Verkoper reageert niet op verzoek tot annuleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:01
Ik heb een issue met een bestelling die ik gedaan heb en weet even niet meer wat de volgende stap is.

Ik heb vorige week vrijdag online een paar nieuwe schaatsen besteld. Ik heb tijdens het bestellen aangegeven dat ik de schaatsen de volgende dag in de winkel op zou komen halen i.p.v. dat de webwinkel ze zou versturen. Ik heb de bestelling met mijn credit card betaald.

Het is mij helaas niet gelukt om de schaatsen de volgende morgen op te halen. Ik heb daarop de verkoper een mail gestuurd dat ik afzie van de koop en onder het herroepingsrecht de koop wil annuleren. Tevens heb ik getracht telefonisch met de verkoper in contact te komen om het af te stemmen. Dit is echter tot op heden nog niet gelukt. Ook heb ik geen reactie op mijn mails gekregen.

Na drie mails en diverse pogingen te bellen heb ik een chargeback bij de credit card maatschappij aangevraagd. Uiteraard onderbouwd met alle correspondentie.

Ik krijg net een mail vanuit de CC maatschappij die ik niet snap.

Geachte Blommie01,

Op uw verzoek hebben wij de transactie onderzocht.

Graag ontvangen van u de annuleringsvoorwaarden van het bedrijf waarbij u kunt aantonen dat u conform de voorwaarden kosteloos kon annuleren. De herroepingsrecht geldt als u de artikelen in uw bezit heeft en binnen 14 dagen afziet van uw aankoop oftewel wil retourneren. Dit staat ook vermeld in hun Algmene Voorwaarden op de website.

Heeft u nog vragen? Belt of mailt u ons dan gerust onder vermelding van referentienummer XXXXX. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 020 - 6 600 136 of per e-mail via chargeback@icscards.nl.

Met vriendelijke groet,

International Card Services BV

Naar mijn weten heb ik gewoon een koop op afstand gedaan die ik binnen 14 dagen na levering mag annuleren. De levering heeft tot op heden nog niet plaats gevonden. Ik wil de koop gewoon annuleren.

Voordat ik een reactie naar de CC maatschappij stuur wil ik graag weten hoe het precies zit.

Wie kan mij op weg helpen?

Beste antwoord (via Yorinn op 24-02-2021 15:07)

• Blommie01
Het is vandaag eindelijk gelukt om telefonisch contact te hebben.

De order is door de verkoper geannuleerd en het geld wordt terug gestort.

Ik heb uiteraard direct de cc maatschappij gebeld om de chargeback te annuleren.

Het duurde even maar: eind goed, al goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Geef gewoon gehoor aan hun verzoek :? Stuur ze de annuleringsvoorwaarden :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
RobIII schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:33:
Geef gewoon gehoor aan hun verzoek :? Stuur ze de annuleringsvoorwaarden :?
Welke annuleringsvoorwaarden?

Ze moeten zich toch gewoon aan de wet houden? Ik zie af van de koop meer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 09:19
Je kunt ook wachten tot je de schaatsen hebt en dan stuur je ze terug. Niet handig maar dan is het ook klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:55

lasharor

7 december 2004

Waarom ga je niet langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
gron74 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:44:
Je kunt ook wachten tot je de schaatsen hebt en dan stuur je ze terug. Niet handig maar dan is het ook klaar.
Ik heb tijdens het bestellen aangegeven dat ik ze in de winkel af zou halen. Ze worden niet verstuurd. Ik krijg ook geen telefonisch contact om dit (wanneer dit gewenst is) alsnog te vragen. Al vind ik het wel omslachtig en wil de verkoper ook geen extra kosten voor verzenden laten maken.
Dat zal wel moeten als de CC maatschappij mij niet gaat helpen... Punt is wel dat de winkel gesloten is. Dat geeft het antwoordapparaat tenminste al een week aan als ik probeer te bellen.

Het lukt me gewoonweg niet om met de verkoper in contact te komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Blommie01 op 20-02-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Heb je überhaupt al een bestelbevestiging gekregen eigenlijk?
En ging de betreffende winkel akkoord met ophalen, of was dit een optie tijdens het bestelproces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:38
Blommie01 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Welke annuleringsvoorwaarden?

Ze moeten zich toch gewoon aan de wet houden? Ik zie af van de koop meer niet.
Ja ze moeten zich aan de wet. Maar in de wet staat/stond geen zin/tijd om het op te zoeken😀. Dat je na ontvanst 14 dagen de tijd hebt om te annuleren. Is vinden wij het logisch dat het ook er voor kan. https://www.ictrecht.nl/b...n-annuleren-voor-levering

Toch heeft een rechter(gelukkig) anders geoordeeld.

Maar in dit geval is er zelfs niet optijd geleverd. En mag je dus altijd kostenloos annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
LA-384 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:49:
Heb je überhaupt al een bestelbevestiging gekregen eigenlijk?
En ging de betreffende winkel akkoord met ophalen, of was dit een optie tijdens het bestelproces?
Ik heb een bevestiging en factuur omdat ik betaald heb. Ophalen in de winkel was een optie in het bestelproces. Ik heb zaterdag ook een mail gekregen dat de schaatsen klaar lagen. Zover ik kan zien wel allemaal automatische mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Blommie01 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:50:
[...]

Ik heb een bevestiging en factuur omdat ik betaalt heb. Ophalen in de winkel was een optie in het bestelproces. Ik heb zaterdag ook een mail gekregen dat de schaatsen klaar lagen. Zover ik kan zien wel allemaal automatische mails.
Even bij de winkel langs gaan? Blijkbaar is afhalen ok. Daar direct annuleren dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:53:
[...]

Even bij de winkel langs gaan? Blijkbaar is afhalen ok. Daar direct annuleren dan maar.
Zit niets anders op denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26
Geen probleem toch? Het zijn bijzondere tijden op dit moment. Gewoon even langs de winkel gaan, want daar liggen je schaatsen nu klaar, en zeggen dat je je bestelling wilt annuleren welke klaar ligt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
SgtElPotato schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:55:
Geen probleem toch? Het zijn bijzondere tijden op dit moment. Gewoon even langs de winkel gaan, want daar liggen je schaatsen nu klaar, en zeggen dat je je bestelling wilt annuleren welke klaar ligt.
Punt is alleen dat ik al een week een antwoord apparaat aan de lijn krijg met het bericht dat de winkel gesloten is. Maar er zit niet veel anders op dan toch even langs te gaan.

Al ga ik nog wel een reactie naar de CC maatschappij sturen met de jurisprudentie die @loki504 deelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Blommie01 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:56:
[...]

Punt is alleen dat ik al een week een antwoord apparaat aan de lijn krijg met het bericht dat de winkel gesloten is. Maar er zit niet veel anders op dan toch even langs te gaan.
In het zuiden is afgelopen week carnavalsvakantie geweest, mogelijk dat dat met het gesloten zijn te maken heeft? Het klinkt als een kleine winkel, dan zou dat niet zo vreemd zijn. Ik weet niet of er op hun website wat over vermeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:38
LA-384 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:01:
[...]

In het zuiden is afgelopen week carnavalsvakantie geweest, mogelijk dat dat met het gesloten zijn te maken heeft? Het klinkt als een kleine winkel, dan zou dat niet zo vreemd zijn. Ik weet niet of er op hun website wat over vermeld staat?
Ik weet dat tijdens echte carnaval viering een hoop winkels dicht zijn ja. Maar ook tijdens corona als er niet echt carnaval gevierd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
LA-384 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:01:
[...]

Winkel is in het noorden 😉
loki504 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Ik weet dat tijdens echte carnaval viering een hoop winkels dicht zijn ja. Maar ook tijdens corona als er niet echt carnaval gevierd wordt?
Ik verwacht inderdaad eerder i.v.m. Corona. Het is ook een speciaalzaak

[ Voor 29% gewijzigd door Blommie01 op 20-02-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Blommie01 kijk in de voorwaarden hoe lang de order in de winkel blijft. Vaak via post is dat 5-8 dagen. Daarna gaat de order retour en krijg je je aankoopbedrag terug. Bij leveren aan huis kun je het pakje weigeren, en ook bij pakket punt. Dat is hetzelfde als annuleren, wat vaak niet meer kan vanwege snelle verzending tegenwoordig. Je zou ook de winkel/filiaal zelf kunnen bellen, of daar langs gaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Hackus schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:18:
@Blommie01 kijk in de voorwaarden hoe lang de order in de winkel blijft. Vaak via post is dat 5-8 dagen. Daarna gaat de order retour en krijg je je aankoopbedrag terug. Bij leveren aan huis kun je het pakje weigeren, en ook bij pakket punt. Dat is hetzelfde als annuleren, wat vaak niet meer kan vanwege snelle verzending tegenwoordig. Je zou ook de winkel/filiaal zelf kunnen bellen, of daar langs gaan.
Heb net de algemene voorwaarden doorgenomen. Hier staat niets in over het afhalen in de winkel en hoe lang de order daar blijft liggen.

Ik heb vanaf zaterdag elke dag geprobeerd de winkel te bellen, maar krijg steeds of in gesprek of een antwoordapparaat dat de winkel gesloten is. Ook hen ik een mail gestuurd dat ik de order onder annuleer, maar tot op heden geen enkele reactie.

Het lukt me simpelweg gewoon niet om in contact te komen.

Dat was ook de reden dat ik een chargeback had aangevraagd.

Rest mij alleen nog om maandag fysiek naar de winkel te gaan om te kijken of er iemand aanwezig is...

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Blommie01 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:30:
Ik heb een issue met een bestelling die ik gedaan heb en weet even niet meer wat de volgende stap is.
Sorry, maar ik vind het een beetje triest hoe dit loopt. Je koopt schaatsen en wil ze de volgende dag ophalen. Vervolgens liggen ze netjes klaar, maar je hebt toch niet zo'n trek om ze op te halen. Vervolgens ga je bij de creditcardmaatschappij een charge-back doen. Daar zitten voor een winkelier flinke kosten aan.

Je had het probleem heel simpel kunnen oplossen, door of de schaatsen gewoon op te halen of er even langs te gaan en het ter plekke te annuleren of retour te doen. Nu zadel je een ander op met flinke kosten in een tijd dat het ze toch al niet voor de wind gaat. Dus in plaats van dit topic te openen had je vanmorgen ook even naar de winkel kunnen gaan en het daar ter plekke afhandelen...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Sowieso een kleine ondernemer net na de ijsgekte... ik denk dat die blij is als die de bestellingen heeft kunnen wegwerken. Binnen een week al een chwrgeback in deze periode. Even iets geduld kan ook geen kwaad. Dat de verkoper niet goed bereikbaar is is niet netjes maar hij zal geen blik hebben met helpdesk medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
BugBoy schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:45:
[...]

Sorry, maar ik vind het een beetje triest hoe dit loopt. Je koopt schaatsen en wil ze de volgende dag ophalen. Vervolgens liggen ze netjes klaar, maar je hebt toch niet zo'n trek om ze op te halen. Vervolgens ga je bij de creditcardmaatschappij een charge-back doen. Daar zitten voor een winkelier flinke kosten aan.

Je had het probleem heel simpel kunnen oplossen, door of de schaatsen gewoon op te halen of er even langs te gaan en het ter plekke te annuleren of retour te doen. Nu zadel je een ander op met flinke kosten in een tijd dat het ze toch al niet voor de wind gaat. Dus in plaats van dit topic te openen had je vanmorgen ook even naar de winkel kunnen gaan en het daar ter plekke afhandelen...
Tja, de verkoper kan ook gewoon de telefoon opnemen (of mij terug bellen als het op dat moment niet uitkomt) of op mijn mails reageren. Ik heb zelfs nog in mijn mail aangegeven dat ik begrip heb dat het wat langer duurt door alle ijs gekte. Tot op heden geen enkele reactie.

Daarnaast krijg ik al een week lang een antwoordapparaat aan de lijn dat de winkel gesloten is.

Dan blijven er niet veel opties over.

[ Voor 6% gewijzigd door Blommie01 op 20-02-2021 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
Blommie01 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:50:
Tja, de verkoper kan ook gewoon de telefoon opnemen (of mij terug bellen als het niet uitkomt) of op mijn mails reageren. Ik krijg al een week lang een antwoordapparaat aan de lijn dat de winkel gesloten is. Dan blijven er niet veel opties over.
Gewoon langs gaan (was toch al het originele plan) is toch het eenvoudigst? Je mailt, belt, opent hier een topicc, mailt met de CC-maatschappij, maar de meest voor de hand liggende optie sla je over. Ben het met je eens dat de verkoper wel even had kunnen antwoorden op de e-mail, maar ik denk dat je jezelf met een probleem/stress opzadelt terwijl dat niet hoeft.

Een chargeback kost zo 20-35 euro voor de verkopende partij. Ik doe zelf ook online handel (diensten, dus geen goederen). Als mensen klachten hebben, dan boeken we het geld gewoon zonder gedoe terug. Een chargeback is erg duur, maar bij creditcards liggen alle kosten bij de verkopende partij. Ziek systeem en ik zou daarom ook voor een wet zijn die alle betalingskosten bovenop de prijs zouden zetten. Dat zou veel transparanter zijn en dan ben ik benieuwd of nog zoveel mensen een creditcard zouden gebruiken.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:49:
Sowieso een kleine ondernemer net na de ijsgekte... ik denk dat die blij is als die de bestellingen heeft kunnen wegwerken. Binnen een week al een chwrgeback in deze periode. Even iets geduld kan ook geen kwaad. Dat de verkoper niet goed bereikbaar is is niet netjes maar hij zal geen blik hebben met helpdesk medewerkers.
En dan te maken hebben met consumenten die in een opwelling bestellen en de boel niet komen ophalen. Zit jij lekker met een onverkoopbare voorraad. Ja, ja... Allemaal ondernemersrisico, maar voor veel ondernemers staat het water aan de lippen en dan staan consumenten die hun spul niet komen ophalen niet vooraan in de rij om te helpen. Ik snap het wel. En dan meteen een chargeback om je oren krijgen. Het stoom zou mij uit de oren komen. Gewoon even langsgaan was wel zo netjes geweest. Het is ziek dat als je nu wat wilt kopen bij een reguliere winkel, dat het meteen onder wet "koop op afstand" valt, omdat je het online moet bestellen en later afhalen. Daar is ook niet elke winkelier op ingericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
BugBoy schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:56:
[...]

Gewoon langs gaan (was toch al het originele plan) is toch het eenvoudigst?
De winkel is dicht. Dat geven ze zelf aan op het antwoordapparaat dat ik dagelijks aan de lijn krijg....

En de chargeback is geweigerd. Dat was de reden om dit topic te openen.

De verkoper heeft nog steeds kans om het gewoon met me te regelen... Dat wil ik ook het liefst. Al moet ik daarvoor wel eerst in contact komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Mwah, wel last minute bestellen omdat er ijs ligt en mogelijk geschaatst kan worden in 24-48 uur, normaal is het opsturen maar zelf aangeven dat je gaat ophalen, vervolgens zelf niet komen opdagen/ophalen, niet direct contact mogelijk, zelf dispute openen bij creditcard company en nu je verhaal halen ... dat is een lastige

Ook al heb je de bestelling online gedaan, dan kan je de bestelling (ondanks niet verstuurd of ontvangen) normaal onder WKOA gewoon annuleren zonder de goederen in ontvangt te nemen.

Echter vraag ik mij wel af in hoeverre je door jouw eigen instructie (=overeenkomst) dat jij de goederen fysiek ging afhalen op locatie en daar in hebt verzaakt dezelfde rechten aan kan ontlenen ? (@GlowMouse kan daar wellicht iets meer duidelijk over geven ?)

[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 20-02-2021 20:21 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Breezers schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:16:
Mwah, wel last minute bestellen omdat er ijs ligt en mogelijk geschaatst kan worden in 24-48 uur, normaal is het opsturen maar zelf aangeven dat je gaat ophalen, vervolgens zelf niet komen opdagen/ophalen, niet direct contact mogelijk, zelf dispute openen bij creditcard company en nu je verhaal halen ... dat is een lastige

Ook al heb je de bestelling online gedaan, dan kan je de bestelling (ondanks niet verstuurd of ontvangen) normaal onder WKOA gewoon annuleren zonder de goederen in ontvangt te nemen.

Echter vraag ik mij wel af in hoeverre je door jouw eigen instructie (=overeenkomst) dat jij de goederen fysiek ging afhalen op locatie en daar in hebt verzaakt dezelfde rechten aan kan ontlenen ? (@GlowMouse kan daar wellicht iets meer duidelijk over geven ?)
(helaas) de rechten zijn er niet anders door. WKOA geldt ook hier zonder wijziging.

Of het netjes is, is weer een ander verhaal. Je zou het, zeker in deze tijden, best een naaistreek kunnen noemen tegenover een speciaalzaak.

Alsof TS niet wist dat hij het niet meer wilde hebben nadat die 1e schaatsdag per 10jaar voorbij was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we het allemaal gezellig houden hier? Reageren doen we op de discussie en niet op de man. Ook de moraalridderreacties mogen hier achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Breezers schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:16:
Daar valt weinig over te zeggen. Het valt nog steeds onder koop op afstand.
loki504 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:50:
[...]

Ja ze moeten zich aan de wet. Maar in de wet staat/stond geen zin/tijd om het op te zoeken😀. Dat je na ontvanst 14 dagen de tijd hebt om te annuleren. Is vinden wij het logisch dat het ook er voor kan. https://www.ictrecht.nl/b...n-annuleren-voor-levering

Toch heeft een rechter(gelukkig) anders geoordeeld.

Maar in dit geval is er zelfs niet optijd geleverd. En mag je dus altijd kostenloos annuleren.
Dat artikel is een beetje merkwaardig omdat er 25 oktober 2011 boven staat maar er wel wordt verwezen naar art. 6:230q BW dat pas op 13 juni 2014 is ingevoerd. Vóór 2014 was er enige onduidelijkheid over herroeping voor aflevering en daar gaan de bedoelde rechterlijke uitspraken over, maar sinds 2014 is er geen twijfel meer.

Ik zie wel een ander probleem: de winkel heeft 14 dagen de tijd om TS terug te betalen, en die zijn nog niet verstreken. Daarnaast moet TS bewijzen dat hij zijn ontbindingsrecht heeft uitgeoefend. Hij zegt dat hij een mail heeft gestuurd, maar wat doe je als de winkel beweert nooit iets te hebben ontvangen? Ook dan vis je met een chargeback achter het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
Gelukkig gaat de CC-maatschappij niet zo gemakkelijk mee in een chargeback verzoek. Dat men daar verbaasd over is?

Toon eerst eens aan dat de verkoper niet heeft geleverd en ook duidelijk heeft gemaakt je niet terug te willen betalen, in zo'n geval is het benaderen van de CC-maatschappij met je klacht gegrond.

Drie mails binnen welk tijdsbestek?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26
AlexFL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:41:
Gelukkig gaat de CC-maatschappij niet zo gemakkelijk mee in een chargeback verzoek. Dat men daar verbaasd over is?

Toon eerst eens aan dat de verkoper niet heeft geleverd en ook duidelijk heeft gemaakt je niet terug te willen betalen, in zo'n geval is het benaderen van de CC-maatschappij met je klacht gegrond.

Mee eens, een chargeback kost namelijk zo'n 30 euro voor de winkelier. En in dit geval zeker discutabel of dat de manier is hier.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:27:
[...]

(helaas) de rechten zijn er niet anders door. WKOA geldt ook hier zonder wijziging.

Of het netjes is, is weer een ander verhaal. Je zou het, zeker in deze tijden, best een naaistreek kunnen noemen tegenover een speciaalzaak.

Alsof TS niet wist dat hij het niet meer wilde hebben nadat die 1e schaatsdag per 10jaar voorbij was.
Meer als koper, zelfstandig, mogelijk terminale termijnen of situaties (winter, vorst, ijs, Corona) gebonden voorwaarden te verbinden aan de gesloten overeenkomst en daar zelf in gebreken te blijven, kan deze partij mogelijk zelf schadeplichtig zijn aan de onderhevige overeenkomst ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Blommie01 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Heb net de algemene voorwaarden doorgenomen. Hier staat niets in over het afhalen in de winkel en hoe lang de order daar blijft liggen.

Ik heb vanaf zaterdag elke dag geprobeerd de winkel te bellen, maar krijg steeds of in gesprek of een antwoordapparaat dat de winkel gesloten is. Ook hen ik een mail gestuurd dat ik de order onder annuleer, maar tot op heden geen enkele reactie.

Het lukt me simpelweg gewoon niet om in contact te komen.

Dat was ook de reden dat ik een chargeback had aangevraagd.

Rest mij alleen nog om maandag fysiek naar de winkel te gaan om te kijken of er iemand aanwezig is...
Indien gesloten kun je nog voor aangetekend kiezen, wel jammer dat zoiets zo moet lopen. Bestellen en afhalen kan snel, maar reageren(bereikbaarheid) niet.
Geef dan aan dat communicatie/antwoord per e-mail gewenst is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
AlexFL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:41:

De eerste mail was de andere ochtend ruim voordat de winkel geopend was. Met als inhoud dat ik de koop wilde annuleren, ik de schaatsen niet op kwam halen en deze aan iemand anders verkocht konden worden.

Vanaf maandag ben ik gaan bellen om het verder af te handelen. Toen kreeg ik al steeds een antwoordapparaat met de boodschap dat de winkel gesloten was. Woensdag en donderdag nogmaals een mail gestuurd met een cc naar de klantenservice die in de voorwaarden staan genoemd. Die cc kwam terug omdat het adres niet bestaat.

Toen begon ik me wat zorgen te maken, het lukte namelijk op geen enkele manier om in contact te komen. Donderdag contact met de cc maatschappij gezocht.

Wel nog steeds geprobeerd te bellen. Tot op heden krijg ik elke dag het antwoordapparaat aan de lijn....

Het moet wel een beetje van twee kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
*knip* Vragen naar de naam van een (web)winkel is niet de bedoeling, zoals ook in Shopping Forum Beleid staat.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 20-02-2021 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Blommie01 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:51:
Het moet wel een beetje van twee kanten komen.
Je geeft het hier zelf al meermalen aan; de winkel is gesloten. Dat bericht heb je elke dag te horen gekregen, het is voor jou ook een reden om niet langs de winkel te gaan (misschien hangt er wel een briefje aan de deur wanneer ze weer open zijn?). Waarom vind je het dan toch vreemd dat er geen antwoord op je email komt? Ze hebben 1 dag of misschien zelfs een halve dag de tijd gehad om te reageren, want na zaterdag was er niemand meer aanwezig om je mail te beantwoorden.

Ik weet niet of het een echte webwinkel is, of een winkel die nu ook iets online moet doen. En of het een grote winkel of een eenmanszaak is. Dat maakt allemaal nogal verschil in wat je kan verwachten qua directe afhandeling. Voor mijn gevoel loop je nu wat te hard van stapel en is er zeer waarschijnlijk geen onwil bij de verkoper. Even wachten kan geen kwaad lijkt mij. Heb je ook al eens op de website of evt Facebook gekeken of daar meer info te vinden is over de sluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
LA-384 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:04:
[...]
Ik weet niet of het een echte webwinkel is, of een winkel die nu ook iets online moet doen. En of het een grote winkel of een eenmanszaak is. Dat maakt allemaal nogal verschil in wat je kan verwachten qua directe afhandeling. Voor mijn gevoel loop je nu wat te hard van stapel en is er zeer waarschijnlijk geen onwil bij de verkoper. Even wachten kan geen kwaad lijkt mij. Heb je ook al eens op de website of evt Facebook gekeken of daar meer info te vinden is over de sluiting?
Het is een echte (sport) webwinkel. Zelfs meerdere onder dezelfde eigenaar.

Daarom vind ik het ook zo raar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Het is vandaag eindelijk gelukt om telefonisch contact te hebben.

De order is door de verkoper geannuleerd en het geld wordt terug gestort.

Ik heb uiteraard direct de cc maatschappij gebeld om de chargeback te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Blommie01 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:59:
Het is netjes binnen de termijn van twee weken. Dit is beter dan zo'n bedrijf dat op meelevende toon beweert het heel vervelend voor 'je' te vinden dat 'je' iets langer moet wachten op terugbetaling.
Pagina: 1