Grvy schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:32:
[...]
Tjah, dan rij ik toch liever materiale schade dan emotionele. Harteloze zakken lucht hier af en toe zeg.
En ja, ik breek liever iets van mezelf (uitglijder) dan dat ik een onschuldig dier kapot rij.
Ik dus niet. Ik ben dan ook niet degene die dat beest "zogenaamd in huis" haalt en het vervolgens maar een beetje rond laat zwerven. Het is maar een dier. Beter over een kat heenrijden, dan het risico lopen een kind van zijn fiets af te rijden. Ik denk ook dat ik er meer moeite mee zou hebben als iemand een oldtimer van een enthousiasteling aan barrels zou rijden omdat er een kat oversteekt, dan dat die persoon het risico op ongelukken niet neemt en dan die kat maar aanrijdt.
Heel lang geleden, toen de meeste auto's nog geen ABS hadden, heb ik ooit meegemaakt dat een voorganger ergens tussen de weilanden ineens out of the blue VOL in de ankers ging tot stilstand voor een paar overstekende eendjes. Gelukkig zat onze chauffeur op te letten en kon hij ondanks het natte wegdek nét niet op tijd stoppen. Oude auto, klein deukje in de bumper (van de trekhaak van de voorganger), maar verder niets aan de hand gelukkig. Die voorganger was zich wel kapot geschrokken en kwam zelf ook tot de conclusie dat hij misschien toch beter maar door had kunnen rijden.
Edit: modbreakje gemist. Maar ik denk dat TS inmiddels ook wel weet wat hem te doen staat. Samen met de buurman tot een oplossing komen. Die katten zijn er en gaan niet weg. Zo simpel is het dan ook wel weer. Hier springt een buurtkat met overgewicht regelmatig van de schutting op een afvalcontainer (zo'n kliko model) hier in de achtertuin. Dat geeft een beste klap, dus ik snap heel goed dat je dat niet op een auto wil hebben. Over een poosje komt er hier weer een hond, dus dan zal dat ook wel snel genoeg afgelopen zijn. Bij onze vorige woning ook veel katten in de buurt, maar onze hyper Jack Russell liet ze niet met rust en uiteindelijk bleven de katten weg. Volgens mij vonden ze de hond vooral dermate irritant dat ze maar ergens anders heen gingen, want gevaarlijk was hij niet. Hij was zelf niet groter dan een kat.
[
Voor 22% gewijzigd door
Verwijderd op 01-03-2021 11:42
]