vreemd gedrag ebike met bosch active line motor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pengels
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik heb een e-bike met een Bosch middenmotor met een Intuvia display en een 400Ah powerpack accu. Sinds enkele maanden vertoon de computer kuren. Onder het fietsen gaat het bereik omhoog i.p.v. omlaag. In stand 2 van 4 met bereik ongeveer 80 km toont de computer soms een bereik van over de 100 km aan. Ik Ben hiermee al eens bij de fietsenmaker geweest maar deze zegt dat het bereik steeds opnieuw berekend wordt. Ik ben dan ook niets wijzer geworden. Verder loopt het bereik ook niet synchroon met het aantal balkjes waarmee de lading van de accu aangegeven wordt. Soms blijft het bereik over een afstand van 10 km zelfs constant. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heb je hem al eens leeg gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-05 13:13
Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Daar rijden de profis rond 👍🏻

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Hij neemt inderdaad een gemiddelde van de afgelopen x km en het verbruik over die tijd om het bereik te updaten, dat is normaal gedrag. Dus als je een stuk wind mee hebt, of bergaf dan zal het bereik meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
pengels schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:44:
Ik heb een e-bike met een Bosch middenmotor met een Intuvia display en een 400Ah powerpack accu. Sinds enkele maanden vertoon de computer kuren. Onder het fietsen gaat het bereik omhoog i.p.v. omlaag. In stand 2 van 4 met bereik ongeveer 80 km toont de computer soms een bereik van over de 100 km aan. Ik Ben hiermee al eens bij de fietsenmaker geweest maar deze zegt dat het bereik steeds opnieuw berekend wordt. Ik ben dan ook niets wijzer geworden. Verder loopt het bereik ook niet synchroon met het aantal balkjes waarmee de lading van de accu aangegeven wordt. Soms blijft het bereik over een afstand van 10 km zelfs constant. Is dit een bekend probleem?
Dan begreep de fietsenmaker niet wat je bedoelde of heeft hij je afgescheept. Ik zou nogmaals langsgaan en het opnieuw voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:58
Als mijn auto aangeeft dat ik nog 500km kan met 3/4 tank en ik ga 20km lang 80km/h op de cruisecontrol rijden, dan wordt dat ook ineens 520 of 540km.

Dit is toch normaal gedrag?

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 03-03-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:02
lijkt me normaal, dat doet mijn fiets ook.
Rijd ik een lang stuk wind mee, vliegt het bereik omhoog. Rijd ik wind tegen of in de stad (veel optrekken), zakt het bereik flink in elkaar.
Pagina: 1