs te pakken kan krijgen is dat een alternatief voor de build uit het photoshop topic waar je meer dan Minecraft op kan spelen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 134,40€ 134,40
1MoederbordenASRock B460M-ITX/ac€ 89,90€ 89,90
1VideokaartenAsus PH-GTX1050TI-4G€ 169,-€ 169,-
1BehuizingenJonsbo T8 Zilver€ 79,-€ 79,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i Bruin€ 36,95€ 36,95
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 87,89€ 87,89
1VoedingenCorsair SF450 (2018)€ 110,11€ 110,11
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 109,-€ 109,-
Totaal€ 816,25

[Voor 111% gewijzigd door martyw op 03-03-2021 16:11]

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
@martyw waarom een kast die niet leverbaar is en een platinum SFX voeding? De Jonsbo accepteert trouwens ook een ATX voeding.

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13:03
Djarune schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:35:
@martyw waarom een kast die niet leverbaar is en een platinum SFX voeding? De Jonsbo accepteert trouwens ook een ATX voeding.
Die kast is nog leverbaar bij Conrad - blijkbaar komt dat niet goed door in de Pricewatch link. Ik zag een Youtuber een SFX voeding inbouwen, dat leek me beter passen dan een ATX - zeker als je ook een videokaart erin wilt. Goede SFX voedingen zijn niet goedkoop, neem evt de Corsair SF450 - dat bespaart wel iets.

[Voor 12% gewijzigd door martyw op 06-03-2021 13:08]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True