Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meerdere ontvangers IPTV bij Zyxel router

Pagina: 1
Acties:

• xl3ruise
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 02-06 14:34
Hallo,

Vandaag ons doe-het-zelf-pakket van Multifiber ontvangen en tot nu toe bevalt het heel goed!
We hebben hierbij de Zyxel router PMG5622GA ontvangen en meerdere IPTV ontvangers.

Nu heb ik 1 ontvanger aangesloten op LAN4, maar dit is ook de enige die lijkt te werken?
Zodra ik de ethernet kabel in LAN2/3 stop krijg ik geen beeld maar een melding dat er een fout is opgetreden. Zodra ik hem dan weer in LAN4 stopt kan ik gelijk weer tv kijken.

Nu heb ik dus meerdere ontvangers, maar moet ik ergens in de router instellingen een aanpassing maken? Of hoe kan ik dit anders oplossen?

Ik hoor graag jullie ideeën,

Met vriendelijke groet,

xl3ruise

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Heb je contact gehad met multifiber. Heb je de handleiding goed gevolgd?

• 1x3xc-12
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 02-03 12:06
Waarschijnlijk een bridged netwerk opstelling. Een switch aansluiten op lan4 lost je probleem op.

• 1x3xc-12
Inderdaad bridged als ik dit topic lees Problemen met TV kijken via glasvezel

Dat betekend dat alleen lan 4 geschikt is voor iptv, een switch met imgp snooping!!!!!! Is de oplossing.

• xl3ruise
corporalnl schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:53:
Heb je contact gehad met multifiber. Heb je de handleiding goed gevolgd?
1x3xc-12 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:01:
Inderdaad bridged als ik dit topic lees Problemen met TV kijken via glasvezel

Dat betekend dat alleen lan 4 geschikt is voor iptv, een switch met imgp snooping!!!!!! Is de oplossing.
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties! Ik had al een switch in huis, ik dacht in eerste instantie dat de switches niet helemaal geschikt waren voor IPTV. Maar hij werkt nu!

Nogmaals bedankt! :)

• 1x3xc-12
xl3ruise schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:03:
[...]

[...]

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties! Ik had al een switch in huis, ik dacht in eerste instantie dat de switches niet helemaal geschikt waren voor IPTV. Maar hij werkt nu!

Nogmaals bedankt! :)
Heb je er op gelet dat imgp snooping aan staat?? Dat is een vereiste voor een stabiel iptv.

Ik vraag me trouwens sterk af waarom multifiber als nieuweling kiest voor bridged ipv routed.

• xl3ruise
1x3xc-12 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Heb je er op gelet dat imgp snooping aan staat?? Dat is een vereiste voor een stabiel iptv.

Ik vraag me trouwens sterk af waarom multifiber als nieuweling kiest voor bridged ipv routed.
Ik heb als switch een Netgear GS105e, die ondersteund vgm gewoon standaard IMGP snooping, toch?

Betreft bridged of routed heb ik verder vrij weinig verstand van...

Nog 1 vraag. Kan ik de overige LAN poorten nu ook gewoon voor overige apparaten gebruiken zoals pc, Playstation etc. Of is dit afgeraden/niet mogelijk?

[Voor 13% gewijzigd door xl3ruise op 19-02-2021 19:15]

• 1x3xc-12
xl3ruise schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:14:
[...]

Ik heb als switch een Netgear GS105e, die ondersteund vgm gewoon standaard IMGP snooping, toch?

Betreft bridged of routed heb ik verder vrij weinig verstand van...

Nog 1 vraag. Kan ik de overige LAN poorten nu ook gewoon voor overige apparaten gebruiken zoals pc, Playstation etc. Of is dit afgeraden/niet mogelijk?
Het kan niet alleen, je zult wel moeten. Andere optie heb je niet ;) ;)

• xl3ruise
1x3xc-12 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:18:
[...]

Het kan niet alleen, je zult wel moeten. Andere optie heb je niet ;) ;)
How.. typefout.. ik bedoelde op de overige LAN poorten van de switch. Maar als ik deze reactie zie dan denk ik van niet?! haha...

Heb gelukkig ook niet heel veel meer nodig dan dat ik nu heb.

• 1x3xc-12
xl3ruise schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:21:
[...]

How.. typefout.. ik bedoelde op de overige LAN poorten van de switch. Maar als ik deze reactie zie dan denk ik van niet?! haha...

Heb gelukkig ook niet heel veel meer nodig dan dat ik nu heb.
Nee multifiber werkt met vlan die gekoppeld is aan lan 4. Alles wat direct of indirect via lan 4 gaat komt op het vlan terecht. Die kun je niet gebruiken voor normaal internet.

De overige poorten op je router zijn om je pc, playstation en andere stuff aan te sluiten. Zo nodig met een switch als je poorten tekort komt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True