Toon posts:

Advies aankoop auto - goedkoop of juist iets duurder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• baromaro
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-05-2022
Na heel wat topics door te hebben gelezen, heb ik toch besloten om een nieuw topic aan te maken.

Ik moet mijn huidige leaseauto inleveren (shortlease) zodat ik een nieuwe auto kan bestellen. Dit wil ik echter niet. Wil niet vast zitten aan een auto voor 4/5 jaar ook al neemt een toekomstig werkgever deze auto over. Huidige leaseauto overnemen is ook geen optie. Na het inleveren van mijn huidige auto krijg ik een mobiliteitsbudget en km vergoeding. 0,19cent netto per km en ongeveer 400 netto aan mobiliteitsvergoeding. Betaal nu ook nog een bijtellling van 190 euro.

Geen idee hoeveel km's ik moet gaan maken, op dit moment zakelijk 0. Ik verwacht dat dit nog wel een tijdje zo blijft. Ik schat mijn huidige km per jaar op 15k (prive + zakelijk).

Eigenlijk ben ik op zoek naar een auto die me na 2 jaar weinig heeft gekost (B of C segment). Oftewel, het complete plaatje; wegenbelasting, verzekering, afschrijving, onderhoud en brandstof. Ik zou dus kunnen gaan voor een Suzuki Swift 2005+ en die oppikken voor een klein bedrag, eventueel cruisecontrol en radio inbouwen (600+-) of voor een wat luxere auto zoals een Lexus CT200h en die over 2 jaar voor een oke bedrag kunnen verkopen.

Natuurlijk moet je geluk hebben bij het kopen van een occasion, maar ik ben benieuwd wat jullie aanraden. Budget is dus flexibel, uiteindelijk wil ik gewoon goedkoop kunnen rijden (geen auto is geen optie), maar het moet er nog wel een beetje oke uitzien..

Gevonden opties:

1Lexus CT200H Proefrit gehad, voelt prima aan. Zuinige auto, betrouwbaar. Gaat wel zo'n 8.000 - 9.000 kosten voor de goedkoopste uitvoering uit 2011/2012 met <180k op de teller.
2Suzuki Swift Betrouwbare auto, echter niet altijd cruisecontrol beschikbaar etc. Wel stuk goedkoper dan optie 1
3Mazda 3 Ziet er leuk uit, wat minder zuinig maar ook betrouwbaar.
3Toyota Auris Moet wel een 2013+ model zijn, is erg populair op dit moment.. Gaat snel richting 6-8k

Wat denken jullie?

Alle reacties

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Een Swift vergelijken met een CT200h... :P dat zijn totaal verschillende klasse auto's. Als je het budget hebt voor een CT200h en de ruimte niet perse nodig hebt, zou ik 100% voor die gaan

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik rij zelf een 2010 Auris en zou in jouw geval voor de Lexus gaan. En eens met @-tom-562 , een Lexus kun je niet vergelijken met een Swift.

• baromaro
-tom-562 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:14:
Een Swift vergelijken met een CT200h... :P dat zijn totaal verschillende klasse auto's. Als je het budget hebt voor een CT200h en de ruimte niet perse nodig hebt, zou ik 100% voor die gaan
Klopt helemaal, maakt het voor mij ook lastig.. Want ik ben nu eenmaal wel gewend aan parkeersensoren, cruisecontrol etc. Mij gaat het echt vooral om de kosten van de auto aan het einde van de rit..Stel een Swift kost me 50 euro minder gemiddeld per maand, dan is het me niet waard om de CT te laten liggen.

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
baromaro schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Klopt helemaal, maakt het voor mij ook lastig.. Want ik ben nu eenmaal wel gewend aan parkeersensoren, cruisecontrol etc. Mij gaat het echt vooral om de kosten van de auto aan het einde van de rit..Stel een Swift kost me 50 euro minder gemiddeld per maand, dan is het me niet waard om de CT te laten liggen.
Let in dit geval echt even op de wegenbelasting. De Auris en Lexus zijn forse auto's, qua gewicht en belasting. Onderhoudskosten kun je soort van inschatten, maar belasting weet je van tevoren zeker.

[Voor 7% gewijzigd door TMDC op 19-02-2021 15:20]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Waarom moet de auris perse van 2013 of later zijn? Waarom niet eentje van 10 jaar oud bijvoorbeeld? Die tussen de swift en de ct200h zit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

baromaro schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Zo'n CT200h is wss nog iets zuiniger dan een Swift. Het is gewoon een hele andere klasse auto. Ik wist het wel.. :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
baromaro schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:07:
Na het inleveren van mijn huidige auto krijg ik een mobiliteitsbudget en km vergoeding. 0,19cent netto per km en ongeveer 400 netto aan mobiliteitsvergoeding. Betaal nu ook nog een bijtellling van 190 euro.
Houd er rekening mee dat de mobiliteitsregeling 9/10 keer net iets anders werkt dan je hier beschrijft. Zodra je zakelijke km's gaat maken, ga je 19 cent per km netto ontvangen, maar gaat er 19 cent per km bruto van je mobiliteitsbudget af. Een optelling van zowel mobiliteitsbudget + nog een km vergoeding per km zie je niet veel.

Check dit even om teleurstellingen te voorkomen. Al is in dehuidige tijdsgeest een mobiliteitsbudget de beste optie. Niet rijden en maximaal budget vangen is altijd lekker natuurlijk :9

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:13
Je kan toch van alle 4 de auto's opzoeken wat wegenbelasting, verzekering en ongeveer 15k km kost?

Dan heb je enkel nog afschrijving, maar ook dat kan je inschatten.

Blijft nog over: pech hebben en net auto kopen van oud omaatje, maar net de pech hebben dat haar zoon de versnellingsbak in gort had gereden.

Ps niemand hoeft je te vertellen welke auto duurder is denk ik. Maak eens totaal plaatje en kies dan.

[Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 19-02-2021 15:37]

• baromaro
99ruud99 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:36:
Je kan toch van alle 4 de auto's opzoeken wat wegenbelasting, verzekering en ongeveer 15k km kost?

Dan heb je enkel nog afschrijving, maar ook dat kan je inschatten.

Blijft nog over: pech hebben en net auto kopen van oud omaatje, maar net de pech hebben dat haar zoon de versnellingsbak in gort had gereden.

Ps niemand hoeft je te vertellen welke auto duurder is denk ik. Maak eens totaal plaatje en kies dan.
Dat kan zeker. Maar afschrijving en onderhoud is door mij zelf niet in te schatten. Ik heb wel de ANWB berekening tool gebruikt, maar ik weet niet hoe betrouwbaar die is.. Volgens ANWB zou ik met een Suzuki swift (rond 2005) ongeveer 100 euro per maand goedkoper uitkomen dan een Lexus of Toyota. Maar dan heb je natuurlijk een vrij kale auto..

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
Dat klopt, je kan ook even zo kijken:
hoeveel kostte de auto toen hij nieuw was?
hoeveel kost hij nu ?
Hoeveel jaar / km heeft de auto gereden ?
Zijn er bepaalde schades waardoor prijs omlaag is gegaan ?

Als het aantal km ONGEVEER hetzelfde is als jouw aantal km:
(prijs nieuw - prijs nu) / aantal jaar = afschrijving per jaar
in het begin is de afschrijving hoger, daarom pak je de verkoopprijs ipv de prijs die de garage heeft betaald. (anders zou je prijs nu*0.8 moeten doen)

voor rest:

https://www.nibud.nl/consumenten/wat-kost-een-auto/

100 euro verschil is minder dan ik had gedacht. het is de vraag of je het waard vindt. Een swift is echt een maat kleiner... (ik heb zelf een swift bandit uit 2008)

[Voor 13% gewijzigd door 99ruud99 op 19-02-2021 16:03]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
Zou je dat tabel in je startpost kunnen aanvullen met welke motoren je op het oog hebt en hoeveel KM stand ze mogen hebben.

Ik vind het wat eng om iets te zeggen als we dat niet weten. Een ton op een 1 liter 3 cylinder is wat anders dan een ton op een 1.4l 4 cylinder. Dan maakt merk of model ineens wat minder uit naar mijn persoonlijke mening.

Een heel klein beetje meer info over je selectie is wel welkom.

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 16:27
Kijk niet teveel naar excelsheets en kies de auto die je het liefst rijdt. Alle auto’s kunnen na een half jaar een reparatie van 1500€ nodig hebben en dan kan je al je vergelijkingen weggooien. De pijn van een reparatie op een leuke fijne auto is altijd minder erg dan op een goedkoop koekblik dat je eigenlijk liever al niet had gehad.

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Touchdomex schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:20:
Waarom moet de auris perse van 2013 of later zijn? Waarom niet eentje van 10 jaar oud bijvoorbeeld? Die tussen de swift en de ct200h zit.
TS mag me corrigeren maar ik heb zelf dezelfde keuze gemaakt een half jaar geleden. In 2013 heeft de auris een facelift ondergaan met als gevolg dat ie er een stukje moderner uitziet, maar mogelijk belangrijker is het feit dat de kofferbak een stuk normaler is. De pre-facelift variant had geen egale bodem, maar een soort stoeprand in de kofferbak, wat voor ons niet handig was.

Edit: belangrijke kanttekening, ik heb het over de hybride variant.

[Voor 5% gewijzigd door MrMaxedTank op 19-02-2021 16:26]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

t14wo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Houd er rekening mee dat de mobiliteitsregeling 9/10 keer net iets anders werkt dan je hier beschrijft. Zodra je zakelijke km's gaat maken, ga je 19 cent per km netto ontvangen, maar gaat er 19 cent per km bruto van je mobiliteitsbudget af. Een optelling van zowel mobiliteitsbudget + nog een km vergoeding per km zie je niet veel.

Check dit even om teleurstellingen te voorkomen. Al is in dehuidige tijdsgeest een mobiliteitsbudget de beste optie. Niet rijden en maximaal budget vangen is altijd lekker natuurlijk :9
^^^ dat idd.
En ook even dubbelchecken of je als je voor het mobiliteitsbudget gaat, je wel of niet de zakelijke parkeerkosten kunt declareren. Bij ons kan dat dus niet. Erg leuk als je naar een klant in hartje randstad moet en dagelijks 10+ euro aan parkeren moet lappen...zelfs al ga je niet dagelijks ben je in een paar weken door je hele budget heen :X
Was voor mij iig meer dan genoeg reden om geen eigen auto te gaan rijden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik ben aan mijn 3e ct200h bezig en ik kan je verzekeren dat het niet gaat vervelen, en dan bedoel ik de combinatie van luxe, degelijkheid en zuinigheid. En ze behouden hun waarde goed.

Mocht je de keuze hebben, neem minstens een business line pro of een luxury line uitvoering.

• baromaro
t14wo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Ga ik nog even navragen. Zoals het in het contract staat vermeldt zijn het 2 afzonderlijke vergoedingen.
99ruud99 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:03:
Dat klopt, je kan ook even zo kijken:
hoeveel kostte de auto toen hij nieuw was?
hoeveel kost hij nu ?
Hoeveel jaar / km heeft de auto gereden ?
Zijn er bepaalde schades waardoor prijs omlaag is gegaan ?

Als het aantal km ONGEVEER hetzelfde is als jouw aantal km:
(prijs nieuw - prijs nu) / aantal jaar = afschrijving per jaar
in het begin is de afschrijving hoger, daarom pak je de verkoopprijs ipv de prijs die de garage heeft betaald. (anders zou je prijs nu*0.8 moeten doen)

voor rest:

https://www.nibud.nl/consumenten/wat-kost-een-auto/

100 euro verschil is minder dan ik had gedacht. het is de vraag of je het waard vindt. Een swift is echt een maat kleiner... (ik heb zelf een swift bandit uit 2008)
Bedankt dat geeft me wel een beter beeld. Ik had ook een groter verschil verwacht. Maar zo'n berekening blijft natuurlijk een schatting.. Ik denk dat het verschil groter is wanneer je een beetje geluk hebt met de aankoop van een wat oudere auto (Suzuki).
World Citizen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:06:
Zou je dat tabel in je startpost kunnen aanvullen met welke motoren je op het oog hebt en hoeveel KM stand ze mogen hebben.

Ik vind het wat eng om iets te zeggen als we dat niet weten. Een ton op een 1 liter 3 cylinder is wat anders dan een ton op een 1.4l 4 cylinder. Dan maakt merk of model ineens wat minder uit naar mijn persoonlijke mening.

Een heel klein beetje meer info over je selectie is wel welkom.
Bewust niet gedetallieerd uitgewerkt. Ik heb namelijk geen voorkeur (en de kennis niet) betreft welke motor etc. Het gaat mij om het meest vriendelijke auto betreft de kosten.
JunkieLimbo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:19:
Kijk niet teveel naar excelsheets en kies de auto die je het liefst rijdt. Alle auto’s kunnen na een half jaar een reparatie van 1500€ nodig hebben en dan kan je al je vergelijkingen weggooien. De pijn van een reparatie op een leuke fijne auto is altijd minder erg dan op een goedkoop koekblik dat je eigenlijk liever al niet had gehad.
Zo had ik het nog niet bekeken, bedankt voor de tip.
MrMaxedTank schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:25:
[...]

TS mag me corrigeren maar ik heb zelf dezelfde keuze gemaakt een half jaar geleden. In 2013 heeft de auris een facelift ondergaan met als gevolg dat ie er een stukje moderner uitziet, maar mogelijk belangrijker is het feit dat de kofferbak een stuk normaler is. De pre-facelift variant had geen egale bodem, maar een soort stoeprand in de kofferbak, wat voor ons niet handig was.

Edit: belangrijke kanttekening, ik heb het over de hybride variant.
Precies. De Auris ziet er in 2013 een stuk couranter uit.
Boeryepes schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:04:
Ik ben aan mijn 3e ct200h bezig en ik kan je verzekeren dat het niet gaat vervelen, en dan bedoel ik de combinatie van luxe, degelijkheid en zuinigheid. En ze behouden hun waarde goed.

Mocht je de keuze hebben, neem minstens een business line pro of een luxury line uitvoering.
Puur voor het design en extra opties of ook prijs technisch bij een eventuele doorverkoop?
____

Daarnaast heb ik in een Lexus CT uit 2015 (25th edition) een proefrit gemaakt. Erg mooie auto. Denk dat ik hem voor 14k zou kunnen kopen (inclusief 2 jaar garantie). Maar als wat doorreken dan is dit nog een (te) nieuwe auto (2015) ivm de afschrijving komende jaren.

[Voor 3% gewijzigd door baromaro op 20-02-2021 22:55]

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
[b]baromaro schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:53:[/.]

Puur voor het design en extra opties of ook prijs technisch bij een eventuele doorverkoop?
____

Daarnaast heb ik in een Lexus CT uit 2015 (25th edition) een proefrit gemaakt. Erg mooie auto. Denk dat ik hem voor 14k zou kunnen kopen (inclusief 2 jaar garantie). Maar als wat doorreken dan is dit nog een (te) nieuwe auto (2015) ivm de afschrijving komende jaren.
Eerste 2 waren lease, deze is eigendom (luxury line uit 2014), toen met 24k gekocht. Nu op 85k en van plan er lang mee te doen. Deze auto's kunnen bij normaal gebruik en onderhoud makkelijk 200k en meer doen.

Ik heb er dus nog niet eentje verkocht. Voor mij waren de primaire redenen: plezier, betrouwbaar en goedkoop in gebruik en onderhoud.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@baromaro je kunt overwegen nu een andere auto te kopen dan je 'normale' auto.
Zo heb ik een keer de 2de auto eerst gekocht, want dat was eenvoudiger en die was dan tijdelijk daily driver en later de familieauto aangeschaft. In mijn geval was dat een Citroen C1 en daar heb ik dus noodgedwongen ook weleens met 4 man in moeten zitten. Maar ik had daarna wel de tijd om rustig rond te kijken en ik wist dat we uiteindelijk toch 2 auto's nodig gingen hebben.
In jouw geval kun je ook kijken naar een 'leukere' auto, wat sportiever, camper, cabrio, V6, EV of iets anders 'geks'.

Kom je na een tijdje erachter dat je toch echt iets anders nodig hebt, dan heb je waarschijnlijk zo weer een leaseauto uitgekozen. Je 'extra' auto hoef je ook niet meteen weg te doen als je daar nog even lol van hebt.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@baromaro Ik verwacht zelf dat we vanaf volgend jaar weer op kantoor mogen verschijnen, misschien niet alle werkdagen.. maar dan is wel iedereen gevacineerd.

Persoonlijk zou ik dus voor 1 jaar een alternatief gaan zoeken, dit kan in de vorm van een tweedehands autootje.. maar ook door een private lease contract aan te gaan met maandelijkse opzegbaarheid per maand. Toyota bied bijv. zo'n constructie aan.

Eventueel zou je voor dat jaar ook nog kunnen kiezen voor een goedkopere EV/Plugin.. zodat je "brandstofkosten" laag kunt houden.

Ik zou naar dat jaar je keuze heroverwegen, want een auto via de zaak is vaak toch echt financieel aantrekkelijk :)

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-03 10:21
https://www.auto.nl/auto/...eersensoren)/privatelease

Voor 429 euro per maand heb je ook een nieuwe CT200h voor 2 jaar/10.000km :) Kan je betalen van je mobiliteitsbudget en je weet zeker wat je kwijt bent. Een gebruikte zal denk wel goedkoper zijn maar weet niet wat de ANWB zegt wat je kosten excl brandstof zijn?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Auris en CT200h hebben CVT versnelling. Daar moet je aan wennen/moet je ding zijn. RPM van de motor loopt niet synchroon met de acceleratie. Als je daat geen probleem mee hebt, dan zijn het beiden fijne auto's met een comfortabel rijgedrag. De Lexus is het luxebroertje van de Auris. Motorisch (vrijwel) identiek.

Beiden zijn hybride en daarmee een stuk makkelijker zuinig te rijden dan de swift en de mazda 3 verwacht ik. Maar dat kan je prima op sprintmonitor vinden.
Hybride neemt ook met zich mee dat 't automaten betreft. Dat zou voor mij een plus zijn.

De swift is de helft goedkoper, maar ook een stuk ouder. Met mazzel rij je twee jaar zonder problemen en is 't sowieso de goedkoopste optie.

Wat anderen ook al zeggen, zet 't allemaal in een excelletje en je kan er een aardig idee bij krijgen van wat 't kost.

• World Citizen
En hou even goed in gedachten dat je ook stil kunt komen te staan. Buiten dat het allemaal geld kan kosten of dat er dingen stuk kunnen gaan... als je 3x per jaar stil staat is dat het grootste probleem.

Ik zou dus nog steeds iets meer info willen over al die auto's. KM standen en uitvoeringen wat betreft motor is toch wel minimaal.

In dit topic is het gevoel ook heel anders als hier. Daar worden al weer hele groepen uitgesloten op basis van techniek.

Puur kiezen op wat je leuk vind is verder helemaal prima, maar laat me dit nog 1x aanhalen om je een beetje te beschermen tegen een berg ellende en kosten (2 verschillende dingen).

Die Lexus voelt niet slecht aan, maar over zo een Swift zou ik echt meer info willen.
Een 1L Boosterjet met 100k op de teller zou ik voor zakelijk compleet ontwijken bijvoorbeeld.

(@PROnline CVT.. oh man wat een ellende. Kan er niet aan wennen :D)

[Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 21-02-2021 22:34]

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:00
World Citizen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:32:
En hou even goed in gedachten dat je ook stil kunt komen te staan. Buiten dat het allemaal geld kan kosten of dat er dingen stuk kunnen gaan... als je 3x per jaar stil staat is dat het grootste probleem.

Ik zou dus nog steeds iets meer info willen over al die auto's. KM standen en uitvoeringen wat betreft motor is toch wel minimaal.

In dit topic is het gevoel ook heel anders als hier. Daar worden al weer hele groepen uitgesloten op basis van techniek.

Puur kiezen op wat je leuk vind is verder helemaal prima, maar laat me dit nog 1x aanhalen om je een beetje te beschermen tegen een berg ellende en kosten (2 verschillende dingen).

Die Lexus voelt niet slecht aan, maar over zo een Swift zou ik echt meer info willen.
Een 1L Boosterjet met 100k op de teller zou ik voor zakelijk compleet ontwijken bijvoorbeeld.

Een Swift uit 2005 heeft nog geen "last" van downsizing qua motoren.

Daarnaast maak je er gevoelsmatig wel een heel groot punt van. Half B-segment leasend Nederland (wat zeg ik, het gros) rijdt tegenwoordig met 3-cilinder turboblokken rond. Kun je vervelend vinden, maar het is nou ook niet zo dat je met zulke auto's ineens wekelijks stil komt te staan he...

• World Citizen
Stalensnuitje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:48:
[...]

Een Swift uit 2005 heeft nog geen "last" van downsizing qua motoren.

Daarnaast maak je er gevoelsmatig wel een heel groot punt van. Half B-segment leasend Nederland (wat zeg ik, het gros) rijdt tegenwoordig met 3-cilinder turboblokken rond. Kun je vervelend vinden, maar het is nou ook niet zo dat je met zulke auto's ineens wekelijks stil komt te staan he...
Eens.. maar .. ik vind het gewoon eng om zo weinig te weten. Er werd gezegd 2005+.. en dan durf ik het gewoon niet meer aan.

Maar je hebt wel gelijk dat het geen drama drama is.. Ik heb het alleen -ook- vaak fout zien gaan. Dus wat kan het kwaad toch even die info erbij te vermelden.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40
PROnline schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:22:
[...]

Auris en CT200h hebben CVT versnelling. Daar moet je aan wennen/moet je ding zijn. RPM van de motor loopt niet synchroon met de acceleratie. Als je daat geen probleem mee hebt, dan zijn het beiden fijne auto's met een comfortabel rijgedrag. De Lexus is het luxebroertje van de Auris. Motorisch (vrijwel) identiek.
Met daarbij als aanvulling dat de CT200h beter geïsoleerd is waardoor het "gejank" van de CVT minder hoorbaar is dan in de Auris. Maar ik heb een aantal jaren in een Auris TS 2015 gereden en eerlijk gezegd valt het wmb allemaal reuze mee. Het rechtervoetje is enorm belangrijk om dit geluid te reduceren en eenmaal op kruissnelheid (50 / 100 / 130) vind ik 'm stil genoeg :)

Verder staan zowel de CT als de Auris bekend als zééér betrouwbaar (gek he, met dezelfde techniek :P) dus in dat opzicht loop je relatief weinig risico, ook niet op hogere kilometerstanden.

Join het GoT Pulse-Team!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
@Denman zelf ook 3,5j de touring sport gehad in de lease. Was toen de enige automaat binnen budget met 14% bijtelling. Hoop plezier meer gehad en vaker file gereden dan stoplicht sprintjes. En dan is het een heerlijke aandrijving.

Maar meten is weten, of in dit geval proefrijden en je weet of t wat voor je is.

• baromaro
World Citizen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:32:

Het is inmiddels wel al iets concreter geworden, wil naar deze opties gaan kijken. Een voorkeur voor een Lexus, prijsverschil is nihil over het algemeen en zoals in de comments ook staat zijn ze wat beter geisoleerd.

https://www.acc-overveen..../badhoevedorp/occ16097552
https://www.acc-overveen..../badhoevedorp/occ16070892
https://www.acc-overveen..../badhoevedorp/occ16129645
Denman schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:04:
[...]

Met daarbij als aanvulling dat de CT200h beter geïsoleerd is waardoor het "gejank" van de CVT minder hoorbaar is dan in de Auris. Maar ik heb een aantal jaren in een Auris TS 2015 gereden en eerlijk gezegd valt het wmb allemaal reuze mee. Het rechtervoetje is enorm belangrijk om dit geluid te reduceren en eenmaal op kruissnelheid (50 / 100 / 130) vind ik 'm stil genoeg :)

Verder staan zowel de CT als de Auris bekend als zééér betrouwbaar (gek he, met dezelfde techniek :P) dus in dat opzicht loop je relatief weinig risico, ook niet op hogere kilometerstanden.
Bedankt voor je reactie. Ik wil het morgen gaan ervaren. In principe is een Auris wel een optie maar als je voor het zelfde geld een CT kan aanschaffen..
PROnline schreef op zondag 21 februari 2021 @ 23:17:
@Denman zelf ook 3,5j de touring sport gehad in de lease. Was toen de enige automaat binnen budget met 14% bijtelling. Hoop plezier meer gehad en vaker file gereden dan stoplicht sprintjes. En dan is het een heerlijke aandrijving.

Maar meten is weten, of in dit geval proefrijden en je weet of t wat voor je is.
TS zijn er in overvloed, als occasion. Vind de TS alleen een wat mindere uitstraling hebben, hij ziet er erg lang uit.. Op dit moment voorkeur naar een hatchback.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee