Katten overburen beschadigen auto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.800 views

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11 03:13
danslo schreef op maandag 1 maart 2021 @ 02:01:
Wel weer een typisch tweakers topic. Tweaker heeft probleem met buurman, maar maakt dit probleem niet bekend aan buurman. Vervolgens pagina's lang discussies over de meeste irrelevante details.

Tuurlijk, uiteindelijk zijn er oplossingen zoals klimladders, hoezen op auto's, het voor altijd opsluiten van een buitenkat, etc. Maar ga eens kijken hoe de buurman erin staat?
Oh, de eerste suggestie die iedereen al heeft gedaan en TS duidelijk gemaakt heeft dat de belangrijkste stap is en de TS ten harte heeft genomen en gaat doen, en waar jij nu veel later als TS die keuze al lang heeft gemaakt naar gelang de reacties nog even doet? ;-)

Dat er NA het belangrijkste uitstekende advies ook nog vervolgadvies komt met praktische oplossingen en er daarna/tussen ook nog een juridische discussie ontstaat is inderdaad typisch tweakers. Badummmmtsssss

[ Voor 12% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-03-2021 11:05 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zullen we het hier weer hebben over de krassen van katten op de auto ipv of je moet uitwijken voor een *insert dier voor de auto?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-11 21:15
T.C schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:58:
[...]

Ik zou ook een dergelijk apparaat aanschaffen, dit beschouw ik ook niet eens als asociaal.
Reden:
Als het sociaal is om anderen met overlast van huisdieren op te zadelen (schijten in de tuin, tuin beschadigen, auto beschadigen en geluidsoverlast veroorzaken)
Is het ook sociaal om te voorkomen dat je overlast krijgt.... aka dieren verjagers.

Zolang het anderen niet boeit dat mijn zooi wordt beschadigd, waarom zou het mij dan boeien dat iemand een licht piepje hoort?
Mocht je zeggen dat het irritant is om te horen, dat vond ik ook van mijn tinitus... maar ik heb ermee leren leven, ik raad je aan hetzelfde te doen.
In het geval waar men geen acht neemt van het feit dat je spullen gesloopt worden snap ik je reactie. Echter zijn we nog niet zo ver in de situatie van TS. Een gesprek met de buurman heeft immers nog niet plaatsgevonden en zou de eerste stap moeten zijn lijkt me.

Het plaatsen van een apparaat met een klein piepje lijkt dan heel onschuldig, alleen voor de een is dit een kleine piep, bij de ander kan dit tot het effectief niet kunnen gebruiken van de tuin leiden ivm hoofdpijn bv.. Dit verschilt per situatie. Overigens zou ik inderdaad zeggen dat de katten eigenaar niet moet zeuren om een piepje als hij zelf geen actie onderneemt, maar de buurman aan de andere kant (bij een rijtjeshuis) is weer een ander verhaal, die heeft er namelijk niets mee te maken. Ik zou het wel behoorlijk zuur vinden als ik niet normaal in m'n tuin kan zitten vanwege een apparaat dat de katten moet wegjagen die niet van mij zijn.

Het ligt volgens mij dus allemaal wat genuanceerder...

@D33F Toevallig al de buurman kunnen aanschieten in het voorbijgaan?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D33F schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:33:
Sinds een klein jaar ben ik verhuisd. Toen ik hier net woonde zag ik op een ochtend dat de achterkant van mijn auto flink bekrast was.

Toen leek het al duidelijk op een kattenpoot patroon qua krassen. Sindsdien ben ik het in de gaten gaan houden en heb ik vaker gezien dat de 4 katten van de overburen blijkbaar onze auto's gebruiken als springplank om op en van hun hoge schutting te komen.

Inmiddels heb ik een nieuwe auto en parkeer deze strategisch waardoor ik minder risico heb op deuken of krassen door de katten, mijn buurvrouw heeft ook een nieuwe auto en heeft mij ook al aangesproken over de katten gezien ook zij dit niet normaal vindt.

Ik heb vaker op het punt gestaan om de eigenaar aan te spreken maar toen ik laatst zag dat de katten vanuit de schutting een flinke plof maakte op een van de motorkappen en het hem niks leek te boeien weet ik niet hoeveel zin dit heeft :s.

Ik snap dat een auto een gebruiksvoorwerp is maar toch ben ik zuinig op mijn (en andermans) spullen en heb ik geen zin in deuken en krassen op mijn nieuwe auto op deze manier. Verder zou het ook fijn zijn als we niet met drie mensen hoeven te 'vechten' om een parkeerplaats waar de katten niet op/van de auto kunnen springen.

Iemand ervaring / ideeën wat de mogelijkheden zijn? Of moeten we dit maar gewoon voor lief nemen?

Helaas geen garage of garagebox in de buurt te huur anders zou ik dit allang gedaan hebben.
kat bekrast een geparkeerde auto?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Grvy schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Tjah, dan rij ik toch liever materiale schade dan emotionele. Harteloze zakken lucht hier af en toe zeg. :F
En ja, ik breek liever iets van mezelf (uitglijder) dan dat ik een onschuldig dier kapot rij.
Ik dus niet. Ik ben dan ook niet degene die dat beest "zogenaamd in huis" haalt en het vervolgens maar een beetje rond laat zwerven. Het is maar een dier. Beter over een kat heenrijden, dan het risico lopen een kind van zijn fiets af te rijden. Ik denk ook dat ik er meer moeite mee zou hebben als iemand een oldtimer van een enthousiasteling aan barrels zou rijden omdat er een kat oversteekt, dan dat die persoon het risico op ongelukken niet neemt en dan die kat maar aanrijdt.

Heel lang geleden, toen de meeste auto's nog geen ABS hadden, heb ik ooit meegemaakt dat een voorganger ergens tussen de weilanden ineens out of the blue VOL in de ankers ging tot stilstand voor een paar overstekende eendjes. Gelukkig zat onze chauffeur op te letten en kon hij ondanks het natte wegdek nét niet op tijd stoppen. Oude auto, klein deukje in de bumper (van de trekhaak van de voorganger), maar verder niets aan de hand gelukkig. Die voorganger was zich wel kapot geschrokken en kwam zelf ook tot de conclusie dat hij misschien toch beter maar door had kunnen rijden.

Edit: modbreakje gemist. Maar ik denk dat TS inmiddels ook wel weet wat hem te doen staat. Samen met de buurman tot een oplossing komen. Die katten zijn er en gaan niet weg. Zo simpel is het dan ook wel weer. Hier springt een buurtkat met overgewicht regelmatig van de schutting op een afvalcontainer (zo'n kliko model) hier in de achtertuin. Dat geeft een beste klap, dus ik snap heel goed dat je dat niet op een auto wil hebben. Over een poosje komt er hier weer een hond, dus dan zal dat ook wel snel genoeg afgelopen zijn. Bij onze vorige woning ook veel katten in de buurt, maar onze hyper Jack Russell liet ze niet met rust en uiteindelijk bleven de katten weg. Volgens mij vonden ze de hond vooral dermate irritant dat ze maar ergens anders heen gingen, want gevaarlijk was hij niet. Hij was zelf niet groter dan een kat.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2021 11:42 ]

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
DS7 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:42:
[...]

Zeg, eigenwijs figuur, ik heb je het wetsartikel gegeven en uitgelegd waarom de zaak die je aanhaalt is gelopen zoals deze is gelopen.

Alleen maar herhalen wat je eerder schreef, maar dan in andere bewoordingen (met als bron een makelaar, die volgens mij veel van makelen weet, maar opvallend weinig van het recht) is dan niet heel overtuigend.
Zo eigenwijs figuur, moet ik u even het klassieke, standaard, Tweaker approved antwoord geven dan ?

Wat zegt UW makelaar ?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[Roland] schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:44:
Ik snap dit niet zo,

Je auto staat aan de straat. Of het nu een kat is, sahara zand, eikels die van bomen vallen. Kans is erg groot dat als je auto aan de straat staat deze beschadigd. Ben ook wel nieuwsgierig naar foto's want kan me niet voorstellen dat katten meer schade kunnen veroorzaken dan wat "normaal" is wanneer je auto aan de straat staat.

Als je zo zuinig op je auto bent, regel een goede parkeerplaats. Schade claimen voor dit soort zaken vind ik echt not done (we betalen de verzekering met ons allen).

Maar wellicht is er echt schade, dan echt nieuwsgierig naar de foto's
Het verschil is dat de zaken die je noemt geen eigenaar hebben. Dat al dan niet claimen doet de eigenaar van de kat en niet de eigenaar van de auto.
assje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:59:
Zo binair is dat dus niet, dezelfde discussie als met katten die tuin als kattenbak gebruiken; dat heb je min of meer dus maar te accepteren...
Dat zijn toch twee verschillende gevallen, want poepen in de tuin veroorzaakt geen schade.
g1n0 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:57:
[...]...Echter nog steeds van mening dat hier een probleem bij een ander weggelegd wordt.
Jij wilt dat katteneigenaar het probleem bij de auto-eigenaar neer legt?

Afhankelijk van de schutting zou er toch wel een oplossing gevonden kunnen worden? Luikje lijkt mij het meest praktische. Alleen natuurlijk niet als de katten het leuk vinden om op en van de schutting te springen. Maar ga eerst eens praten met de katteneigenaar. Wie weet kom je samen nog wel tot andere oplossingen als je er even over brainstormt.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-11 10:49

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
filthymushroom schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:13:
[...]

In het geval waar men geen acht neemt van het feit dat je spullen gesloopt worden snap ik je reactie. Echter zijn we nog niet zo ver in de situatie van TS. Een gesprek met de buurman heeft immers nog niet plaatsgevonden en zou de eerste stap moeten zijn lijkt me.

Het plaatsen van een apparaat met een klein piepje lijkt dan heel onschuldig, alleen voor de een is dit een kleine piep, bij de ander kan dit tot het effectief niet kunnen gebruiken van de tuin leiden ivm hoofdpijn bv.. Dit verschilt per situatie. Overigens zou ik inderdaad zeggen dat de katten eigenaar niet moet zeuren om een piepje als hij zelf geen actie onderneemt, maar de buurman aan de andere kant (bij een rijtjeshuis) is weer een ander verhaal, die heeft er namelijk niets mee te maken. Ik zou het wel behoorlijk zuur vinden als ik niet normaal in m'n tuin kan zitten vanwege een apparaat dat de katten moet wegjagen die niet van mij zijn.

Het ligt volgens mij dus allemaal wat genuanceerder...

@D33F Toevallig al de buurman kunnen aanschieten in het voorbijgaan?
Dit zal ik doen zodra ik hem buiten tegenkom. Uiteraard laat ik weten hoe het is afgelopen. Aan de deur gaan vind ik ook weer wat ver gaan.

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Goed, de ingreep die ik heb gepleegd wordt klaarblijkelijk genegeerd of over het hoofd gezien. Gezien de gezellige sfeer die ik hier proef, gaat het topic dicht.

@D33F , je kan mij een DM sturen als je meer informatie hebt. Dan gooi ik tzt het topic open en ben ik benieuwd naar de voortgang.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.