Ik wil binnenkort een Ryzen 5900x build gaan samenstellen. De 5900x is inmiddels besteld in Duitsland en komt hoop ik spoedig mijn kant op. Ik heb nu een lijstje gemaakt met overige onderdelen maar wil graag even checken wat jullie er van vinden en heb vooral nog twijfels over de koeler, de kast en de voeding.
De PC zal gebruikt worden voor:
- Professionele videomontage met Premiere Pro
- Hier en daar een potje PUBG
- VR met Oculus Quest 2
Ik heb momenteel nog een Ryzen 1700 syteem en merk wat trage performance met meerdere video-tracks boven elkaar. Hopelijk gaat de 5900x daar verandering in brengen. De huidige GTX 1070 Ti zal mee verhuizen naar het nieuwe systeem vanwege de situatie met GPU's op dit moment.
Wat ik ook belangrijk vind is dat het nieuwe systeem veel stiller wordt. Dus ik heb bewust gekozen voor een geluiddempende kast en ben op zoek naar de juiste koeler en PSU. Ook zal ik de HDD uit mijn huidige systeem vervangen door een SSD.
Dit zijn de voorlopige plannen:
CPU: pricewatch: AMD Ryzen 9 5900X Boxed
GPU: Huidige 1070 Ti
MoBo: pricewatch: MSI MAG X570 Tomahawk WiFi
RAM: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
Behuizing: pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart
Koeling: pricewatch: Thermalright ARO-M14G - Ryzen Edition -
Storage: pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 2TB
Is die Thermalright cooler wat? Schijnt speciaal gemaakt voor Ryzen, maar is wel al 2 jaar oud. Ik heb zelf 1x eerder een PC gebouwd en daarna MoBo en ram geupgrade en dat is op zich prima gegaan. Maar echt handig zou ik mezelf niet omschrijven. Ik ben dus op zoek naar producten die goed bij elkaar passen met niet al teveel gekloot.
Volgens mij moet ik dit moederbord ook nog flashen alvorens het werkt, wat me vast wel zal lukken, maar zijn er ook moederborden voor de Ryzen 5000 series die out of the box werken?
Verder nog iets wat jij zou veranderen aan deze build?
Alvast dank voor je bijdrage.
De PC zal gebruikt worden voor:
- Professionele videomontage met Premiere Pro
- Hier en daar een potje PUBG
- VR met Oculus Quest 2
Ik heb momenteel nog een Ryzen 1700 syteem en merk wat trage performance met meerdere video-tracks boven elkaar. Hopelijk gaat de 5900x daar verandering in brengen. De huidige GTX 1070 Ti zal mee verhuizen naar het nieuwe systeem vanwege de situatie met GPU's op dit moment.
Wat ik ook belangrijk vind is dat het nieuwe systeem veel stiller wordt. Dus ik heb bewust gekozen voor een geluiddempende kast en ben op zoek naar de juiste koeler en PSU. Ook zal ik de HDD uit mijn huidige systeem vervangen door een SSD.
Dit zijn de voorlopige plannen:
CPU: pricewatch: AMD Ryzen 9 5900X Boxed
GPU: Huidige 1070 Ti
MoBo: pricewatch: MSI MAG X570 Tomahawk WiFi
RAM: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
Behuizing: pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart
Koeling: pricewatch: Thermalright ARO-M14G - Ryzen Edition -
Storage: pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 2TB
Is die Thermalright cooler wat? Schijnt speciaal gemaakt voor Ryzen, maar is wel al 2 jaar oud. Ik heb zelf 1x eerder een PC gebouwd en daarna MoBo en ram geupgrade en dat is op zich prima gegaan. Maar echt handig zou ik mezelf niet omschrijven. Ik ben dus op zoek naar producten die goed bij elkaar passen met niet al teveel gekloot.
Volgens mij moet ik dit moederbord ook nog flashen alvorens het werkt, wat me vast wel zal lukken, maar zijn er ook moederborden voor de Ryzen 5000 series die out of the box werken?
Verder nog iets wat jij zou veranderen aan deze build?
Alvast dank voor je bijdrage.