Toon posts:

2 verschillende videokaarten in 1 desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

(jarig!)
Wat is de reden van de 'warning' ? Daar moet je mee beginnen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DukeBox

DukeBox

(jarig!)
Als de drivers niet geladen kunnen worden dan zou ik naar de versie gaan die nog wel werkte.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
shminkie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:03:

Is er ook iemand die weet hoe je met deze setup het meeste uit beide videokaarten kan halen?
Wat doe je met het systeem want op dit moment zie ik de meerwaarde van de GT 1030 niet. 2 schermen kan je ook probleemloos aansluiten op de 1660 Super.

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:52

Mojo

The Power Within

shminkie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:11:
Ik game erop. Ik draai meestal best een aantal programma's naast mijn games en ben ook competetive gamer. Ik wil ervoor zorgen dat mijn gtx1660super maximaal op gaming performance kan focussen.

Ook wil ik binnenkort gaan streamen en volgens mij zou ik dan de gt1030 kunnen gebruiken om de stream software op te draaien enzo.
Ook dan heb je geen 1030 nodig. Je videokaart kan prima een 2e scherm tegelijkertijd van signaal voorzien zonder (merkbare) impact.

Zou me net verbazen dat je met die 1030 meer impact hebt dan zonder.

Meet het maar eens met een benchmark als 3dmark ofzo. Scores met 2e scherm op de 1660 of de 1030.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• DukeBox

DukeBox

(jarig!)
Sterker nog, alleen vanaf een gtx 1050 zou je baat kunnen hebben van een extra kaart omdat deze hardware ENcoding ondersteund.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

DukeBox schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:11:
Sterker nog, alleen vanaf een gtx 1050 zou je baad kunnen hebben van een extra kaart omdat deze hardware ENcoding ondersteund.
Inderdaad. De 1030 heeft geen NVENC ondersteuning, daarvoor heb je een 1050 nodig.

Maar ja, een 1050 en een 1660 naast elkaar... voor dat geld had je beter een snellere GPU kunnen nemen en streamen lekker door NVENC laten regelen. Performance impact is niet heel noemenswaardig.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee