Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe maak ik een testsetup voor een vpn in een lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• geewizz25
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-07 23:44
Mijn vraag
Wil een site to site VPN opzetten tussen een locatie in Spanje en in Nederland....

Helaas krijg ik de site to site/net to net ipsec VPN niet werkend, ik kan wel een werkende VPN verbinding naar Nederland maken vanaf een Windows 10 PC d.m.v., in dit geval, de door ASUS geadviseerde Shrew Soft Client.

Is er een mogelijkheid om dit werkend te krijgen door bijvoorbeeld de router in Spanje de initiërende verbinding te laten starten, net zoals dat gebeurt bij het gebruik van de Shrew Soft VPN cliënt?

Ik denk zelf dat de Ubiquiti de bottleneck is maar waarom werkt het dan wel via de Win10 cliënt.
Medewerking van de Spaanse provider is uitgesloten, die willen zelfs niet eens een poort openzetten.... |:(
Daarom lukt het dus ook niet om met de Shrew Soft VPN cliënt verbinding te maken naar Spanje omdat de ASUS router in Spanje dus blijkbaar achter een NAT zit.

Dus, zoals gezegd krijg ik het niet voor elkaar om de ASUS in Spanje verbinding te laten maken met de ASUS in Nederland maar dus wel vanaf een Win 10 PC in Spanje die dus achter de ASUS en de Ubiquiti zit..

Inmiddels is de Spaanse ASUS naar NL gestuurd en heb ik ze allebei hier thuis staan.

Ik wil dus eerst testen of beide ASUS routers met elkaar willen praten via een VPN verbinding maar ik weet niet hoe ik dat lokaal kan/moet opzetten.

Ter verduidelijking een tekening van de set-up zoals die was tussen Spanje en Nederland die dus niet werkte.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al contact gehad met ASUS maar die waren niet echt "helpfull"..

Alle hulp en ideeën zijn welkom

Beste antwoord (via geewizz25 op 09-03-2021 00:58)

• Tribunus
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:51
geewizz25 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:06:
Dank jullie wel voor de adviezen/hulp.
Ben bang dat het dus niet gaat lukken met de site to site verbinding.

Blijf ik het toch heel vreemd vinden (en ik begrijp het ook niet) dat ik wel een VPN verbinding kan maken vanaf een Windows 10 PC met VPN cliëntsoftware in Spanje.
Als ik dan een whatsmyip doe zie ik dat die PC in Spanje keurig virtueel onder mijn WAN IP van Ziggo in NL hangt.
Ik vraag misschien veel maar kan iemand mij uitleggen waarom dat dan wel werkt ?
Het is lastig uitleggen. Een site to site verbinding is gewoon weg technisch verschillend van een client die verbinding maakt met een een server ergens. Wat jij wilt kan wel, als je apparatuur het maar ondersteund. De oplossing is in dit geval een dialup vpn (ook wel roadwarrior vpn) waarbij de router in Spanje de “client” is.

Als je het wilt snappen qua werking zal je toch even zelf onderzoek moeten doen want ik kan helaas niets anders bedenken om het uit te leggen.

Wellicht kan je de asus routers voorzien van open wrt en wellicht dat het hiermee kan? Belangrijk is dus dat de router in Spanje een client moet zijn die “inbelt” bij de router in Nederland. Het maakt dan ook helemaal niets uit als het externe ip adres wel veranderd.

p.s. Ik denk niet dat er GCnat van toepassing is op deze verbinding in Spanje maar dat er een 10-tal klanten zijn verbonden aan een sector oplossing en dus een ip adres delen. Maar dit maakt voor jou geen verschil want je hebt er totaal geen controle over. GCnat is echt iets voor de grote jongens en dan met name voor mobiele toepassingen en niet zo zeer voor vaste verbindingen.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True