Toon posts:

2 verschillende videokaarten in 1 desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• shminkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Hallo,

Ik heb nu een 1660 super en een 1030 in mijn desktop zitten, voordat ik een 1660 clean driver install deed deden de twee monitoren het prima (elke kabel ingeplugd in een gpu) maar nu is mijn 2e monitor zwart.

Ik heb hier al eerder mee lopen prutsen maar wil nu graag een definitief antwoord voor hoe ik dit normaal werkend krijg?

https://tweakers.net/i/_xXG6eE6Bkv3ALkpSJ1YWxN6vtE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y1IsSWNuhiBghFoGmYeZVLjg.png?f=user_large

Bij voorbaat dank!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat is de reden van de 'warning' ? Daar moet je mee beginnen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• shminkie
DukeBox schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:57:
Wat is de reden van de 'warning' ? Daar moet je mee beginnen.

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Als de drivers niet geladen kunnen worden dan zou ik naar de versie gaan die nog wel werkte.

• shminkie
Ik heb net de GT1030 driver geinstalleerd en nu werkt het tweede scherm prima, volgens mij had ik de eerste keer clean install aangeklikt zonder te realiseren dat dit de gtx1660super drivers zou verwijderen.

Is er ook iemand die weet hoe je met deze setup het meeste uit beide videokaarten kan halen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
shminkie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:03:

Is er ook iemand die weet hoe je met deze setup het meeste uit beide videokaarten kan halen?
Wat doe je met het systeem want op dit moment zie ik de meerwaarde van de GT 1030 niet. 2 schermen kan je ook probleemloos aansluiten op de 1660 Super.

• shminkie
Ik game erop. Ik draai meestal best een aantal programma's naast mijn games en ben ook competetive gamer. Ik wil ervoor zorgen dat mijn gtx1660super maximaal op gaming performance kan focussen.

Ook wil ik binnenkort gaan streamen en volgens mij zou ik dan de gt1030 kunnen gebruiken om de stream software op te draaien enzo.

[Voor 25% gewijzigd door shminkie op 21-02-2021 18:14]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:47

Mojo

The Power Within

shminkie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:11:
Ik game erop. Ik draai meestal best een aantal programma's naast mijn games en ben ook competetive gamer. Ik wil ervoor zorgen dat mijn gtx1660super maximaal op gaming performance kan focussen.

Ook wil ik binnenkort gaan streamen en volgens mij zou ik dan de gt1030 kunnen gebruiken om de stream software op te draaien enzo.
Ook dan heb je geen 1030 nodig. Je videokaart kan prima een 2e scherm tegelijkertijd van signaal voorzien zonder (merkbare) impact.

Zou me net verbazen dat je met die 1030 meer impact hebt dan zonder.

Meet het maar eens met een benchmark als 3dmark ofzo. Scores met 2e scherm op de 1660 of de 1030.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Sterker nog, alleen vanaf een gtx 1050 zou je baat kunnen hebben van een extra kaart omdat deze hardware ENcoding ondersteund.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 12:40

nelizmastr

Goed wies kapot

DukeBox schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:11:
Sterker nog, alleen vanaf een gtx 1050 zou je baad kunnen hebben van een extra kaart omdat deze hardware ENcoding ondersteund.
Inderdaad. De 1030 heeft geen NVENC ondersteuning, daarvoor heb je een 1050 nodig.

Maar ja, een 1050 en een 1660 naast elkaar... voor dat geld had je beter een snellere GPU kunnen nemen en streamen lekker door NVENC laten regelen. Performance impact is niet heel noemenswaardig.

I reject your reality and substitute my own

• shminkie
aha, ok. bedankt voor alle informatie!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee