Toon posts:

Suggestie: Verban 'Xstra Digital Storage' van Pricewatch.

Pagina: 1
Acties:

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-03 20:27
Beste leden, Mods.

Het lijkt mij een zeer gepaste zet om verkoper 'Xstra Digital Storage' te verwijderen van de Pricewatch. Met veel foutieve informatie, ongekende levertijden en een ton aan negatieve reviews lijkt me dit de juiste beslissing.

Op https://tweakers.net/shop...ital-storage/shopreviews/ staan aangegeven "Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.". Maar, Xstra Digital Storage staat nog maar sinds 4 Sep 2020 in het KVK-register. Ook hier gaat iets fout wellicht.

Ik ben het beu om elke keer foutieve informatie en misleidende prijzen te zien in de Pricewatch.

Hier nog was leesvoer:
Webshop review op Tweakers

Vele klachten op Trustpilot

:-)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
FYI: Aangezien na 4,5 jaar en 1100+ posts in dit topic MaxICT ook nog doodleuk in de Pricewatch staat, zou ik er maar niet op rekenen dat hier snel gehoor aan gegeven zal worden.

The devil is in the details.

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-03 07:43
Zal vast niet gebeuren, de ellendige winkel Max ICT staat ook nog steeds in de pricewatch vermeld.

• AltTabKeys
Hahn schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:29:
FYI: Aangezien na 4,5 jaar en 1100+ posts in dit topic MaxICT ook nog doodleuk in de Pricewatch staat, zou ik er maar niet op rekenen dat hier snel gehoor aan gegeven zal worden.
Ik zag iets voorbij komen van MaxICT inderdaad. Maar daar heb ik afgelopen week nog diverse dingen besteld en wel ontvangen. Dus daar herken ik me dan weer niet in.

• Hahn
  • Nu online
AltTabKeys schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:30:
[...]

Ik zag iets voorbij komen van MaxICT inderdaad. Maar daar heb ik afgelopen week nog diverse dingen besteld en wel ontvangen. Dus daar herken ik me dan weer niet in.
Tja, N=1. Bij Xstra zeg jij zelf dat er 'een ton aan negatieve reviews' zijn, terwijl op Tweakers er 20 reviews staan, en op Trustpilot 109. Bij MaxICT staan er bijna 700 op Tweakers (gemiddeld 2,5 sterren), en ruim 900 op Trustpilot (gemiddeld 2 sterren). Dus ondanks jouw ervaring lijkt me het probleem bij MaxICT een stuk groter ;)

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 10:54
Xstra overspoeld alle pricewatches zowel op Tweakers als Google Shopping. Ze laten het overkomen alsof ze voor normale prijzen GPU's op voorraad hebben (ongeacht het model), maar de levertijd is 'gewoon' 12-14 weken.

Het geeft een zeer vertekend beeld over de huidige stand van zaken, zeker wat betreft GPU's.

Steam profiel

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als je het beu bent foutieve informatie te zien, dan kun je beter niet de pricewatch gebruiken. Tweakers is niet in staat er wat aan te doen (wederom verwijzing naar Max-ICT).

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:13
Als er nou onjuiste informatie in de PW zou staan, dan zou je wellicht een PW-medewerker kunnen inseinen en wat aan laten doen. Maar wat ik zo van de eerste ~25 videokaarten-entries zie: waar Xstra er in staat is de levertijd 'onbekend'.

Is je probleem dan dat ze er sowieso in staan met een artikel met onbekende levertijd?

(los daarvan zie ik een webshop met blijkbaar veel negatieve gebruikerservaringen... mooi dat de PW daarmee als waarschuwing goed werkt.)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:32
Die webshop was me ook al opgevallen bij het zoeken naar grafische kaarten. Gevolg is dat ik nu bij het kijken in de pricewatch elk product met maar 1 webshop vermelding automatisch oversla. Gelukkig is, bij mijn weten, in ieder geval de levertijd beter weer gegeven nu (vraagteken in plaats van groen).

Wel mee eens dat het een nogal vertekenend beeld geeft van de te verwachtte prijzen, zeker met een productgroep waar momenteel behoorlijk wat druk op staat.

Is het mogelijk om een filter te zetten dat een product bij een minimaal aantal winkels bekend moet zijn? Dit maakt het een stuk makkelijker om courante artikelen van de uitzonderingen te onderscheiden.

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 10:54
vanaalten schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:01:

Is je probleem dan dat ze er sowieso in staan met een artikel met onbekende levertijd?
Probleem is dat de filter "maximale levertijd 24 uur" dit niet wegfiltert, door de status: Onbekend, blijft deze zichtbaar. Het zou al een enorme verbetering zijn als je shops met een Onbekende leverstatus ook uit het overzicht kunt filteren.

Steam profiel

• AltTabKeys
quintox schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Probleem is dat de filter "maximale levertijd 24 uur" dit niet wegfiltert, door de status: Onbekend, blijft deze zichtbaar. Het zou al een enorme verbetering zijn als je shops met een Onbekende leverstatus ook uit het overzicht kunt filteren.
Of dat je zelf kan kiezen welke webshop op een blacklist wil ;)

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 15:10

Gilraen

The audacity!

Lijkt mij een heel fijn plan, om webshops waar je sowieso niets bij wilt kopen, eruit te kunnen filteren.

Dustinhome.nl is er ook zoeen, die regelmatig de Pricewatch vervuilt. Je denkt dan dat een product beschikbaar is, totdat je doorklikt. En ziet dat zij de enige zijn die het product aanbieden, maar altijd met 'levertijd langer dan 12 dagen' met het rode autootje. Oftewel een product is dus gewoon niet beschikbaar en staat voor no good reason in de Pricewatch voor een zogenaamd redelijke prijs. (En ja, ik weet dat je dat wel kunt filteren.. Maar het zou fijn zijn om een shop altogether eruit te kunnen filteren).

[Voor 10% gewijzigd door Gilraen op 26-02-2021 20:49]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

• h3nk13
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-01 12:07
Het filter om shops uit te sluiten is een veel gevraagde functie. Helaas wil tweakers het om 1 of andere reden niet.. echt irritant. Dat ze een shop er niet uit willen halen kan ik ergens nog begrijpen, maar dat je zelf niet kan filteren zie ik echt het nut niet van in bij tweakers om een gebruik niet die keus te geven.

• Hahn
  • Nu online
h3nk13 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:06:
Het filter om shops uit te sluiten is een veel gevraagde functie. Helaas wil tweakers het om 1 of andere reden niet.. echt irritant. Dat ze een shop er niet uit willen halen kan ik ergens nog begrijpen, maar dat je zelf niet kan filteren zie ik echt het nut niet van in bij tweakers om een gebruik niet die keus te geven.
Letterlijk een jaar geleden werd er gezegd dat het een mogelijkheid was om de winkel-filter-functionaliteit in Q2 van 2020 uit te gaan werken, in Feature: shops blacklisten:
ikloon schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:30:
Het kunnen uitsluiten van shops in de Pricewatch staat op de backlog. In Q1 hebben we het voorwerk hiervoor gedaan. Zoals ook aangegeven in plan: Community Pick XXL: maak jouw keuze!. Het is nu een kwestie van een eerste versie hiervan bouwen. Het staat op de nominatie om mee te gaan in de planning voor Q2.
Maar dat is tot op heden dus nog niet gebeurd.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het niet met open armen ontvangen van deze functionaliteit, vanuit Tweakers gezien, vooral te maken heeft met het feit dat bedrijven betalen om in de Pricewatch te staan. En als er dan hele sloten gebruikers zijn die winkels gaan wegfilteren, dan kan dat gevolgen hebben voor wat bedrijven willen betalen om in de PW te staan.

• h3nk13
Dan moeten die bedrijven misschien eens wat aan hun service gaan doen. En tweakers loopt geen geld mis want er staan genoeg andere aanbieders waar op geklikt gaat worden dan. En gebruikers tevreden houden lijkt me ook belangrijk. Een tevreden gebruiker levert immers geld op.

• Hahn
  • Nu online
h3nk13 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:16:

En tweakers loopt geen geld mis want er staan genoeg andere aanbieders waar op geklikt gaat worden dan.
Zo werkt dat niet helemaal natuurlijk. Er wordt nu ook al betaald om überhaupt in de PW te staan (en dus gezien te worden), en 20 bedrijven die betalen levert meer op dan 10 bedrijven die betalen.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 18:52

Kiswum

Gadget reviewer

Het enige voordeel van deze aanbieder zijn de inkomsten voor Tweakers en ter voorkoming dat een artikel uit de Pricwatch valt.

Verder is het irritant dat je een artikel ziet, maar het nooit kan aanschaffen door die ene aanbieder. Volgens mij is er nog wel een filter/custom css om producten alleen zichtbaar te maken met minimaal 2 verkopers.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• h3nk13
Hahn schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:19:
[...]

Zo werkt dat niet helemaal natuurlijk. Er wordt nu ook al betaald om überhaupt in de PW te staan (en dus gezien te worden), en 20 bedrijven die betalen levert meer op dan 10 bedrijven die betalen.
Nee er zijn geen abo kosten aan een PW vermelding verbonden. Je betaald slechts per click.
Dus een filter zou tweakers (op ontwikkelkosten na) niets kosten. Het verhoogd de tevredenheid onder gebruikers en mensen zullen dus vaker de pricewatch blijven gebruiken.

• Hahn
  • Nu online
h3nk13 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Nee er zijn geen abo kosten aan een PW vermelding verbonden. Je betaald slechts per click.
Dus een filter zou tweakers (op ontwikkelkosten na) niets kosten. Het verhoogd de tevredenheid onder gebruikers en mensen zullen dus vaker de pricewatch blijven gebruiken.
Ik dacht dat er een paar pakketten waren voor bedrijven/webshops, om o.a. geautomatiseerde feeds in de Pricewatch te kunnen krijgen. Maar dat kan ik nu niet zo snel meer terugvinden, dus misschien is waar ik aan dacht outdated (of gewoon fout :P).

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
a[href*="LeverancierID=8594"], a[href*="shop-id=8594"] {
  color: #f00 !important;
  text-decoration: line-through !important;
  pointer-events: none;
  cursor: default;

Bovenstaande is de enige oplossing denk ik, zo lang MaxICT nog in de PW staat geef ik je 0 kans dat hier iets mee gedaan wordt

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Marijn7
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-02 10:51
Ik ben het volledig met dit topic eens!
Hoe vaak ik wel niet een product aanklik en dan alleen maar Xstra zie staan.
Keer op keer. Ik heb hier al een keer een review bij deze shop over geschreven, maar deze werd verwijderd. Hier was de review page niet voor bedoeld...
Deze shop maakt zo goed als niks waar en is zeer misleidend in het verkopen van producten..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Aangezien Bart Zoetmulder al aangeeft dat 50% van de omzet van Tweakers uit Pricewatch clicks en sales komt zullen er geen betalende partijen uit Pricewatch geweerd worden, ongeacht de bagger kwaliteit van sommige aanbieders, dit kost ze simpelweg te veel inkomsten

Bart Zoetmulder in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij"

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:52
h3nk13 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:06:
Maar dit is juist een bug. De Pricewatch geeft aan dat er voorraad is maar die is er niet.
Dit is ook niet eerlijk tegenover andere winkels want degenen die wel voorraad hebben ontvangen minder kliks.

[Voor 9% gewijzigd door Wolfos op 15-04-2021 23:30]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:13
Wolfos schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:28:
[...]

Maar dit is juist een bug. De Pricewatch geeft aan dat er voorraad is maar die is er niet.
Dit is ook niet eerlijk tegenover andere winkels want degenen die wel voorraad hebben ontvangen minder kliks.
Nou weet ik niet of er een storing in de feed is, of dat Tweakers.net bij deze shop heeft ingegrepen, maar wat ik zo snel zie staan alle levertijden voor Xstra Digital Storage op "?".

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Deze gasten zijn echt irritant. Maakt de pricewatch voor mij bij onwerkbaar... :(

Wat is een andere goede vergelijkingsite?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:22
LuCarD schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:05:
Deze gasten zijn echt irritant. Maakt de pricewatch voor mij bij onwerkbaar... :(

Wat is een andere goede vergelijkingsite?
Dan filteren je toch de winkel eruit?

[Voor 116% gewijzigd door jack zomer op 29-04-2021 15:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-01 20:49
Xstra Digital Storage is weer bezig, 4 prijzen die ver onder mrsp ligt en allemaal out of stock. voor de gigabyte kaart hebben de andere shops een bedrag rond de 3k

• AltTabKeys
jack zomer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:35:
[...]

Dan filteren je toch de winkel eruit?
[Afbeelding]
Naar mijn weten is deze functie pas beschikbaar gesteld nadat dit topic was gemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:22
AltTabKeys schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:31:
[...]

Naar mijn weten is deze functie pas beschikbaar gesteld nadat dit topic was gemaakt.
Correct. Toen jij dit topic maakte was de functie er niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marijn7
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-02 10:51
Ik zie Xstra Digital Storage niet meer terug op Tweakers.
Zijn ze er dan toch eindelijk afgegooid? :9

Correctie:
Ze zitten er niet meer tussen bij de videokaarten. Helaas wel nog bij overige componenten

[Voor 33% gewijzigd door Marijn7 op 28-05-2021 08:41. Reden: Onjuiste info]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• h3nk13
Nog een leuk feitje , achter deze keten zit John Rasmussen

https://www.wielerflits.n...kt-op-status-van-proteam/

"Met Xstra Digital Storage is er sinds dit jaar ook een Nederlandse naamgevende sponsor aan boord. Eigenaar is de Deen John Rasmussen, die met zijn bedrijf Memory Card aan de basis stond van CSC en later Tinkoff-Saxo. "

"Opvallend feit: Rasmussen zat twee jaar lang in de Deense gevangenis, nadat zijn bedrijf failliet was verklaard. Omgerekend met de wisselkoersen van nu, pleegde hij voor 110 miljoen euro aan fraude. “Ik had een groot bedrijf in Denemarken, in een tijd waarin de IT-sector booming was. In 2001 stortte de beursmarkt voor IT-aandelen helemaal in elkaar, waaruit een grote rechtszaak ontstond. Dat duurde twaalf jaar, waarna ik voor belastingfraude veroordeeld ben. Daar heb ik heel veel van geleerd. Iedereen maakt fouten, ook ik. Maar ik ben erg dankbaar voor het feit dat ik een tweede kans krijg. "

Op het adres van Xtra staan een paar andere bedrijven geregistreerd, allemaal geen jaarcijfers of opgeheven bedrijven.

Niet dat bovenstaande een reden is om iemand uit de pricewatch te trappen, maar wel een waarschuwing wat voor type mensen erachter zitten..

• h3nk13
Zie vandaag dat het bedrijf in oktober failliet is verklaard. Zullen ook weer een aantal tweakers de dupe van zijn geworden. Het was zo overduidelijk dat dit geen zuivere koffie was.

Vraag me toch af waarom tweakers niet strenger is op partijen die mogen adverteren via tweakers. Is het echt zolang ze maar betalen vinden we het best?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee