Toon posts:

Gamma K2 schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-03 12:11

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb 5 jaar geleden toen ik dit huis kocht hele oude schakelaars die creme kleurig waren vervangen door Gamma K2 schakelmateriaal. Op zich werkt dat helemaal prima en ziet het er OK uit, maar ik vrees dat ik nu penny wise pound foulish ben geweest.

Als ik namelijk een goede dimmer koop, moet ik aanpassingen maken om de afdekplaatje van de gamma dimmer passend te maken. So far so good, maar nu wil ik een aantal schakelaar slim maken.

Ik wil nu een dimmer vervangen door een fibaro inbouw dimmer met daarop een puls drukker. Welk merk pulsdrukker kan ik gebruiken om het afdekraampje en schakelknop (dus de plastic kap) van de Gamma te kunnen blijven gebruiken?

update: sorry, was bedoeld om een vraagtopic van te maken.

[Voor 4% gewijzigd door mmniet op 01-03-2021 10:09]

It's me Mario

Beste antwoord (via mmniet op 02-03-2021 08:35)

• Xander
  • Nu online
mmniet schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:08:
Ik wil nu een dimmer vervangen door een fibaro inbouw dimmer met daarop een puls drukker. Welk merk pulsdrukker kan ik gebruiken om het afdekraampje en schakelknop (dus de plastic kap) van de Gamma te kunnen blijven gebruiken?
Een Gamma K2 pulsdrukker.

Als ze die niet in het assortiment hebben, dan heb je denk ik pech en zul je voor een ander merk met ander design wip moeten gaan. Dit is niet bepaale universeel...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
mmniet schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:08:

Als ze die niet in het assortiment hebben, dan heb je denk ik pech en zul je voor een ander merk met ander design wip moeten gaan. Dit is niet bepaale universeel...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:42

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Vraagtopic van gemaakt

Geen idee, ik weet niet wie de achterliggende fabrikant van Gamma is. Sowieso is schakelmateriaal in de bouwmarkt serieus overpriced en zeer beperkt qua gamma (pun intended).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Xander schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:05:
[...]

ik heb je antwoord gemarkeerd als de beste. Ik heb gister zelf nog contact gezocht met de GAMMA, ze gaven aan dat het compleet vervangen moet worden en dat het inderdaad niet universeel is of past met een gerenomeerd merk. Echt, al die fabrikanten met hun eigen standaarden (niet alleen voor dit, maar voor bijna van alles zoals accu's voor gereedschap, oplaadkabels, beeldscherm kabels, etc).

Owja, en de gamma heeft natuurlijk geen pulsdrukker. :-(

It's me Mario

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 10:50

Sen

<-->

Ik zou niet te snel opgeven. De kans dat de gamma gewoon bij 1 van de grotere schakelaar fabrikanten inkoopt is heel groot. Ik zou gewoon (in corona tijd is dat minder gewoon) naar een lokale speciaalzaak gaan met een gamma wipper en afdekraam en kijken op welke deze toevallig past. Ik had bij mijn vorige huis ook een noname schakelaar en wilde ook een pulse er in zetten en kon gewoon een berker gebruiken want de punten stonden op de zelfde plek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:05
Sen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:10:
Ik zou niet te snel opgeven. De kans dat de gamma gewoon bij 1 van de grotere schakelaar fabrikanten inkoopt is heel groot
Die kans is 1. Er bestaat geen 'Gamma elektra enzovoorts fabriek'. Het is alweer jaren geleden dat ik er heb gewerkt, maar volgens mij stond de leverancier destijds gewoon achterop de blisterverpakking (iig van het inbouwdeel, misschien niet op die van het afdekraam). Het was volgens mij een Duitse club (Schneider/Hager/Busch-Jager?) die via Plieger werd geleverd.

[Voor 5% gewijzigd door leecher op 02-03-2021 10:37]

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Kijk, dat zijn goede tips. Er staat Wintop op, dus dat zal de maker zijn. Helaas niet een geweldig bekend merk en kan zo niet een leverancier in nederland vinden voor een pulsschakelaar :(.

It's me Mario

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:13
Wintop wordt in Nederland zover ik weet alleen geleverd door Intergamma (Gamma/Karwei).

En misschien hier en daar nog wat grijze import van zolderkamer-webshops.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Xander
  • Nu online
Sen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:10:
Ik zou niet te snel opgeven. De kans dat de gamma gewoon bij 1 van de grotere schakelaar fabrikanten inkoopt is heel groot.
Ik heb wel eens met zo'n Wintop schakelaar in mijn handen gestaan, de kans dat dat bij 1 van de grotere fabrikanten van de band is komen rollen acht ik heel klein. :+

Ze zullen het ongetwijfeld niet zelf maken nee, dat klopt.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:50
Je zou ook desbetreffende kamer de raampjes en schakelwipjes kunnen vervangen voor bijv. iets van Busch Jaeger of Jung. Hoeft ook de wereld niet te kosten. Heb je één afwijkende kamer. Hoe erg is dat?

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
caspervc schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:20:
Je zou ook desbetreffende kamer de raampjes en schakelwipjes kunnen vervangen voor bijv. iets van Busch Jaeger of Jung. Hoeft ook de wereld niet te kosten. Heb je één afwijkende kamer. Hoe erg is dat?
Nee, dat kost inderdaad de wereld niet, maar was in eerste instantie mijn hoop dat er iets passend te vinden was. Gezien WinTop het achterliggende merk is, valt het helaas tegen.

It's me Mario

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee