AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB
Vraag
Alle reacties
Dus klinkt als typisch gerekt ketting.
Laten uitlezen met vagcom, dan weet je meer.
Kan hem niet laten uitlezen is nog niet mijn auto:)
Als ik hem hoor buiten de auto is dat wel vreemd?
[Voor 12% gewijzigd door thomas1750 op 23-02-2021 21:21]
AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB
Nee, vuistregel is 10 - 15 seconden, hoe langer ratel hoe groter de rek.thomas1750 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:19:
Oke, 10 sec is dus normaal, maar als ik een 20 minuten heb gereden en ik zet hem daarna neer en ik hoor hem nog steeds dat is niet best dus?
Kan hem niet laten uitlezen is nog niet mijn auto:)
Dat wil zeggen dat de spanner niet genoeg kan spannen, en als ketting verspringt of verschil in gemeten wordt, dan krijg je foutmelding op de dashboard, maar ook niet altijd.
Kosten liggen tussen 750 - 1000 euro voor nieuwe ketting + spanner en mikmak.
Dus als je dat in de prijs van de auto kan onderhandelen dan heb je verse auto (mits geen andere mankementen zijn)

Dit bouwjaar een riem, geen idee de andere dealer zegt vervangen bij 240K.. dus ga er van uit dat het een ketting is.?
Nah, de drie cilinders in m'n Polo rammelen en ratelen niet. Of ik heb de radio te luid staan, kan ook.FastFred schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:26:
Is dat niet zo'n 3 cylinder motortje? Die rammelen en ratelen toch altijd? Citroën is daar helemaal heer en meester in. En de 3-cylinder in de Up was ook altijd feest.

Hello. Is it me you're looking for?
Alle 1.0 TSI van VAG hebben een riem. Punt.thomas1750 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:48:
De andere die ik gezien had, heeft inderdaad een riem zegt de dealer. kan ik dat ergens controleren of moet ik er maar vanuit gaan?
Normaal geluid. Leuke motor. Op tijd onderhouden (olie en filter elke 10-15k; al de andere intervallen vergeten) en rustig warmrijden.
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE
Hoe kan die ratelgeluid dan ontstaan en de persoon die hem verkoopt zegt ketting?Aries.Mu schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:51:
[...]
Alle 1.0 TSI van VAG hebben een riem. Punt.
Normaal geluid. Leuke motor. Op tijd onderhouden (olie en filter elke 10-15k; al de andere intervallen vergeten) en rustig warmrijden.
Hogedrukpomp. Die kunnen wat zingen/ratelen maar is “normaal”. Youtube eens; filmpjes genoeg te vinden.thomas1750 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:11:
[...]
Hoe kan die ratelgeluid dan ontstaan en de persoon die hem verkoopt zegt ketting?
Als verkoper beweert dat het een ketting is zou ik hem uitlachen en een andere wagen gaan bekijken.
Toen ik ging kijken naar een Passat GTE bij een VAG-dealer beweerde die ook dat er nooit een distributieriem moest worden vervangen bij dat type motor (de EA211 dus) “want het is 100% zeker een ketting”.
I just walked away man.
Nog een tip: distributie (en waterpomp) elke 5jr vervangen. Een goede mechanieker doet het op een paar uur tijd. Bij mijn GTE zelf gedaan met wat hulp op een dikke 4u tijd. En die zijn veel moeilijker doordat onder de motorkap 2 volwaardige motoren zijn ingebouwd.
[Voor 16% gewijzigd door Aries.Mu op 23-02-2021 22:32]
Heb nu een mooie twijfel.
Een met 80k op de teller met wat gebruikerssporen. Zilvere kleur. Linksachter deur diepe kras gaan ze zo goed mogelijk weg polijsten. Wat steenslag enzo. Van de lease netjes onderhouden. Maar lijkt lomp mee omgegaan te zijn. Anderhalf uur rijden wel de ledlampen. 6 maand garantie.
14900.
Of een met 100k op de teller die zegt van de ketting. Witte kleur
Niet de koplampen die ik wil en led verlichting achter. 13250. 3 mdn garantie is in t dorp. Beide dezelfde teruggave eigen auto.
Iemand met een goed idee?
Rustig verder zoeken tot je buikgevoel zegt: dat is hemthomas1750 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:34:
Oo bijzonder dan, zal het nog eens navragen dan.
Heb nu een mooie twijfel.
Een met 80k op de teller met wat gebruikerssporen. Zilvere kleur. Linksachter deur diepe kras gaan ze zo goed mogelijk weg polijsten. Wat steenslag enzo. Van de lease netjes onderhouden. Maar lijkt lomp mee omgegaan te zijn. Anderhalf uur rijden wel de ledlampen. 6 maand garantie.
14900.
Of een met 100k op de teller die zegt van de ketting. Witte kleur
Niet de koplampen die ik wil en led verlichting achter. 13250. 3 mdn garantie is in t dorp. Beide dezelfde teruggave eigen auto.
Iemand met een goed idee?

Je klinkt zelf nog niet overtuigd - blijf rustig verder zoeken tot je er wel een goed gevoel bij hebt.
Er zijn meer Leons op aarde dan deze 2

Ben het eens met hierboven: bij twijfel niet doen. Zelf ook een keer gedaan en altijd spijt van gehad. Elk issue dat je tegenkomt denk je: zie je wel, het ligt aan de auto.
Plastic en een auto gebruiken, laatste 2 foto's zijn duidelijk achterbak gebruik. Om daar een koop op te laten gaan, motor met problemen zou ik inderdaad overwegen, maar zulke sporen..FastFred schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:21:
Alleen al vanwege die schades zou ik 'm laten staan. Zo zet je een auto van 3 jaar oud toch niet te koop
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
ex lease geweest?FastFred schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:21:
Alleen al vanwege die schades zou ik 'm laten staan. Zo zet je een auto van 3 jaar oud toch niet te koop
sommige mensen interesseert het niet, voor andere is het de heilige koe..
ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen, supermarktschades zitten er altijd wel op na een paar jaar. alleen geratel uit de motor is een ding. helaas met het downsizen zijn de typische naaimachine geluidjes m.i. wat minder geworden en zeker de 3 cilinders maken soms aparte geluiden
Carnext heeft wel garantie normaliter, je kunt de auto altijd laten controleren door de dealer mbt de ketting. Maar als je het niet vertrouwd, dan niet doen. Er zijn meer dan genoeg Léons in Nederland en er komen er maandelijks nieuwe bij (ex-lease etc)
Dat boeit toch niet? Je hebt een auto in je showroom staan van 3 jaar oud die 12-14k euro moet kosten. Dan laat je die schade toch even herstellen, paar honderd euro voor een poetsbeurt/kleinschade herstel en een interieurdeeltje vervangen.Reloader schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:09:
[...]
ex lease geweest?
sommige mensen interesseert het niet, voor andere is het de heilige koe..
ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen, supermarktschades zitten er altijd wel op na een paar jaar. alleen geratel uit de motor is een ding. helaas met het downsizen zijn de typische naaimachine geluidjes m.i. wat minder geworden en zeker de 3 cilinders maken soms aparte geluiden
Anyway, die schade toont wel aan hoe de vorige eigenaar met de auto omgesprongen is. Mooi laten staan dus.
[Voor 6% gewijzigd door FastFred op 24-02-2021 10:56]
dus een kras in het plastic van de kofferbak, een krasje onder de handgreep en een duts op de achterbumper laat je m voor staan? misschien moet de TS dan een nieuwe auto gaan kopen dan heb je dat soort zaken niet.FastFred schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:55:
[...]
Dat boeit toch niet? Je hebt een auto in je showroom staan van 3 jaar oud die 12-14k euro moet kosten. Dan laat je die schade toch even herstellen, paar honderd euro voor een poetsbeurt/kleinschade herstel en een interieurdeeltje vervangen.
Anyway, die schade toont wel aan hoe de vorige eigenaar met de auto omgesprongen is. Mooi laten staan dus.
anyway gelukkig verschilt iedereen hierin van mening anders zouden er geen 2e hands auto's verkocht worden

wat betreft het laten herstellen ben ik wel met je eens, als de schade's in het echt ook zo opvallend zijn zou je als handelaar kunnen overwegen om dit te laten herstellen. maar dit zie je ook steeds vaker bij merkdealers.
ik kocht onlangs voor/met familie een Kia Rio met 120k op de teller, na een aantal bezichtigingen waaronder bij de Kia dealer een auto uit de "huisselectie" waar we werden afgewimpeld met ja die schades laten we nog herstellen "als je hem koopt". (en die auto zag er echt slecht uit, was een grote put en kras)
eindelijk een handelaar gevonden die wel de moeite nam om auto's te laten poetsen/polijsten en cleanen voordat ze in zijn showroom terecht kwamen en daar tot op heden naar tevredenheid een auto gekocht. zo zou het moeten zijn eigenlijk vind ik.
Het kan een indicatie zijn hoe er verder met de auto omgesprongen is. Is ie netjes warm gereden of wordt er meteen mee getrapt, zo'n klein turboblokje heeft dan flink te lijden. Als ik een auto vol butsen en krassen zie staan denk ik wel 2x na.Reloader schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:18:
dus een kras in het plastic van de kofferbak, een krasje onder de handgreep en een duts op de achterbumper laat je m voor staan? misschien moet de TS dan een nieuwe auto gaan kopen dan heb je dat soort zaken niet.
anyway gelukkig verschilt iedereen hierin van mening anders zouden er geen 2e hands auto's verkocht worden
Ik kan voorbeelden noemen van een collega die 2x een gescheurd onderblok had, opgeblazen turbos, koppakkingen, drijfstanglagers etc. Dat begon met een Peugeot 508SW, toen die uit de garantie was kreeg ie een Ford Focus en toen die maar kapot bleef gaan is hem gewoonweg een nieuwe auto geweigerd. Een andere collega ging kort daarna uit dienst en meneer kon een Skoda Octavia 1.2TSI overnemen in de lease. Die auto was netjes ingereden door de vorige bestuurder en daar heeft ie nooit problemen mee gehad. Meneer rijd nu elektrisch (kan ook weinig aan kapot). Heeft nog wat stampij gegeven omdat ie niet meer met de caravan op pad kon, maar daar koopt ie nu een oude Volvo V70 voor die na de vakantie weer verkocht wordt.
De schade valt in reallife mee en ze gaan het netjes herstellen.
Ze doen hem aanstippen en polijsten en netjes maken zodat het grote deels weg valt.
Zichtbaar blijft het altijd.
Het is inderdaad, wil je dit niet moet je een nieuwe kopen, maar met 3 kinderen houd je dit soort zaken altijd. en als er een karretje tegen komt heb je het ook inderdaad.
Ik heb er ook over nagedacht, hoe de vorige er mee is omgegaan inderdaad, maar dat kan met beide.
Het gevoel van de auto met ''schade'' was beter dan bij de auto die het niet heeft. hij leek stiller en ook in de auto was de randgeluid minder.
Carnext geven inderdaad 6 maanden garantie en alles is netjes onderhouden en staat erin.
Bij degene die de schade niet had, had zelf wat onderhoud gedaan(had zelf altijd een garage gehad) en stond niet in het boekje. grote vraagtekens bij.
Uiteindelijk degene met ''schade'' gepakt, 20k op de teller minder en net wat meer opties erop en het rijgevoel was beter en relaxter.
Bedankt voor alle reacties!
Mijn 1.5tsi Leon heeft dit ook.
Als ik hem start is het net of de ketting er los in ligt zo erg, en als hij eenmaal op gang is blijft een kleine ratel waarneembaar.
Vermoedelijk dat dit komt door speling op de verbinding van de wastegate.
Dealer wou er niks aan doen, want "producteigenschap" .
Hebben wel eens de turbo compleet vervangen bij een andere klant, en probleem was uiteindelijk nog erger zeiden ze.
https://www.golfgtiforum....0f03e46bec488173a2c8bc204 ook de golf GTI is dit lot niet gespaard gebleven
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346