Vraag

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-05 19:51
Mijn vraag
Ik wil een 4K 55"tv gaan kopen.

Ik houdt ervan muziekdvd's te spelen. Ik heb een hele serie en ik wil die niet opgeven. Verder Kijk Youtube en af en toe gewoon het journaal. Wat ik niet doe is netflix kijken of gamen. De hele opzet is om een geweldige "concertervaring" te hebben bij het afspelen van de dvd's. Deze opzet werkt .

Ik kom toch wel een beetje van de koude kermis thuis omdat dvd's goed af spelen niet zo makkelijk is. Na een boel internetsnuffelen zijn de recensies over de beeldkwaliteit gemengd. Het gaat , zoals ik het begrijp allemaal om het upscalen.En dat verschilt van tv tot tv.

Vraag : wie draait een dvdeetje op zijn 4K tv ? Wat is je ervaring ermee? En als dit een fatsoenlijk beeld geeft zou ik graag het merk en serienummer willen weten _/-\o_ _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik

Panasonic TH-42PZ85 42"dus
Primare Processor sp32
Primare Eindversterker A32
Primare DVD speler : dvd26
Harbeth 40.1 speakers
KPN itv abonnement

Alvast bedankt
..
Vipo10

Alle reacties

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21
Ik gebruik een X-Box om dvd's mee af te spelen, en kort geleden had ik een Sony 65" 4K led tv,
het beeld werd netjes ge-upscaled, en was verbaasd dat de kwaliteit goed was, en niet te korrelig, of te wazig.

Verder kan je ook aan de TV settings nog wel het een en ander aanpassen naar je eigen smaak.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wij hebben de Sony 55A89 4K en DVD’s worden hierop heel mooi weergegeven, het beeld wordt op de TV ge-upscaled.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij de bekende namen en in het hogere segment is het verschil klein en is de upscaling vergelijkbaar. Wat beeldprocessors betreft zou ik kijken naar:

Sony: X1 = XH8x, XH90/92 | X1 Ultimate = XH95, OLED's
Phillips: P5 = PUS7xx5 t/m 9435 | P5 AI = OLED's
Samsung: Q-Lite = Q60T | Quantum = Q70T t/m Q95T
LG:a7 = UN85,NANO86/90/91, BX | a9 = OLED (CX,GX)
Panasonic: HCX = HX80, HX90 | HCX Pro = HX94, OLED's

De goedkoopste optie zal een Philips. De tv's in het 2e rijtje bieden iets betere upscaling, maar dat verschil zal in de praktijk klein zijn. Alle bovenstaande modellen hebben in ieder geval een beter dan gemiddeld beeldprocessor/upscaling. Het verschil tussen LCD-type en HDR-prestaties zal onderling groter zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door benbaba op 25-02-2021 12:56 ]

• vipo10
Poeh, dat is goed om te lezen. Dacht even dat dit een gevalletje hopeloos was. Dat lucht op.
Iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt. Meer reacties/tips/suggesties van andere leden altijd welkom.Kan nu wat gaan shorlisten. En kijken naar andere zaken zoals spiegeling van het beeld en audio-outputs.. Zolang ik maar wat keuze heb. Benbaba bedankt voor de leesvoer.

Vipo10

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39
vipo10 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:49:
Poeh, dat is goed om te lezen. Dacht even dat dit een gevalletje hopeloos was. Dat lucht op.
Iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt. Meer reacties/tips/suggesties van andere leden altijd welkom.Kan nu wat gaan shorlisten. En kijken naar andere zaken zoals spiegeling van het beeld en audio-outputs.. Zolang ik maar wat keuze heb. Benbaba bedankt voor de leesvoer.

Vipo10
Het ligt ook een beetje aan je eigen standaard, maar het zal er in ieder geval niet verschrikkelijk uitzien.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je mijn recensie van de LG GX leest, zie je dat ik een aantal oude videoclips heb getest om te laten zien dat de TV, ondanks zijn enorme formaat, een heel aardig plaatje uit oude SD-beelden weet te halen. Als die clips kijkbaar zijn, dan is een DVD helemaal geen probleem. En dat is het ook niet, je kunt prima een DVD kijken, doe ik zo nu en dan ook nog wel eens.

• vipo10
Goed dat je die op een 65"getest hebt . geeft het nog extra waarde
Pagina: 1