Toon posts:

Pc crasht op willekeurige momenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• t022
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-07-2021
Mijn vraag:

Mijn pc crasht op willekeurige momenten. Het scherm wordt dan bijvoorbeeld effen zwart of grijs, afhankelijk van de kleur van wat er open stond. Als ik muziek aan het luisteren ben hoor je hoor je hierdoor een vreselijk zoemend geluid. Als ik hem dan via de fysieke knop opnieuw opstart is alles weer normaal. Dit fenomeen doet zich een paar keer per dag voor, ca 6 keer bijvoorbeeld. Soms iets meer of minder. Ik draai alledaagse programma's en de temperatuur van al mijn hardware is normaal. Ik heb de pc onlangs nog opnieuw geinstalleerd. Verder merk ik dat de algemene prestaties van de pc langzaam achteruitgaan, willekeurige dingen werken langzamer of helemaal niet meer. Zo kan ik de zoekfunctie van windows en het startmenu alleen nog openen via het toetsenbord en als ik erin ergens op klik gebeurt er niks.

Ik hoop dus of iemand met meer verstand van zaken mij kan helpen om dit probleem op te lossen :*)

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen met dit probleem, de pc werkt namelijk 95% van de tijd normaal, afgezien van de kleine ouderdoms verschijnselen. Ik heb in ieder geval geen virus of iets dergelijks.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Haal de videokaart eruit en sluit de monitor aan op het moederbord. Kijk dat eens een tijdje aan.

Wat is de SMART van je ssd?
Hoe vol zit de ssd?

Welk merk en type voeding heb je?

• t022
voeding: GM G550M

De ssd is halfvol maar van het begrip SMART weet ik helaas weinig af.

Ik ga je tip over de videokaart eens proberen en zal snel vertellen hoe het ging

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
t022 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:47:

De ssd is halfvol maar van het begrip SMART weet ik helaas weinig af.
Check je SMART

• t022
Update:

Met de videokaart eruit crasht ie helaas ook. Nu lijkt het net alsof de pc normaal uitgeschakeld wordt ipv dat ie vast hangt. Vervolgens blijft alleen de fan van de voeding nog draaien en reageert de aan/uit knop niet meer. Als ik de stroom eraf haal en hem dan probeer op te starten hoor je wel de normale opstart geluiden maar gaat ie niet aan.

Ik heb dit al eens eerder gehad en na een paar keer wat te klooien met de voeding deed ie het weer. Nu is hij ook weer random opgestart na ca 10 minuten.

Hier is de SMART

• jurre0201
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik heb dit probleem ook al is een keer eerder mee gemaakt, Bij mij is het probleem toen verholpen door een nieuwe processor, misschien is er een mogelijkheid om een andere processor uit te testen in je systeem?

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:25
lijkt me duidelijk toch? de Seagate disk is aan het sterven....

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Seagate is inderdaad aan het sterven. Dat kan een en ander wel verklaren. Probeer eens met je videokaart en zonder de Seagate te draaien.

• t022
Nog even een update:

Zoals ik eerder al zei crashte hij wederom nadat ik de videokaart eruit had gehaald. Echter bleek dit een incidentje te zijn, alles werkt sindsdien namelijk weer soepeltjes :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee