Beste Tweakers,
GPU passthrough werkt niet. Het systeem lijkt te crashen. Opgelost. (Te oude gpu die geen uefi heeft. Opgelost met bios van een andere kaart)
Audio passthrough crashed Unraid. Opgelost. (Upgrade naar nieuwe Unraid versie)
Dockers kunnen media niet vinden. Opgelost. (Paden stonden verkeerd)
Ryzen 3700x
Asus x470-f
32gb ram 3200mhz.
Anyway alles ziet er goed uit. Nu heb ik echter 1 "krachtige" machine staan om te gamen, Plex af te handelen en mijn media aan te sturen. Daarnaast staat nu op zolder een ouder systeem Unraid te draaien. Ik geef de voorkeur aan het hebben van 1 machine die alles doet. Daarom wil ik graag mijn krachtige systeem alles laten afhandelen.
daarnaast zit er een 500gb interne hdd in. Deze hdd dient als test. Einddoel is om Windows op mijn samsung 1tb ssd te draaien. Ik wil Windows op een eigen hdd draaien. Niet als onderdeel van een cachepool, Ik heb overigens geen cache drive.
De installatie:
De vm keuze die ik neem (Windows 10)
De intsallatietemplate voordat ik er iets aan verander:
De template na het aanpassen van de velden. Zoals je kan zien verander ik niet veel. Enkel wat extra ram toegewezen, de ISO locatie toegevoegd en de vdisk naar het pad van de unassigned disk gezet.
De aangemaakte vm:
En dan krijg ik dit:
Daarnaast heb ik ook geprobeerd om de settings voor de bus aan te passen. Deze staan standaard op IDE. Ik heb alle andere keuzes geprobeerd voor zowel de OS Install CDRom Bus, Primary vDisk Bus en VirtIO Drivers CDRom Bus.
Kortom ik kom er niet meer uit. Zouden jullie mij kunnen helpen? Waarschijnlijk is het iets supersimpels waar ik als Unraid/Linux leek niet aan denk.
Alvast bedankt.
Workermaster.
Het probleem + TL:DR
Ik kan een Windows 10 vm aanmaken op Unraid maar niet installeren. Ik krijg geen optie om de Windows ISO te installeren. Opgelost. (Verkeerde Windows ISO)GPU passthrough werkt niet. Het systeem lijkt te crashen. Opgelost. (Te oude gpu die geen uefi heeft. Opgelost met bios van een andere kaart)
Audio passthrough crashed Unraid. Opgelost. (Upgrade naar nieuwe Unraid versie)
Dockers kunnen media niet vinden. Opgelost. (Paden stonden verkeerd)
Hardware
Samsung 1tb ssd.Ryzen 3700x
Asus x470-f
32gb ram 3200mhz.
Inleiding
Na kort met Windows storage spaces gewerkt te hebben heb ik toch besloten om een Unraid server te maken. Hiervoor heb ik nog wat oude hardware liggen. Ik heb een trail versie gedownload en ben al ruim 2 weken met Unraid aan het spelen. Mijn media staat erop, er zijn ook al een aantal dockers actief. Ik heb nog nooit eerder met Unraid of Docker gewerkt dus ik moet veel zaken uitvogelen voordat ik het durf te installeren.Anyway alles ziet er goed uit. Nu heb ik echter 1 "krachtige" machine staan om te gamen, Plex af te handelen en mijn media aan te sturen. Daarnaast staat nu op zolder een ouder systeem Unraid te draaien. Ik geef de voorkeur aan het hebben van 1 machine die alles doet. Daarom wil ik graag mijn krachtige systeem alles laten afhandelen.
De situatie
Ik heb een server met wat oude hardware draaien. Aan die server hangen 4 8tb usb schijven. Deze vormen samen mijn media share.daarnaast zit er een 500gb interne hdd in. Deze hdd dient als test. Einddoel is om Windows op mijn samsung 1tb ssd te draaien. Ik wil Windows op een eigen hdd draaien. Niet als onderdeel van een cachepool, Ik heb overigens geen cache drive.
De installatie:
De vm keuze die ik neem (Windows 10)
De intsallatietemplate voordat ik er iets aan verander:
De template na het aanpassen van de velden. Zoals je kan zien verander ik niet veel. Enkel wat extra ram toegewezen, de ISO locatie toegevoegd en de vdisk naar het pad van de unassigned disk gezet.
De aangemaakte vm:
En dan krijg ik dit:
Wat heb je al geprobeerd
Ik kan in dat laatste scherm "exit" typen. De bios waar je dan in komt heeft een aantal opties. Ik heb daar alles qua bootorder al geprobeerd. Tijdens het Googlen kwam ik ergens een forumpost tegen waarbij iemand aangaf dat je bij het aanmaken van je vm voor de Seabios moet kiezen. Dat heb ik ook gedaan maar daarbij krijg ik de melding "starting from hard disk" en kan ik niet kiezen voor een andere bootoptie. Het lijkt erop dat de vm vastloopt met de Seabios.Daarnaast heb ik ook geprobeerd om de settings voor de bus aan te passen. Deze staan standaard op IDE. Ik heb alle andere keuzes geprobeerd voor zowel de OS Install CDRom Bus, Primary vDisk Bus en VirtIO Drivers CDRom Bus.
Kortom ik kom er niet meer uit. Zouden jullie mij kunnen helpen? Waarschijnlijk is het iets supersimpels waar ik als Unraid/Linux leek niet aan denk.
Alvast bedankt.
Workermaster.