Toon posts:

Optie om bepaalde webshops niet mee te nemen in zoekopdracht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xiranhi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Ik zocht net op de website op een videokaart van ~200 mm lang. Nu kon ik een aantal filters erop zetten, welke videokaarten ik mee zou willen nemen etc.. Nu is het zo dat er dan best een aantal kaarten van rond de 200 euro verschijnen, maar alleen door verkoper "Xstra Digital Storage" - welke geen levertijd geeft en ver onder het gemiddelde scoort qua reviews.

Zou het niet fijn zijn als ik bepaalde verkopers weg kan filteren uit het resultaat? Of desnoods een slider te maken van de review score van de verkoper in de filters?

Wat denken jullie? Of heb ik ergens een slider gemist.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:48
Ze zijn hier niet zo happig op opties om webshops uit te sluiten, ook al is dit een veel gekoesterde wens bij vele tweakers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Suggestie: Verban 'Xstra Digital Storage' van Pricewatch. en een al véél langer lopend topic: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch (die staat nog steeds in de PW)

Verzoeken voor filters komen om de zoveel tijd voorbij, helaas voor zover ik weet nog zonder succes.

[Voor 26% gewijzigd door Raven op 03-03-2021 19:06]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

@Raven we hebben toevallig vorige week hier een proefimplementatie voor gemaakt en die bleek voldoende goed te werken om ook live te kunnen.

Daarin is het (visueel) eenvoudigste filter ook daadwerkelijk uitgewerkt: filter op levertijd. Daarmee wordt de in de lijst getoonde laagste prijs (en aantal leveranciers) dynamisch bepaald a.d.h.v. dat filter. En dat telt ook mee voor het prijsfilter (en ik bedenk me nu dat sorteren nog gemist was...).

Een filter voor shop-reviewscore is ook niet heel lastig om te verwerken en verwacht ik ook van dat dat binnenkort komt.

Maar voor specifieke winkels uitsluiten is het een stuk complexer. Niet zozeer om ze technisch uit te sluiten, maar om dat gebruiksvriendelijk in die weergave te verwerken. Het zijn tenslotten in potentie honderden shops en als je naar het processor-filter van laptops kijkt, zie je dat dat niet per se heel fijn werkt met zoveel opties.
Als het ook - zoals vaak gevraagd - onthouden zou moeten worden zodat je niet steeds weer dezelfde shops hoeft uit te sluiten, wordt het nog wat complexer.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 15:41
Hoi ik heb hier toevallig een aanmerking op die ik wel het vermelden waard vond, als je sorteert op prijs oplopend met filter op levertijd staat het alsnog gefilterd op de laagste prijs van het product. Dit zorgt ervoor dat niet leverbare producten die ook bij een andere webshop wel leverbaar zijn altijd bovenaan staan.

zie bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/vide...H2AsacqMEqpr-XJlaa1zXdf0C

[Voor 29% gewijzigd door Kevin1Smid op 10-03-2021 22:39]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kevin1Smid schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:38:
Hoi ik heb hier toevallig een aanmerking op die ik wel het vermelden waard vond, als je sorteert op prijs oplopend met filter op levertijd staat het alsnog gefilterd op de laagste prijs van het product. Dit zorgt ervoor dat niet leverbare producten die ook bij een andere webshop wel leverbaar zijn altijd bovenaan staan.
Niet altijd, het filter wordt domweg genegeerd en naar de originele laagste prijs gekeken. Maar wat je aangeeft is al bekend:
ACM schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:38:
(en ik bedenk me nu dat sorteren nog gemist was...).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ACM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:08:
Niet altijd, het filter wordt domweg genegeerd en naar de originele laagste prijs gekeken. Maar wat je aangeeft is al bekend:
En dat is ondertussen gefixed.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee