Toon posts:

Advies: Zwart-Wit Laserprinter, welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-03 21:18
Op dit moment gebruik ik een Epson XP-510 inkjet printer. Maar zoals zovelen printen we steeds minder en als ik op vrouwlief dan een keer wat wil printen is het of gezeik met drivers of lege / uitgedroogde cartridges. Kortom, tijd voor wat nieuws. Ik heb besloten dat het een laserprinter moet worden en aangezien ik me niet kan herinneren wanneer het laatste echte kleurenprintje was, lijkt een zwart-wit me voldoende.

Ik zoek een?
Een zwart-wit laserprinter ter vervanging van mijn huidige inkjet. Ik wil hem graag in mijn netwerk op kunnen nemen met als doel om uiteindelijk vanaf elk device te kunnen printen. Netwerkaansluiting is dus vereist, wifi zou mooi zijn. Daarnaast wil ik ermee kunnen scannen en kopiëren. En tot slot zou het mooi zijn als het een beetje een zuinige printer is :Y)

Wat is je budget?
Tussen de 150 en 250 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merken sta ik overal voor open. Maar heb goeie ervaringen met Epson, HP en Brother. Na de reeds gedane research en lezen van reviews gaat de lichte voorkeur op dit moment uit naar Brother.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
De printer wordt gewoon als huis-tuin-keuken printer gebruikt voor af en toe een keer een printje. Al komt het soms voor dat er wat grotere documenten geprint moeten worden.
In eerste instantie zet ik de printer op zolder neer, later dit jaar verhuizen we dan komt de printer in m'n mancave op de begane grond te staan :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Op volgorde van voorkeur;
  1. pricewatch: Brother MFC-L2710DW
  2. pricewatch: Brother DCP-L2550DN
  3. pricewatch: Lexmark MB2236adw
Ik ben benieuwd naar de meningen over de genoemde printers. Zouden jullie dit aanraden? Of is een totaal andere printer een betere optie?

Meshify S2 Black | i5-12600K | Scythe Fuma 2 | MSI Pro Z690-A DDR4 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | Crucial Ballistics 32GB @ 3200MT/s | BitFenix Whisper BWG750M | Samsung 980 Pro

Alle reacties

• NickelB
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-08-2021
Ik ben hier ook best benieuwd naar aangezien laser idd makkelijker zou moeten als elke keer lege inkt. 123inkt hebben wel goede en voordelige toners voor laser printers dat weet ik dan wel

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:50
Ik heb vorig jaar om vergelijkbare reden de niet netwerk versie van de HP LaserJet Pro M15w gekocht (aangesloten met USB kabel :))
Deze bevalt prima voor de incidentele print, en is behoorlijk compact - bij mij staat hij op de vensterbank. Hiervoor had ik een HP office jet - die net zo groot is als de modellen die je linkt, ik ben blij dat die naar de kringloopwinkel is gegaan 8)

[Voor 17% gewijzigd door martyw op 28-02-2021 22:47]

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik kan je de Brother DCP-L2550DN aanraden. Een hele fijne printer en de toner (via bijv 123inkt) is zeer schappelijk.
Zowel onder Windows als Linux alle functies beschikbaar.
Afhankelijk hoe je de printer wil verbinden met je netwerk, kan je ook de MFC kiezen, maar de kleinere papierlade misschien een reden om toch maar een netwerkkabeltje te trekken.

[Voor 33% gewijzigd door michielRB op 28-02-2021 22:52]

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

michielRB schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:48:
Ik kan je de Brother DCP-L2550DN aanraden. Een hele fijne printer en de toner (via bijv 123inkt) is zeer schappelijk.
Zowel onder Windows als Linux alle functies beschikbaar.
werkt inderdaad prima via bekabeld netwerk. Heb zelf nog niet eens z'n start-tonertje versleten, dus geen idee hoe betrouwbaar dat ding blijft bij hoge volumes. Nadeel is wel de afmeting. Voordeel: duplex print O+

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Hoge volumes: Niet zozeer heel grote bestanden, maar de teller staat inmiddels boven de 10000 afdrukken. Ik weet niet (meer) hoe vaak de toner is vervangen, maar die kosten zijn het niet. Een hoge capaciteit toner (3K afdrukken) is EUR60,- bij 123inkt. (kan best dat ik nu aan de 4e toner bezig ben)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rohem
martyw schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:44:
Ik heb vorig jaar om vergelijkbare reden de niet netwerk versie van de HP LaserJet Pro M15w gekocht (aangesloten met USB kabel :))
Deze bevalt prima voor de incidentele print, en is behoorlijk compact - bij mij staat hij op de vensterbank. Hiervoor had ik een HP office jet - die net zo groot is als de modellen die je linkt, ik ben blij dat die naar de kringloopwinkel is gegaan 8)
Ziet er wel mooi uit alleen mist deze voor mij een paar essentiële dingen als ik dat zo snel lees. Deze biedt namelijk niet de optie om te scannen en te kopiëren

Meshify S2 Black | i5-12600K | Scythe Fuma 2 | MSI Pro Z690-A DDR4 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | Crucial Ballistics 32GB @ 3200MT/s | BitFenix Whisper BWG750M | Samsung 980 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rohem
De pricewatch: Brother DCP-L2550DN is zojuist besteld d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:50
Rohem schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Ziet er wel mooi uit alleen mist deze voor mij een paar essentiële dingen als ik dat zo snel lees. Deze biedt namelijk niet de optie om te scannen en te kopiëren
Scannen en kopieren doe ik tegenwoordig met Google drive vanaf mijn smartfoon - is wel iets minder netjes :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rohem
martyw schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:47:
[...]

Scannen en kopieren doe ik tegenwoordig met Google drive vanaf mijn smartfoon - is wel iets minder netjes :)
Maar wel een slimme en creatieve oplossing ;)

• MikeVanD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-03 13:00
Ik heb zelf 2 Lexmark MB2236adw printers en dat werkt prima. 1 is via utp aangesloten en de andere via WiFi en gaat beide zonder problemen.
Het voelt wat goedkoop aan allemaal, maar het werkt en is niet duur.
De prints zijn netjes en scherp en het scannen is meer dan prima voor als je een kopietje van iets moet maken. Foto's scannen kan, maar is niet echt aan te raden.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-03 20:44
Leuk om deze vraag en suggesties te zien. Hier draait al sinds de vroege prehistorie een Laserjet 4+ (zojuist even opgezocht: dit model dateert van 1e helft 90er jaren _/-\o_ ). De laatste tijd begint daar eindelijk een beetje de slijt in te komen. Ik heb steeds vaker paper jam door kreukels in de papierdoorvoer. Misschien kunnen er rollertjes vernieuwd of opgekalefaterd worden. Anders moet ik wellicht ook over op zo'n nieuwerwetsch Brother apparaat. Scannen zou niet hoeven, dus als een identieke print engine ook voor minder in een kleiner doosje beschikbaar is dan zou dat nog mooier zijn.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:24
Ik heb een Brother HL-L2370DN met netwerk en duplex mogelijkheid. Voldoet prima in ons geval.

• DeFeCt
  • Laatst online: 30-03 09:03

DeFeCt

je wéét toch

+1 voor de DCP-L2550DN, sinds een paar maanden in gebruik.

Flickr

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hier DCP-L2530DW. Iets compacter nog dan genoemde 2550. Wireless netwerk/USB. Geen bekabeld netwerk dus.

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:59
gysman11 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:13:
Hier DCP-L2530DW. Iets compacter nog dan genoemde 2550. Wireless netwerk/USB. Geen bekabeld netwerk dus.
Hier ook. Prima apparaat! Wat me erg goed bevalt is de app voor iOS, voor 't maken van scans.

[Voor 12% gewijzigd door emile op 01-03-2021 14:16]

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik heb van de week de Xerox B210 A4 laserprinter besteld bij 123inkt. Deze scant niet. Nadat ik hem bestelde kreeg ik de vraag (via telefoon) of ik niet liever een tweedekans product zou willen die wel kan scannen voor 20 euro minder dan degene die ik had besteld. Ik heb bedankt, maar wellicht als je ze belt kun je hem voor 105 euro krijgen.

• CptKemel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-03 00:23
Ik heb een tijdje terug m'n inkjet de deur uitgedaan, om dezelfde redenen. Was op zoek naar een laserprinter maar bij mij in de buurt is een drogisterij met een Kodak fototerminal, en alhoewel het niet goed wordt aangegeven: daar kun je ook A4tjes printen.

Ik weet niet hoeveel je print, maar ik moet heel wat papier afdrukken a 10 cent per vel om de aanschaf van een laserprinter te rechtvaardigen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 30-03 09:03

DeFeCt

je wéét toch

CptKemel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:22:
Ik heb een tijdje terug m'n inkjet de deur uitgedaan, om dezelfde redenen. Was op zoek naar een laserprinter maar bij mij in de buurt is een drogisterij met een Kodak fototerminal, en alhoewel het niet goed wordt aangegeven: daar kun je ook A4tjes printen.

Ik weet niet hoeveel je print, maar ik moet heel wat papier afdrukken a 10 cent per vel om de aanschaf van een laserprinter te rechtvaardigen.
Het in vervulling laten gaan van de instant kleurplaat wensen van mijn kiddo's is onbetaalbaar :)

Flickr

• CptKemel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-03 00:23
DeFeCt schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:24:
[...]

Het in vervulling laten gaan van de instant kleurplaat wensen van mijn kiddo's is onbetaalbaar :)
Daar valt inderdaad niets tegen in te brengen.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zie dat je je bestelling al geplaatst hebt. Lijkt me een hele goede keuze.
Ik heb hier ook een Brother staan, lijkt de voorloper te zijn. Groot voordeel van een wat groter apparaat: de papierlade! Die wordt bij compacte modellen vaak weggelaten, krijg je een opvouwsysteem waarbij je elke keer dat je wilt printen dat ding moet uitklappen en op zoek moet naar papier. Geef mij dus maar een wat groter apparaat dat gewoon meteen klaarstaat. Nogmaals, lijkt me dus een goede keus!

(behalve dat het echt een a-stylish lomp donker ding is ;) )

Life is not about specs, it is about joy!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

bartvl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:29:... Groot voordeel van een wat groter apparaat: de papierlade!
Dit. Zeker als je wat minder vaak print.
Wat je krijgt met die andere ondingen is dat je papier elke keer een tikje krijgt, want je bent te klein behuisd en je favourite pot-plant staat in de weg :+ , en dan word je papier groezelig en kreukelig en of stoffig. En kan het vastlopen. En op het moment suppreme, als je dan écht printen MOET omdat het moet rete-snelsnelsnel, dan blijkt dat je geen (goed) papier meer hebt.

Nee, geef mij maar een echte papier lade. Die pakken papier koop je per 500 vel ofzo, en je moet de voorraad toch ergens opslaan, dan kan dat net zo goed in de printer :*). Maarja. Als je 15 cm bureau te kort komt, tsjah, nouja. Maar meestal staat er toch niks zinnigs vóór de printer
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee