Mijn vraag
Sinds 1 feb ben ik verhuist en heb ik voor mijn werkplek op zolder een Cat 7 kabel getrokken.
Alleen de snelheden die ik met deze kabel haal zijn 9 mb/ps.
Mijn vraag, wat kan ik doen om sneller internet te krijgen op zolder ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik als router een Asus RT-AC87U en om te testen een,
- DU-Meter op de pc boven op zolder
- speed test via www.speedtest.net op een laptop direct aangesloten op mijn router.
- Alle kabels die ik heb gebruikt zijn nieuw, CAT 7. gekocht bij de praxis.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
>> = netwerk kabel.
Kabel lengte van de opbouw doos tot zolder is ongeveer 15 m.
Verder heb ik om eventueel nog aanpassingen te maken geen van de twee utp wandcontactdozen helemaal opgebouwd en afgewerkt, kapjes zitten er bijvoorbeeld nog niet op en je kijkt zo op de aansluit stroken.
Ook de aarde van de kabel is nog niet aangesloten, maar als ik op dit forum lees moet dat volgens mij niet een groot probleem zijn bij een thuis netwerk.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe of wat ik misschien kan gebruiken om me netwerk door te meten ?
Alvast bedankt voor de moeite
Sinds 1 feb ben ik verhuist en heb ik voor mijn werkplek op zolder een Cat 7 kabel getrokken.
Alleen de snelheden die ik met deze kabel haal zijn 9 mb/ps.
Mijn vraag, wat kan ik doen om sneller internet te krijgen op zolder ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik als router een Asus RT-AC87U en om te testen een,
- DU-Meter op de pc boven op zolder
- speed test via www.speedtest.net op een laptop direct aangesloten op mijn router.
- Alle kabels die ik heb gebruikt zijn nieuw, CAT 7. gekocht bij de praxis.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De internet snelheid die ik krijg wanneer ik een losse kabel verbind met mijn router en laptop is rond de 300Mb/ps.
- De snelheid via DU-meter op mijn pc boven zit rond de 9/mb/ps
- Verschilllende ingangen geprobeerd van me router
- Me kabels doormeten met een kabel tester, op de G na werkt alles volgens de tester
>> = netwerk kabel.
Kabel lengte van de opbouw doos tot zolder is ongeveer 15 m.
Verder heb ik om eventueel nog aanpassingen te maken geen van de twee utp wandcontactdozen helemaal opgebouwd en afgewerkt, kapjes zitten er bijvoorbeeld nog niet op en je kijkt zo op de aansluit stroken.
Ook de aarde van de kabel is nog niet aangesloten, maar als ik op dit forum lees moet dat volgens mij niet een groot probleem zijn bij een thuis netwerk.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe of wat ik misschien kan gebruiken om me netwerk door te meten ?
Alvast bedankt voor de moeite