Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lennardude
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 12:28
Hi all,

Ik heb al paar maanden een heerlijke setup draaien met helaas 1 probleem. Hij maakt echt veel hoorbaar geluid zelfs als hij idle is. Mijn vorige PC met een Corsair H110iGT was 'n heel stuk stiller en had eigenlijk verwacht dat deze koeler nog stiller zou moeten zijn, het tegendeel is echter waar.

Mijn setup:
MSI X570 Gaming plus
Ryzen 9 3950X
NZXT Kraken X62
Gigabyte 2070 super

Dit alles in de behuizing van NZXT H510

Op idle draaien de fans op 1400-1500 Rpm en is de CPU 45-50 graden

Dingen die ik geprobeerd heb:
- Koelpasta vervangen
- Andere aansluitingen van fans op moederboord
- Fans aan andere kant van radiator
- Settings BIOS en CAM nalopen / proberen

Enige wat ik kan bedenken is dat het een flaw van deze behuizing is (ik kan echter weinig hier over vinden) aangezien de radiator helemaal voorin zit en de voorkant helemaal gesloten vlak is en lucht uit zijkant moet komen.

Ben op dit moment aan het overwegen om toch een luchtkoeler te gaan nemen maar misschien heeft iemand hier een gouden tip?

Thanks alvast

• lennardude
Leader98 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:28:
Wat maakt precies het geluid? Pomp of fans?

Kan je een schets maken van hoe je de luchtstroom hebt ontworpen?

Ik kan eigenlijk niet goed plaatsen waar het geluid vandaan komt, ik dacht de fans maar zou ook heel goed de pomp kunnen zijn...

• lennardude
mcDavid schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:32:
Zo'n radiator hoor je normaliter aan de bovenkant van je behuizing te monteren toch? Lijkt me dat deze (dus) niet helemaal compatible is met je behuizing.

Sowieso kun je eigenlijk beter voor luchtkoeling gaan als het je om het geluid te doen is.
Bij deze kast is het zo ontworpen, staat zo op de website, specs en gebruikershandleiding

Het gaat mij niet om 1 of 2 db meer of minder maar ik vind dit geluid toch vrij luid voor wat ik gewend ben van PCs

• lennardude
loki504 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:30:
Probeer je radiator eens om te draaien. Zodat de slangen aan de onderkant zijn. Een hoop problemen kan je daarmee voorkomen. En probeer je pomp altijd onder je radiator te plaatsen.
Denk je echt dat dat kan helpen? Op bijna alle plaatjes op internet zie je altijd de slangen aan de bovenkant van de raditor zitten
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True