Hi all,
Ik heb al paar maanden een heerlijke setup draaien met helaas 1 probleem. Hij maakt echt veel hoorbaar geluid zelfs als hij idle is. Mijn vorige PC met een Corsair H110iGT was 'n heel stuk stiller en had eigenlijk verwacht dat deze koeler nog stiller zou moeten zijn, het tegendeel is echter waar.
Mijn setup:
MSI X570 Gaming plus
Ryzen 9 3950X
NZXT Kraken X62
Gigabyte 2070 super
Dit alles in de behuizing van NZXT H510
Op idle draaien de fans op 1400-1500 Rpm en is de CPU 45-50 graden
Dingen die ik geprobeerd heb:
- Koelpasta vervangen
- Andere aansluitingen van fans op moederboord
- Fans aan andere kant van radiator
- Settings BIOS en CAM nalopen / proberen
Enige wat ik kan bedenken is dat het een flaw van deze behuizing is (ik kan echter weinig hier over vinden) aangezien de radiator helemaal voorin zit en de voorkant helemaal gesloten vlak is en lucht uit zijkant moet komen.
Ben op dit moment aan het overwegen om toch een luchtkoeler te gaan nemen maar misschien heeft iemand hier een gouden tip?
Thanks alvast
Ik heb al paar maanden een heerlijke setup draaien met helaas 1 probleem. Hij maakt echt veel hoorbaar geluid zelfs als hij idle is. Mijn vorige PC met een Corsair H110iGT was 'n heel stuk stiller en had eigenlijk verwacht dat deze koeler nog stiller zou moeten zijn, het tegendeel is echter waar.
Mijn setup:
MSI X570 Gaming plus
Ryzen 9 3950X
NZXT Kraken X62
Gigabyte 2070 super
Dit alles in de behuizing van NZXT H510
Op idle draaien de fans op 1400-1500 Rpm en is de CPU 45-50 graden
Dingen die ik geprobeerd heb:
- Koelpasta vervangen
- Andere aansluitingen van fans op moederboord
- Fans aan andere kant van radiator
- Settings BIOS en CAM nalopen / proberen
Enige wat ik kan bedenken is dat het een flaw van deze behuizing is (ik kan echter weinig hier over vinden) aangezien de radiator helemaal voorin zit en de voorkant helemaal gesloten vlak is en lucht uit zijkant moet komen.
Ben op dit moment aan het overwegen om toch een luchtkoeler te gaan nemen maar misschien heeft iemand hier een gouden tip?
Thanks alvast