Dag allemaal, ik heb na veel gedoe eindelijk concrete offertes voor airco in huis, van verschillende bedrijven. De verschillen zijn enorm, maar dat hangt dan hopelijk (?) af van de gekozen oplossingen. Hieronder samengevat de twee offertes voor de volgende situatie: rijtjeshuis, waarbij woonkamer gekoeld moet worden, plus drie slaapkamers op eerste verdieping en de zolderkamer. Voor de woonkamer is minstens 5Kw nodig, voor de slaapkamers 2,5 en voor de kleinste daarvan eigenlijk maar 2. Mijn eisen: minstens A++, energiezuinig en vooral ook geluidsarm.
1 - Eenmanszaakje dat installaties verzorgd
- Woonkamer: 6.5 Kw LG Dualcool standaard inverter
- Slaapkamer achter + zolder : LG multisplit unit 1x 5 Kw buitendeel met 2 x 2,5 Kw binnendelen
- Slaapkamers voor: LG Multisplit unit 1 x 5 Kw buitendeel met 2 x 2.5 Kw binnendelen
Deze gehele installatie inclusief alle aspecten, waaronder sparingen boren, koelleidingen maken, elektra voorzieningen maken, gootwerk, arbeid 6000 EUR inc BTW
Nadeel: is eenmanszaak, lastiger verhaal halen als er iets is wellicht
Voordeel: prijs
2 - Groter bedrijf
- Woonkamer: Mitsubishi Heavy Industries triple split 5Kw en slaapkamer achterkant huis van 2,5Kw
Binnendelen: DUO SRK25ZS-W – SRK50ZS-W. Buitendelen: SCM50ZS-S
Minimale geluidsdruk binnenunit 19 dB – 22 dB
- 2 slaapkamers voorkant huis en 1 slaapkamer op zolder: 2,5 en 2,5 en 2Kw
MITSUBISHI ELECTRIC TRIPLE buitendeel: MXZ-3HA50VF
Binnendelen: MSZ-HR25VF – MSZ-HR25VF – MSZ- HR25VF
Minimale geluidsdruk binnenunit MSZ-HR25VF: 21 dB MSZ-HR35VF: 22 dB
- Deze gehele installatie inclusief alle aspecten, waaronder sparingen boren, koelleidingen maken, elektra voorzieningen maken, gootwerk, arbeid 8600 EUR inc BTW
Nadeel: significant duurder
Voordeel: groter bedrijf, goede beoordelingen, wellicht makkelijker verhaal halen als er iets is
Mijn vragen: ik weet onvoldoende of de voorgestelde airco's middelmatig/goed/heel goed zijn. En of de prijzen dus ok zijn, of te hoog of juist laag. Wie kan over deze specifieke offertes zeggen of ze ok zijn? Hulp zéér welkom.
1 - Eenmanszaakje dat installaties verzorgd
- Woonkamer: 6.5 Kw LG Dualcool standaard inverter
- Slaapkamer achter + zolder : LG multisplit unit 1x 5 Kw buitendeel met 2 x 2,5 Kw binnendelen
- Slaapkamers voor: LG Multisplit unit 1 x 5 Kw buitendeel met 2 x 2.5 Kw binnendelen
Deze gehele installatie inclusief alle aspecten, waaronder sparingen boren, koelleidingen maken, elektra voorzieningen maken, gootwerk, arbeid 6000 EUR inc BTW
Nadeel: is eenmanszaak, lastiger verhaal halen als er iets is wellicht
Voordeel: prijs
2 - Groter bedrijf
- Woonkamer: Mitsubishi Heavy Industries triple split 5Kw en slaapkamer achterkant huis van 2,5Kw
Binnendelen: DUO SRK25ZS-W – SRK50ZS-W. Buitendelen: SCM50ZS-S
Minimale geluidsdruk binnenunit 19 dB – 22 dB
- 2 slaapkamers voorkant huis en 1 slaapkamer op zolder: 2,5 en 2,5 en 2Kw
MITSUBISHI ELECTRIC TRIPLE buitendeel: MXZ-3HA50VF
Binnendelen: MSZ-HR25VF – MSZ-HR25VF – MSZ- HR25VF
Minimale geluidsdruk binnenunit MSZ-HR25VF: 21 dB MSZ-HR35VF: 22 dB
- Deze gehele installatie inclusief alle aspecten, waaronder sparingen boren, koelleidingen maken, elektra voorzieningen maken, gootwerk, arbeid 8600 EUR inc BTW
Nadeel: significant duurder
Voordeel: groter bedrijf, goede beoordelingen, wellicht makkelijker verhaal halen als er iets is
Mijn vragen: ik weet onvoldoende of de voorgestelde airco's middelmatig/goed/heel goed zijn. En of de prijzen dus ok zijn, of te hoog of juist laag. Wie kan over deze specifieke offertes zeggen of ze ok zijn? Hulp zéér welkom.