Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat betekent "Geschikt voor NAS" (price watch)

Pagina: 1
Acties:

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Ik zie in de price watch bij harde schijven staan "Geschikt voor NAS" ja of nee.

Dus ik heb even de schijven opgezocht die in mijn NAS zitten, en twee daarvan zijn dus niet "Geschikt voor NAS". Maar de NAS doet het prima.

Welke parameters bepalen of er "Geschikt voor NAS" ja of nee staat?

Price watch feedback: De informatie die wordt gegeven is niet bepaald informatief (en bevat een typo 'gebruikt' /cc @zeef). Het antwoord op deze vraag mag eigenlijk wel in dat informatieballonnetje komen te staan.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:21
Zeef heeft al een tijd geen officiële functie meer toch?

Het gaat er om dat hij geschikt is om 24/7 te draaien. Wil niet zeggen dat het niet werkt, maar het gaat mogelijk sneller stuk

[Voor 24% gewijzigd door Catch22 op 18-02-2021 18:46]

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:48
Wat denk je zelf?

Dat zijn schijven, waarvan de fabrikant van de schijf aangeeft dat ze geschikt zijn voor gebruik in een NAS.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Redsandro
  • Niet online
Catch22 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:46:
Zeef heeft al een tijd geen officiële functie meer toch?
Oeps, ik tag-te hem uit mijn hoofd, mijn kennis van personeel is outdated. Sorry zeef! 😅
Het gaat er om dat hij geschikt is om 24/7 te draaien. Wil niet zeggen dat het niet werkt, maar het gaat mogelijk sneller stuk
Ojee, oké, duidelijk!

Wel een goede kandidaat voor dat informatieballonnetje:

"Geschikt voor NAS: Geeft de fabrikant expliciet aan dat deze schijf geschikt is om 24/7 te draaien?"

• Catch22
Redsandro schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:50:
[...]

Oeps, ik tag-te hem uit mijn hoofd, mijn kennis van personeel is outdated. Sorry zeef! 😅
Dan nog was hij niet van de pricewatch toch?
[...]

Ojee, oké, duidelijk!

Wel een goede kandidaat voor dat informatieballonnetje:

"Geschikt voor NAS: Geeft de fabrikant expliciet aan dat deze schijf geschikt is om 24/7 te draaien?"
Dat zou inderdaad iets zinniger zijn. Maar ik weet niet of dat de lading goed dekt

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PW.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:26

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

Redsandro schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:43:
Ik zie in de price watch bij harde schijven staan "Geschikt voor NAS" ja of nee.

Dus ik heb even de schijven opgezocht die in mijn NAS zitten, en twee daarvan zijn dus niet "Geschikt voor NAS". Maar de NAS doet het prima.

Welke parameters bepalen of er "Geschikt voor NAS" ja of nee staat?

Price watch feedback: De informatie die wordt gegeven is niet bepaald informatief (en bevat een typo 'gebruikt' /cc @zeef). Het antwoord op deze vraag mag eigenlijk wel in dat informatieballonnetje komen te staan.

[Afbeelding]
@Catch22 en @JukeboxBill hebben gelijk, deze schijven zijn dus volgens de fabrikant geschikt voor gebruik in een NAS. Ik heb de tekst hierop aangepast :)

• Redsandro
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:34:
Ik heb de tekst hierop aangepast :)
Beter! d:)b

@Glaanie soms is de informatie toch nog enigszins tegenstrijdig.

Ik weet niet hoe de informatie precies tot stand komt, en of informatie ook af kan hangen van andere informatie, maar als een schijf niet in een NAS mag, dan mogen er ook geen 99 schijven in een NAS. :+

Bron: pricewatch: Seagate Exos X10 SATA 6Gb/s, 512e Hyperscale, 10TB

[Voor 11% gewijzigd door Redsandro op 19-02-2021 13:35]

• JukeboxBill
Je kan ook zelf even nadenken.

• Catch22
Nou, dit kan op meerdere manieren tot stand zijn gekomen, dus zo raar is het niet.

Het had ook een minimaal aantal MTBF kunnen zijn, of misschien of ze tot een bepaald niveau tegen trillingen komen. Zo'n gekke vraag is het niet

• JukeboxBill
Catch22 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Nou, dit kan op meerdere manieren tot stand zijn gekomen, dus zo raar is het niet.

Het had ook een minimaal aantal MTBF kunnen zijn, of misschien of ze tot een bepaald niveau tegen trillingen komen. Zo'n gekke vraag is het niet
Zoals ik het opvat, bedoelt TS dat het aantal 0 moet zijn als 'geschikt voor NAS' NEE is. Dat kan je zelf verzinnen.

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-02 16:39
JukeboxBill schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Zoals ik het opvat, bedoelt TS dat het aantal 0 moet zijn als 'geschikt voor NAS' NEE is. Dat kan je zelf verzinnen.
Ok, dan speel ik de bal terug: Als het aantal meer dan 1 is (99 en onbeperkt in dit geval), zou geschikt voor NAS dan niet gewoon JA moeten zijn?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• JukeboxBill
Als je goed leest, dan was dat de vraag niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Glaanie

Glaanie

Redsandro schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:34:
[...]

Beter! d:)b

@Glaanie soms is de informatie toch nog enigszins tegenstrijdig.

Ik weet niet hoe de informatie precies tot stand komt, en of informatie ook af kan hangen van andere informatie, maar als een schijf niet in een NAS mag, dan mogen er ook geen 99 schijven in een NAS. :+

[Afbeelding]

Bron: pricewatch: Seagate Exos X10 SATA 6Gb/s, 512e Hyperscale, 10TB
Ah stom. De virtuele specificatie (en bijbehorend filter) die zegt of een drive NAS geschikt is, keek alleen naar het vinkje "Geschikt voor NAS" onder "Eigenschappen hdd". Keek, want ik heb dit aangepast dat'ie ook kijkt naar of er een max aantal NAS drives is ingevuld (meer dan 1). Nu heb ik natuurlijk in dit geval wel het vinkje gezet, maar voor de drives waar dit nog het geval blijkt (geen vinkje, wel aantal ingevuld) gaat het vanaf nu goed.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Was dit filter niet aangemaakt vanwege de cmr/smr toestanden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Glaanie

Glaanie

Raven schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:00:
Was dit filter niet aangemaakt vanwege de cmr/smr toestanden?
Nee, dat staat er los van. SMR is ook een vinkje onder "Eigenschappen hdd" geworden :)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Glaanie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Nee, dat staat er los van. SMR is ook een vinkje onder "Eigenschappen hdd" geworden :)
Ok, ik dacht daar aan omdat SMR en NASsen niet samengaan in bepaalde situaties, dat de eigenschap CMR ook meegenomen werd in het geschiktvoorNAS-filter.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Glaanie

Glaanie

Raven schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:07:
[...]

Ok, ik dacht daar aan omdat SMR en NASsen niet samengaan in bepaalde situaties, dat de eigenschap CMR ook meegenomen werd in het geschiktvoorNAS-filter.
Nee, geschikt voor NAS is gebaseerd op de fabrieksopgave. Als in een specsheet iets word genoemd over dat deze drives geschikt zijn voor een NAS, dan vinken we dat aan. Aanvullend geven fabrikanten soms ook een maximum aantal aan, die we dan invullen. En bijvoorbeeld bij de Exos staat er specifiek op de site dat er geen maximum is, dan wordt daar 99 ingevuld wat in het filter wordt vertaald naar Onbeperkt.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True