Toon posts:

Kraan zit een beetje los

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-03 22:32
Onze keukenkraan zit een beetje los en dat irriteert mateloos natuurlijk, maar ik weet niet goed hoe ik deze vast moet zetten. Iemand hier een idee?

Dit is de kraan aan de onderkant en die heeft een ring die Ik niet kan bewegen met de hand. Ik vraag me af of die schroef de boel fixeert. Maar ik heb zoiets nooit eerder gezien.

Dit is de bovenkant (duh) en hier zit een ring direct op het aanrecht. Deze kan ik een beetje draaien, maar veel effect lijkt dit niet te hebben. Bovendien, als dit dé ring is waarmee je het vastzet, had ik een profiel voor een tool verwacht.

Het merk is me onbekend en ik zie nergens logo's staan, dus ik kan geen handleiding opzoeken. 😞

Iemand een idee hoe ik dit moet vastzetten?

Beste antwoord (via Night-Reveller op 28-02-2021 20:33)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De twee kruiskop schroeven (waarvan er één niet goed te zien is?) zijn om de kraan vast te zetten. Als je deze wat aandraait zou de kraan weer vast moeten zitten.

Alle reacties

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 19:17
kan het niet goed zien, maar zit er draad op de buitenkant van de huls? Als je die schroeven losdraait, kun je de ring dan niet vastdraaien?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:45

Tens

fits the description

die ring heeft draad zo te zien; beide! schroeven iets los, en dan aandraaien.
Daarna de schroeven weer vast.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De twee kruiskop schroeven (waarvan er één niet goed te zien is?) zijn om de kraan vast te zetten. Als je deze wat aandraait zou de kraan weer vast moeten zitten.

• Night-Reveller
Alvast bedankt voor de tips, vanavond ga ik het uitproberen!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-02 21:09
SH007 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:58:
Inderdaad, dit heeft onze Quooker ook.

Nog een tip voor OP, draai beide schroeven gelijkmatig aan en niet een schroef veel meer dan de andere, anders gaat de kraan scheef staan.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:43
@PdC en @Tens hebben het goed. Die twee schroeven zijn om te borgen. De ring is voor het vastzetten.
Die "tool" die @Night-Reveller verwacht, dat zijn z'n vingers. Er zitten ribben op die ring.

Soms ben ik bijna gelukkig

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:49
met alleen vingers lukt het niet wat TS wilt.. dit is ouderwets water pomp tang gekloot achter de wasbak.

Officieel is er een speciale sleutel voor maar denk niet dat TS daar geld aan wilt uitgeven.

• Night-Reveller
De schroeven zijn inderdaad bedoeld om de kraan weer vast te zetten!
Het huis voelt weer een stukje beter aan! Dank aan allen!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Night-Reveller schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:34:
Nou nog wel even met een microvezeldoekje (en wat azijn?) over de kraan heen gaan, dan is't ook optisch weer een nieuwe 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47
Night-Reveller schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:34:
dit is niet helemaal waar.

de ring waar de schroeven ingedraaid zitten is eigenlijk om de kraan vast te zetten.
die kruisschroeven zijn er waarschijnlijk achteraf ingedraaid om wat voor reden dan ook.

hier hebben ze hele mooie speciale tangen voor om die ring strak aan te draaien.
maar met een beetje gepruts en een waterpomptang lukt dit meestal ook wel.

en dan zullen de kruis schroeven er wel in gedraaid zijn om de ring te borgen.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:40
tijs000 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:55:
[...]

dit is niet helemaal waar.
Er zijn meerdere systemen.
Cooker heeft het zelfde systeem als boven (tenminste mijn cooker)
Maar ze zijn er ook met 3 schroeven.

Boven de "moer" waar deze schroeven door zitten zit nog een plaatje
Dit plaatje klemt tegen de onderkant van het aanrechtblad.
De manier van montage is dus de onderste moer zo strak als het kan. En vervolgens met de schroeven de kraan door middel van de 2de plaat strak trekken...

[Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 02-03-2021 14:14]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee