Toon posts:

Met de camper op pad, hoe krijg ik data voor iptv?

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:49

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
We willen met de camper op pad maar we willen wel internet hebben en volledig iptv kunnen kijken. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dat kan bewerkstelligen?

Ik zat te denken aan een mifi, maar dan lopen de kosten denk ik te hoog op qua streaming. En toch heb ik het gezien bij iemand in de Alpen laatst, maar kreeg de tijd niet om te vragen hoe dat ze het gedaan hebben.

Iemand een idee?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yzord schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 01:38:
We willen met de camper op pad maar we willen wel internet hebben en volledig iptv kunnen kijken. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dat kan bewerkstelligen?

Ik zat te denken aan een mifi, maar dan lopen de kosten denk ik te hoog op qua streaming. En toch heb ik het gezien bij iemand in de Alpen laatst, maar kreeg de tijd niet om te vragen hoe dat ze het gedaan hebben.

Iemand een idee?
Blijf je binnen de landsgrenzen van de provider of wordt 't 'roaming data'? Via 4G een IPTV Stream trekken op max. 720i is overigens niet zo heel duur, 4KTV in een camper is 'overkill' ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Aangezien we bij de Duitse grens wonen wordt het al heel snel roaming helaas. Dat is dus het hele probleem.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Een mobiel abonnement nemen met een hoog datalimiet. Als het even kan een Duits abonnement, als je vooral in Duitsland zult roamen.

The devil is in the details.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik zou eens beginnen met uitrekenen hoeveel data je verwacht te gebruiken. Een aflevering of twee van een serie in 720p(/i) zal wel te doen zijn, maar als je iedere dag meerdere 4K films wil kijken wordt het lastiger.

Wil je persé live TV kijken? Anders kun je ook een 1 of 2TB SSD aanschaffen en daar een hoop materiaal op zetten. Voor live TV zou je dan bijv. een mobiele antenne kunnen gebruiken, die je alleen op het dak van je camper zet wanneer je 'm gaat gebruiken.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
4K is zeker niet wat we willen. 720p is voldoende. Maar hoe reken ik uit wat een avondje 720p iptv aan data verbruikt? De iptv die ik nu gebruik thuis is 1080p, hoe kan ik zien hoeveel data ik verstook om het een beetje te vergelijken?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
Yzord schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 03:06:
4K is zeker niet wat we willen. 720p is voldoende. Maar hoe reken ik uit wat een avondje 720p iptv aan data verbruikt? De iptv die ik nu gebruik thuis is 1080p, hoe kan ik zien hoeveel data ik verstook om het een beetje te vergelijken?
Valt makkelijk te Googlen: zoeken bij google naar 'hoeveel verbruikt 720p iptv'

The devil is in the details.

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Je zou ook eens naar Starlink kunnen kijken. Lijkt tot nu toe veelbelovend en zou binnenkort in europa moeten lanceren. Uit ervaring weet ik dat een hoop gebieden in Duitsland (waar je dicht tegenaan zit) slecht tot geen mobiel signaal hebben, laat staan dat je 720p live tv kan kijken.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36

FreakNL

Well do ya punk?

Kan natuurlijk ook zijn dat diegene een abbo van de zaak had.. Ik heb ook gewoon ongelimiteerde data door heel Europa..

Je zult iig echt iets met 4g moeten voor live streaming..

En plaats een antenne op het dak (demontabel) waarmee je WiFi kunt opvangen en naar binnen brengen.. als je dan ergens staat waar er WiFi is kun je dat naar binnen brengen (als het signaal net te zwak is om binnen te komen).

En ik zou inderdaad content waarvan je weet dat je het toch gaat kijken offline maken.

/edit
De prijs van Starlink is (zakelijk) een lachertje ten opzichte van andere vsat providers. Wij kijken er zakelijk ook al met een schuin oog naar. Alsnog kun je als particulier voor dat geld een dik 4g abbo afsluiten :)

[Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 27-02-2021 04:15]

• g1n0
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 03:23:
De prijs van Starlink is (zakelijk) een lachertje ten opzichte van anders vsat providers. Wij kijken er zakelijk ook al met een schuin oog naar. Alsnog kun je als particulier voor dat geld een dik 4g abbo afsluiten :)
Moet je echter wel 4g (Of minimaal 3g) signaal hebben. Weet niet of dat op alle plekken aanwezig is waar TS heen wilt. Zoals eerder gezegd kan je dat in DE wel op je buik schrijven.

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
g1n0 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 03:58:
[...]

Moet je echter wel 4g (Of minimaal 3g) signaal hebben. Weet niet of dat op alle plekken aanwezig is waar TS heen wilt. Zoals eerder gezegd kan je dat in DE wel op je buik schrijven.
Starlink gaat via satelliet ;)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 11:34
Je kunt toch gewoon binnen je bundel roamen in Europa? Zolang je 4G verbinding hebt werkt dat prima. De kids kijken bij ons ook YouTube onderweg en zelf kijk ik F1 en MotoGP. Is allemaal niet zo spannend qua verbruik hoor.

Even opgezocht, Vodafone onbeperkt data is iets van 30 euro per maand?

[Voor 14% gewijzigd door Erapaz op 27-02-2021 07:41]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:51
Starlink is nog niet te gebruiken in Nederland, wel te bestellen, maar daadwerkelijk kunnen gebruiken kan nog maanden duren. Daarnaast nog enorm in Beta, dus niet betrouwbaar.

Bovendien heb je voorlopig nog een restrictie qua gebruik gebied, je komt in een 'cel' waarbinnen je connectie heb, daarbuiten niet. En het is nog niet bekend of en wanneer die eraf gaat.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Beste is dus wellicht een onbeperkte 4G bundel op een IPTV kastje met HD kwaliteit. FHD lijkt me niet nodig.

• g1n0
  • Niet online
Dat is toch ook heel mn punt?

4g signaal was reactie op FreakNL: “voor dat geld een dik 4g abbo afsluiten”

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Yzord schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:38:
Bedankt voor alle reacties. Beste is dus wellicht een onbeperkte 4G bundel op een IPTV kastje met HD kwaliteit. FHD lijkt me niet nodig.
Heb je überhaupt wel mifi en IPTV kastje nodig? En hotspot op je telefoon en een Chromecast zou lijkt mij voldoende moeten zijn. Hooguit ga je nog issues krijgen met regio beperkingen van de IPTV provider. Volgens mij werkt Ziggo go bijvoorbeeld niet buiten Nederland, maar dat weet ik niet zeker

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Ziggo go op android telefoon of box werkt in heel Europa en anders via een VPN.
Ziggo op android tv werkt niet( heeft een Ziggo verbinding nodig)

Dus een laptop met Ziggo go en internet zou prima werken.
Als de ts Ziggo heeft om mee te beginnen..

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:38
Heb je een tv provider?

Gewoon een MI stick, Google tv Chromecast of Amazon firestick in je tv stoppen en daar de app op installeren van je provider.

Hotspot opzetten via je telefoon of een Mifi kastje.

Maar let op Ziggo gebruikt al snel 3gb per uur en is niet lager in te stellen via hun app op deze sticks.

Geen idee bij andere providers.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Erapaz schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 07:40:
Even opgezocht, Vodafone onbeperkt data is iets van 30 euro per maand?
Ook even opgezocht, maar onbeperkt data van Vodafone heeft maar 25GB in de EU helaas.

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
Yzord schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 01:38:
Wat wil je precies met IPTV bekijken? Zijn die zenders niet op een andere manier te bekijken, bijvoorbeeld via satelliet? Als een uur TV al 2GB aan data kost, dan zit je snel aan welke limiet dan ook.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 11:34
Yzord schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Ook even opgezocht, maar onbeperkt data van Vodafone heeft maar 25GB in de EU helaas.
En een zakelijk abo? Mijne is onbeperkt. Of anders een lokaal onbeperkt abo per land.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mifi en Google tv werkt super

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:16
Meest voor de hand liggend is echt 4G, om dan beeld te hebben zijn hierboven al meerdere opties genoemd.
Voordeel van mifi is dat je een lokale sim kaart kan nemen voor als je echt véél verstookt.
Verdiep je eens in de EU voorwaarden mbt data. Je abonnement en alles wat daar in zit is geldig in heel de EU. Heb je echt een onbeperkt abo dan heb je dit dus ook in heel de EU, let wel op de kleine lettertjes, in België is onbeperkt vaak een bepaald aantal GB en daarna een verlaagde snelheid maar dus wel onbeperkt.
Hou dan ook rekening met het moment in de maand dat je bundel wordt vernieuwd, is dit in het ‘idden van je vakantie dan heb je dus 2x voorraad.
opnieuw Belgie, aanbieders hebben een app waar je je verbruik kunt zien en staat ook gespecificeerd op je factuur.
Zou je er niet te druk in maken. Mifi kopen en lekker op vakantie gaan, meestal kijk je dan toch heel weinig.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55

talin

My god is the sun!

bij vorige werkgever had ik ook een MIFI kastje in mn auto mede omdat ik heel veel onderweg was in europa en ook video vergaderde onderweg.
zakelijk KPN abbo dus alles werd op 1 hoop gegooid en alle data dus ook.

wellicht had diegene ook zo'n constructie, als dat goed uitebedongen word bij de provider moet dat geen probleem zijn, wij hielden ook zeker een GB of 500 over per maand aangezien er ook een heleboel werknemers waren die 0 data gebruikten, betaald moest het toch worden.

maar 99% van de campers hebben tegenwoordig een schoteltje op het dak die met 1 druk op de knop zichzelf uitrichten en zo tv kijken via Canaal digitaal oid.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36

FreakNL

Well do ya punk?

Onafhankelijk van je internet abbo; een laptop is prima, evt met HDMI kabel naar TV. Daar heb je geen “IPTV” kastje voor nodig.. Wat dat ook mag zijn. Bij zo’n beetje elke provider heb je een webdienst bij je abbo in... Bij Ziggo is dat idd Ziggo Go. Een VPN is wel aan te raden, desnoods naar je eigen router thuis..

Ik kijk ook vaak Ziggo Go in het buitenland (hotels) en merk dan bij brakke verbindingen dat de stream teruggeschroefd wordt in kwaliteit.. Als je dat evt nog softwarematig kunt nabootsen scheelt het je ook nog data :)... En uiteraard geen Windows Update gaan draaien op je Mifi (Google Ff naar Metered Connection)...

• bootjohn52
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09-2021
Voor €120 per maand heb je 400GB in geheel Europa. Als IPTV 3GB per uur trekt, kan je dus 130 uren TV kijken. <knip> Spam

[Voor 14% gewijzigd door Ardana op 22-07-2021 17:47]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee