Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een home/hobby server bouwen voor vm's, hosting, storage. Eigenlijk alles waar ik eventueel een idee voor hebt. Het heeft dus geen specifieke eisen, maar meer het meeste uit mijn budget te halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer ~1000 euro. Het voorbeeld is iets hoger meer dan het budget, wat het uiterste is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een compleet nieuwe zelfbouw server.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64GB RAM, sterke processor en opslag. In 1e instantie nog geen RAID setup, wil later extra schijven daarvoor aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk als het kan, het liefst zet ik hem op mijn kamer. Als dit niet lukt is het echt geen groot probleem. Daarnaast wil ik zoveel mogelijk uit mijn budget halen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Mijn bedachte setup nakijken en advies geven of er mogelijk betere opties zijn. Xeon vs Ryzen ben ik niet helemaal zeker over, zover ik kan zien lijkt Ryzen de beste optie. Het enige nadeel is dat het geen integrated GPU heeft waardoor ik een aparte GPU moet aanschaffen, maar zelfs dan lijkt het een betere optie. Echter weet ik niet zeker of ik iets over het hoofd heb gezien op dit vlak.
Alvast erg bedankt!
Ik wil een home/hobby server bouwen voor vm's, hosting, storage. Eigenlijk alles waar ik eventueel een idee voor hebt. Het heeft dus geen specifieke eisen, maar meer het meeste uit mijn budget te halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer ~1000 euro. Het voorbeeld is iets hoger meer dan het budget, wat het uiterste is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een compleet nieuwe zelfbouw server.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64GB RAM, sterke processor en opslag. In 1e instantie nog geen RAID setup, wil later extra schijven daarvoor aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk als het kan, het liefst zet ik hem op mijn kamer. Als dit niet lukt is het echt geen groot probleem. Daarnaast wil ik zoveel mogelijk uit mijn budget halen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Mijn bedachte setup nakijken en advies geven of er mogelijk betere opties zijn. Xeon vs Ryzen ben ik niet helemaal zeker over, zover ik kan zien lijkt Ryzen de beste optie. Het enige nadeel is dat het geen integrated GPU heeft waardoor ik een aparte GPU moet aanschaffen, maar zelfs dan lijkt het een betere optie. Echter weet ik niet zeker of ik iets over het hoofd heb gezien op dit vlak.
Alvast erg bedankt!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 295,- | € 295,- |
1 | Moederborden | Gigabyte A520I AC | € 109,55 | € 109,55 |
1 | Videokaarten | Asus GeForce GT 710 1GB | € 36,- | € 36,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Exos 7E8 SATA (512e, Standard model), 4TB | € 131,61 | € 131,61 |
1 | Behuizingen | Cooler Master Elite 130 | € 52,13 | € 52,13 |
1 | Geheugen intern | Samsung M393A8G40AB2-CVF | € 295,02 | € 295,02 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 100,05 | € 100,05 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 105,05 | € 105,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.124,41 |