Beste Tweakers,
Na wat goede hulp uit dit draadje:
Unraid + Windows 10 vm installatie hulp gevraagd ben ik nu op een punt dat ik Unraid met wat Dockers en een Windows vm heb draaien. Op zich werkt alles wel en kan ik het nu gebruiken maar ik loop tegen een performance issue aan.
Nu is dat nog wel te doen maar zodra ik media van een externe hdd naar de media share schrijf, valt alles in elkaar. Windows lijkt dan ineens helemaal traag te worden. Klikken op een knop gaat met een vertraging van seconden. Als er een game open staat beweegd de muis wel vloeiend maar in super slowmotion. Het verplaatsen van data naar de media share gaat daarintegen wel op volle snelheid. (Dit gebeurd in mindere mate als ik data van de share naar een externe hdd schrijf)
Windows template:
En de shares:
Windows staat op de unassigned ssd. Boot ik Windows zonder Unraid (schijnbaar kan dat) dan heb ik de normale performance.
Mogelijk relevant: Ik heb 2 660 ti kaarten in het systeem zitten. Unraid pakt de bovenste en windows de onderste. Beide zijn van Asus. Om mijn 660ti van Asus werkend te krijgen in Windows heb ik de vbios file van een MSI variant gebruikt. Het lukt mij niet om Windows de bovenste kaart te laten gebruiken dus ik neem aan dat Unraid echt een eigen gpu moet hebben?
Het is mij nog nooit gelukt om Seabios aan de gang te krijgen.
Ik heb de Diskspeed Docker gebruikt en kan daarmee zien dat alle schijven de maximale snelheid halen. Crystaldiskmark in Windows laat een raar beeld zien. Die geeft namelijk aan dat mijn ssd (die ongeveer 550mb max kan lezen en schrijven) toch wel erg snel is:
Ik heb overigens dezelfde vraag gesteld op het Unraid forum maar daar lijkt weinig te gebeuren. Ook zie ik daar superveel andere topics waar meestal geen reactie op komt. Vandaar dat ik het hier op Tweakers probeer.
Na wat goede hulp uit dit draadje:
Unraid + Windows 10 vm installatie hulp gevraagd ben ik nu op een punt dat ik Unraid met wat Dockers en een Windows vm heb draaien. Op zich werkt alles wel en kan ik het nu gebruiken maar ik loop tegen een performance issue aan.
Het probleem
De Windows vm is traag. Slepen met een venster is laggy. Gamen gaat daarintegen wel goed. Ik haal met mijn 660ti nog 60fps in Skyrim op 1440p. Video playback op YouTube gaat ook goed. Het lijkt echt alsof de Windows verkenner een stotter heeft. Je kan het vergelijken met het besturen van een systeem via remote desktop of TeamViewer.Nu is dat nog wel te doen maar zodra ik media van een externe hdd naar de media share schrijf, valt alles in elkaar. Windows lijkt dan ineens helemaal traag te worden. Klikken op een knop gaat met een vertraging van seconden. Als er een game open staat beweegd de muis wel vloeiend maar in super slowmotion. Het verplaatsen van data naar de media share gaat daarintegen wel op volle snelheid. (Dit gebeurd in mindere mate als ik data van de share naar een externe hdd schrijf)
Wat heb je al gedaan?
CPU pinning:Windows template:
En de shares:
Windows staat op de unassigned ssd. Boot ik Windows zonder Unraid (schijnbaar kan dat) dan heb ik de normale performance.
Mogelijk relevant: Ik heb 2 660 ti kaarten in het systeem zitten. Unraid pakt de bovenste en windows de onderste. Beide zijn van Asus. Om mijn 660ti van Asus werkend te krijgen in Windows heb ik de vbios file van een MSI variant gebruikt. Het lukt mij niet om Windows de bovenste kaart te laten gebruiken dus ik neem aan dat Unraid echt een eigen gpu moet hebben?
Het is mij nog nooit gelukt om Seabios aan de gang te krijgen.
Ik heb de Diskspeed Docker gebruikt en kan daarmee zien dat alle schijven de maximale snelheid halen. Crystaldiskmark in Windows laat een raar beeld zien. Die geeft namelijk aan dat mijn ssd (die ongeveer 550mb max kan lezen en schrijven) toch wel erg snel is:
Ik heb overigens dezelfde vraag gesteld op het Unraid forum maar daar lijkt weinig te gebeuren. Ook zie ik daar superveel andere topics waar meestal geen reactie op komt. Vandaar dat ik het hier op Tweakers probeer.
[Voor 3% gewijzigd door workermaster op 21-02-2021 13:53]