Toon posts:

Ubiquiti met CCA cable

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-03 18:33
Beste tweakers,

Vanaf vandaag ben ik overgestapt van kabelinternet naar glasvezel.
Voorheen had ik overal wel WIFI bereik omdat de modem wat centraler lag. Nu door glasvezel in de meterkast.

Bereik is nu erg instabiel op de begane grond en in de toilet kan ik niet goed internetten tijdens drukken :>
(derde verdieping was trouwens met Ziggo ook slecht).

Ik heb meerdere opties overwogen:
Optie 1: Ubiquity.
Optie 2: MESH begane grond en derde verdieping.
Optie 3: TP-Link C7 Archer vervangen voor......?

Zou Ubiquity AP werken met CCA kabel? Ik weet dat koperen beter is met POE, maar een vriend heeft alle kabels getrokken CCA cat6 solid-cable blijkbaar.

edit: voorheen zat de Ziggo modem op de kantoor en begane grond C7 Archer WIFI-BOOSTER van Ziggo.

[Voor 4% gewijzigd door Zensu op 02-03-2021 22:31]

Beste antwoord (via Zensu op 04-03-2021 23:00)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:03
Je kan je kabel even testen.
De ene kant in de modem. De andere in een pc...

Kwa optie... Optie 1.maar dat kan natuurlijk ook een ander merk access point zijn

Optie 2 mesh moet net als powerline bij wet verboden worden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• jack zomer

Kwa optie... Optie 1.maar dat kan natuurlijk ook een ander merk access point zijn

• Zensu
jack zomer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:32:

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja ik las op op dit forum inderdaad meerdere malen "marketing" Meshes. Op YouTube zag ik meerdere filmpjes dat mensen helemaal lovend zijn over de Mesh systeem :/

Wat bedoel je met kabels testen? Ethernet kabels werken gewoon hoor :P Tenzij je bedoeld testen met Ubiquity, maar dat heb ik nog niet gekocht en niet kunnen testen.

[Voor 7% gewijzigd door Zensu op 02-03-2021 22:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03 21:01
Welke apparatuur je kiest heeft weinig te maken met de kabels die er liggen. Als de kabels werken met je huidige apparatuur, zullen ze ook werken met Ubiquiti apparatuur. Wel heb je met CCA kans dat ze na enige tijd problemen gaan veroorzaken (o.a. door corrosie van die dunne koperlaag). Maar dat zul je dan weer met alle apparatuur hebben....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
Als het werkt werkt het. Data is data. En data is stroom
Dus verwacht er geen problemen mee.
Misschien niet 100 meter maar 95 meter.
Ik zou er gewoon voor gaan. Poe injectie er op en wifi all the way.

[Voor 20% gewijzigd door jack zomer op 02-03-2021 22:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zensu schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:29:
..maar een vriend heeft alle kabels getrokken CCA cat6 solid-cable blijkbaar.
Welke kabel is het precies? Je hebt naast CCA (Copper Cladded Aluminium) kabels namelijk ook goede koperen kabels die voldoen aan de Euroclass Cca mbt brandveiligheid, niet zo handig dat ze min of meer dezelfde afkorting daarvoor gebruiken.

• Zensu
Nielson schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:48:
[...]
Welke kabel is het precies? Je hebt naast CCA (Copper Cladded Aluminium) kabels namelijk ook goede koperen kabels die voldoen aan de Euroclass Cca mbt brandveiligheid, niet zo handig dat ze min of meer dezelfde afkorting daarvoor gebruiken.
Deze kabel WIRE cable UTP CAT6 netwerk kabel stug 305M CCA. De kabel heeft AWG waarde 23 met een PVC mantel. Geschikt voor netwerken tot 1Gbit met een bandbreedte van 250MHz.

• Zensu
jack zomer schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:45:
Als het werkt werkt het. Data is data. En data is stroom
Dus verwacht er geen problemen mee.
Misschien niet 100 meter maar 95 meter.
Ik zou er gewoon voor gaan. Poe injectie er op en wifi all the way.
Ah ik dacht dat CCA kabels slecht werken met Powerline adapters (Poe), dus ik ging ervan uit dat Poe injector ook niet optimaal is. 8)7 :F :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zensu schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:51:
Deze kabel WIRE cable UTP CAT6 netwerk kabel stug 305M CCA.
Ow, dat is idd helaas de verkeerde CCA.
Zensu schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:56:
[...]
Ah ik dacht dat CCA kabels slecht werken met Powerline adapters (Poe), dus ik ging ervan uit dat Poe injector ook niet optimaal is. 8)7 :F :D
Voor PoE (Power over Ethernet) zijn ze niet ideaal, aluminium geleid veel slechter dan koper dus de spanningsval over de kabels is hoger. Bij lange kabels en hoog vermogen PoE apparaten heb je daardoor kans dat er te weinig spanning over blijft. Nu zal dat met de relatief korte kabels in een woonhuis en normale AP's in de praktijk ws wel meevallen.

[Voor 44% gewijzigd door Nielson op 02-03-2021 23:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
Zensu schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Slecht, nee. Minder ja mogelijk. Maar ik verwacht niet dat je dat merkt op afstanden zoals in een normaal huis.

En je moet even kijken naar de goede rj45 stekkers... Jou kabel is officieel niet bedoelt op een stekker aan de hangen... Maar 1 keer knijpen en nooit meer aanzitten werkt prima.

Bij de router kan je ook naar een patch panel gaan en dan door naar de router. Maar persoonlijk zou ik stekkers wel aandurven

[Voor 29% gewijzigd door jack zomer op 02-03-2021 23:03]

• Zensu
Het is uiteindelijk een Ubiquiti 6 Lite (begane grond) geworden EN een tplink ax50 (kantoorruimte).

C7 Archer moet ik uiteindelijk terugsturen naar Ziggo, vandaar nieuwe AX50 (AP-modus) die rechtstreeks verbonden is met glasvezel Genexis modem.

Binnenkort uitpakken en testen :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee