Toon posts:

Inkjet die allen met zwarte cartridge kan printen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tots
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 10:22
Hallo forumleden,

Ik zoek een all in one inkjet printer die (ook) alleen zwart kan printen.
Dus als 1 of alle kleurcartridges leeg zijn, moet de printer gewoon door kunnen werken.

Reden? Ik word gek van m'n HP all in one die op slinkse wijze kleurcartridges blijft gebruiken terwijl ik alleen in zwart wil printen. Als één van de klleuren op is, kun je met de HP 6800 niet meer printen; ook niet in zwart.

Is dit een goede kandidaat: Epson Expression Home XP-2100?

Alvast bedankt voor jullie wijze woorden.

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De koppen moeten altijd gereinigd worden, dit kost ook inkt. Als je kleur niet heel hard nodig hebt, koop een laserprinter.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij nou een printerfabrikant was die ook de inkt levert, wat zou het dan meer opleveren? mensen verplichten om ook kleurencartridges te laten gebruiken als ze alleen zwart willen, of ook met alleen zwart laten printen?

Daar is je antwoord.

Zoals al gezegd: als je alleen zwart wilt en/of je niet wilt dat het spul uitdroogt: koop een laserprinter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:00
Tots schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:56:
...
Is dit een goede kandidaat: Epson Expression Home XP-2100?
...
Volgens de Consumentenbond niet, printen van tekst op normaal papier is matig, gebruikt extreem veel schoonmaakinkt bij weinig printende gebruikers, hoge kosten voor inktgebruik, etc. Ik sluit me aan bij de laserprinter adviserende Tweakers - ik heb zelf een tijdje geleden de kleurenjet naar de kringloop gebracht en een klein HP Laserprintertje genomen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mr_gadget schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:59:
De koppen moeten altijd gereinigd worden, dit kost ook inkt. Als je kleur niet heel hard nodig hebt, koop een laserprinter.
Ik zal niet ontkennen dat dit de praktijk is, maar iedere kleur heeft een eigen printkop die onafhankelijk wordt aangestuurd. De computer weet of een pagina kleuren bevat. Voor het starten van een print job zou de computer dus aan de printer kunnen vertellen welke koppen niet gereinigd hoeven te worden om zo minder inkt te verspillen. Fabrikanten kiezen er voor om dat niet te doen.

[Voor 4% gewijzigd door Johnny op 01-03-2021 13:33]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:58
[verwijderd]

[Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:20
Laserprinter all the way. Sinds ik een laserprinter heb, nooit meer gezeik gehad. Printer doet het gewoon altijd. Raar genoeg is de software ook een stuk beter. Bij inktjets valt de verbinding tussen printer en computer weleens weg. Dit nooit gehad bij een laserprinter.

Ik heb gewoon een zwart-wit printer. Ik heb hem geloof ik 2 jaar nu en sindsdien maar 1x echt iets in kleur moeten printen. Toen heeft m'n vader het op z'n werk geprint. Ondertussen heb ik geen monster dat kleureninkt lijkt te eten. Het allerbeste: ik heb de toner nog nooit vervangen. Inkt moest toch zo nu en dan vervangen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

hoi1234 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:45:
Laserprinter all the way. Sinds ik een laserprinter heb, nooit meer gezeik gehad. Printer doet het gewoon altijd. Raar genoeg is de software ook een stuk beter. Bij inktjets valt de verbinding tussen printer en computer weleens weg. Dit nooit gehad bij een laserprinter.
Dat is omdat een laserprinter als hij eenmaal begonnen is met afdrukken niet kan stoppen. Het papier moet op een constante snelheid door de printer blijven bewegen. Daarom wordt de hele pagina eerst naar het geheugen van de printer gekopieerd voordat hij kan beginnen. De softwaredriver op de computer kan daarom veel simpeler zijn omdat de printer het afdrukproces zelf regelt. Dat is ook een reden waarom laserprinters vroeger duurder waren, omdat ze zelf meer electronica bevatten maar de prijzen van geheugen en chips is enorm gedaald waardoor laserprinters nu veel betaalbaarder zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:20
Johnny schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:31:
[...]

Dat is omdat een laserprinter als hij eenmaal begonnen is met afdrukken niet kan stoppen. Het papier moet op een constante snelheid door de printer blijven bewegen. Daarom wordt de hele pagina eerst naar het geheugen van de printer gekopieerd voordat hij kan beginnen. De softwaredriver op de computer kan daarom veel simpeler zijn omdat de printer het afdrukproces zelf regelt. Dat is ook een reden waarom laserprinters vroeger duurder waren, omdat ze zelf meer electronica bevatten maar de prijzen van geheugen en chips is enorm gedaald waardoor laserprinters nu veel betaalbaarder zijn.
Ik bedoel vooral het probleem dat je een opdracht stuurt, die niet geprint wordt. Dat had ik heel vaak met verschillende inkjetprinters. Toen ik bij SaH werkte, ook vaak dergelijke problemen moeten oplossen. Oplossing is dan om de driver opnieuw te installeren. Maar dat kost mij te veel tijd met die ontiegelijke trage downloadservers van fabrikanten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik was het zelf ook zat om altijd gezeik te hebben met kleuren die ik niet gebruik. En we zijn niet de enige: Advies: Zwart-Wit Laserprinter, welke?
HenkEisjedies schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:20:
Ik heb van de week de Xerox B210 A4 laserprinter besteld bij 123inkt. Deze scant niet. Nadat ik hem bestelde kreeg ik de vraag (via telefoon) of ik niet liever een tweedekans product zou willen die wel kan scannen voor 20 euro minder dan degene die ik had besteld. Ik heb bedankt, maar wellicht als je ze belt kun je hem voor 105 euro krijgen.
Mijn Xerox werkt tot nu toe perfect. Staat netjes op zolder te idlen en ik kan hem vanaf elk apparaat draadloos besturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Laserprinter, laserprinter, laserprinter.

Print je veel? Mooi, een Laserprinter is goedkoper dan Inkjet
Print je weinig? Mooi, een Laserprinter heeft geen last van uitgedroogde inktkoppen

Voor 100 euro heb je al een simpele laserprinter die zijn werk prima doet, een tonertje van 123inkt er in en je hebt er geen omkijken meer naar.

Die paar kleurenprintjes die je hebt kun je altijd op kantoor/bij familie/kennissen of desnoods een printshop laten doen

pricewatch: HP Laser 107a

[Voor 9% gewijzigd door ImNotnoa op 03-03-2021 09:50]

Try SCE to Aux

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Johnny schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:32:
[...]

Ik zal niet ontkennen dat dit de praktijk is, maar iedere kleur heeft een eigen printkop die onafhankelijk wordt aangestuurd. De computer weet of een pagina kleuren bevat. Voor het starten van een print job zou de computer dus aan de printer kunnen vertellen welke koppen niet gereinigd hoeven te worden om zo minder inkt te verspillen. Fabrikanten kiezen er voor om dat niet te doen.
Maar dan is de vraag of je koppen niet uitdrogen. En dan dichtslibben.
Overigens hadden we vroeger een Canon Pixma inkjet met losse cartridges per kleur, die kon volgens mij wel doorprinten. Maar die zat ook vrolijk alles te spoelen bij het starten.

• Tots
Zoals wel vaker, dacht ik dat ik het bij het rechte eind had door voor een "kleurloze" inkjet te gaan.
Maar jullie hebben me toch aan het twijfelen gebracht en nu staat hier dus een nieuwe zw/w laserprinter met kopieer- en scanfunctie:
Brother DCP 1601-W. Iets meer dan 100 euri.

Idd, geen HP want daar ben ik een beetje allergisch voor geworden (of dat terecht is weet ik niet).

Bedankt voor het meedenken.

• Tots
Deze kun je niet vergelijken met een office jet want hij kan niet scannen/kopieren.
Maar wat laseren betreft, heb je wel gelijk.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee