ik heb een tabel arbeidsmiddelen waar aan de tabellen users en fabrikaat gekoppeld zijn.
Ik heb in PHP een pagina gemaakt om arbeidsmiddelen toe te kunnen voegen. Middels een pull down menu kan een merk gekozen worden en middels een apart pull down menu de gebruiker. Werkt allemaal perfect.
Alleen nu zou ik ook een arbeidsmiddel willen kunnen wijzigen. Hiervoor heb ik op de pagina die alle arbeidsmiddelen toont een link gemaakt "wijzigen". Ik geef in de url het id van het arbeidmiddel mee.
Bovenstaand is slechts een gedeelte van de code.
Op het moment dat op wijzigen wordt gedrukt dan wil ik dat in het pull down menu de ingevulde waarde getoond wordt. Dit kan d.m.v. selected toe te voegen aan de <option>. Echter begrijp ik niet hoe ik dat vertaal naar PHP.
Iemand die mij een stukje op weg kan/wil helpen?
Ik heb in PHP een pagina gemaakt om arbeidsmiddelen toe te kunnen voegen. Middels een pull down menu kan een merk gekozen worden en middels een apart pull down menu de gebruiker. Werkt allemaal perfect.
Alleen nu zou ik ook een arbeidsmiddel willen kunnen wijzigen. Hiervoor heb ik op de pagina die alle arbeidsmiddelen toont een link gemaakt "wijzigen". Ik geef in de url het id van het arbeidmiddel mee.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <table> <?php require_once("../pages/connect.php"); if (isset($_GET['id']) && is_numeric($_GET['id'])) { $id = $_GET['id']; $sql = ("SELECT * FROM arbeidsmiddelen WHERE arbeidsmiddelID = 1 ") or die (mysqli_error()); $result = mysqli_query($conn, $sql); if(mysqli_num_rows($result)>0) { while ($row = mysqli_fetch_assoc($result)) { echo "<td><label>ID-Code</label></td>"; echo "<td><input type=text name=code value=" .$row["code"]. "></input></td>"; } } ?> |
Bovenstaand is slechts een gedeelte van de code.
Op het moment dat op wijzigen wordt gedrukt dan wil ik dat in het pull down menu de ingevulde waarde getoond wordt. Dit kan d.m.v. selected toe te voegen aan de <option>. Echter begrijp ik niet hoe ik dat vertaal naar PHP.
Iemand die mij een stukje op weg kan/wil helpen?