Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe maak ik een testsetup voor een vpn in een lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-07 16:57
Ondersteunen die Asus dingen geen OpenVPN? Weet niet welke performance je nodig hebt (dit kan nog wel is een issue zijn met OpenVPN) maargoed. Je zou een OpenVPN client kunnen draaien op de router in Spanje en een server in NL. Als je een (UDP) poort pakt die open staat ben je een stuk minder afhankelijk van de ISP.

Overigens hoef je geen managed switch te hebben voor een test setup als deze, je kunt de routers met de WAN aan elkaar knopen een (/30) subnet pakken in een range die je niet gebruikt in je "LAN" netwerken en vervolgens een VPN aanmaken waarbij je beide routers als endpoint opgeeft.
Waarschijnlijk zal dit wel werken en zit je probleem ergens in España (ISP).

[Voor 36% gewijzigd door MasterL op 02-03-2021 17:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: februari 2019
  • Niet online
geewizz25 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:20:
Nu weet ik wel dat de meeste telecom providers bijna alle poorten dicht hebben zitten
Bij KPN en Vodafone geen problemen mee.. met andere providers geen ervaring, maar verwacht ik daar ook niet. Via OpenVPN en Ipsec IKEv2 altijd prima naar huis kunnen vpn'en. Rechtstreeks vanaf tablet/smartphone of via tethering met OpenVPN-client op laptop. Ik draai OpenVPN wel op 443/tcp. Bij sommige klanten kan ik op hun gast-netwerk namelijk alleen via 443 of 80 naar buiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Niet online
geewizz25 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:25:
Ik wil al het netwerk verkeer via NL laten lopen dus ook het web browser verkeer geïnitieerd in Spanje moet via de VPN naar NL.
Server-side config bevat:
code:
1
2
push "dhcp-option DNS 1.1.1.1"
push “redirect-gateway def1 bypass-dhcp″

In pfSense doe je bovenstaande met een vinkje in de GUI: "Force all client-generated IPv4 traffic through the tunnel." En als DNS mag je ook 8.8.8.8, die van Google gebruiken. Dat zorgt er voor dat het bij mij werkt.

Bij pfSense bevat de client-side client.ovpn geen:
code:
1
redirect-gateway

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Niet online
geewizz25 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:52:
als ik via een pc die verbinding maakt met de cliënt router die via de VPN aan de VPN Server hangt en dan bij WhatsMyIp m'n adres opvraag zou ik toch het externe/WAN adres moeten terug zien van de server router??
Klopt.

Ik heb nooit met een hardware-apparaat als server gewerkt, altijd een of andere linux distro.
Wel een GL.iNET doosje als OpenVPN-client gebruikt. Werkte perfect!
De theorie lijkt in orde, geen idee waarom het in de praktijk niet wil lukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geewizz25
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-07 21:18
Met een schone lei begonnen:

Zaak gereset en vervolgens onderstaande settings gedaan.
Port ergens in de buurt van 65000 i.p.v. 8080
UDP i.p.v. TCP
TUN i.p.v. TAP

Alles werkte tot mijn verbazing in één keer, vervolgens de settings van @JaDatIsPeter weer in de server gezet en bingo, alle verkeer via de VPN en WhatsMyIp geeft nu ook netjes het WAN adres van de server router.

Nu nog even spelen met ipsec want daar moet het toch ook mee kunnen.
De VPN draait maar ik krijg nog niet al het verkeer er naar toe.

Nu maar hopen dat ik het ding weer in Spanje kan krijgen met mezelf erbij om te testen >:) want dat zou betekenen: a. mooi weer en b. corona ook grotendeels gedaan *O* .
Vrees echter dat het met teamviewer of anydesk zal moeten :?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True