Advies mbt RJ45 keystones (LSA) en nut van afscherming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb eigenlijk twee vragen:

1) Heeft het zin om te investeren in afgeschermde RJ45 keystones (LSA) en afgeschermde wandcontactdozen, wanneer de kabel zelf niet afgeschermd is?

Voor m'n netwerk thuis heb ik namelijk Belden U/UTP CAT6 kabel besteld (zoals meerderen), maar dit is dus een niet afgeschermde kabel. Ik gebruik het als ethernet backhaul voor m'n Deco mesh setje en daarnaast om wat meer zaken van de WiFi af te krijgen en aan een stabiel lijntje te leggen (TV, PS4, Printer, NAS).

De kabels komen in loze leidingen te liggen en ga ik in de muur afmonteren met een wandcontactdoos en in de meterkast met keystones in een keystone behuizing. In een loze leiding komt veelal maar één kabel te liggen, hooguit in één leiding misschien 2x CAT6 als het lukt.

Voor de wandcontactdoos heb ik nu een standaard (niet afgeschermd) CAT6 basiselement ENKEL CAT6 besteld, omdat ik er al even vanuit ging dat afscherming niks gaat toevoegen, maar nu twijfel ik :/

2) Welke keystones?! Er zijn er echt zoveel en soms is het verschil me niet echt duidelijk of niet duidelijk in verhouding tot de prijs. Afgeschermd of niet, metaal of niet, LSA toolless of niet, maar als ik er twee zie met die gelijke eigenschappen dan tast ik in het duister of er eentje wezenlijk beter is. Is het een kwaliteit of gebruiksgemak dingetje? Ik zat zelf daarom te denken aan de volgende: CAT6, RJ45, LSA (gereedschapsloos) en niet afgeschermd. Prima? Of is er een keystone bij deze webshop die ik beter kan pakken? En waarom? De keystones gaan op twee plekken gebruikt worden:

I) in de woonkamer, waar de kabel uit de grond komt. Ik wil het daar netjes wegwerken. Ik zat daarvoor aan deze simpele witte 1-poorts behuizing te denken.

II) zoals gezegd in de meterkast. Ook hier kan ik voor een simpele witte (kunsstof?) behuizing kiezen, maar dan 8-poorts of ik leg wat meer geld neer en kies voor een metalen 8-poort desktop behuizing van Delock. Beide bedoeld voor bevestiging aan de muur. De Delock oogt wat beter, maar aangezien hij in de meterkast komt te hangen...

P.S. Ik verwacht slechts 4-5 poorten nodig te hebben van de 8, dus geen echt drukke bezetting.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 24-02-2021 14:43 ]

Beste antwoord (via Gim op 24-02-2021 15:13)

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:37
Voor thuis gebruik en uw situatie zou UTP en compatibel keystone's/WCD voldoende moeten zijn en zou je geen last mogen hebben van crosstalk e.d.
Zoals vermoedelijk meerdere dadelijk al gaan uitleggen heeft STP weinig toegevoegde waarde en zal meestal meer kwaad doen dan goed. Shielded kabels moeten geaard worden mits dit niet gebeurd kun je juist meer problemen veroorzaken dan met reguliere UTP.
Gebruik zelf LSA WCD en toolless metalen keystone's voor de rest, of LSA daadwerkelijk beter is durf ik niet te stellen maar reguliere keystone's zijn makkelijker met vervangen later. Patch panel is ook leeg bij mij en heb ik met keystone's opgevuld.
Heb voor mezelf ook alle netwerk kabels met max 2 per buis getrokken zonder te mixen met andere kabels, of iets toevoegt weet ik niet maar gevoelsmatig wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Richo999 op 24-02-2021 15:03 ]

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:37
Voor thuis gebruik en uw situatie zou UTP en compatibel keystone's/WCD voldoende moeten zijn en zou je geen last mogen hebben van crosstalk e.d.
Zoals vermoedelijk meerdere dadelijk al gaan uitleggen heeft STP weinig toegevoegde waarde en zal meestal meer kwaad doen dan goed. Shielded kabels moeten geaard worden mits dit niet gebeurd kun je juist meer problemen veroorzaken dan met reguliere UTP.
Gebruik zelf LSA WCD en toolless metalen keystone's voor de rest, of LSA daadwerkelijk beter is durf ik niet te stellen maar reguliere keystone's zijn makkelijker met vervangen later. Patch panel is ook leeg bij mij en heb ik met keystone's opgevuld.
Heb voor mezelf ook alle netwerk kabels met max 2 per buis getrokken zonder te mixen met andere kabels, of iets toevoegt weet ik niet maar gevoelsmatig wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Richo999 op 24-02-2021 15:03 ]

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je niet in een fabriek met zware machines woont waar honderden meters kabel naast liggen is afscherming nergens voor nodig. Keystones kies je uit omdat ze in je wcd's passen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Richo999 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:56:
Oh ja, CAT6A componenten waren geloof ik ook te gebruiken als je slechts een CAT6 kabel hebt, toch? Geeft me nog meer keuze. Ik denk dat ik m'n keuze dan maar baseer op prijs (en evt. kleur) wanneer er twee in verder opzicht gelijk zijn aan elkaar.

Mooie prijs verder voor de WCD. Ik wilde de looks van de afdekplaat echter gelijk houden met de rest van de schakelaars e.d. in huis, maar anders was het wel een mooie geweest.

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Gim schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Mooie prijs verder voor de WCD. Ik wilde de looks van de afdekplaat echter gelijk houden met de rest van de schakelaars e.d. in huis, maar anders was het wel een mooie geweest.

Bedankt!
Je kunt overwegen om de "universele" inbouw dozen te pakken.
Het moduul van Rutenbeck bijvoorbeeld ( https://www.amazon.nl/gp/...tle_o05_s02?ie=UTF8&psc=1 )
En daar dan op het plaatje van je favoriete schakel materiaal zoals dit voorbeeld van Jung ( https://www.elektrototaal...traalplaat-iaeuae-4140789 )

Het leuke ( maar dat is mijn mening ) dat je maar 1 klein schroefje ziet; de UTP pluggen stop je er diagonaal in en zitten niet achter een klepje. Tja het is maar een persoonlijke smaak.
Let wel op dat je een LSA tool nodig hebt om je UTP af te monteren in dat rutenbeck moduul.

Op deze " universele units " kun je voor elk type schakelmateriaal zo'n plaatje vinden.
Even een live actionshot van mijn Merten ( Schneider Electric ) outlet hier.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rm3tNaCym9itJ1U4PCb3hXEwkoM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cOzg8jBpMWimjdVu60AjRkMB.jpg?f=user_large

En nou ik toch bezig ben; Jung even verderop. ( alletwee vanbinnen zo'n Rutenbeck moduul )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpOvf6EewrKLdaFLAZoHvnBwodw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1raVS1Rn0SayYVkVcyz3seBJ.jpg?f=user_large

• Gim
  • Niet online
Seven_of_Nine schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Je kunt overwegen om de "universele" inbouw dozen te pakken.
Het moduul van Rutenbeck bijvoorbeeld ( https://www.amazon.nl/gp/...tle_o05_s02?ie=UTF8&psc=1 )
En daar dan op het plaatje van je favoriete schakel materiaal zoals dit voorbeeld van Jung ( https://www.elektrototaal...traalplaat-iaeuae-4140789 )

Het leuke ( maar dat is mijn mening ) dat je maar 1 klein schroefje ziet; de UTP pluggen stop je er diagonaal in en zitten niet achter een klepje. Tja het is maar een persoonlijke smaak.
Let wel op dat je een LSA tool nodig hebt om je UTP af te monteren in dat rutenbeck moduul.

Op deze " universele units " kun je voor elk type schakelmateriaal zo'n plaatje vinden.
Even een live actionshot van mijn Merten ( Schneider Electric ) outlet hier.[Afbeelding]

En nou ik toch bezig ben; Jung even verderop. ( alletwee vanbinnen zo'n Rutenbeck moduul )
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! 8)

Ik heb nu een Rutenbeck basiselement welke redelijk universeel lijkt... :) Althans diverse afdekplaten zoals die van Jung, Busch Jaeger en Gira passen erop. Ik heb gekozen voor een afdekplaat van Busch Jaeger om qua looks in lijn te zijn met de rest van de kamer. Met wanddozen die minder in het zicht zijn moet ik nog even kijken hoe ik die doe. Het basiselement is inderdaad werken met zo'n LSA punch down tool. Wel benieuwd. Een wandcontactdoos met keystones was ook nog een optie geweest, maar toen had ik deze al besteld.

Die klepjes hou ik trouwens ook niet van; ook totaal onzinnig als je er toch 100% van de tijd een patchkabel in hebt zitten.

Ik kwam er wel achter dat de metalen keystone desktop behuizing die ik op het oog had van Delock alléén smalle keystones aan kan wat neerkomt op keystones met RJ45-RJ45 aansluiting of dure compacte keystones met RJ45-LSA aansluiting :| Was verder anders wel een mooie geweest.
Dus vermoedelijk dat ik toch kies voor een goedkopere uitvoering, nl. deze witte kunststof variant. Als ik vasthou aan het gemak van keystones met aansluiten en het netjes weggewerkt hebben ervan. Anders wordt het rondkijken voor een klein patch paneel waarbij ik met de LSA punch tool aan de slag moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Over de vraag mbt shielding heb ik geen antwoord, maar in de meterkast zou je ook kunnen kiezen voor een patchpaneel.
https://www.allekabels.nl...patchpaneel-8-poorts.html
bijvoorbeeld. Dan wel even werken met een lsa punch down tool, maar dat is echt simpel. Veel makkelijk dan een rj45 knijpen vind ik persoonlijk.

Lijkt goedkoper dan een behuizing met losse keystones.

• Gim
  • Niet online
jelmerc schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:53:
Over de vraag mbt shielding heb ik geen antwoord, maar in de meterkast zou je ook kunnen kiezen voor een patchpaneel.
https://www.allekabels.nl...patchpaneel-8-poorts.html
bijvoorbeeld. Dan wel even werken met een lsa punch down tool, maar dat is echt simpel. Veel makkelijk dan een rj45 knijpen vind ik persoonlijk.

Lijkt goedkoper dan een behuizing met losse keystones.
Aan dat exemplaar zat ik inderdaad te denken als ik toch afzie van de keystone behuizing. Ik zie nu dat ook dit exemplaar volgens de website van het merk gewoon een optie biedt om makkelijk aan een wand bevestigd te worden. Bij de keystone behuizing stond het expliciet erbij op de webshop, dus het gaf wat verwarring.

Ik kies hier wel voor. Heb ik de punch down tool ook niet voor niks gekocht :) Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:19
Shielding in thuis situaties is volkomen overbodig.
Is alleen zinvol als je 10Gbps gaat gebruiken en netwerkkabels in bundels hebt liggen.
Dat komt in een thuissituatie nooit voor.

Andere storingsbronnen worden zeer effectief tegengegaan door de twist in de aderparen.
Dus ook zware machines, elektra kabels, magnetrons enz enz hebben echt geen enkele invloed.
Alleen ander netwerkkabels die met dezelfde snelheid werken kunnen elkaar gaan storen als er voldoende tegen elkaar liggen, we noemen dat de zogenaamde "Alien Next Storing".

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gim schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Oh ja, CAT6A componenten waren geloof ik ook te gebruiken als je slechts een CAT6 kabel hebt, toch? Geeft me nog meer keuze. Ik denk dat ik m'n keuze dan maar baseer op prijs (en evt. kleur) wanneer er twee in verder opzicht gelijk zijn aan elkaar.
In principe is Cat6A materiaal ook voor Cat6 te gebruiken, aangezien Cat6A ook aan Cat6 voldoet. Let echter op kabeldiktes, als je aansluitmateriaal voor 24AWG bedoeld is en je probeert er 26AWG in te hangen gaat het mis (grote risico op losschieten aders).

Oslik blyat! Oslik!

• Gim
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:52:
[...]

In principe is Cat6A materiaal ook voor Cat6 te gebruiken, aangezien Cat6A ook aan Cat6 voldoet. Let echter op kabeldiktes, als je aansluitmateriaal voor 24AWG bedoeld is en je probeert er 26AWG in te hangen gaat het mis (grote risico op losschieten aders).
Klopt, iets om op te letten. Ik heb twee soorten kabel, beiden CU vaste kern met 23 en 24 AWG. Als ik zo kijk naar het Rutenbeck basiselement en Delock patch paneel dan voldoet het prima. Alleen nog even een laatste check bij het 1-port kastje. Of ik daar nu werk met een kastje voor een keystone of niet, daar moet ik nog even kijken of die volstaat voor de draad.

Als ik sommige producten trouwens zie dan lijkt het er echt op alsof één partij het fabriceert met minieme verschillen en er gewoon diverse merken opgeplakt worden. Ze lijken gewoon erg op elkaar:
DIGITUS Professional, Cat 6 Desktop LSA patchpaneel, 8-poort
Delock Desktop Patch Panel 8 Port Cat.6
deleyCON CAT 6 Patchpanel Distributiepaneel 8-Poorts

We kiezen d'r maar eentje :P

Eenzelfde zag ik ook met Logilink spul.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je noemt daar ook een stel relatieve low-end merken die zelf niets produceren maar gewoon partijen opkopen en daar hun sticker op plakken. Blijkbaar zitten ze allemaal in dezelfde prullenbak in Shenzhen te vissen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:38:
Je noemt daar ook een stel relatieve low-end merken die zelf niets produceren maar gewoon partijen opkopen en daar hun sticker op plakken. Blijkbaar zitten ze allemaal in dezelfde prullenbak in Shenzhen te vissen ;)
Zou kunnen inderdaad :) Wel minder overigens dat je bij Amazon reviews gaat kijken en dat er dan op het specifieke exemplaar wat je wil kopen een slechte review is uit bijvoorbeeld 2018 terwijl bij de product informatie staat dat het product pas sinds januari 2020 op de markt is. Reviews die gebruikt worden bij een revisie van het product.

Ik zit toch weer te overwegen om wél gewoon een Desktop keystone patch paneel aan te schaffen:
https://www.allekabels.nl...e-behuizing-8-poorts.html
(vanwege redenen niet bij deze webshop overigens, maar wel een dergelijk exemplaar).

De keystones mogen echter slechts 17,2mm max breed zijn. Dit is omdat het een wat smallere uitvoering is. Dit schijnt echt iets te zijn waar je op moet letten. Hierbij maakt het niet uit of je de desktop panel van Digitus, Delock, Equip of DeleyCon neemt; dezelfde visvijver zoals al benoemd werd. Genoeg mensen die hier tegen aan zijn gelopen en het vermelden in hun aankoop reviews, maar niemand die dan even vermeld welke keystones wél goed blijken.

Zouden de volgende keystones dan volstaan, zodat ik alle 8 poorten wél kan gebruiken:
DIGITUS-Keystone-module-Cat-6 Afgeschermd (metaal €3,88 (datasheet)
DIGITUS Keystone-module Cat-6 Onafgeschermd (wit €3,22) (datasheet)
DIGITUS Keystone-module Cat-6 Onafgeschermd (zwart €1,23) (datasheet)

Ik heb het vermoeden van wel, maar ik weet het niet zeker. Geen zin om iets te bestellen en dadelijk tegen kosten te moeten retourneren. Ze voldoen aan de "standaard keystone" maten om te passen in een patch panel, maar de Desktop keystone panelen dwingen af dat bepaalde andere maten aan de keystone kleiner zijn, omdat ze anders niet passen of dat bepaalde poorten onbenut blijven. Ik had navraag gedaan bij een webshop (allekabels), maar gelet op de fouten in hun mail reacties is m'n vertrouwen daar een beetje in weg. Ik hoop dus dat iemand van jullie het wél zeker weet :)

Opmerkelijk overigens dat de ene niet afgeschermde €1,23 kost, terwijl de andere €3,22 kost. Als het prijsverschil met een afgeschermde overigens maar minimaal is (zoals het geval €3,22 vs €3,88) dan ben ik zelfs geneigd om de afgeschermde versie te kopen ofschoon m'n huidige kabel U/UTP CAT6 is.

Met een paar CAT6A keystones zag ik dat deze qua kabel minimaal CAT6A of hoger vereisen ofschoon de AWG waarde van m'n CAT6 kabel voldoet aan de eisen van die keystones. Die keystones koop ik zekerheidshalve toch maar niet. Ik blijf waarschijnlijk toch bij CAT6 kabels.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 26-02-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Afscherming is zoals al gezegd nutteloos geld uitgeven, lastig te verwerken en als je het verkeerd aard, krijg je last van aardlussen.

Wat van belang is dat de kabeldikte en de keystone bij elkaar passen.
Cat6A kabel is aanzienlijk dikker dan CAT6.

Cat6A keystones hebben een kabelinvoer die te groot is voor Cat6 kabel, gevolg geen trekontlasting op de kabel.
Cat6 keystones hebben een kabelinvoer die te klein is voor Cat6A kabel, gevolg de keystone sluit niet of je moet de mantel verder strippen en doet de trekontlasting het niet.

Kortom koop Cat6 kabel en Cat6 keystones.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:56:
Afscherming is zoals al gezegd nutteloos geld uitgeven, lastig te verwerken en als je het verkeerd aard, krijg je last van aardlussen.

Wat van belang is dat de kabeldikte en de keystone bij elkaar passen.
Cat6A kabel is aanzienlijk dikker dan CAT6.

Cat6A keystones hebben een kabelinvoer die te groot is voor Cat6 kabel, gevolg geen trekontlasting op de kabel.
Cat6 keystones hebben een kabelinvoer die te klein is voor Cat6A kabel, gevolg de keystone sluit niet of je moet de mantel verder strippen en doet de trekontlasting het niet.

Kortom koop Cat6 kabel en Cat6 keystones.
Duidelijk verhaal en het onderstreept m'n besluit om CAT6 keystones te kopen. Thanks 8)

Bij het patch paneel staat het volgende: keystone opening: 14,9 x 19,2 mm. Geschikt voor Keystone modules tot maximaal 17,2 mm breed.

Dan moet onderstaande gewoon voldoen met de 16,2 mm die genoemd wordt. De andere niet afgeschermde keystone die ik gelinkt had heeft een gelijke breedte. Kan ik met enig vertrouwen gaan inkopen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZicYBW86TUpL2IawN4VkA1-jV4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Usol5hfaO2AW7oXWw8c1DwUK.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
De opening van je patchpanel is 14,9 breed en je keystone is 11,6 breed dus die kan erin.
Die 16,2 is de buitenmaat van de keystone en die moet dus groter zijn dan de opening (14,9) van je patchpanel anders schuift hij erdoorheen.

Deze keystone zit wel erg los, de meeste keystones zijn 14.5 breed en die passen precies in de opening van 14,9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:59:
De opening van je patchpanel is 14,9 breed en je keystone is 11,6 breed dus die kan erin.
Die 16,2 is de buitenmaat van de keystone en die moet dus groter zijn dan de opening (14,9) van je patchpanel anders schuift hij erdoorheen.

Deze keystone zit wel erg los, de meeste keystones zijn 14.5 breed en die passen precies in de opening van 14,9.
Hmm, goed dat je het zegt! Van de ene kant beter ruimte over dan niet passen, maar ik ga wel kijken of ik een keystone kan vinden die iets beter aansluit bij die 14,9 mm.

Niet alleen vanwege de breedte, maar ook vanwege de hoogte. Ik was zo gefocused op de breedte, maar nu zie ik dat deze keystone een hoogte heeft van 19,6 mm terwijl het patch panel volgens omschrijving slechts ruimte biedt voor 19,2 mm. Dan wordt het qua hoogte dus wringen...

Wordt dus nog even een uitzoek klus.

[EDIT] die 19,6 mm heeft denk ik betrekking op een maat waar ik niet naar moet kijken want ook in de spec sheet staat dat deze keystone geschikt is voor keystone openingen van 19.35x14.8 mm dus het moet gewoon (ruim) passen.

[ Voor 54% gewijzigd door Gim op 26-02-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Kijk hier eens naar:
https://www.conrad.nl/p/r...e-cat-6-renkforce-1764135

Deze is toolless dus veel makkelijker te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:53:
Kijk hier eens naar:
https://www.conrad.nl/p/r...e-cat-6-renkforce-1764135

Deze is toolless dus veel makkelijker te monteren.
Degene die ik postte waren ook zonder gereedschap :) Dat vond ik er al prettig aan.

Ze lijken veel op elkaar. Degene die je nu toont daar zie ik niet zoveel informatie bijstaan. Ik had ondertussen wel de volgende gezien bij Onlinekabelshop. Wie weet is het wel dezelfde ;)
https://www.onlinekabelsh...module-rj45-lsa-wit-zwart

Bij deze staat dat hij 17,1 mm breed is, dus daarmee zou hij net binnen de 17,2 mm marge vallen.

Na een controle vraag besteld bij de winkel. Kan ik binnenkort eindelijk eens aan de slag :+

Wel bedankt voor het meedenken _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 26-02-2021 14:59 ]

Pagina: 1